O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 12 (od skupaj 12)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄28-29

50 let carinske unije EU: več kot le odprava carin

dr. Janja Hojnik, 19.7.2018

Evropska (gospodarska) skupnost (unija), Predpisi o carini in prosti trgovini

dr. Janja Hojnik, Pravna praksa, 28-29/2018V času razraščajočih se trgovinskih vojn, ki jih proti svojim največjim trgovinskim partnerkam sproža ameriški predsednik Donald Trump, zoper ukrepe čigar se države branijo s sprožanjem postopkov pred organi Svetovne trgovinske organizacije (STO) in s povračilnimi ukrepi, EU obeležuje 50. obletnico carinske unije. Predmetni prispevek carinsko unijo EU postavlja v širši kontekst, tako zgodovinsko kot geografsko, ter podaja nekatere primerjave med načeli carinskega prava EU in carinskega prava STO, po katerem se bo presojala nedavna tožba EU zoper ZDA. Namen prispevka je pokazati, da imajo carinske unije večji pomen, kot je le odpravljanje carin med državami.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄3-4

Dinamični nabavni sistem kot odgovor na pomanjkanje konkurence pri javnem naročanju

Katja Hodošček, 25.1.2018

PRORAČUN

Katja Hodošček, Pravna praksa, 3-4/2018Trg javnega naročanja v Sloveniji pesti pomanjkanje konkurence, zato se upravičeno sprožajo pomisleki o gospodarnosti in učinkovitosti postopkov javnega naročanja. V pričujočem prispevku so obravnavani razlogi za trenutno stanje na trgu javnih naročil in identificirana rešitev, ki bi lahko prispevala k doseganju večje konkurence vsaj pri nekaterih predmetih javnega naročanja. Gre za dinamični nabavni sistem, institut, ki je z uveljavitvijo Direktive 2014/24/EU oziroma ZJN-3 postal uporabnikom prijaznejši, njegovo širšo uporabo pa bodo omogočile elektronske platforme, saj gre za popolnoma informatiziran način naročanja. V prispevku so predstavljene ključne prednosti instituta, ki delujejo v smeri povečevanja konkurenčnosti na trgu javnih naročil, analiziran pa je tudi pozitiven vpliv uveljavitve instituta v praksi na preprečevanje omejevalnih sporazumov ponudnikov glede delitve trga javnih naročil (bid rigging).
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄11

Odprta vprašanja "socialne klavzule" v ZJN-3

Pust Luka, Hočevar Uroš, 17.3.2016

PRORAČUN

Luka Pust, Uroš Hočevar, Pravna praksa, 11/2016Reforma javnega naročanja na ravni EU v letu 2014 je veliko pozornosti namenila tudi okoljskim, socialnim in delovnim elementom javnih naročil. Novi Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) je te vidike ustrezno upošteval in jih vključil celo v izvedbeno fazo javnega naročila, pri čemer pa je predvidena ureditev pomensko odprta in prinaša nepredvidljivost javnih naročnikov pri njeni uporabi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄35

Sprememba pogodbe o javnem naročilu z vidika novih direktiv

Pust Luka, Hočevar Uroš, Neffat Domen, 10.9.2015

PRORAČUN

Luka Pust, Uroš Hočevar, Domen Neffat, Pravna praksa, 35/2015Udeleženci javnonaročniških razmerij se v praksi pogosto soočajo z vprašanjem dopustnosti sprememb pogodb o izvedbi javnega naročila. Čeprav se začnejo po sklenitvi pogodbe uporabljati splošna pravila pogodbenega prava, samo soglasje pogodbenih strank (v skladu z načelom inter partes) za spremembo javne pogodbe ne zadostuje, saj lahko poseg v pogodbo pomeni novo oddajo javnega naročila. V članku sta predstavljeni ureditev dopustnih sprememb pogodb o javnem naročilu, kot jih urejata novi direktivi 2014/24/EU in 2014/25/EU, ter primerjava s predlogom Zakona o javnem naročanju (ZJN-3), ki naj bi omenjeni direktivi prenesel v slovenski pravni red.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄31-32

Poplačilo deviznih varčevalcev LB: pravična delitev dolgov nekdanje Jugoslavije med države naslednice?

dr. Janja Hojnik, 20.8.2015

Akti o nasledstvu, Banke, zavodi

dr. Janja Hojnik, Pravna praksa, 31-32/2015V senci zelo odmevnih bančnih zgodb zadnje gospodarske krize se je na Evropskem sodišču za človekove pravice (ESČP) v Strasbourgu odvijala še ena bančna saga velikega ekonomskega, političnega in pravnega pomena. Gre za osrednje, še zmeraj nerešeno nasledstveno vprašanje nekdanje Socialistične federativne republike Jugoslavije (SFRJ), to je odgovornost držav naslednic za še ne poplačane "stare" devizne vloge, se pravi prihranke v bankah na ozemlju SFRJ pred razpadom nekdanje države. Po razpadu SFRJ in njenega bančnega sistema je veliko vlagateljev izgubilo dostop do svojih deviznih sredstev. Nove države naslednice SFRJ so namreč naknadno uvedle različne povračilne sheme, ki so za poplačilo postavile različne pogoje, kot je ozemlje depozita ali državljanstvo vlagateljev. Več sto tisoč vlagateljev tako do danes ni dobilo nadomestila, ker države naslednice niso mogle doseči dogovora o skupni odgovornosti za te vloge, za katere je prej jamčila jugoslovanska federacija.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄34

Preživljanje polnoletnega brata

mag. Petra Hribar Habjan, 5.9.2013

Zakonska zveza in družinska razmerja, Davki občanov in dohodnina

mag. Petra Hribar-Habjan, Pravna praksa, 34/2013Želim uveljavljati posebno olajšavo za vzdrževanega družinskega člana, svojega polnoletnega brata, ki nima sredstev za preživljanje in je prijavljen v registru brezposelnih Zavoda RS za zaposlovanje, vendar ne prejema niti denarne socialne pomoči ali nadomestila za brezposelnost. V Zakonu o dohodnini (ZDoh-2) je navedeno, da se rezidentom, ki vzdržujejo družinske člane, prizna zmanjšanje letne davčne osnove. Osmi odstavek 115. člena ZDoh-2 določa, da se za otroka šteje tudi druga oseba, če zavezanec zanjo skrbi na podlagi sodbe sodišča. Na spletni strani Davčne uprave RS je navedeno, da je vzdrževani družinski član druga oseba (brat ali sestra), če zavezanec zanjo skrbi na podlagi sodbe sodišča. • Kako se pridobi odločba (sodna ali odločba centra za socialno delo), da vzdržujem svojega brata?
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄42

Trnova pot do nadomestne vinjete

Jasna Hojnik, 28.10.2010

Obligacije, Promet

Jasna Hojnik, Pravna praksa, 42/2010Članek iz revije Pravna praksa
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Pomen doktrine in-house v luči skupnega (medobčinskega) zagotavljanja javnih nalog

Alen Hodnik, 23.9.2010

PRORAČUN

Alen Hodnik, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄20

Register tveganj in indikatorji tveganja prisotnosti korupcije pri javnih naročilih

Mirjan Hren, 21.5.2009

PRORAČUN, Uprava

Mirjan Hren, Mirjan Hren, Pravna praksa, 20/2009Strategija razvoja notranjega nadzora javnih financ v Republiki Sloveniji je določila rok za vzpostavitev Registra tveganja za ministrstva do 30. junija 2006, za druge neposredne proračunske uporabnike do konca leta 2007 in za posredne proračunske uporabnike do konca leta 2008. Za obvladovanje tvega...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄27

Omejevanje dostopa blaga na trg drugih držav članic EU

Janja Hojnik, 13.7.2006

Predpisi o carini in prosti trgovini, Trgovina

Janja Hojnik, Pravna praksa, 27/2006Ovire dostopu na trg postajajo osrednji koncept svoboščin notranjega trga EU.1 Vrsto let uveljavljeni pristop na podlagi prepovedi diskriminacije je tak, da lahko ustvarja ovire neomejenemu dostopu blaga in oseb iz drugih držav na trg gostujoče države. Zaradi tega razloga nekateri zagovarjajo to, da...
Naslovnica
Pravna praksa, 1997⁄17-18

Revizijski postopek oddaje javnih naročil

dr. Etelka Korpič-Horvat, 18.9.1997

Proračun

dr. Etelka Korpič-Horvat, Pravna praksa, 17-18/1997Po zakonu o javnih naročilih in zakonu o računskem sodišču Javna naročila zajemajo pomemben delež sredstev javnih financ. V proračunu Republike Slovenije za leto 1996 so predstavljala petino sredstev. Zato je zelo pomembna njihova pravilna poraba, ki mora biti ne samo zakonita, ampak tudi gospoda...
Naslovnica
Pravna praksa, 1995⁄25

Pristojnost Računskega sodišča Republike Slovenije

dr. Etelka Korpič-Horvat, 28.12.1995

Računsko sodišče

dr. Etelka Korpič-Horvat, Pravna praksa, 25/1995Zakon o Računskem sodišču (Uradni list RS, št. 48/94) določa pristojnost Računskega sodišča v 19. členu. To opravlja nadzor nad poslovanjem: - pravnih oseb javnega prava, - oseb civilnega prava, ki prejemajo sredstva iz državnega proračuna, - ostalih oseb civilnega prava, ki prejemajo sredstva...
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
42(1) 37(1) 35(1) 34(1)
31-32(1) 28-29(1) 27(1) 25(1)
20(1) 17-18(1) 11(1) 3-4(1)

Leto objave

2018(2) 2016(1) 2015(2) 2013(1)
2010(2) 2009(1) 2006(1) 1997(1)
1995(1)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.2. CARINE 3.3. PRORAČUN 3.4. JAMSTVA, KREDITI, NADOMESTILA, KOMPENZACIJE 3.6. RAČUNSKO SODIŠČE

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGH IJKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov