O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 18 (od skupaj 18)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄5-6

Načelo davčne pravičnosti in davek od dobička iz kapitala

mag. Joži Češnovar, 7.2.2019

Davki občanov in dohodnina, Gospodarske družbe, splošni predpisi

mag. Joži Češnovar, Pravna praksa, 5-6/2019Davčne zavezance je vznemirjala dosedanja praksa Finančne uprave Republike Slovenije (FURS) v zvezi z obdavčitvijo kapitalskih dobičkov pri odsvojitvi deleža v družbi (poslovnega deleža ali delnice), in sicer v primerih, ko družbenik družbe ni financiral zgolj z vplačilom osnovnega vložka oziroma nominalnega zneska delnice, temveč še z drugimi načini lastniškega financiranja družbe. FURS je namreč trdil, da se kapitalski vložki družbenika v obliki naknadnih vplačil in v obliki vplačanega presežka kapitala (agio), ki jih družba evidentira v postavki kapitalske rezerve, ne vštevajo v nabavno vrednost poslovnega deleža oziroma delnice. Posledica tega stališča je bilo obdavčevanje fizičnih oseb z davkom od dobička od kapitala na del vrednosti, ki so jo dosegli ob odsvojitvi kapitala, ki ni predstavljala dobička odsvojitelja, temveč zgolj povračilo njegovega vložka. Vrhovno sodišče je takšno razlago zavrnilo in s precedenčno sodbo, ki jo je javno razglasilo 22. januarja 2019, prekinilo to davčno prakso.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄45-46

Popravek odbitka DDV v primeru prisilne poravnave

mag. Joži Češnovar, 24.11.2016

Davek na dodano vrednost in trošarine

mag. Joži Češnovar, Pravna praksa, 45-46/2016Vrhovno sodišče Republike Slovenije (Vrhovno sodišče) se je ob reševanju revizije v upravnem sporu odločilo prekiniti postopek in Sodišču Evropske unije (SEU) zastaviti tri vprašanja glede pravilne razlage 184., 185. in 186. člena Direktive Sveta 2006/112/ES o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (Direktiva o DDV). Pravilna razlaga teh členov Direktive o DDV bo Vrhovnemu sodišču pomagala razsoditi, ali Zakon o davku na dodano vrednost (ZDDV-1) za davčnega zavezanca, nad katerim je bila potrjena prisilna poravnava, res določa obveznost popravka odbitka vstopnega DDV, vsebovanega v terjatvah oziroma v delu terjatev, ki mu jih zaradi prisilne poravnave ni treba več plačati, kot to trdi Finančna uprava Republike Slovenije (FURS).
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄34

Kaznovanje davčnih prekrškov z globami Finančne uprave RS

Čokelc Stanko, Križman Ana, 3.9.2015

Davčne službe

dr. Stanko Čokelc, Ana Križman, Pravna praksa, 34/2015Finančna uprava RS (FURS) lahko v hitrem postopku o prekršku po 402.a členu Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2) izreče globo v katerikoli višini znotraj razpona, ki je predpisan v 394., 395., 397., 398., 398.a in 398.b členu ZDavP-2 in v 141. členu Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1). Zanimalo naju je, kako je FURS v letih 2011-2014 izrekal globe za prekrške in kakšni so bili izidi sodb okrajnih in višjih sodišč za davčne prekrške davčnih zavezancev, ki so vložili zahtevo za sodno varstvo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄19

Neustavna razlaga in uporaba 68.a člena ZDavP-2 ter določb o zastaranju v finančnih preiskavah

dr. Janez Čebulj, 14.5.2015

Poravnava davkov in prispevkov

dr. Janez Čebulj, Pravna praksa, 19/2015Po uveljavitvi 68.a člena Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2) sta se v postopkih davčnih (finančnih) preiskav postavili tudi naslednji vprašanji: prvič, ali je v skladu z Ustavo razlaga (in uporaba) 68.a člena ZDavP-2, po kateri davčni organ v postopku, uvedenem na njegovi podlagi, zajame tudi dohodke, pri katerih je pravica do odmere davka ob uveljavitvi 68.a člena že zastarala, in drugič, ali sme davčni organ s sklepom ustaviti postopek zaradi zastaranja, če je zavezanec vložil davčno napoved na podlagi samoprijave?
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄39

Za poenostavitev javnega naročanja

Peter Černigoj, 9.10.2014

PRORAČUN

Peter Černigoj, Pravna praksa, 39/2014V predvolilnih nastopih kandidatov za poslance je bilo slišati obljube, da bodo poenostavili postopke javnega naročanja, kar naj bi povečalo učinkovitost porabe javnih sredstev in zmanjšalo obremenitev proračunov in drugih javnih financ. V dosedanjem razvoju pravne ureditve javnega naročanja so se postopki kljub podobnim preteklim obljubam samo dodatno zapletali, kot da bi razvoj zakonodaje o javnem naročanju potrjeval tisto o dobrih namenih, ki tlakujejo pot v pekel. Tisti, ki se z javnim naročanjem ukvarjajo že dovolj dolgo, pravijo, da je bil še najbolj preprost Zakon o javnem naročanju (ZJN) iz leta 1997, čeprav so mu takrat uradniki očitali preveč "pravnih praznin". Nova vlada bo imela dobro podlago za uresničitev predvolilnih obljub tudi v Direktivi o javnem naročanju 2014/24/EU, ki jo mora Slovenija prenesti v svojo zakonodajo najpozneje do 18. aprila 2016. Do takrat bo treba pripraviti in uveljaviti nov Zakon o javnem naročanju (ZJN-3).
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄19

Razlikovanje med obdavčitvijo družbenikov osebnih in kapitalskih družb ni bilo v skladu z Ustavo

Joži Češnovar, 15.5.2014

Poravnava davkov in prispevkov

Joži Češnovar, Pravna praksa, 19/2014V prispevku v PP, št. 37/2011, sem zagovarjala stališče, da je obdavčevanje ustvarjenega dobička v osebnih družbah, kot ga je urejal Zakon o dohodnini (ZDoh-2), v nasprotju z načelom enakosti pred zakonom in zato neustavno. Tretji odstavek 90. člena ZDoh-2 je namreč določal, da se za namene obdavčevanja kot dividenda šteje in obdavčuje pripis dobička kapitalskemu deležu družbenika. Ker se po pravilih Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1) ta "zgodi" samodejno ob sprejetju letnega poročila družbe, je davčna obveznost za plačilo dohodnine od dividende nastala že v tistem trenutku in neodvisno od dejanskega izplačila dobička družbeniku. Dohodnino od dividende, ki je davek fizičnih oseb, je bilo treba plačati, čeprav si družbenik osebne družbe dobička ni izplačal in je dobiček ostal v družbi. Ustavno sodišče RS je z odločbo št. U-I-175/11 z dne 10. aprila 2014 to tezo tedaj objavljenega članka potrdilo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄16-17

Je povrnitev stroškov izobraževanja nekdanjemu delodajalcu s strani novega delodajalca za delavca res obdavčena boniteta?

Joži Češnovar, 26.4.2012

Poravnava davkov in prispevkov

Joži Češnovar, Pravna praksa, 16-17/2012Plačila delodajalca za dopolnilno izobraževanje in usposabljanje delojemalcev, pod pogojem, da gre za izobraževanje oziroma usposabljanje v zvezi s poslovanjem delodajalca, se po Zakonu o dohodnini (ZDoh-2) ne štejejo za boniteto, temveč so neobdavčen dohodek delojemalca. V praksi niso redki primeri, ko delavec med izobraževanjem, ki ga je plačal delodajalec, ali po njegovem končanju prekine delovno razmerje in se zaposli pri drugem delodajalcu, pri čemer novi delodajalec namesto delavca prvemu delodajalcu povrne stroške izobraževanja v višini, kot je bila za primer delavčeve odpovedi delovnega razmerja dogovorjena v pogodbi o izobraževanju med delavcem in prvim delodajalcem. Iz sodbe Upravnega sodišča RS opr. št. I U 136/2009 z dne 9. marca 2010, sicer sprejete še na osnovi starega Zakona o dohodnini (ZDoh), izhaja stališče, da naj bi taka plačila za delavca pomenila obdavčen prejemek iz delovnega razmerja, in ne plačilo stroškov izobraževanja v povezavi z zaposlitvijo, ki se po takrat veljavnem ZDoh niso vštevala v osnovo za davek od osebnih prejemkov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄13

Poslovne skrivnosti v postopkih javnih naročil

Gregor Černeka, 3.4.2008

Obligacije, PRORAČUN

Gregor Černek, Pravna praksa, 13/2008univ. dipl. pravnik, odvetniški pripravnik Varec SA proti državi Belgiji, št. C-450/06, 14. februar 2008 V PP so bili nedavno objavljeni prispevki Aleksandra Petrovčiča1 in Dejana Jasniča,2 v katerih sta se avtorja spoprijela z vprašanjem varovanja poslovnih skrivnosti v zvezi z javnostjo ponud...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄13

Nabava zdravil za nadaljnjo prodajo po ZJN-1

Joži Češnovar, 6.4.2006

Proračun, Zdravila

Joži Češnovar, Pravna praksa, 13/2006Lekarne, ki so ustanovljene kot javni zavodi, že več let opozarjajo na problematiko javnega naročanja zdravil pri opravljanju lekarniške dejavnosti, h kateremu so zavezane po veljavni zakonodaji. Ker bo v Sloveniji v kratkem zaradi prevzemanja evropske zakonodaje – direktive 2004/18/ES1 in direktive...
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄35

Korporacijsko davčno pravo

Andrej Čotar, 28.10.2004

Davek od dohodka pravnih oseb

Andrej Čotar, Pravna praksa, 35/2004V Sloveniji smo bili in smo še priča izredno intenzivni preobrazbi slovenskega davčnega prava ob vstopu Slovenije v EU. Mnenja in poglede na sprejeto zakonodajo s področja določanja davkov in drugačnega davčnega urejanja, ki je že začela veljati in ki še bo -- s 1. januarjem 2005, so na seminarju ko...
Naslovnica
Pravna praksa, 2003⁄44

Stroški v davčnem postopku

Matej Čujovič, 4.12.2003

Davki občanov in dohodnina

Matej Čujovič, Pravna praksa, 44/2003Ustavno sodišče je 8. oktobra 2003 odločilo, da se razveljavi 8. člen zakona o davčnem postopku, kolikor se nanaša na stroške v postopku, ki ga uvede davčni organ po uradni dolžnosti, glede 15.a člena istega zakona pa je menilo, ni v neskladju z ustavo.(*1) V prispevku komentiram le odločitev o (del...
Naslovnica
Pravna praksa, 2003⁄32

RTV prispevek kot posebna oblika davčne obveznosti

Matej Čujovič, 18.9.2003

Davki občanov in dohodnina, Poravnava davkov in prispevkov

Matej Čujovič, Pravna praksa, 32/2003Plačevanje RTV prispevka je med ljudmi povzročilo nemalo negodovanja. Težave povzroča zlasti nepoznavanje spremenjene področne zakonodaje, ki je spremenila tudi pravno naravo RTV prispevka tako, da gre za posebno obliko javne dajatve, iz katere se financira Javni zavod RTV Slovenija. V prispevku ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2001⁄12

Zakon o javnih naročilih s komentarjem

Peter Černigoj, 19.4.2001

Proračun

Peter Černigoj, Pravna praksa, 12/2001Knjiga o javnem naročanju - Pravo javnega naročanja v Sloveniji napreduje hitreje, kot se prilagajajo službe javnih naročnikov novemu pravnemu okolju. V javno naročanje je vključenih veliko posameznikov na strani naročnikov in na strani ponudnikov, izvajalcev in dobaviteljev, pa tudi tistih v raz...
Naslovnica
Pravna praksa, 2000⁄24-25

Ugotavljanje in dokazovanje sposobnosti po oddaji ponudbe za javno naročilo

Peter Černigoj, 14.9.2000

Proračun

Peter Černigoj, Pravna praksa, 24-25/2000Nekateri dvomijo, da ravnanja naročnikov v praksi javnega naročanja in tolmačenja zakona omogočajo učinkovito in gospodarno naročanje.(*1) Ravnanja in tolmačenja naj bi po njihovem mnenju dosegala prav nasprotno od ciljev pravnega urejanja javnega naročanja: zmanjševanje konkurence in povečevanje st...
Naslovnica
Pravna praksa, 1997⁄23

Preventivni ukrepi za varstvo podatkov v zgodnjih fazah javnega naročanja

Peter Černigoj, 27.11.1997

Proračun

Peter Černigoj, Pravna praksa, 23/1997Javna naročila II. Konflikt interesov in insiderstvo Prejšnji prispevek (glej pp, št. 22/97) je obravnaval javnost in zaupnost podatkov in informacij v zgodnjih fazah javnega naročanja. Nekatera določila zakona o javnem naročanju nalagajo naročnikom ravnanja, ki vnaprej zmanjšujejo možnost sel...
Naslovnica
Pravna praksa, 1997⁄22

Javnost in zaupnost podatkov in informacij med pripravami na javno naročilo

Peter Černigoj, 13.11.1997

Proračun

Peter Černigoj, Pravna praksa, 22/1997Javnost in zaupnost podatkov in informacij med pripravami na javno naročilo Pri javnem naročanju je podobno kot pri drugih poslih potrebno ločiti javne podatke od zaupnih. V različnih fazah naročanja so razlogi za javnost in zaupnost različni. Zakon o javnih naročilih (ZJN) izrecno ureja nekatere...
Naslovnica
Pravna praksa, 1995⁄21

Obdavčitev drugih prejemkov iz delovnega razmerja

dr. Vlasta Črčinovič-Krofič, 16.11.1995

Davki občanov in dohodnina

dr. Vlasta Črčinovič-Krofič, Pravna praksa, 21/1995V Republiki Sloveniji je že od leta 1991 uveljavljen bruto princip obračuna in izplačila osebnih prejemkov. Navedeno pomeni, da so prejemki opredeljeni v bruto znesku, razen če ni izrecno navedeno, da gre za neto znesek. V prvi alinei 1. odstavka 16. člena zakona o dohodnini (Uradni list RS, št. ...
Naslovnica
Pravna praksa, 1995⁄19-20

Zakon o javnih naročilih

Peter Černigoj, 2.11.1995

Proračun

Peter Černigoj, Pravna praksa, 19-20/1995Neobičajno nizke cene v ponudbi V članku o zakonu o javnih naročilih Alenka Mordej omenja zanimivo vprašanje komuniciranja med naročnikom in ponudniki in podvomi v umestnost preverjanja razlogov za nenavadno nizko ceno v postopku ocenjevanja ponudb.(*1) Problematika je aktualna, zato je umestn...
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
45-46(1) 44(1) 39(1) 35(1)
34(1) 32(1) 24-25(1) 23(1)
22(1) 21(1) 19(2) 19-20(1)
16-17(1) 13(2) 12(1) 5-6(1)

Leto objave

2019(1) 2016(1) 2015(2) 2014(2)
2012(1) 2008(1) 2006(1) 2004(1)
2003(2) 2001(1) 2000(1) 1997(2)
1995(2)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.3. PRORAČUN

Avtorji

< Vsi
ABCĆČ DĐEFGHIJKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov