O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 76
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 1890)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄16

Delujem v konkurenčnem okolju - sem naročnik?

Bratina Tanja, Drečnik Anja, 18.4.2019

PRORAČUN

Tanja Bratina, Anja Drečnik, Pravna praksa, 16/2019Subjekti se pogosto znajdejo v dilemi, ali izpolnjujejo pogoje za naročnika po javnonaročniški zakonodaji. In če da - ali so naročniki celo na več podlagah, ki jih za status naročnika opredeljuje javnonaročniška zakonodaja. Namen tega prispevka je izpostaviti temeljne poudarke in izhodišča, ki so se oblikovala predvsem na ravni EU v zvezi s tem, kdaj je nek subjekt naročnik na splošnem področju in tako dolžan pri vstopanju v razmerja z dobavitelji blaga ter izvajalci storitev in gradnje slediti pravilom javnega naročanja. Pri tem se bova osredotočili predvsem na določene vidike statusa druge osebe javnega prava, kjer se poraja največ dilem. Seveda pa lahko vsak subjekt, ki dvomi o tem, ali izpolnjuje pogoje, ki opredeljujejo naročnika po Zakonu o javnem naročanju (ZJN-3), na ministrstvo, pristojno za javna naročila, torej Ministrstvo za javno upravo, poda predlog za ugotovitev statusa naročnika ter seveda v primeru nestrinjanja z odločbo ministrstva vloži pritožbo in nato po potrebi sproži druga pravna sredstva.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄16

Brošura za sobodajalce - fizične osebe (Podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 18.4.2019

GOSTINSTVO IN TURIZEM, Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 16/2019Objavljamo spremembo 7. poglavja pojasnila FURS: Brošure za sobodajalca - fizične osebe, Podrobnejši opis. Druga pojasnila v dokumentu ostajajo nespremenjena. Celoten dokument je objavljen na spletni strani Finančne uprave RS/Dohodnina/Dohodek iz dejavnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄16

Brexit: Prepovedi in omejitve - Izvoz blaga z dvojno rabo

Avtor ni naveden, 18.4.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 16/2019Finančna uprava je dopolnila Smernice za pripravo na izstop Združenega kraljestva (ZK) iz Evropske unije (EU) brez dogovora na področju prepovedi in omejitev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄16

FURS ugotavlja številne zlorabe pri odkupu lastnih poslovnih deležev družb

Avtor ni naveden, 18.4.2019

Gospodarske družbe, splošni predpisi, Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 16/2019FURS na podlagi analiz podatkov, ki jih obdeluje v okviru svojih pooblastil, na področju odsvojitve poslovnih deležev zaznava visoko tveganje, zato ga že dalj časa poglobljeno spremlja. Analiza namreč kaže na uporabo skrbno oblikovanih in svetovanih davčnih shem, ki naj bi zavezancem za davek omogočale, da si z zlorabo predpisov izplačajo ustvarjene poslovne dobičke na davčno ugodnejši način.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄16

Brexit: Prepovedi in omejitve - Izstop Združenega kraljestva iz Evropske unije

Avtor ni naveden, 18.4.2019

DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 16/2019Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske je 29. marca 2017 Evropski svet uradno obvestilo o odločitvi za izstop iz Evropske unije. Postopek izstopa podrobneje opredeljuje 50. člen Pogodbe o Evropski uniji (PEU). V skladu z omenjenim členom Združeno kraljestvo (ZK) od 29. marca 2019, torej dve leti po uradnem obvestilu, ne bo več članica Evropske unije (EU).
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄16

Razpisna dokumentacija in tehnične specifikacije pri javnem naročilu gradnje po klavzuli ključ v roke

Koršič Potočnik Maja, Prebil Maja, 18.4.2019

PRORAČUN

mag. Maja Koršič-Potočnik, Maja Prebil, Pravna praksa, 16/2019Izmed vseh treh cenovnih klavzul, ki jih določa OZ, klavzula "ključ v roke" za izvajalca predstavlja največje tveganje. Medtem ko izvajalec svoja dela pri ceni na enoto zaračuna glede na dejansko izvedene količine in določene cene od merske enote, pri skupaj dogovorjeni ceni pa v skupnem znesku za celoten objekt, pri čemer je izključen vpliv presežnih del, in prevzame tudi tveganje za predvidljiva nepredvidena dela, naj bi cena pri klavzuli "ključ v roke" obsegala vrednost vseh nepredvidenih (tudi nepredvidljivih) in presežnih del, izključuje pa vpliv manjkajočih del nanjo. Ob upoštevanju temeljnih načel obligacijskega prava (predvsem načela enake vrednosti dajatev iz 8. člena Obligacijskega zakonika (OZ)) bi bilo zato mogoče utemeljeno sklepati, da se z večanjem tveganja, ki ga zaradi cenovne klavzule "ključ v roke" prevzema ponudnik, premo sorazmerno povečuje tudi dolžnost naročnika (investitorja), da izvajalcu pred sklenitvijo pogodbe (oziroma oddajo ponudbe) zagotovi ustrezne podatke in dokumentacijo. Te dolžnosti pa naročniki v slovenski praksi javnih naročil pogosto ne izpolnijo. Še več, ravno nasprotno menijo, da z določitvijo klavzule "ključ v roke" niso dolžni izvršiti priprav na investicijo, ker tveganje morebitnih nepredvidenih del tako ali tako nosi izvajalec. Posledice takšnega ravnanja so izrazito negativne in se že vrsto let kažejo v zlorabi klavzule "ključ v roke" (izkoriščanju te klavzule za to, da investitor prikrije slabo pripravljeno projektno dokumentacijo) ter v nezakonitem prenašanju odgovornosti za neustrezno pripravljeno tehnično dokumentacijo na izvajalce gradbenih del.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄15

Večplastnost "črkobralstva" pri izvajanju davčne zakonodaje

Nina Mladenovič, 11.4.2019

Davki občanov in dohodnina

Nina Mladenovič, Pravna praksa, 15/2019V prispevku bi želela opozoriti na pravne izzive, s katerimi se pri svojem delu srečujemo uradniki, ki moramo odločati o davčnih obveznostih državljanov. Čeprav sta odmera in pobiranje davkov v javnem interesu vseh ljudi, ki živijo v določeni skupnosti, pa finančno breme, ki ga predstavlja davčna obveznost, posameznika ali pravno osebo postavlja v položaj, ko želi svoj zasebni interes čim bolj zaščititi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄15

Šola vožnje ni "šolsko ali univerzitetno izobraževanje" v smislu Direktive o DDV

Zoran Skubic, 11.4.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Zoran Skubic, Pravna praksa, 15/2019"Znanje vožnje avtomobila je v današnji družbi skoraj tako razširjeno kot znanje branja in pisanja - domala vsakdo ima vozniško dovoljenje. Toda ali je zaradi tega utemeljeno, da se usposabljanje za vožnjo oprosti davka pod pogoji, ki so enaki tem, pod katerimi je oproščeno poučevanje pisanja in branja?" S to mislijo v obravnavani zadevi se pričnejo sklepni predlogi generalnega pravobranilca Macieja Szpunarja. Oziroma povedano drugače: če je na podlagi člena 132 Direktive o davku na dodano vrednost (DDV) obračunavanja tega davka oproščeno vsakršno "šolsko ali univerzitetno izobraževanje", mar ne bi na tej podlagi do tovrstne izjeme bila upravičena tudi dejavnost usposabljanja kandidatov za voznike motornih vozil, tj. dejavnost šol vožnje? In čeprav je v modernem, vse bolj prekarnem svetu izpit B ali C1 dostikrat večja prednost od marsikatere univerzitetne diplome, je bil odgovor Sodišča (EU) odločni "ne".
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄14

Splošno o davku od dohodkov pravnih oseb (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 4.4.2019

Davek od dohodka pravnih oseb

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 14/2019Finančna uprava je na spletni strani objavila spremembo dokumenta, Splošno o davku od dohodkov pravnih oseb - Podrobnejši opis. Publikacije ne navajamo v celoti, ampak le v delu dopolnitve poglavja 5.3 Odhodki, ki se ne priznavajo pri ugotavljanju davčne osnove in druge posebnosti, glede sprememb računovodske obravnave poslovnih najemov na podlagi sprejetja MSRP 16.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄14

Olajšava za investiranje (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 4.4.2019

Druge davščine in olajšave

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 14/2019Navedeni podrobnejši opis obravnava uveljavljanje olajšave za investiranje v skladu s 55.a členom Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2). Smiselno enaka obravnava velja tudi glede uveljavljanja olajšave za investiranje v skladu s 66.a členom Zakona o dohodnini (ZDoh-2).
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄13

Spregledane novosti postopka ugotavljanja statusa javnega naročnika po ZJN-3

Mitja Zakelšek, 28.3.2019

PRORAČUN

Mitja Zakelšek, Pravna praksa, 13/2019Kmalu bo tri leta, odkar se je začel uporabljati nov Zakon o javnem naročanju (ZJN-3), ki je v slovenski pravni red prenesel sveženj novih evropskih direktiv in pod eno streho združil pravila o javnem naročanju na splošnem in infrastrukturnem področju. O nemajhnem številu sprememb, na katere morajo z uveljavitvijo ZJN-3 biti pozorni njegovi uporabniki, je bilo prelitega že veliko črnila tako pravnih teoretikov kot uporabnikov zakona v praksi. Ni pa bilo doslej zaslediti poglobljenega strokovnega diskurza v zvezi z ureditvijo postopka za ugotavljanje statusa javnih naročnikov pred ministrstvom za javno upravo, ki je s sprejetjem ZJN-3 doživel navidezno drobne, vendar ne nepomembne vsebinske spremembe. Na smoter obstoja tega postopka, novosti v njegovi ureditvi po ZJN-3 in nekatere dileme, ki bi se v tej zvezi lahko zastavile v praksi javnega naročanja, skuša opozoriti ta prispevek.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄13

Skrb za smotrno porabo javnega denarja tudi s spremembami zakonodaje

Tomaž Vesel, 28.3.2019

RAČUNSKO SODIŠČE

Tomaž Vesel, Pravna praksa, 13/2019V hitro spreminjajoči se družbi je naloga računskega sodišča, da se pravočasno odziva na ključne javnofinančne izzive. Pri določanju letnega programa revizij poleg zakonskih obveznosti upoštevamo tudi pomembnost uporabnikov javnih sredstev, tveganja za nepravilno ali nesmotrno poslovanje, možne učinke nadzora, strateške usmeritve države, prejete pobude za revizije, nerevidiranost ter aktualne objave v medijih.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄12

(Ne)ustavnost določbe poroštva po 148. členu ZDavP-2

Nataša Klančnik, 21.3.2019

Davki občanov in dohodnina

Nataša Klančnik, Pravna praksa, 12/2019Kadar davčni organi v postopkih davčne izvršbe ne morejo izterjati davčnega dolga iz premoženja dolžnika, obstajajo pa dovolj utemeljeni dokazi, da se je premoženje ali dejavnost dolžnika prenesla na povezano osebo (poroka), uporabijo institut poroštva po 148. členu Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2).
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄11

Fiskalna demagogija

dr. Anže Burger, 14.3.2019

Davki občanov in dohodnina

dr. Anže Burger, Pravna praksa, 11/2019Glede na serijo odstopov ministrov v mandatu te vlade ne moremo pričakovati niti zdravstvene reforme niti drugih ključnih razvojnih sprememb. Poglejmo si torej tisto, kar je še ostalo na mizi. Konec februarja je Ministrstvo za finance predstavilo sveženj ukrepov za davčno optimizacijo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄11

Ničnost kreditnih pogodb, sklenjenih s tujimi bankami

dr. Nana Weber, 14.3.2019

Banke, zavodi

dr. Nana Weber, Pravna praksa, 11/2019Sodišče Evropske unije je razsodilo, da je nacionalna zakonodaja države, na podlagi katere so kreditna pogodba in drugi pravni akti, sprejeti na podlagi te pogodbe, retroaktivno nični od datuma, ko so bili sklenjeni, če so bili sklenjeni s posojilodajalcem, ki ima sedež v drugi državi članici, kot je država članica prejemnika storitve, in ki od pristojnih organov te države članice ni pridobil vseh potrebnih dovoljenj, v nasprotju s pravom Unije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄11

Davek na motorna vozila (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 14.3.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 11/2019V skladu z Zakonom o davku na motorna vozila (ZDMV) se davek na motorna vozila (DMV) plačuje za vozila, ki se dajo prvič v promet ali se prvič registrirajo na območju Republike Slovenije, in sicer za vozila iz posameznih tarifnih oznak, kot so določena v carinski tarifi Evropske skupnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄11

Dopolnjevanje ponudb - nikoli končana zgodba javnega naročanja

mag. Matjaž Kovač, 14.3.2019

PRORAČUN

mag. Matjaž Kovač, Pravna praksa, 11/2019Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) v 89. členu ureja institut spreminjanja in dopolnjevanja ponudb. Če se zdijo informacije ali dokumentacija, ki jih morajo predložiti ponudniki, nepopolne ali napačne oziroma če posamezni dokumenti manjkajo, lahko naročnik zahteva, da ponudniki v ustreznem roku predložijo manjkajoče dokumente ali dopolnijo, popravijo ali pojasnijo dokumentacijo, pri čemer mora biti takšna zahteva skladna z načelom enake obravnave in načelom transparentnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄9-10

Davki in čas obilja

Primož Cencelj, 7.3.2019

PRORAČUN

Primož Cencelj, Pravna praksa, 9-10/2019Kar je dano, je v zlato jamo zakopano. To ne velja samo za darila, ampak še bolj za proračunsko porabo. Primerjamo jo lahko celo s kožo morskega psa. V eno smer gre gladko, v drugo stan pa izjemno hrapavo. Lahko bi celo rekli, da so državni izdatki lepljive narave, ko gre za njihovo krčenje. Zato je treba imeti veliko modrosti, ko se jih vlada odloča povečati.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄9-10

Alternativni pristopi v davčnih postopkih

dr. Polonca Kovač, 7.3.2019

Davki občanov in dohodnina

dr. Polonca Kovač, Pravna praksa, 9-10/2019Davčni postopki so po naravi stvari "neprijazni" do strank oz. zavezancev, saj se v njih obračunava, odmerja ali celo prisilno izvršuje davčne oz. denarne obveznosti (glej 1. člen Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2)). Kljub temu se na tem področju uveljavljajo alternativni pristopi. V tem prispevku obravnavam nekaj oblik t. i. preventivnega in alternativnega reševanja davčnih sporov, ki so pri nas malo uporabljani kljub obstoju zakonskih podlag, sprejetih večinoma po smernicah EU. Namen prispevka je okrepitev dialoga med zavezanci in FURS, povečanje zavedanja o teh oblikah in o možnosti prenosa predmetnih institutov na druga upravna področja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄9-10

Elektronsko javno naročanje Republike Slovenije

Patricij Maček, 7.3.2019

PRORAČUN

Patricij Maček, Pravna praksa, 9-10/2019Dne 1. aprila 2018 je elektronsko oddajanje ponudb postalo obvezno, s čimer je bilo omogočeno brezplačno izvajanje postopkov javnih naročil od začetka do konca v nepapirni obliki. Tokrat pa so za hitrejšo in enostavnejšo oddajo ponudb tako za domače kot tuje ponudnike na Ministrstvu za javno upravo z nekaterimi nadgradnjami posodobili sistem elektronskega javnega naročanja e-JN, so sporočili z omenjenega ministrstva. Ključna novost je, da od 1. februarja 2019 dalje ob oddaji ponudbe za podpis dokumentov ponudnik ne potrebuje več varnega elektronskega podpisa, temveč ponudbo odda kot registriran uporabnik v sistemu e-JN.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄8

Upoštevanje socialnih meril pri javnem naročanju

mag. Matjaž Kovač, 21.2.2019

PRORAČUN

mag. Matjaž Kovač, Pravna praksa, 8/2019Socialno odgovorno javno naročanje (SOJN) pomeni javno naročanje z upoštevanjem socialnih vidikov. Gre za zaposlitvene možnosti, dostojno delo, skladnost s socialnimi pravicami in pravicami delavcev, socialno vključenost (vključevanje invalidov), enake možnosti, dostopnost, načrtovanje za vse, upoštevanje trajnostnih meril, vključno z vprašanji etične trgovine, in splošnejše prostovoljno upoštevanje socialne odgovornosti gospodarskih družb po načelih iz Pogodbe o delovanju Evropske unije in direktiv o javnem naročanju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄8

Odmera dohodnine za leto 2018 (podrobnejši opis) - 2. del

Avtor ni naveden, 21.2.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 8/2019V prvem delu pojasnila Finančne uprave RS (FURS), ki je bil objavljen v Pravni praksi št. 5-6/2019, je bila pojasnjena dohodnina, odmera dohodnine na letni ravni, dohodek iz zaposlitve, dohodek iz dejavnosti, dohodek iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti in dohodek iz prenosa premoženjske pravice.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄7

Uporaba ZJN-3 za pravne storitve

Leskovec Borut, Kovačič Gregor, 14.2.2019

PRORAČUN

Borut Leskovec, Gregor Kovačič, Pravna praksa, 7/2019Članek obravnava vprašanje, ali so javni naročniki po Zakonu o javnem naročanju (ZJN-3) pri oddajanju naročil s področja pravnih storitev (kamor med drugim spadajo tudi odvetniške storitve) zavezani ravnati skladno z določili ZJN-3, ki veljajo za naročila (splošnih) storitev. Kot bomo videli, je uporaba ZJN-3 odvisna tako od vrste pravnih storitev kot tudi od ocenjene vrednosti naročila. Od okoliščin posameznega primera bo tako odvisno, ali se bo pri naročilu pravnih storitev ZJN-3 sploh uporabljal, ali se bo za naročilo uporabljal poseben poenostavljeni postopek, ali pa bo naročnik zavezan upoštevati le splošna načela iz ZJN-3.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄5-6

Odmera dohodnine za leto 2018 (podrobnejši opis) - 1. del

Avtor ni naveden, 7.2.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 5-6/2019Pojasnilo FURS, 1. izdaja dokumenta, januar 2019 Veljavnost od 1. januarja 2019 Dohodnina Zavezanec za dohodnino je fizična oseba, ne glede na starost. Dohodnina je davek od dohodkov fizičnih oseb. Z dohodnino se obdavčujejo: - dohodek iz zaposlitve, - dohodek i
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄5-6

Načelo davčne pravičnosti in davek od dobička iz kapitala

mag. Joži Češnovar, 7.2.2019

Davki občanov in dohodnina, Gospodarske družbe, splošni predpisi

mag. Joži Češnovar, Pravna praksa, 5-6/2019Davčne zavezance je vznemirjala dosedanja praksa Finančne uprave Republike Slovenije (FURS) v zvezi z obdavčitvijo kapitalskih dobičkov pri odsvojitvi deleža v družbi (poslovnega deleža ali delnice), in sicer v primerih, ko družbenik družbe ni financiral zgolj z vplačilom osnovnega vložka oziroma nominalnega zneska delnice, temveč še z drugimi načini lastniškega financiranja družbe. FURS je namreč trdil, da se kapitalski vložki družbenika v obliki naknadnih vplačil in v obliki vplačanega presežka kapitala (agio), ki jih družba evidentira v postavki kapitalske rezerve, ne vštevajo v nabavno vrednost poslovnega deleža oziroma delnice. Posledica tega stališča je bilo obdavčevanje fizičnih oseb z davkom od dobička od kapitala na del vrednosti, ki so jo dosegli ob odsvojitvi kapitala, ki ni predstavljala dobička odsvojitelja, temveč zgolj povračilo njegovega vložka. Vrhovno sodišče je takšno razlago zavrnilo in s precedenčno sodbo, ki jo je javno razglasilo 22. januarja 2019, prekinilo to davčno prakso.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 76 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
49-50(47) 48(33) 47(46) 46(17)
45(33) 45-46(6) 44(27) 44-45(1)
43(36) 42(7) 42-43(11) 41(7)
41-42(20) 40(1) 40-41(22) 39(15)
39-40(35) 38(27) 38-39(1) 37(39)
37-38(1) 36(23) 36-37(5) 35(47)
34(39) 33(51) 33-34(2) 32(12)
32-33(1) 31(3) 31-32(26) 30(2)
30-31(12) 29(4) 29-30(33) 28(33)
28-29(8) 27(43) 27-28(4) 26(34)
25(11) 25-26(2) 24(9) 24-25(55)
23(37) 23-24(1) 22(59) 22-23(1)
Več...

Leto objave

2019(36) 2018(67) 2017(66) 2016(93)
2015(97) 2014(128) 2013(128) 2012(126)
2011(143) 2010(159) 2009(141) 2008(135)
2007(171) 2006(91) 2005(36) 2004(22)
2003(30) 2002(33) 2001(14) 2000(19)
1999(29) 1998(25) 1997(24) 1996(12)
1995(27) 1994(9) 1993(7) 1992(9)
1991(13)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.2. CARINE 3.3. PRORAČUN 3.4. JAMSTVA, KREDITI, NADOMESTILA, KOMPENZACIJE 3.6. RAČUNSKO SODIŠČE

Avtorji

A B C ĆČ D ĐE F G H I J K L M N O P QR S Š T U V W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov