O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 78
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 1932)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄47

Odpravnina po upokojitvi javne uslužbenke v zvezi s 188. členom ZUJF

mag. Nataša Belopavlovič, 5.12.2019

Delovna razmerja, PRORAČUN

mag. Nataša Belopavlovič, Pravna praksa, 47/2019Javna uslužbenka se je 16. oktobra 2018 starostno upokojila. Pogodbo o zaposlitvi je sklenila dne 17. oktobra 2013 na delovnem mestu direktorice za mandat pet let. Dne 24. februarja 2015 je svet zavoda seznanila, da bo v letu 2015 izpolnila pogoje za starostno upokojitev, nakar je svet izdal sklep o soglasju za podaljšanje pogodbe o zaposlitvi do poteka mandata. Na podlagi sklepa, izdanega meseca februarja 2015, je bil sklenjen dogovor (v smislu tretjega odstavka 188. člena Zakona o uravnoteženju javnih financ (ZUJF)), na podlagi katerega je javna uslužbenka ostala na delovnem mestu direktorice do konca mandata.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄46

Izvajanje mednarodnih pogodb o izogibanju dvojnega obdavčevanja dohodka in premoženja

Avtor ni naveden, 28.11.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 46/2019Celoten dokument je objavljen na spletni strani Finančne uprave RS (FURS). Objavljamo izključno spremembe v pojasnilu FURS, in sicer dopolnjena poglavja v podrobnejšem opisu in dopolnjena vprašanja in odgovori v poglavju 25.9 Dohodki iz zaposlitve dopolnjena vprašanja, 25.14 Drugi dohodki in 25.16 Metode za odpravo dvojnega obdavčenja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄46

Pomen pridobivanja strojno berljivih podatkov in zagotavljanja njihove integritete na poti k javnemu naročanju 4.0

dr. Petra Ferk, 28.11.2019

PRORAČUN

dr. Petra Ferk, Pravna praksa, 46/2019Na stalnem odboru Sveta odvetniških združenj Evrope (CCBE), ki je potekal 13. septembra 2019 v Kopenhagnu, je evropska komisarka Margrethe Vestager spregovorila o varnosti in zaupanju v digitalnem svetu. Dogodek kaže na pomembnost teme, pred katero si pravniki tudi v digitalnem svetu javnega naročanja ne bomo več mogli dolgo zatiskati oči.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄46

Priročnik za uporabo javnega naročanja v praksi

dr. Mateja Škabar, 28.11.2019

Kultura in umetnost, PRORAČUN

dr. Mateja Škabar, Pravna praksa, 46/2019Pred vami je nova izdaja priročnika, ki pregledno in praktično podaja mnenja in pojasnila novele Zakona o javnem naročanju (ZJN-3A), ki so ga pripravile tri strokovnjakinje s področja javnega naročanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄45

Omejitev nastopanja s podizvajalci v postopku javnega naročanja

dr. Klemen Pohar, 21.11.2019

PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 45/2019Postopki oddaje javnih naročil morajo biti skladni z načeli Pogodbe o delovanju Evropske unije (PDEU), med drugimi tudi z načeli enake obravnave, nediskriminacije, vzajemnega priznavanja, sorazmernosti in preglednosti. Skladno s tem pravo javnega naročanja praviloma ne omejuje sodelovanja med gospodarskimi subjekti v postopkih oddaje javnih naročil, podizvajalci pa v nekaterih pogledih celo predstavljajo posebej zaščiteno kategorijo. Ne glede na to pa lahko v praksi obstajajo tudi primeri, ko so upravičene nekatere omejitve oddajanja del podizvajalcem. Sodišče EU je v predstavljeni zadevi presojalo, ali je tak upravičen primer preprečevanje infiltracije mafijske združbe v postopke javnega naročanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Poslovanje z "neplačujočimi gospodarskimi subjekti" in odgovornost gospodarskih subjektov za plačilo utajenih davčnih obveznosti (2. del)

Avtor ni naveden, 14.11.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2019Pojasnilo FURS, 1. izdaja, oktober 2019 Objavljamo drugi del pojasnila, ki smo ga morali zaradi obsežnega gradiva objaviti v dveh delih. Prvi del je bil objavljen v PP št. 40-41, 24. oktobra 2019. Zavarovanje in plačilo davčne obveznosti v primeru davčnih goljufij Org
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

eRevizija

Patricij Maček, 14.11.2019

PRORAČUN

Patricij Maček, Pravna praksa, 44/2019Septembra je bil vzpostavljen nov spletni portal Državne revizijske komisije eRevizija, katerega namen je, kot lahko preberemo, elektronska izmenjava informacij in dokumentov v predrevizijskem, revizijskem in pritožbenem postopku ter zagotavljanje informacij o poteku predrevizijskega, revizijskega in pritožbenega postopka na portalu javnih naročil. Novi spletni portal eRevizija se bo začel uporabljati 29. decembra 2019.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄40-41

Poslovanje z "neplačujočimi gospodarskimi subjekti" in odgovornost gospodarskih subjektov za plačilo utajenih davčnih obveznosti (1. del)

Avtor ni naveden, 24.10.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 40-41/2019Izdaja vsebuje tudi povzetek pojasnila, ki ga je tedanja davčna uprava januarja 2008, v zvezi z nevarnostjo poslovanja z "neplačujočimi gospodarskimi subjekti" in odgovornostjo gospodarskih subjektov za poplačilo utajenih davčnih obveznosti, objavila na svoji spletni strani in je bilo v posodobljeni obliki avgusta 2014 objavljeno tudi na spletni strani Finančne uprave Republike Slovenije (v nadaljevanju: FURS).
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄38-39

Predsednik DKOM o pravnem varstvu v javnem naročanju

Urša Ravnikar Šurk, 11.10.2019

PRORAČUN

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 38-39/2019S predlogom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (ZPVPJN) želi vlada zagotoviti učinkovito pravno sredstvo zoper kršitve v postopkih javnega naročanja pri večjih infrastrukturnih projektih. Vlada je predlog novele sprejela v začetku septembra in ga poslala v parlamentarno obravnavo. Minister za javno upravo Rudi Medved je povedal, da predlog novele krepi neodvisnost in strokovnost revizijske komisije ter učinkovitost pravnega varstva večjih projektov predvsem s področja infrastrukture. Zaostrila se bo odgovornost naročnikov, ponudnikov in komisije kot varuha zakonitosti na področju javnega naročanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Spremembe na področju zavezujočih tarifnih informacij (ZTI) - 1. oktober 2019

Avtor ni naveden, 3.10.2019

Predpisi o carini in prosti trgovini

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2019Od 1. oktobra 2019 bodo vsi postopki v zvezi z zavezujočimi tarifnimi informacijami izključno elektronski. Gospodarskim subjektom bo na voljo spletni portal, preko katerega bodo vlagali zahtevke ter prejemali zavezujoče tarifne informacije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Jesenski Veliki kongres javnega naročanja 2019

Gaja Ana Pavliha, 3.10.2019

PRORAČUN

Gaja Ana-Pavliha, Pravna praksa, 37/2019Dne 16. in 17. septembra 2019 je v Portorožu potekal jesenski Veliki kongres javnega naročanja. V šestih sekcijah, ki so jih vodili priznani strokovnjaki, so govorci zbranim ponudili vpogled v teorijo in prakso javnega naročanja, pri čemer so črpali iz lastnih izkušenj in znanj ter izpostavili novosti, dobre prakse in izzive, s katerimi se soočajo naročniki in ponudniki.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Prehajanje med (davčnimi) postopki: inovativnost ali erozija pravne varnosti?

dr. Polonca Kovač, 3.10.2019

Davki občanov in dohodnina

dr. Polonca Kovač, Pravna praksa, 37/2019V teoriji in praksi upravnega procesnega prava je eno tradicionalnih pravil, da se mora uveden postopek končati. Zaključek postopka pomeni izdajo posamičnega upravnega akta, tj. (i) meritorno upravno odločbo ali (ii) procesni sklep o ustavitvi postopka. Tako določata zlasti 207. in 135. člen Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP). Tretje možnosti v splošni ureditvi ni; če se ne izda niti odločbe niti sklepa o ustavitvi postopka, velja molk organa in fikcija negativne odločbe po 222. oziroma 256. členu ZUP. Enake temelje vzpostavlja Zakon o upravnem sporu (ZUS-1) za sodno varstvo. Toda Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2), ki velja v davčnih upravnih postopkih kot nadrejeni lex specialis, ima inter alia glede zaključka ali t. i. "prehoda" določenih postopkov v druge postopke specialne določbe, za katere pa ni povsem jasno, kako jih sistemsko razlagati.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Kuponi

Avtor ni naveden, 3.10.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2019Objavljamo dodana vprašanja 9, 10, 11, 12 in 13, v pojasnilu Finančne uprave RS - Kuponi, 2. izdaja, avgust 2019. Celoten dokument je objavljen na spletni strani Finančne uprave RS.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Obračun davčnega odtegljaja - REK obrazci

Avtor ni naveden, 3.10.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2019Objavljamo dodano poglavje 4.6 Predložitev REK obrazca na podlagi 54.a člena ZDavP-2, v spremenjenem pojasnilu Finančne uprave RS (FURS) - Obračun davčnega odtegljaja REK obrazci, 4. izdaja, september 2019. Celoten dokument je objavljen na spletni strani FURS.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄34-35

Bonitete

Avtor ni naveden, 19.9.2019

Davki občanov in dohodnina, Delovna razmerja

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 34-35/2019Po Zakonu o dohodnini (ZDoh-2) so obdavčeni vsi dohodki, razen tistih, ki so v zakonu izrecno navedeni kot neobdavčeni oziroma oproščeni plačila dohodnine. Za dohodek obdavčen z dohodnino velja tudi boniteta, ki je v 39. členu ZDoh-2 določena kot vsaka ugodnost v obliki proizvoda, storitve ali druge ugodnosti v naravi, ki jo delojemalcu ali njegovemu družinskemu članu zagotovi delodajalec ali druga oseba v zvezi z zaposlitvijo. Za zaposlitev se šteje vsako odvisno pogodbeno razmerje (delovno in drugo pogodbeno razmerje), v katerega vstopa fizična oseba pri opravljanju fizičnega ali intelektualnega dela, vključno z opravljanjem storitev in ustvarjanjem ali izvedbo avtorsko delo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄34-35

Vlada o proračunskem načrtu

Urša Ravnikar Šurk, 19.9.2019

PRORAČUN

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 34-35/2019Slovenija trenutno beleži zelo lepo gospodarsko rast, vendar je finančni minister Andrej Bertoncelj koalicijo opozoril na ohlajanje gospodarstva v domačem in tujem poslovnem okolju ter poudaril, da bo treba razmišljati o nekaterih omejevalnih ukrepih. Najnovejše napovedi bo Urad RS za makroekonomske analize in razvoj (Umar) za prihodnji dve leti objavil 19. septembra, saj bo takrat zadnja proračunska seja, na kateri bodo člani vladne ekipe potrjevali predloge proračunov in ostalih proračunskih dokumentov za leti 2020 in 2021.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄34-35

Prevzem ponudnika med tekom postopka javnega naročanja

dr. Klemen Pohar, 19.9.2019

PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 34-35/2019Poslovni svet ni statičen, saj se poslovne in druge okoliščine pri gospodarskih subjektih ves čas spreminjajo. To dejstvo upošteva tudi pravo javnega naročanja, ki za izkazovanje relevantnih okoliščin pri ponudniku določa točno določen trenutek, in sicer dan oddaje ponudbe ali prijave oziroma dan, ko poteče rok za oddajo ponudb ali prijav. Navedeno velja v navezavi na okoliščine gospodarskega subjekta, kot so plačilo davkov in prispevkov ter uvrščenost v evidenco gospodarskih subjektov z negativnimi referencami. Bolj rigidna pa so pravila javnega naročanja pri identiteti gospodarskega subjekta, saj se v nekaterih primerih, vsaj na prvi pogled, zahteva istovetnost subjekta skozi več faz postopka oddaje javnega naročila. V takih okoliščinah se postavi vprašanje, kako ravnati v situaciji, ko je bistveno spremenjena identiteta gospodarskega subjekta, na primer, ko en gospodarski subjekt prevzame drugega, kar je presojalo Sodišče EU v predstavljeni zadevi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄33

Poslovna skrivnost po ZJN-3

Borut Leskovec, 5.9.2019

PRORAČUN

Borut Leskovec, Pravna praksa, 33/2019Od pomladi je v veljavi novi Zakon o poslovni skrivnosti (ZPosS), katerega poglavitne novosti so bile v Pravni praksi že predstavljene in s katerim naj bi se celovito uredilo področje poslovne skrivnosti. Na prvi pogled je v postopkih javnega naročanja varstvo poslovne skrivnosti bolj obstranskega pomena, vendar se je treba zavedati, da lahko imajo protipravna razkritja poslovnih skrivnosti hude posledice za ponudnike, za kar so lahko naročniki odškodninsko odgovorni. Na področju javnega naročanja ZPosS ni prinesel bistvenih sprememb, ker Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) varstvo poslovne skrivnosti ureja specifično.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄32

Sodno varstvo zoper odločitve Državne revizijske komisije?

Leskovec Borut, Kovačič Gregor, 29.8.2019

PRORAČUN

Borut Leskovec, Gregor Kovačič, Pravna praksa, 32/2019V zadnjem času se mediji veliko ukvarjajo s postopki javnega naročanja. Pojavljajo se očitki, da je z zahtevki za revizijo mogoče blokirati prav vse projekte, tudi takšne, ki so za državo zelo pomembni, npr. infrastrukturni projekti. Očitki letijo na vse udeležence: na neizbrane ponudnike, češ da z vlaganjem zahtevkov za revizijo želijo izsiliti, da bi bili izbrani, četudi je bila ponudba izbranega ponudnika daleč najugodnejša. Naročnikom se očita, da ne znajo voditi postopkov javnega naročanja, zaradi česar so zahtevki za revizijo uspešni. Zakonodajalcu se očita, da predpisi ponudnikom omogočajo preširoko pravno varstvo in da bi bilo možnost uveljavljanja pravnih sredstev v postopkih javnega naročanja treba omejiti. Na Državno revizijsko komisijo za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (DKOM) letijo očitki o tem, da niso zagotovljeni ustrezni mehanizmi za zagotavljanje nepristranskosti odločanja, da se postopki vlečejo predolgo in da DKOM z enako prioriteto in hitrostjo obravnava tako javna naročila državnega pomena (npr. infrastrukturni projekti) kot javna naročila, ki bi jim težko pripisali že lokalni pomen (npr. dobava sladoleda za gostinske obrate v neki občini).
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄32

Samoprijava

Avtor ni naveden, 29.8.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 32/2019Z Zakonom o davčnem postopku (ZDavP-2) je urejen institut samoprijave, ki naj zavezance za davek spodbudi, da bi morebitne pozneje ugotovljene nepravilnosti v obračunih davka sporočili davčnemu organu. Zavezanec lahko s samoprijavo tudi vloži davčni obračun in davčno napoved po izteku predpisanega roka. Zavezanec v tem primeru ni odgovoren za prekršek, mora pa izpolniti svojo realno davčno obveznost, kar pomeni, da bo ta povečana za obresti s 3-odstotno letno obrestno mero.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄32

DDV obravnava kuponov

Avtor ni naveden, 29.8.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 32/2019Objavljamo samo dodana vprašanja 9., 10., 11., 12. in 13. glede DDV obravnave enonameskih in večnamenskih kuponov v spremenjenem pojasnilu - Kuponi, 2. izdaja z dne 6. avgusta 2019. Celotno pojasnilo - Kuponi je objavljeno na spletni strani Finančne uprave RS.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄30-31

Izločitev ponudnika iz postopka javnega naročanja

Prebil Maja, Žibert Polona, 22.8.2019

PRORAČUN

Maja Prebil, Polona Žibert, Pravna praksa, 30-31/2019Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) kot fakultativen razlog za izključitev v točki (c) šestega odstavka 75. člena določa, da lahko naročnik iz postopka javnega naročila izloči gospodarski subjekt, če lahko naročnik z ustreznimi sredstvi izkaže, da je gospodarski subjekt zagrešil hujšo kršitev poklicnih pravil, zaradi česar je omajana njegova integriteta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄27

Informacija o novostih, ki jih prinaša novela ZDavP-2L

Avtor ni naveden, 11.7.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 27/2019FURS, 21. junij 2019 V Uradnem listu RS, št. 36/19, z dne 7. junija 2019, je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona davčnem postopku (novela ZDavP-2L), ki je začela veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu, to je dne 22. junija 2019, uporabljati pa se začne 1. julija
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄24-25

Sprememba načina elektronskega podpisovanja dokumentov v sistemu eDavki

Avtor ni naveden, 20.6.2019

DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 24-25/2019Finančna uprava RS sporoča, da bo od 14. junija 2019 na sistemu eDavki spremenjen način podpisovanja elektronskih dokumentov. Ta bo po novem zagotavljal podpisovanje dokumentov na centralnem sistemu eDavki brez uporabe podpisne komponente, ki je bila do sedaj nameščena na računalniku zavezanca. Spremenjena rešitev zagotavlja enostavno uporabo sistema eDavki na različnih brskalnikih (IE, FF, Chrome) in različnih operacijskih sistemih brez zahtevnega nameščanja podpisne komponente v brskalnike zavezancev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄24-25

Davčno potrjevanje računov (vprašanja in odgovori)

Avtor ni naveden, 20.6.2019

Obligacije, Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 24-25/2019V primeru komisijske prodaje je glede davčnega potrjevanja računov treba upoštevati, katere račune za opravljeno dobavo mora davčni zavezanec izdati po DDV zakonodaji. Gre za primere prodaj blaga, ki jih komisionar opravi v svojem imenu in po nalogu in za račun drugega (komitenta). Da gre za prodajo komisionarja v svojem imenu, izhaja tudi iz 788. člena Obligacijskega zakonika (OZ), ki določa, da se s komisijsko pogodbo komisionar zavezuje, da bo za plačilo (provizijo) v svojem imenu na račun komitenta opravil enega ali več poslov, ki mu jih je zaupal komitent.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 78 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
49-50(47) 48(33) 47(47) 46(20)
45(34) 45-46(6) 44(29) 44-45(1)
43(36) 42(7) 42-43(11) 41(7)
41-42(20) 40(1) 40-41(23) 39(15)
39-40(35) 38(27) 38-39(2) 37(44)
37-38(1) 36(23) 36-37(5) 35(47)
34(39) 34-35(3) 33(52) 33-34(2)
32(15) 32-33(1) 31(3) 31-32(26)
30(2) 30-31(13) 29(4) 29-30(33)
28(33) 28-29(8) 27(44) 27-28(4)
26(34) 25(11) 25-26(2) 24(9)
24-25(57) 23(38) 23-24(1) 22(59)
Več...

Leto objave

2019(78) 2018(67) 2017(66) 2016(93)
2015(97) 2014(128) 2013(128) 2012(126)
2011(143) 2010(159) 2009(141) 2008(135)
2007(171) 2006(91) 2005(36) 2004(22)
2003(30) 2002(33) 2001(14) 2000(19)
1999(29) 1998(25) 1997(24) 1996(12)
1995(27) 1994(9) 1993(7) 1992(9)
1991(13)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.2. CARINE 3.3. PRORAČUN 3.4. JAMSTVA, KREDITI, NADOMESTILA, KOMPENZACIJE 3.6. RAČUNSKO SODIŠČE

Avtorji

A B C ĆČ D ĐE F G H I J K L M N O P QR S Š T U V W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov