O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 3
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 67)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄49-50

Poročanje čezmejnih dogovorov na podlagi direktive DAC6

Sabina Pirnat, 20.12.2018

DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE

Sabina Pirnat, Pravna praksa, 49-50/2018V luči novih pobud na področju davčne preglednosti na ravni Evropske unije je 25. junija 2018 v veljavo stopila obveznost poročanja o čezmejnih dogovorih, ki jo narekuje Direktiva Sveta (EU) 2018/822, bolje znana pod imenom DAC6 (v nadaljevanju Direktiva). Kljub temu da Direktiva še ni implementirana v lokalno zakonodajo, ta že pokriva širok razpon svetovanj o čezmejnih transakcijah in strukturiranjih, ki se nudijo podjetjem od konca junija 2018.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄48

Delovni spor o plačilu prejemkov iz delovnega razmerja

mag. Ivan Robnik, 13.12.2018

Delovna razmerja, Davki občanov in dohodnina

mag. Ivan Robnik, Pravna praksa, 48/2018Vrhovno sodišče RS je v Sodbi VIII Ips 226/2017 z dne 23. januarja 2018 sprejelo naslednje stališče: "Sodišče v delovnem sporu (kot sporu med delavcem in delodajalcem) ne odloča o tem, ali je delodajalec ob prisojenem prejemku delavcu iz delovnega razmerja ali v zvezi z delovnim razmerjem dolžan obračunati in plačati davke in prispevke oziroma od katerih osnov jih je dolžan obračunati in plačati. Ob izplačilu prejemka je to stvar izplačevalca (delodajalca oziroma tožene stranke) oziroma pristojnih davčnih organov."
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄48

O predlaganih spremembah Zakona o davku na tonažo

Martina Mahnič, 13.12.2018

Davek od dohodka pravnih oseb

Martina Mahnič, Pravna praksa, 48/2018Republika Slovenija je leta 2007 skladno s Smernicami Evropske unije sprejela Zakon o davku na tonažo (ZDTon). S tem zakonom je nameravala spodbuditi konkurenčnost slovenskih podjetij ter ohranjanje delovnih mest in pomorskega strokovnega znanja in izkušenj. Zakon naj bi podprl razvoj pomorskega gospodarstva, zaposlovanje pomorščakov iz držav članic EU in registracijo plovil v državah članicah. Slovensko davčno zakonodajo naj bi prilagodil zakonodajam drugih pomorskih držav članic EU in prispeval k povezovanju pomorskih gospodarstev držav članic ob istočasnem ohranjanju splošne konkurenčnosti flote. Prav tako naj bi sistem davka na tonažo spodbujal vpisovanje ali ponovno vpisovanje ladij v slovenski ladijski register. Z vsem tem naj bi ZDTon prispeval tudi k oblikovanju varnega, učinkovitega, zaščitenega in okolju prijaznega sektorja pomorskega prometa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄47

Opredelitev predmeta javnega naročila

dr. Klemen Pohar, 6.12.2018

PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 47/2018Predmet javnega naročila je izvedba gradenj, dobava blaga ali izvajanje storitev. Naročnik opredeli predmet naročila v tehničnih specifikacijah, v katerih določi zahtevane značilnosti (oziroma postopek ali način proizvodnje) tistega, po čemer povprašuje. Predmet naročila lahko običajno nekateri ponudniki ponudijo lažje kot drugi, vendar pa to še ne pomeni, da so tehnične specifikacije določene neutemeljeno. V luči tega je pomembna skladnost (opredelitve) predmeta naročila s temeljnimi načeli javnega naročanja, pri čemer bi se morala skladnost s temi načeli presojati strožje v primerih, ko naročnik močneje omejuje konkurenco. Poseben vidik ustreznosti določitve tehničnih specifikacij predmeta javnega naročila je presojalo Sodišče EU v predstavljeni zadevi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄47

Davek na dediščino

dr. Nana Weber, 6.12.2018

Davki občanov in dohodnina

dr. Nana Weber, Pravna praksa, 47/2018Soseda mi je v oporoki zapustila polovico zemljišča z vrtom v izmeri 320 m2. Finančna uprava RS me je povabila, da se v osmih dneh zglasim kot stranka v postopku odmere davka na dediščino. Priloženo je obvestilo, da je vrednost mojega deleža 2.020,90 evra.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄45-46

Dvignimo plače v javnem sektorju za polovico!

dr. Alenka Žnidaršič Kranjc, 22.11.2018

PRORAČUN

dr. Alenka Žnidaršič-Kranjc, Pravna praksa, 45-46/2018Vsakoletnih pogajanj o povečanju plač v javnem sektorju (JS) smo že navajeni. Prav tako pa nacionalni hobi postajajo stavke, ki ta pogajanja spremljajo. Po koncu se zdi, da so se pogodili o odstotku ali dveh. Vendar pa številke kažejo drugače.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄45-46

Odplačnost pogodbe kot opredelilni element javnega naročila

dr. Klemen Pohar, 22.11.2018

PRORAČUN, Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 45-46/2018Pravo javnega naročanja obsežno ureja ravnanje naročnikov, ki naročajo blago, storitve ali gradnje, ter gospodarskih subjektov, ki odgovarjajo na njihovo povpraševanje. Pri tem se srečujemo s številnimi zahtevnimi vprašanji, glede katerih v praksi nastanejo spori predvsem z vidika zakonitosti razpisnih določil in dopustnosti ponudb. Vendar pa so na področju javnega naročanja verjetno najtežja vprašanja tista, ki se nanašajo na temeljne koncepte, kot sta na primer, kdo je javni naročnik in kaj je javno naročilo. Z enim od vidikov tega vprašanja, to je z vidikom odplačnosti pogodbe o izpolnitvi javnega naročila, se je ukvarjalo Sodišče EU v predstavljeni zadevi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄43

Umik zahteve za presojo ustavnosti

Urša Ravnikar Šurk, 8.11.2018

Banka Slovenije, RAČUNSKO SODIŠČE

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 43/2018Svet Banke Slovenije se je po odhodu guvernerja Boštjana Jazbeca odločil preveriti vse sodne postopke.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄43

Posebna ureditev za opravljanje storitev mednarodnega občasnega cestnega prevoza potnikov (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 8.11.2018

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 43/2018Za obdobje od 1. aprila 2015 dalje se uvaja posebna ureditev za tuje davčne zavezance, ki občasno opravljajo storitve mednarodnega cestnega prevoza potnikov v Sloveniji.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄41-42

Prednosti in slabosti centralizacije javnega naročanja

mag. Zlata Jerman, 25.10.2018

PRORAČUN

mag. Zlata Jerman, Pravna praksa, 41-42/2018Javna naročila v Evropski uniji (EU) predstavljajo pomemben delež v gospodarstvu in so zato lahko pomemben vzvod za spodbuditev gospodarske rasti. Reforme na področju javnega naročanja s ciljem zmanjševanja porabe na eni strani in povečevanjem učinkovitosti in konkurenčnosti gospodarstva na drugi so zato nujne in dobrodošle. Kot to potrjuje praksa, je področje javnega naročanja eno izmed tistih, na katerem je mogoče z ustreznimi ukrepi doseči učinke manjše porabe. Reforme javnega naročanja potekajo sočasno z reformami v javni upravi, kjer v ospredje prihajajo načela in strategije, ki veljajo v zasebnem sektorju. Gre za metodo t. i. novega javnega managementa (ang. New Public Management), ki predstavlja novo paradigmo upravljanja javnega sektorja s poudarkom na usmerjenosti k uporabniku in splošni učinkovitosti s prenosom aplikatibilnih managerskih metod dela in konkurenčnih mehanizmov iz zasebnega v javni sektor.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄41-42

Je vodenje črne liste davčnih dolžnikov ali seznama slamnatih lastnikov podjetij v nasprotju z GDPR?

Zoran Skubic, 25.10.2018

Davki občanov in dohodnina, Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo

Zoran Skubic, Pravna praksa, 41-42/2018»V skladu z veljavnimi predpisi so podatki o davkih posameznih davčnih zavezancev varovani kot davčna tajnost. Ta ureditev temelji na uveljavljenih mednarodnih standardih in izhaja iz predpostavke, da država ne sme zlorabljati podatkov, ki jih v zvezi s plačevanjem davkov pridobi od posameznih davčnih zavezancev za druge namene. Kljub temu načelnemu izhodišču pa je v zakonu, ki ureja davčni postopek, določena vrsta izjem, ko je zakonodajalec presodil, da je treba interesu po razkritju podatkov o davčnem dolgu posameznega davčnega zavezanca dati prednost pred interesom varovanja davčne tajnosti. Spremenjene javnofinančne in gospodarske razmere zahtevajo ponoven premislek, ali veljavna zakonodaja vzpostavlja pravilno razmerje med potrebo po varovanju davčne tajnosti in potrebo po zagotavljanju interesa javnosti.«
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Vpis pravne osebe v davčni register

Avtor ni naveden, 12.10.2018

Davčne službe

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2018Pojasnilo FURS, nova izdaja dokumenta, oktober 2018 Veljavnost od 4. oktobra 2018 Pravne osebe se v davčni register vpišejo: - po uradni dolžnosti (na podlagi podatkov iz Poslovnega registra Slovenije), - na podlagi prijave za vpis v davčni register, ki jo finančnemu uradu predloži prav
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Vrednotenje ponudb po minimalnih zahtevah v postopku javnega naročanja

dr. Klemen Pohar, 12.10.2018

PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 39-40/2018V pravu javnega naročanja se je razvilo dokaj ustaljeno pojmovanje nekaterih institutov. Postopek konkurenčnega dialoga na primer lahko poteka v več fazah, tako da se na podlagi meril postopoma zmanjšuje število rešitev, ki so predmet dialoga, medtem ko je splošno sprejeto, da naročnik v odprtem postopku ponudbe vrednoti po merilih le v eni fazi. Pri tem lahko ponudbe izpolnjujejo kategorije, ki jih naročnik vrednoti po merilih v manjši ali večji meri, in so tako lahko ekonomsko bolj ali manj ugodne, a še vedno dopustne, pogoji za sodelovanje pa so običajno postavljeni tako, da predstavljajo minimalne zahteve, ki jih mora obvezno izpolnjevati vsaka ponudba. Včasih pa potrebuje naročnik določeno fleksibilnost ustaljenih pojmovanj, kar je bilo predmet presoje v predstavljeni zadevi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Vpis dejavnosti fizične osebe v davčni register

Avtor ni naveden, 12.10.2018

Davčne službe

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2018Pojasnilo FURS, nova izdaja dokumenta, oktober 2018 Veljavnost od 4. oktobra 2018 Fizične osebe, ki opravljajo dejavnost se v davčni register vpišejo: - po uradni dolžnosti (na podlagi podatkov iz Poslovnega registra Slovenije), - na podlagi prijave za vpis v davčni register, ki jo fina
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Dohodki članov volilnih organov in drugih oseb, ki opravljajo dolžnosti na volitvah in referendumih (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 12.10.2018

Davki občanov in dohodnina, Splošni državni akti, simboli in prazniki

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2018Pojasnilo FURS, 1. izdaja, oktober 2018 Veljavnost od 3. oktobra 2018 Pravna podlaga za določitev nadomestil in povračil stroškov za delo na volitvah in referendumih Pravico do nadomestila za delo oziroma povračil stroškov članom volilnih organov, tajnikom in drugim oseba
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄38

Prihodnost javnega naročanja je v posodobljeni tehnologiji

Urša Ravnikar Šurk, 4.10.2018

PRORAČUN

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 38/2018Dne 17. in 18. septembra 2018 je v Portorožu potekal tradicionalni jesenski Veliki kongres javnega naročanja. Veliko govora je bilo o novi povezavi javnega naročanja in gradbene zakonodaje ter o tehnološkem napredku pri izvajanju in oddajanju javnih naročil.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄38

Sklicevanje na znamko, vir ali izdelavo v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila

dr. Klemen Pohar, 4.10.2018

PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 38/2018Skladno s temeljnimi načeli javnega naročanja, predvsem z načelom zagotavljanja konkurence med ponudniki, načelom enakopravne obravnave ponudnikov in načelom sorazmernosti, naročnik v postopku javnega naročanja ne sme določiti naročila blaga točno določenega gospodarskega subjekta ali znamke. V tehničnih specifikacijah tako tudi ne smejo biti navedeni določena izdelava, izvor ali postopek, značilen za proizvode ali storitve določenega gospodarskega subjekta, ali blagovne znamke, patenti, tipi in podobno, kar predstavlja prednost oziroma omejitev za določena podjetja, razen kadar to upravičuje predmet javnega naročila. Take navedbe so dovoljene le izjemoma, če drugače ni mogoče dovolj natančno in razumljivo opisati predmeta naročila. Te navedbe morajo vedno vsebovati tudi besedi "ali enakovredni", predpisi pa ne določajo, kdaj mora ponudnik izkazati, da so ponujeni proizvodi enakovredni proizvodom, ki so opredeljeni v tehničnih specifikacijah. S tem vprašanjem se je ukvarjalo Sodišče EU v predstavljeni zadevi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄36-37

Davčna izvršba (Podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 27.9.2018

Davki občanov in dohodnina, Civilni sodni postopki

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 36-37/2018Pojasnilo FURS, 4. izdaja, september 2018 Veljavnost od 13. septembra 2018 Postopek davčne izvršbe Davčna izvršba je posebni upravni postopek, ki ga ureja Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2). Davčno izvršbo opravlja Finančna uprava
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄34

Sprememba 84. člena Delegirane uredbe (EU) 2015/2446

Avtor ni naveden, 13.9.2018

Predpisi o carini in prosti trgovini, Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 34/2018Obvestilo FURS, 5. september 2018 Delegirana uredba Komisije (EU) 2018/1118 z dne 7. junija 2018 o spremembi Delegirane uredbe (EU) 2015/2446 glede pogojev za znižanje stopnje splošnega zavarovanja in opustitev zavarovanja. V Uradnem listu EU L 204 z
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄34

Obročno plačilo in odlog plačila davka - poslovni subjekti (Vprašanja in odgovori)

Avtor ni naveden, 13.9.2018

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 34/2018Pojasnilo FURS, 3. izdaja, september 2018 Veljavnost od 5. septembra 2018 Vprašanje 1: Kdo so poslovni subjekti? Poslovni subjekti so pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Za samostojne podjetnike posameznike in fi
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄34

Davek na motorna vozila in uvedba novega preskusnega postopka emisij motornih vozil

Avtor ni naveden, 13.9.2018

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 34/2018V zvezi z novim preskusnim postopkom za merjenje emisij CO2 motornih vozil in posledično vplivom na odmero davka na motorna vozila, v nadaljevanju posredujemo pojasnilo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄33

Evidenčna javna naročila

mag. Matjaž Kovač, 6.9.2018

PRORAČUN

mag. Matjaž Kovač, Pravna praksa, 33/2018Izraz evidenčno javno naročilo ni definiran v zakonu, se pa v praksi uporablja za javna naročila, za katera je treba voditi le evidenco, njihova vrednost pa je nižja od mejnih vrednosti, določenih za uporabo postopkov v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN-3). Večina enostavnih naročil blaga, storitev ali gradnje se vodi v skladu s tako imenovanimi evidenčnimi naročili. Delež njihove oddaje je najvišji na splošnem področju in najnižji na področju obrambe in varnosti. Naročniki pogosto izvajajo evidenčne postopke, ki so glede na pravila ZJN-3 manj transparentni in konkurenčni.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄32

Pridobitev in registracija novega in rabljenega prevoznega sredstva znotraj Unije ter obveznost predložitve obrazca DDV-PPS

Avtor ni naveden, 30.8.2018

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 32/2018Pojasnilo FURS, št. 0920-7191/2018-2, 17. 7. 2018 V zadnjem času je Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) prejela precej vprašanj v zvezi z obveznostjo predložitve obrazca DDV-PPS. Zaradi navedenega v nadaljevanju pojasnjujemo zakonsko ureditev pri pridobitvi prevoznega sredstva iz drug
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄32

Izjeme, kjer se ne uporabljajo določbe ZJN-3

mag. Matjaž Kovač, 30.8.2018

PRORAČUN

mag. Matjaž Kovač, Pravna praksa, 32/2018Določitev izjem je z vidika načela učinkovitosti javnega naročanja ena od pomembnih določb Zakona o javnem naročanju (ZJN-3). Če je izjema določena, naročniku ni treba upoštevati določb ZJN-3. Pogodba, ki jo naročnik sklene s fizično ali pravno osebo, mora upoštevati pravila javnega naročanja, razen če spada med izjeme po ZJN-3. Večina izjem od javnega naročanja je določena z evropskimi direktivami, če so določene le z ZJN-3, pa izjeme veljajo le za tiste postopke, pri katerih objava ni potrebna v Uradnem listu Evropske unije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄32

Povezave med ponudniki v postopku javnega naročanja in tveganje nesamostojnosti ponudb

dr. Klemen Pohar, 30.8.2018

PRORAČUN, Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 32/2018V postopku javnega naročanja lahko naročnik izbere le ponudbo, ki izpolnjuje zakonske in razpisne pogoje, med drugimi tudi pogoj, da gospodarskemu subjektu v povezavi z njo ni dokazano nedovoljeno dogovarjanje ali korupcija. Naročnik torej nedvomno ne sme sprejeti ponudbe, pri kateri je dokazano nedovoljeno dogovarjanje, vendar pa predpisi pri tem ne določajo, kako aktivno, če sploh, mora naročnik raziskovati obstoj takega dogovarjanja. Prav tako tudi evropske direktive izrecno ne urejajo morebitne dolžnosti ponudnikov, da bi ti naročniku razkrili medsebojne povezave, na podlagi katerih bi lahko naročnik presodil, ali je potrebno nadaljnje ukrepanje. Vprašanje, ali te obveznosti vendarle izhajajo iz razlage prava Evropske unije (EU), se je postavilo v predstavljeni zadevi.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
49-50(1) 48(2) 47(2) 45-46(2)
43(2) 41-42(2) 39-40(4) 38(2)
36-37(1) 34(3) 33(1) 32(4)
30-31(3) 28-29(2) 27(1) 26(3)
24-25(5) 22(3) 20-21(1) 19(3)
18(1) 16-17(4) 15(1) 14(3)
11(3) 10(1) 6(3) 5(1)
3-4(2) 1(1)

Leto objave

< Vsi
2018(67)
> Januar(3) > Februar(4) > Marec(4) > April(8) > Maj(5) > Junij(8) > Julij(6) > Avgust(7) > September(5) > Oktober(8) > November(4) > December(5)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.2. CARINE 3.3. PRORAČUN 3.6. RAČUNSKO SODIŠČE

Avtorji

AB C ĆČD ĐEF G H I J K LM NOP QR S Š T UVW XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov