O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 2
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 29)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

Poslovanje z "neplačujočimi gospodarskimi subjekti" in odgovornost gospodarskih subjektov za plačilo utajenih davčnih obveznosti (2. del)

Avtor ni naveden, 14.11.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2019Pojasnilo FURS, 1. izdaja, oktober 2019 Objavljamo drugi del pojasnila, ki smo ga morali zaradi obsežnega gradiva objaviti v dveh delih. Prvi del je bil objavljen v PP št. 40-41, 24. oktobra 2019. Zavarovanje in plačilo davčne obveznosti v primeru davčnih goljufij Org
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄44

eRevizija

Patricij Maček, 14.11.2019

PRORAČUN

Patricij Maček, Pravna praksa, 44/2019Septembra je bil vzpostavljen nov spletni portal Državne revizijske komisije eRevizija, katerega namen je, kot lahko preberemo, elektronska izmenjava informacij in dokumentov v predrevizijskem, revizijskem in pritožbenem postopku ter zagotavljanje informacij o poteku predrevizijskega, revizijskega in pritožbenega postopka na portalu javnih naročil. Novi spletni portal eRevizija se bo začel uporabljati 29. decembra 2019.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄44

Pravno varstvo v postopku javnega naročanja, ki ga uveljavlja zagovornik javnega interesa

Maja Prebil, 16.11.2017

PRORAČUN

Maja Prebil, Pravna praksa, 44/2017Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (ZPVPJN) že od sprejema dalje dopušča možnost, da lahko poleg osebe, ki izkaže interes za dodelitev javnega naročila, sklenitev okvirnega sporazuma ali vključitev v dinamični nabavni sistem ali sistem ugotavljanja sposobnosti in pri kateri obstaja možnost, da ji nastane škoda z domnevno kršitvijo, zahtevek za revizijo vloži zagovornik javnega interesa. V praksi je bila do nedavnega možnost, da pravno varstvo uveljavlja zagovornik javnega interesa, le redko izkoriščena, saj organi, ki jim zakon podeljuje pooblastilo, da v javnem interesu uveljavljajo pravno varstvo v postopkih javnega naročanja, pooblastila niso pogosto uveljavljali. Z izjemo Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence zahtevkov za revizijo v javnem interesu drugi organi sploh niso uveljavljali. Nedavno pa je Ministrstvo za javno upravo, ki je pristojno za javna naročila, vložilo zahtevek za revizijo, s katerim je zahtevalo razveljavitev celotnega postopka javnega naročanja. Zahtevku za revizijo je Državna revizijska komisija s sklepom št. 018-197/2017-3 z dne 9. oktobra 2017 ugodila.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄44

Novosti pravnega varstva v postopkih javnega naročanja

dr. Nejc Brezovar, 16.11.2017

PRORAČUN

dr. Nejc Brezovar, Pravna praksa, 44/2017Vlada Republike Slovenije se je v Strategiji razvoja javne uprave 2015-2020 (Javna uprava 2020) zavezala, da bo zagotovila učinkovitejšo (u)porabo virov z (med drugim) vzpostavitvijo ustreznih mehanizmov za učinkovito in pregledno izvajanje javnih naročil.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄44

Finančni popravki evropskih sredstev v luči vprašanja zaupanja v akte državnih institucij

Mužina Aleksij, Pohar Klemen, Rejc Žiga, 17.11.2016

PRORAČUN

dr. Aleksij Mužina, dr. Klemen Pohar, Žiga Rejc, Pravna praksa, 44/2016Uredba (EU) št. 1303/2013 v posebnem poglavju ureja finančne popravke, ki predstavljajo temeljno pravno podlago za finančno sankcioniranje tako prejemnikov sredstev iz Evropskih skladov (subjekti) kot tudi samih držav članic, v katerih se zadevni projekti sofinancirajo (projekti). Pred njo pa je v bistvenem enake določbe vsebovala Uredba Sveta (ES) št. 1083/2006. V skladu z obema uredbama je država tista, ki je primarno odgovorna za nadzor nad pravilnostjo poteka zadevnih projektov in v primeru ugotovljenih nepravilnosti za sankcioniranje subjektov. V nasprotju s predstavljeno logiko pa se pri nas pojavljajo pravde, v katerih država terja od subjektov plačilo finančnih popravkov zaradi nepravilnosti pri posameznih projektih, ugotovljenih s strani Evropske komisije (Komisija), vendar po tem, ko je sama prek specializiranih organov in institucij že ugotovila in potrdila pravno pravilnost izvedbe konkretnih projektov, ki jih je v določenih primerih celo sama usmerjala. Ti primeri so problematični z več vidikov, pri čemer se ta prispevek osredotoča na vprašanje pravne vzdržnosti tovrstnega ravnanja države v luči načela varstva zaupanja v pravo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄44

Davčna obravnava štipendij - pogosta vprašanja in odgovori

Avtor ni naveden, 12.11.2015

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 44/2015Pojasnilo FURS, 1. izdaja, oktober 2015 1. Katere štipendije oziroma dohodki v zvezi z izobraževanjem so oproščeni plačila dohodnine? Pogoje za oprostitev plačila dohodnine od štipendij in drugih prejemkov učencev, dijakov in študentov določa 1. točka 25. člena Zakona o
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄44

(Ne)obetavne davčne spremembe

Nika Skvarča, 14.11.2013

Poravnava davkov in prispevkov

Nika Skvarča, Pravna praksa, 44/2013Če spremljate informativne programe na televiziji, ste zagotovo opazili, da se že nekaj tednov zapored med glavnimi novicami dneva vedno znova pojavljajo davki. Natančneje davek na nepremičnine. Še pred časom bi povprečen Slovenec o davkih znal povedati le tisto neposrečeno šalo o dveh gotovostih v življenju. Danes pa že vsak ve, da se bolj splača nezakonite gradnje obdavčiti kot pa rušiti. Za vse tiste, ki nam kljub veliki medijski ponudbi taki paradoksi ostajajo nejasni, je poskrbelo Pravniško društvo Ljubljana, ki je 7. novembra organiziralo predavanje z naslovom "Kaj prinašajo spremembe na davčnem področju?".
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄44

Vpliv višje davčne stopnje na pogodbo o izvedbi javnega naročila

Maja Prebil, 14.11.2013

PRORAČUN

Maja Prebil, Pravna praksa, 44/2013Z 10. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2013 in 2014 (ZIPRS1314-A) je bilo določeno, da se ne glede na prvi in drugi odstavek 41. člena Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1) od 1. julija 2013 dalje davek na dodano vrednost obračunava in plačuje po povišani stopnji, in sicer po splošni stopnji 22 odstotkov od davčne osnove po ZDDV-1 in po nižji stopnji 9,5 odstotka od davčne osnove po ZDDV-1. Zakonodajalec je s to spremembo višine davčne stopnje vplival na številna pravna področja, med drugim tudi na področje prava javnih naročil, na katerem se ponudnikom postavlja vprašanje, ali lahko od naročnikov v primeru že sklenjene pogodbe o izvedbi javnega naročila zahtevajo spremembo cene zaradi višjega davka, enako vprašanje pa se postavlja tudi ponudnikom, ki so svojo ponudbo oddali pred spremembo davčne stopnje, pogodba o izvedbi javnega naročila pa bo sklenjena šele po uveljavitvi višje davčne stopnje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄44

Z novim letom tudi dodaten davek na vodna plovila in novosti pri obravnavi najema plovila

mag. Mojca Kunšek, 15.11.2012

Druge davščine in olajšave

mag. Mojca Kunšek, Pravna praksa, 44/2012Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) je med drugimi ukrepi uvedel tudi dodaten davek na vodna plovila, ki so daljša od petih metrov. ZUJF je namreč na motorna vozila s prostornino motorja nad 2500 kubičnih centimetrov in vodna plovila uvedel dodaten davek,
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄44

Navidezni pravni posli v davčnih zadevah

Jure Mercina, 17.11.2011

Obligacije, Poravnava davkov in prispevkov

Jure Mercina, Pravna praksa, 44/2011Vsak posameznik ima legitimen interes in pravico, da svoja pravna in poslovna razmerja uredi tako, da pri tem plača čim manj davka. Če so trošarine na gorivo na Hrvaškem nižje kot v Sloveniji, je povsem legitimno, da svoje vozilo z gorivom napolnimo na Hrvaškem, in ne v Sloveniji. Problem se pojavi, če želimo nižjo obdavčitev doseči z izrabo pravnih praznin tako, da sklenemo enega ali več pravnih poslov, da pri tem v skladu s predpisi nismo obdavčeni, hkrati pa prikrijemo ekonomsko vsebino posla, ki bi bil sicer obdavčen. Takrat govorimo o davčnem izogibanju. Tako sklenjeni pravni posli se v davčnem postopku obravnavajo kot navidezni, pravni posel pa se obdavči po svoji pravi ekonomski vsebini.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄44

Še o nadzornem odboru občine

Primožič Kužner Mojca, Radonič Martina, 17.11.2011

PRORAČUN

Mojca Primožič-Kužner, Martina Radonič, Pravna praksa, 44/2011 Dr. Miloš Senčur v svojem članku nasprotuje stališču Upravnega sodišča, ki ga je zavzelo v odločitvi o zavrženju tožbe v upravnem sporu med člani "starega" nadzornega odbora kot tožniki in občino kot toženko. Kot navaja tud
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄44

Okvirni sporazum

Boštjan Ferk, 11.11.2010

PRORAČUN

Boštjan Ferk, Pravna praksa, 44/2010Članek iz revije Pravna praksa
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄44

Način financiranja verskih skupnosti - med popolno avtonomijo in državno podporo

Jaka Pengov, 11.11.2010

PRORAČUN

Jaka Pengov, Pravna praksa, 44/2010Članek iz revije Pravna praksa
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄44

S 1. januarjem spet spremembe ZDDV-1

Mojca Kunšek, 11.11.2010

Davek na dodano vrednost in trošarine

mag. Mojca Kunšek, Pravna praksa, 44/2010S 1. januarjem bodo začele veljati spremembe ZDDV-1C, med katerimi je bistvena sprememba davčne stopnje za novogradnje, ki ni del socialne politike, z dosedanje 8,5- na 20-odstotno davčno stopnjo. Poleg tega novela zakona prinaša še nekatere druge spremembe, med drugim pri opravljanju storitev, obdavčitvi zemeljskega plina in električne energije, univerzalnih poštnih storitev, kraja opravljanja storitev za kulturne, umetnostne, športne, znanstvene, izobraževalne, zabavne ali podobne prireditve, uvaja pa tudi dodaten ukrep za preprečevanje goljufij na področju trgovanja s pravicami do izpusta toplogrednih plinov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄44

Izognite se kazni s samoprijavo

mag. Mojca Kunšek, 12.11.2009

Poravnava davkov in prispevkov

mag. Mojca Kunšek, Pravna praksa, 44/2009Izognite se kazni s samoprijavo
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄44

Poslovna skrivnost pri vpogledih v ponudbe konkurenčnih ponudnikov

Maja Potočnik, 12.11.2009

Gospodarske družbe, splošni predpisi, PRORAČUN

Maja Potočnik, Pravna praksa, 44/2009Postopki oddaje javnih naročil so že po poimenovanju javni, zaradi česar je faza izbire najugodnejšega ponudnika podvržena večjemu nadzoru in zakonskemu normiranju, kot to sicer velja za sklepanje poslov v zasebnem sektorju. Po izdaji odločitve o oddaji naročila imajo ponudniki, ki jim javno naročil...
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄44

Nebistvene formalne pomanjkljivosti ponudb v praksi javnega naročanja

Marko Zupanc, 12.11.2009

PRORAČUN

Marko Zupanc, Pravna praksa, 44/2009Naročniki (posredno pa tudi ponudniki) se v postopkih javnega naročanja (postopkih oddaje javnih naročil) pogosto srečujejo z vprašanjem, katero ponudbo označiti za formalno nepopolno in katere ne. Formalno nepopolna je namreč tista ponudba, ki je nepopolna v delih, ki ne vplivajo na njeno razvrstit...
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄44

Obračun DDV po plačani realizaciji

mag. Mojca Kunšek, 13.11.2008

Davek na dodano vrednost in trošarine

mag. Mojca Kunšek, mag. Mojca Kunšek, Pravna praksa, 44/2008Obračun DDV po plačani realizaciji
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄44

Dopolnitev formalno nepopolne ponudbe v praksi Državne revizijske komisije

Mateja Dren, 13.11.2008

PRORAČUN

Mateja Dren, Maja Potočnik, Maja Potočnik, Pravna praksa, 44/2008Od začetka uporabe Zakona o javnem naročanju (ZJN-2)1 sta minili že skoraj dve leti. Ena izmed novosti, ki jih je ta prinesel, je tudi institut formalno nepopolne ponudbe, ki je v zakonu precej skopo opredeljen. Zato je bilo treba pri uvedbi tega instituta v prakso počakati na analize nekaterih pome...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄44

V davčnem primežu

mag. Mojca Kunšek, 15.11.2007

Davek od dohodka pravnih oseb

mag. Mojca Kunšek, Pravna praksa, 44/2007 Kakšne davčne olajšave bomo lahko izkoristili v letu 2007 Tako kot vsako leto doslej bomo morali davčni zavezanci v začetku naslednjega leta izdelati davčni obračun (pravne osebe) in potrditi ali dopolniti informativni izračun dohodnine. Kljub temu da nas ta naloga čaka šele v prvih pomladanski...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄44

Dopolnitev seznama usposobljenih kandidatov

Maja Ekart, 15.11.2007

PRORAČUN

Maja Ekart, Pravna praksa, 44/2007 V letu 2006 smo izvedli postopke javnega naročanja po omejenem postopku za prevoze osnovnošolskih otrok. Usposobljenost smo priznali trem ponudnikom, tj. vsem, ki so se kot kandidati odzvali. Lani smo zaradi konkurence ponudnikov dosegli primerno nizke cene, letos pa sta ponudbe oddala le dva u...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄44

Omejevanje pravnega varstva v nasprotju s cilji javnega naročanja

dr. Vesna Kranjc, 15.11.2007

PRORAČUN

dr. Vesna Kranjc, Pravna praksa, 44/2007dr. pravnih znanosti, profesorica na Pravni fakulteti v Mariboru Laična javnost pogosto ocenjuje, da pravila o javnem naročanju onemogočajo poslovanje javnega sektorja in s tem zavirajo zadovoljevanje javnih dobrin. Takšno oceno so spodbudili posamezni odmevni primeri, na primer nakup operacijsk...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄44

Poslovne skrivnosti v postopkih javnega naročanja

Jurij Žurej, 16.11.2006

Proračun, Gospodarske družbe, splošni predpisi

Jurij Žurej, Pravna praksa, 44/2006univ. dipl. pravnik Namen članka, ki je pred vami, je pozitiven premislek o smiselnosti in ustreznosti pravnega urejanja vprašanj, povezanih z varstvom poslovnih skrivnosti v postopkih oddaje javnih naročil. Trenutno je v postopku sprejemanja predlog zakona o javnem naročanju,1 in zato je primere...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄44

Metode za odpravo dvojnega obdavčevanja in odprava dvojnega obdavčevanja v ZDoh-1 in ZDavP-1

Avtor ni naveden, 16.11.2006

Davki občanov in dohodnina

, Pravna praksa, 44/2006Pojasnilo DURS, št. 42105-15/2006, 20. 2. 2006, 42105-49/2006, 17. 8. 2006 1. Splošno o metodah za odpravo dvojnega obdavčevanja Za odpravo oziroma zmanjšanje dvojnega obdavčevanja sta načeloma predvideni dve metodi: - metoda izvzetja (oprostitve), - metoda odbitka (dobropisa, kredita).1...
Naslovnica
Pravna praksa, 2003⁄44

Stroški v davčnem postopku

Matej Čujovič, 4.12.2003

Davki občanov in dohodnina

Matej Čujovič, Pravna praksa, 44/2003Ustavno sodišče je 8. oktobra 2003 odločilo, da se razveljavi 8. člen zakona o davčnem postopku, kolikor se nanaša na stroške v postopku, ki ga uvede davčni organ po uradni dolžnosti, glede 15.a člena istega zakona pa je menilo, ni v neskladju z ustavo.(*1) V prispevku komentiram le odločitev o (del...
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa 44

Leto objave

2019(2) 2017(2) 2016(1) 2015(1)
2013(2) 2012(1) 2011(2) 2010(3)
2009(3) 2008(2) 2007(3) 2006(2)
2003(2) 2002(3)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.2. CARINE 3.3. PRORAČUN

Avtorji

AB CĆČ DĐE F GHIJ K LM NOP QR S ŠTUVWXYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov