O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 20
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 477)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄26-27

Procesno-vsebinski vidiki razpisne dokumentacije, zastavljanja vprašanj in posredovanja odgovorov

Tanja Bratina, 9.7.2020

PRORAČUN

Tanja Bratina, Pravna praksa, 26-27/2020Dokumentacija v zvezi z oddajo javnega naročila (v nadaljevanju tudi razpisna dokumentacija) je ključen dokument, saj predstavlja informacijo potencialnim ponudnikom o tem, pod katerimi pogoji lahko oddajo ponudbo in kaj je dejansko predmet javnega naročila. Na podlagi razpisne dokumentacije gospodarski subjekti proučujejo, ali izpolnjujejo pogoje za sodelovanje, ali bodo pristopili k oddaji samostojne ponudbe ali pa v sodelovanju z drugimi subjekti, ali pa ponudbe sploh ne bodo oddali bodisi zaradi določenih pogojev, ki jim sodelovanje onemogočajo, bodisi zaradi izvedbenih zahtev, ki so po njihovi oceni pretoge oziroma preveč ambiciozno zastavljene.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄26-27

Horizontalno sodelovanje: pravo medsebojno sodelovanje med javnimi naročniki

Žiga Rejc, 9.7.2020

Evropska (gospodarska) skupnost (unija), PRORAČUN

Žiga Rejc, Pravna praksa, 26-27/2020T. i. horizontalno sodelovanje v pravu javnega naročanja označuje situacijo, v kateri je med javnimi naročniki (izjemoma) dopustna sklenitev neposredne pogodbe, tj. brez izvedbe postopkov javnega naročanja. Pogoji, ki opredeljujejo tako situacijo, so v Direktivi 2014/24 EU natančno opredeljeni v četrtem odstavku 12. člena. Enega izmed teh pogojev je kot ključnega Sodišče EU v svoji zadnji sodbi še dodatno podčrtalo: t. i. pogoj lojalnega sodelovanja med javnimi naročniki, ki zahteva, da mora pogodba, neposredno sklenjena med javnimi naročniki v okviru njihovega horizontalnega sodelovanja, med njimi "vzpostavljati sodelovanje [...] z namenom, da se zagotovi, da se javne storitve, ki jih morajo opraviti, izvajajo ob uresničevanju ciljev, ki so jim skupni".
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄24-25

Državna pomoč za ublažitev posledic covida-19: primerjava evropskih in slovenskih ukrepov

Ana Stanič, 18.6.2020

Varstvo pred nalezljivimi boleznimi, PRORAČUN

Ana Stanič, Pravna praksa, 24-25/2020Osem dni po tem, ko je Svetovna zdravstvena organizacija 11. marca letos razglasila covid-2019 kot pandemijo, je Evropska komisija izdala Začasni okvir za ukrepe državne pomoči v podporo gospodarstvu ob izbruhu covida-19 (v nadaljevanju: ZO). V njem je razglasila izbruh covida-19 za izredne razmere na področju javnega zdravja za državljane in družbe. Sklicujoč se na 107(3)(b) člen Pogodbe o delovanju EU (PDEU), je Komisija izrazila mnenje, da se državna pomoč, ki je namenjena podjetjem za odpravo pomanjkanja likvidnosti, in kot zagotovilo, da motnje, ki jih je povzročil izbruh covida-19, ne ogrožajo sposobnosti njihovega preživetja, lahko razglasi do 31. decembra 2020 za združljivo z notranjim trgom.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄24-25

Zakaj sem proti univerzalnemu temeljnemu dohodku?

dr. Anže Burger, 18.6.2020

PRORAČUN

dr. Anže Burger, Pravna praksa, 24-25/2020Evropska komisija je 15. maja prijavila dve novi evropski državljanski pobudi. Prva se zavzema za uvedbo univerzalnega temeljnega dohodka (UTD) po vsej EU, druga pa za svobodno izmenjavo avtorsko zaščitenih vsebin. Obe pobudi sta nazoren prikaz zmotnega sklepanja ceteris paribus. V knjigi Tvegati lastno kožo avtor Nassim Taleb takšne intervencioniste obtožuje treh napak: (1) razmišljajo statično namesto dinamično, (2) razmišljajo v eno- namesto večdimenzionalnem okviru in (3) razmišljajo zgolj o akcijah namesto o interakcijah. Poglejmo, zakaj je UTD slaba ideja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄24-25

Spomladanski Veliki kongres javnega naročanja 2020

Urša Ravnikar Šurk, 18.6.2020

PRORAČUN

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 24-25/2020Zaradi epidemije je bil Spomladanski Veliki kongres javnega naročanja 1. in 2. junija 2020 prvikrat izveden prek spleta. Tudi tokratni nabor tem je bil bogat - pregled sprememb zakonodaje, sodni postopki in javna naročila, prekrški v javnih naročilih. Moderatorjema Miriam Ravnikar Šurk in Alešu Avbrehtu so se po tradiciji pridružili predstavniki Državne revizijske komisije, Ministrstva za javno upravo in nekateri novi predavatelji.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄23

Pogodbe FIDIC v razmerju do ZJN-3

Avbreht Aleš, Drečnik Anja, 11.6.2020

PRORAČUN

Aleš Avbreht, Anja Drečnik, Pravna praksa, 23/2020Med izvajanjem javnega naročila pogosto nastopijo okoliščine, ki zahtevajo spremembo pogodbe o izvedbi javnega naročila. Še posebej pogosto je to pri gradbenih pogodbah, kjer se poleg več del, nepredvidenih del in dodatnih del pojavljajo še druge okoliščine, ki zahtevajo naknadno spremembo pogodbe. Pri pripravi gradbenih pogodb so naročnikom zato lahko v veliko pomoč standardni obrazci pogodb FIDIC, ki predvidevajo mnoge zaplete med gradnjo in rešitve zanje. Vprašanje pa je, kako pogodbe FIDIC vključiti oz. kako jih izvajati, da bo to skladno tudi s pravili javnega naročanja. V nadaljevanju tega prispevka pojasnjujeva, kdo in kako lahko spreminja oz. potrjuje spremembe pogodbenega razmerja med izvajanjem del po določbah FIDIC in ali so takšne spremembe v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN-3).
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄22

Država je dala!

Dušan Olaj, 4.6.2020

PRORAČUN

Dušan Olaj, Pravna praksa, 22/2020Zanimivo je zadnja dva meseca poslušati kolege iz gospodarstva, pa ne samo njih, o državi in njeni pomoči za premostitev koronakrize. Skoraj nihče je ni pričakoval, vsaj ne tako blagohotne in razkošne. Iskreno, tudi jaz je nisem.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄20-21

Poudarki iz poročila o delu DKOM za leto 2019

Leskovec Borut, Kovačič Gregor, 28.5.2020

PRORAČUN

Borut Leskovec, Gregor Kovačič, Pravna praksa, 20-21/2020Kot vsako leto je tudi letos Državna revizijska komisija (DKOM) kot poseben, neodvisen in samostojni organ pravnega varstva v postopkih oddaje javnih naročil pripravila letno poročilo o delu v preteklem letu. Čeprav je poročilo DKOM v prvi vrsti namenjeno nadzoru zakonodajne veje oblasti nad njenim delom, pa informacije in statistični podatki v poročilu hkrati nudijo celovit pregled stanja na področju pravnega varstva v postopkih oddaje javnih naročil za vse udeležence - ponudnike, naročnike in nasploh vse, ki se s področjem javnega naročanja poklicno ukvarjamo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄15-16

Ravnanje v neskladju s pogodbo o izvedbi javnega naročila

dr. Klemen Pohar, 23.4.2020

PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 15-16/2020Vsebina pogodbe o dobavi blaga, izvedbi storitev ali izvedbi gradenj je, kolikor ne nasprotuje ustavi, prisilnim predpisom ali moralnim načelom, prepuščena volji pogodbenih strank. Navedeno velja tudi za pogodbo, sklenjeno na podlagi postopka javnega naročanja, le da je polje urejanja prisilnih predpisov v takem primeru širše kot pri pogodbi med subjekti zasebnega prava. Čeprav pravo javnega naročanja primarno ureja fazo pred sklenitvijo pogodbe, to je postopek oddaje javnega naročila, delno omejuje tudi prosto oblikovanje volje strank po sklenitvi pogodbe. Navedeno se kaže predvsem v omejevanju dopustnosti razlogov za spremembo pogodbe o izvedbi javnega naročila, kar je bilo povod spora tudi v predstavljeni zadevi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄14

Mobilna aplikacija mUJPnet

Patricij Maček, 9.4.2020

PRORAČUN

Patricij Maček, Pravna praksa, 14/2020Uprava Republike Slovenije za javna plačila je proračunskim uporabnikom omogočila uporabo mobilne aplikacije mUJPnet, ki jim nudi fleksibilnejše opravljanje plačilnih in drugih storitev. Te so: priprava in podpisovanje plačilnih nalogov, vpogled v promet na podračunu (prilivi, odlivi, čakalna vrsta in zavrnjeni plačilni nalogi), pošiljanje pooblastil za popravljanje oziroma brisanje plačilnih nalogov in zahtevkov za reklamacije in poizvedbe ter pregledovanje prejetih in izdanih e-računov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄13

Drug pogled na odločitev DKOM o oddaji JN izgradnje objektov Glinščica

mag. Nataša Štelcer, 2.4.2020

PRORAČUN

mag. Nataša Štelcer, Pravna praksa, 13/2020V Pravni praksi, št. 10/2020, je dr. Vesna Kranjc podala svoje videnje in razumevanje odločitve Državne revizijske komisije (DKOM), št. 018-152/2019-87, z zaključkom, da so v sklepu navedeni razlogi za odločitev presenečenje, a ne zgolj to. Z njenim zaključkom se ne strinjam, razlogov, zakaj, je več.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄12

Stranpoti dokazovanja nekaznovanosti v postopkih javnega naročanja

Leskovec Borut, Kovačič Gregor, 26.3.2020

PRORAČUN, Kazniva dejanja in gospodarski prestopki

Borut Leskovec, Gregor Kovačič, Pravna praksa, 12/2020Vsi naročniki na splošnem področju morajo v razpisno dokumentacijo kot obvezni razlog za izključitev ponudnika vključiti tudi pogoj nekaznovanosti, ki velja tako za gospodarski subjekt kot tudi za osebe, ki so člani upravnega, vodstvenega ali nadzornega organa tega gospodarskega subjekta, in za osebe, ki imajo pri gospodarskem subjektu pooblastila za njegovo zastopanje ali odločanje ali nadzor.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄12

Učinke ZPVPJN-C bo pokazal čas

Samo Červek, 26.3.2020

PRORAČUN

Samo Červek, Pravna praksa, 12/2020Statistični podatki kažejo, da v le majhnem deležu (v približno dveh odstotkih) postopkov oddaje javnih naročil pride do spora med javnim naročnikom in ponudnikom, ki meni, da je bila v teku postopka javnega naročanja storjena kršitev predpisov, in zato sproži (pred)revizijski postopek z vložitvijo zahtevka za revizijo. Če spora ne razreši že sam naročnik tako, da prepozna očitano kršitev in jo odpravi, mora spor predložiti v odločitev Državni revizijski komisiji za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (DKOM). Približno polovica sporov, ki jih ta organ vsako leto prejme v reševanje, se konča z razveljavitvijo naročnikove odločitve, polovica pa z zavrnitvijo zahtevka za revizijo. Takšno razmerje je že vrsto let stalnica.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄12

Zamenjajmo študentske bone za študentske domove

Klemen Šuligoj, 26.3.2020

PRORAČUN

Klemen Šuligoj, Pravna praksa, 12/2020Slovenija je ena redkih evropskih držav, v katerih država študentom nudi subvencionirano prehrano, t. i. študentske bone. Te je država uvedla leta 1992 z namenom, da bi študentom zagotovila zdrav, topel obrok in omejila nezdravo prehranjevanje mladih. Država študentom zagotavlja tudi (subvencionirano) bivanje v študentskih in dijaških domovih ter pri zasebnikih, a ležišč za mlade kronično primanjkuje. Glede na večni izgovor, da denarja ni dovolj za vse potrebe, zato predstavljam idejo, da bi denar, namenjen subvencioniranju študentskih bonov, prerazporedili v izgradnjo študentskih domov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄10

Ob odločitvi DKOM o oddaji JN izgradnje objektov Glinščica

dr. Vesna Kranjc, 12.3.2020

PRORAČUN

dr. Vesna Kranjc, Pravna praksa, 10/2020Državna revizijska komisija (DKOM) je s sklepom, št. 018-152/2019-87, z dne 14. februarja 2020 odločila, da se odločitev družbe 2TDK o izbiri izvajalca za oddajo javnega naročila "Izvedba objektov za prečkanje doline Glinščice pri izgradnji drugega tira železniške proge Divača-Koper" razveljavi. V sklepu navedeni razlogi za odločitev so presenečenje, a ne zgolj to.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄10

Ukinitev davka na dobiček zaradi spremembe namembnosti zemljišč

Avtor ni naveden, 12.3.2020

Lastnina in druge stvarne pravice, PRORAČUN

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 10/2020Sporočilo za javnost, FURS, 4. marec 2020 Zakonske določbe o odmeri davka prenehajo veljati 1. aprila 2020. Določbe Zakona za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) (133.-140. člen), ki urejajo odmero davka na dobiček zaradi spremembe namembnosti zemljišč
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄6

Zamenjava neustreznega podizvajalca v postopku javnega naročanja

dr. Klemen Pohar, 13.2.2020

PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 6/2020Ponudbe v postopkih javnega naročanja lahko oddajo ne le samostojni ponudniki, temveč tudi skupine gospodarskih subjektov, poleg tega lahko ponudniki del javnega naročila oddajo tudi v podizvajanje. Skladno s svobodo, ki jo imajo pri oblikovanju medsebojnih razmerij, je utemeljeno, da nosijo vodilni gospodarski subjekti tudi odgovornost za ustreznost skupin oziroma razmerij, ki jih oblikujejo za sodelovanje v postopkih javnega naročanja. Vendarle se pri tem postavi vprašanje načela sorazmernosti, predvsem v zvezi s tem, do kolikšne mere naj ponudnik odgovarja za druge gospodarske subjekte v njegovi ponudbi in do kolikšne mere naj trpi negativne posledice morebitne neustreznosti teh subjektov. To vprašanje je presojalo Sodišče EU v predstavljeni zadevi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄6

Fiskalno pravilo v korist prihodnjih generacij

dr. Anže Burger, 13.2.2020

PRORAČUN

dr. Anže Burger, Pravna praksa, 6/2020Predsednik vlade je s svojim odstopom na žalost zasenčil predhodni odstop ministra za finance dr. Andreja Bertonclja. Minister je s to potezo simbolno podprl fiskalno pravilo in javnofinančno vzdržnost, saj ni pristal na kritje nedefiniranih izgub zdravstvene blagajne po načrtovani ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. V nadaljevanju bom argumentiral, zakaj je ministrova načelnost vredna pohvale.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄5

Črnogorska inovacija za polnjenje proračuna

dr. Alenka Žnidaršič Kranjc, 6.2.2020

PRORAČUN

dr. Alenka Žnidaršič-Kranjc, Pravna praksa, 5/2020Nekdanja hrvaška predsednica Kolinda Grabar-Kitarović je v predvolilnem soočenju v sebi lastnem slogu protikandidatu zabrusila, da je treba "za polnjenje proračuna poiskati nove, inovativne pristope in se ne zanašati le na davke". Naši parlamentarci so to povedali manj jasno: "Subvencije za delovno aktivnost morajo biti in to, da v proračunu ni denarja, ne more biti izgovor." Zato se mi zdi Kolindina ideja o polnjenju proračuna brez povečevanja davkov res vredna razmisleka.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄3

Zbornik Jesenski Veliki kongres javnega naročanja 2019

dr. Klemen Pohar, 23.1.2020

Kultura in umetnost, PRORAČUN

dr. Klemen Pohar, Pravna praksa, 3/2020Pravo javnega naročanja je zagotovo eno izmed pravnih področij, ki se najhitreje razvijajo. Četudi to morda ni očitno ob pogledu na frekvenco sprememb veljavnih predpisov, pa se ta razvoj zagotovo pokaže ob pogledu na obsežno prakso Državne revizijske komisije (DKom) in prakso Sodišča Evropske unije, v skladu s katerima je pogosto treba prilagoditi prakso oddaje javnih naročil. Zaradi tega je pomembno širjenje znanja in novih dognanj na kongresih, kot je Jesenski Veliki kongres javnega naročanja, ter še toliko bolj zapis in publikacija prispevkov s kongresa v zborniku, saj so s tem tudi širši zainteresirani javnosti dostopna dognanja, ki obravnavajo novejši razvoj prava javnega naročanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄3

Proračun Republike Slovenije

Patricij Maček, 23.1.2020

PRORAČUN

Patricij Maček, Pravna praksa, 3/2020Ministrstvo za finance je z namenom približanja državnega proračuna širšemu krogu državljanov vzpostavilo novo spletno stran Proračun Republike Slovenije, na kateri se nahaja interaktivni grafični prikaz podatkov slovenskega državnega proračuna. Državljanom je tako omogočeno, da lahko enostavneje spremljamo, kaj vse se financira iz proračuna in koliko denarja se vsako leto nameni za posamezna področja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄1-2

Javno naročanje kot orodje za spodbujanje inovacij

Ferk Boštjan, Ferk Petra, 16.1.2020

PRORAČUN

dr. Boštjan Ferk, dr. Petra Ferk, Pravna praksa, 1-2/2020Letni evropski sistem inovacijskih kazalnikov za leto 2019 kaže, da se je v Sloveniji inovacijska uspešnost zmanjšala. To postavlja pred javne naročnike izziv in odgovornost, da za spodbujanje inovacij uporabijo tudi instrumente, ki jih omogoča javno naročanje. Namen prispevka je javne naročnike seznaniti s temi instrumenti in jih obenem spodbuditi, da posežejo po njih.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄1-2

Dopustnost omejitve javnih naročil v korist podizvajalcev

Zoran Skubic, 16.1.2020

PRORAČUN

Zoran Skubic, Pravna praksa, 1-2/2020Problematika pravičnega poplačila podizvajalcev kot gospodarskih subjektov, ki za izbranega ponudnika, s katerim je naročnik sklenil pogodbo o izvedbi javnega naročila (ali okvirni sporazum), dobavljajo blago ali izvajajo storitve, ki so neposredno povezane s predmetom javnega naročila, ima tudi v Slovenji precej dolgo brado. Zlasti v času zadnje finančne in gospodarske krize so se pokazale številne pomanjkljivosti kriterija najnižje cene "za vsako ceno", ki so jih na koncu na svojih plečih prepogosto najbolj čutili prav (ne)poplačani podizvajalci.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄47

Odpravnina po upokojitvi javne uslužbenke v zvezi s 188. členom ZUJF

mag. Nataša Belopavlovič, 5.12.2019

Delovna razmerja, PRORAČUN

mag. Nataša Belopavlovič, Pravna praksa, 47/2019Javna uslužbenka se je 16. oktobra 2018 starostno upokojila. Pogodbo o zaposlitvi je sklenila dne 17. oktobra 2013 na delovnem mestu direktorice za mandat pet let. Dne 24. februarja 2015 je svet zavoda seznanila, da bo v letu 2015 izpolnila pogoje za starostno upokojitev, nakar je svet izdal sklep o soglasju za podaljšanje pogodbe o zaposlitvi do poteka mandata. Na podlagi sklepa, izdanega meseca februarja 2015, je bil sklenjen dogovor (v smislu tretjega odstavka 188. člena Zakona o uravnoteženju javnih financ (ZUJF)), na podlagi katerega je javna uslužbenka ostala na delovnem mestu direktorice do konca mandata.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄46

Pomen pridobivanja strojno berljivih podatkov in zagotavljanja njihove integritete na poti k javnemu naročanju 4.0

dr. Petra Ferk, 28.11.2019

PRORAČUN

dr. Petra Ferk, Pravna praksa, 46/2019Na stalnem odboru Sveta odvetniških združenj Evrope (CCBE), ki je potekal 13. septembra 2019 v Kopenhagnu, je evropska komisarka Margrethe Vestager spregovorila o varnosti in zaupanju v digitalnem svetu. Dogodek kaže na pomembnost teme, pred katero si pravniki tudi v digitalnem svetu javnega naročanja ne bomo več mogli dolgo zatiskati oči.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 20 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
49-50(5) 48(4) 47(7) 46(8)
45(7) 45-46(4) 44(16) 44-45(1)
43(2) 42(2) 42-43(4) 41(2)
41-42(6) 40(1) 40-41(2) 39(5)
39-40(8) 38(9) 38-39(1) 37(5)
36(1) 36-37(2) 35(10) 34(7)
34-35(2) 33(11) 33-34(2) 32(5)
31(2) 31-32(2) 30-31(5) 29(2)
29-30(5) 28(8) 28-29(4) 27(11)
27-28(2) 26(5) 26-27(2) 25(3)
24(4) 24-25(14) 23(13) 22(16)
21(6) 21-22(4) 20(6) 20-21(4)
Več...

Leto objave

2020(23) 2019(32) 2018(22) 2017(23)
2016(25) 2015(24) 2014(15) 2013(32)
2012(29) 2011(27) 2010(21) 2009(18)
2008(16) 2007(27) 2006(19) 2005(21)
2004(13) 2003(13) 2002(16) 2001(6)
2000(11) 1999(10) 1998(9) 1997(13)
1996(1) 1995(4) 1994(4) 1992(3)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.3. PRORAČUN

Avtorji

A B C ĆČ D ĐE F G H IJ K L M N O P QR S Š T UV W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov