O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 3
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 52)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄33

Poslovna skrivnost po ZJN-3

Borut Leskovec, 5.9.2019

PRORAČUN

Borut Leskovec, Pravna praksa, 33/2019Od pomladi je v veljavi novi Zakon o poslovni skrivnosti (ZPosS), katerega poglavitne novosti so bile v Pravni praksi že predstavljene in s katerim naj bi se celovito uredilo področje poslovne skrivnosti. Na prvi pogled je v postopkih javnega naročanja varstvo poslovne skrivnosti bolj obstranskega pomena, vendar se je treba zavedati, da lahko imajo protipravna razkritja poslovnih skrivnosti hude posledice za ponudnike, za kar so lahko naročniki odškodninsko odgovorni. Na področju javnega naročanja ZPosS ni prinesel bistvenih sprememb, ker Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) varstvo poslovne skrivnosti ureja specifično.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄33

Evidenčna javna naročila

mag. Matjaž Kovač, 6.9.2018

PRORAČUN

mag. Matjaž Kovač, Pravna praksa, 33/2018Izraz evidenčno javno naročilo ni definiran v zakonu, se pa v praksi uporablja za javna naročila, za katera je treba voditi le evidenco, njihova vrednost pa je nižja od mejnih vrednosti, določenih za uporabo postopkov v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN-3). Večina enostavnih naročil blaga, storitev ali gradnje se vodi v skladu s tako imenovanimi evidenčnimi naročili. Delež njihove oddaje je najvišji na splošnem področju in najnižji na področju obrambe in varnosti. Naročniki pogosto izvajajo evidenčne postopke, ki so glede na pravila ZJN-3 manj transparentni in konkurenčni.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄33

Načelo formalne legalitete v izvršilnem postopku - ugovor izpolnitve obveznosti - plačilo davčnega odtegljaja za upnika s strani dolžnika

Avtor ni naveden, 7.9.2017

Civilni sodni postopki, Poravnava davkov in prispevkov

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2017Presoja pravilnosti obračuna davčnega odtegljaja ni predmet civilnega izvršilnega postopka. Ker je dolžniku uspelo dokazati, da je davčni odtegljaj za upnika obračunal in plačal državi, je v okviru presoje utemeljenosti ugovora delne izpolnitve treba šteti, da je bila terjatev v višini plačanega davčnega odtegljaja izpolnjena, pri čemer izvršilnemu sodišču ni treba presojati, ali je bila višina davčnega odtegljaja pravilna oziroma, ali je pravilno, da je bil davčni odtegljaj sploh odtegnjen in plačan.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄33

Ko banke naredijo samomor

Matej Tomažin, 25.8.2016

Banke, zavodi

Matej Tomažin, Pravna praksa, 33/2016Dobri šahisti že v uvodnih potezah prepoznajo neizkušenega soigralca. Predvsem zaradi razumevanja, kako odločilne so strateške odločitve, saj se njihov pomen pokaže šele po nekaj nadaljnjih potezah oziroma kratkoročno ne izstopajo, dolgoročno pa bistveno vplivajo. Žal te vrline ni povsod v slovenskem gospodarstvu. Lep primer je bančništvo, ki se mu bliža čas plačevanja za nesmiselne poteze.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄33

Bančna tajnost v postopku prodaje slabih terjatev

Tatjana Božič, 25.8.2016

Banke, zavodi

Tatjana Božič, Pravna praksa, 33/2016Medtem ko trg prodaje in nakupa terjatev iz slabih posojil na tujem cveti, se zdi, da pri nas šele nastaja kot posledica sanacije slovenskega bančnega sistema. Gre za zapletene pravne posle, tako s pravnega kot z ekonomskega vidika. Predvsem pa gre tudi za preplet različnih interesov. V prispevku obravnavam preplet javnega interesa za vzpostavitev stabilnega bančnega sistema in stabilnosti finančnih trgov ter zasebnega interesa, tj. varovanja položaja dolžnikov, konkretno z vidika varovanja bančne tajnosti. Pri razpolaganju s terjatvami zoper dolžnika se gre namreč vprašati, do kje seže dolžnikov interes za varovanje njegovih podatkov, kadar ne spoštuje pogodbenih določil, torej ne poravna zapadlih obveznosti iz naslova kreditne pogodbe.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄33

Poštena in učinkovita obdavčitev dohodkov gospodarskih družb v EU

Edita Turičnik, 27.8.2015

Davek od dohodka pravnih oseb

Edita Turičnik, Pravna praksa, 33/2015Evropska komisija je 17. junija 2015 predstavila težko pričakovani akcijski načrt obdavčitve dohodkov pravnih oseb, ki temelji na ideji o skupni konsolidirani davčni osnovi kot celostni rešitvi za reformo davka na dobiček ter na načelih zagotovitve učinkovitega obdavčenja in povečanja preglednosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄33

Davek od prometa zavarovalnih poslov in požarna taksa pri različnih vrstah zavarovanj

Avtor ni naveden, 28.8.2014

Poravnava davkov in prispevkov

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/20141. Ali se obdobje 10 let, ki je določeno v 2. točki 8. člena Zakon o davku od prometa zavarovalnih poslov (ZDPZP) nanaša na vse vrste zavarovanj, ki so našteta v tej točki?
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄33

Zakon o spremembah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb - novela ZDDPO-2K

Avtor ni naveden, 28.8.2014

Davek od dohodka pravnih oseb

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2014Zakon o spremembah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2K) je začel veljati 5. julija 2014, uporabljati pa se začne za davčna leta, ki se začnejo od vključno 1. januarja 2015.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄33

Plačevanje prispevkov za prostovoljne gasilce

Avtor ni naveden, 28.8.2014

Poravnava davkov in prispevkov

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2014Za prostovoljne gasilce organizatorji del oziroma akcij enkrat letno plačajo prispevek za poškodbe pri delu (v letu 2014 znaša 6,10 evra) in prispevek za posebne primere zavarovanja (znesek od 1. aprila 2014 dalje znaša 3,17 evra).
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄33

Vprašanja in odgovori v zvezi z opredelitvijo pogojev za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov - novela ZDDPO-2K

Avtor ni naveden, 28.8.2014

Davek od dohodka pravnih oseb

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2014Novela Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2K) določa spremembo prihodkovnega limita, ki je določen kot pogoj za vstop v sistem ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov, in sicer iz dosedanjih 50.000 evrov na 100.00 evrov prihodkov, ugotovljenih po predpisih o računovodenju. Določen je dvig davčno priznanih normiranih odhodkov iz dosedanjih 70 na 80 odstotkov prihodkov. Pri tem pa je za davčne zavezance, ki bodo priglasili ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov in njihovi prihodki v koledarskem letu pred davčnim letom oziroma davčnim obdobjem ne bodo presegli 100.000 evrov, določen dodaten pogoj. Novela ZDDPO-2K določa, da mora biti v koledarskem letu pred davčnim obdobjem, za katero se ugotavlja davčna osnova z upoštevanjem normiranih odhodkov, pri zavezancu vsaj ena oseba v skladu s pokojninskimi predpisi obvezno zavarovana za polni delovni čas neprekinjeno najmanj pet mesecev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Obračun in plačilo prispevka za posebne primere zavarovanja od dohodkov iz premoženjskih pravic

Avtor ni naveden, 29.8.2013

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2013Pojasnilo DURS, št. 4200-372/2013-4, 3. julij 2013 Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2) v drugi alineji prvega odstavka 20. člena določa, da so osebe, ki v okviru kakšnega drugega pravnega razmerja opravljajo delo za plačilo, pri opravl
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Novela ZPVPJN ali kako vsaka nova vlada spremeni takse za vložitev revizijskega zahtevka

mag. Maja Potočnik, 29.8.2013

PRORAČUN

mag. Maja Potočnik, Pravna praksa, 33/2013Ko je med pogovorom s kolegom razprava nanesla na prvo spremembo Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (ZPVPJN), ki je bila v Uradnem listu RS objavljena 26. julija 2013, mi je ta mimogrede omenil, da je bila sprememba pričakovana in logična, saj vsaka leva vlada revizijske takse močno poviša, vsaka desna vlada pa jih ponovno zniža. To se v Sloveniji očitno nikomur ne zdi nič neobičajnega, enako, kot ni nič neobičajnega, da je zmožnost pravnega varstva v pravu javnih naročil pogojena s tem, koliko ima posamezni gospodarski subjekt pod palcem. Brez vrednostnih sodb do dela politikov bi rada izrazila željo, da bi moja generacija mladih pravnikov svojo poklicno kariero razvijala v državi, v kateri naše delo ne bi bilo odvisno od hipnih muhastih odločitev vladajoče elite.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Evropski Stop! za slabo banko

Šanca Hana, Merc Peter, 29.8.2013

Banke, zavodi

Hana Šanca, mag. Peter Merc, Pravna praksa, 33/2013Zakon o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank (ZUKSB) in uredba Vlade, ki dopolnjuje zakon, sta bila sprejeta oktobra 2012 oziroma marca 2013. S tem je bil vzpostavljen pravni okvir za implementacijo ukrepa slabe banke v slovenski pravni sistem. Z vpisom v register družb je bila marca 2013 ustanovljena Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) - slovenska državna slaba banka. Po več mesecih od njene ustanovitve DUTB še vedno ni operativna.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Obvestilo o spremembi Pravilnika o izvajanju ZDDPO-2 ob vstopu Hrvaške v EU

Avtor ni naveden, 29.8.2013

Davek od dohodka pravnih oseb

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/201329. 8. 2013 Pojasnilo DURS, št. 4217-7985/2013-1 01-650-05, 9. julij 2013 Ob pristopu Hrvaške v Evropsko unijo se spreminja davčna obravnava plačil dividend in obresti ter licenčnin, ki se plačujejo na Hrvaško, in davčna obravnava čezmejnih transakcij prenosa premoženja, zamenjave kapitalsk
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Pojasnilo v zvezi s pojmom "splošnokoristni nameni" iz 59. člena ZDDPO-2 in 66. člena ZDoh-2

Avtor ni naveden, 29.8.2013

Davek od dohodka pravnih oseb

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2013Pojasnilo DURS, št. 007-154/2013-2 01-640-02, 17. julij 2013 Z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2I) in Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini ZDoh-2L)
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Posebnosti ustavnopravnega varstva bančnih terjatev

Igor Vuksanović, 29.8.2013

Banke, zavodi

Igor Vuksanović, Pravna praksa, 33/2013V ne tako dolgo nazaj objavljenem članku sem pozdravil prizadevanja, da bi se sprejel predpis o sistemski razdolžitvi gospodarstva. Zavzel sem nekoliko provokativno stališče, da je interese dolžnikov in nacionalnega gospodarstva zaželeno in ustavno dopustno zavarovati tudi z radikalnimi ukrepi, kot so državno predpisani prisilni odpisi terjatev, delni odpisi, konverzije v kapital, odlogi dospelosti ter znižanja obrestnih mer (šlo bi za ukrepe, ki niso namenjeni izjemnemu posamičnemu primeru, ampak bi bili pavšalizirani in posplošeni, saj bi veljali za natančno zakonsko določene kategorije upnikov in dolžnikov). Upniki za svojo izgubo ne bi prejeli posebnega nadomestila.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Pet "zapovedi": četrta

dr. Jože Mencinger, 29.8.2013

Davki občanov in dohodnina

dr. Jože Mencinger, Pravna praksa, 33/2013Ne prerazdeljujmo! Poseganje v razdelitev dohodkov, kakršna izhaja iz delovanja trga, je nemoralno početje, saj jemlje bogastvo tistim, ki zaslužijo, da ga imajo, in ga daje tistim, ki si tega ne zaslužijo. Ali res? Kakšna je pravična porazdelitev dohodkov in bogastva, je vprašanje, na katerega ni odgovora.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄33

Sosporništvo pri vlaganju revizijskih zahtevkov

mag. Maja Potočnik, 30.8.2012

PRORAČUN, Upravni postopek in upravne takse

mag. Maja Potočnik, Pravna praksa, 33/2012V civilnih in gospodarskih pravdah je situacija, ko je hkrati toženih več strank ali ko tožbo vloži več tožečih strank, katerih tožbeni zahtevki se opirajo na bistveno istovrstno dejansko stanje in pravno podlago, razmeroma pogosta. Pogostosti takih zahtevkov botruje predvsem ekonomski interes. Več vloženih tožb pomeni več stroškov s sodnimi taksami, z izvedbo pravdnega postopka in z odvetniškimi storitvami. Glede na dejstvo, da 13. člen Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (ZPVPJN) določa smiselno in subsidiarno uporabo pravdnega postopka, tudi pri vlaganju revizijskih zahtevkov v pravu javnih naročil ne bi smelo biti večjih težav s sosporništvom. Pa ni tako, saj ima Državna revizijska komisija na to vprašanje povsem svoj, s pravili pravdnega postopka nepovezan pogled.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄33

Prenehanje pogodbe o zaposlitvi ravnatelju po določbah ZUJF

mag. Nataša Belopavlovič, 30.8.2012

Delovna razmerja, PRORAČUN

mag. Nataša Belopavlovič, Pravna praksa, 33/2012Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) ureja tudi prenehanje pogodbe o zaposlitvi javnim uslužbencem, ki izpolnijo pogoje za pridobitev pravice do starostne pokojnine. • Ali med te javne uslužbence spadajo tudi funkcionarji, konkretno ravnatelj šole (voljeni in imenovani), ki imajo sicer delovno razmerje sklenjeno za nedoločen čas, vendar je vezano tudi na čas trajanja mandata (na primer pet let)?
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄33

Davčna obravnava dohodkov agrarne skupnosti

Avtor ni naveden, 30.8.2012

DENACIONALIZACIJA IN LASTNINJENJE, Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2012V skladu z Zakonom o ponovni vzpostavitvi agrarnih skupnostih in vrnitvi njihovega premoženja in pravic (ZPVAS) je agrarna skupnost opredeljena kot skupnost fizičnih in pravnih oseb na podlagi pogodbe, ki imajo skupne pravice, dolžnosti in obveznosti, določene z zakonom in pravili agrarne skupnosti. Drugi odstavek 2. člena ZPVAS nadalje določa, da agrarna skupnost ni pravna oseba, tretji odstavek tega člena pa določa, da ima agrarna skupnost svoj transakcijski račun pri poslovni banki.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄33

Samoprijava davkov odvetnikov

Jernej Podlipnik, 1.9.2011

Poravnava davkov in prispevkov

dr. Jernej Podlipnik, Pravna praksa, 33/2011Davčna uprava Republike Slovenije (DURS) je na svojih spletnih straneh 12. julija 2011, torej tik pred začetkom sodnih počitnic, pozvala slovenske odvetnike in odvetniške družbe (v nadaljevanju: odvetniki), da do 1. oktobra 2011 izrabijo možnost, ki jim jo daje Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2), in sami obračunajo davčne obveznosti (davke in prispevke), ki jih iz kakršnegakoli razloga niso obračunali v preteklih davčnih obdobjih. Po preteku obdobja, torej po 1. oktobru 2011, ki naj bi odvetnikom omogočal, da uredijo poslovne knjige in evidence ter vložijo obračun na podlagi samoprijave po 55. členu ZDavP-2, bo DURS pri njih začela množičneje izvajati postopke davčnega inšpekcijskega nadzora.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄33

Vpogled v ponudbe na podlagi ZJN-2C v praksi

Šifrer Aleš, Žaže Špela, 1.9.2011

PRORAČUN

Aleš Šifrer, Špela Žaže, Pravna praksa, 33/2011Kolega odvetnika Mateja Dren in Boštjan Grešak sta v Pravni praksi, št. 19/2011, podrobneje predstavila novosti v zvezi varovanjem poslovne skrivnosti in vpogleda v dokumentacijo v postopkih oddaje javnih naročil. Njun članek je temeljito predstavil novosti novele Zakona o javnem naročanju (ZJN-2C) na tem področju, zato se v tem prispevku osredotočava zgolj na težave v praksi, do katerih lahko pride ob zahtevi za vpogled v ponudbeno in ostalo dokumentacijo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄33

Obdavčenje dobitkov od iger na srečo

Avtor ni naveden, 1.9.2011

Druge davščine in olajšave

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2011Pojasnilo DURS, št. 461-26/2011-1, 22. junij 2011 Zakon o igrah na srečo (ZIS) v 10. členu določa klasične igre na srečo, ki so številčne loterije, loterije s trenutno znanim dobitkom, kviz loterije, tombole, loti, športne napovedi, športne stave, srečelo
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄33

Vprašanje glede premij PDPZ

Avtor ni naveden, 1.9.2011

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/20111. Delodajalec plačuje za delojemalca mesečno premijo PDPZ, ki presega 24 odstotkov prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje na mesečni ravni. Delodajalec konec leta izplača božičnico, zato letni znesek premij PDPZ ne presega 24 odstotkov prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Glede na pojasnila DURS, da se neobdavčeni znesek ugotavlja na letni ravni, delodajalec meni, da ni treba obračunati bonitete?
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄33

Novela ZDDPO-2F

Avtor ni naveden, 1.9.2011

Davek od dohodka pravnih oseb

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 33/2011Pojasnilo DURS, št. 4200-1393/2011, 26. julij 2011 V Ur. l. RS, št. 59/11 je objavljen Zakon o dopolnitvah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2), ki je začel veljati 26. julija 2011. Na podlagi novele ZDDPO-2F se v Zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2)
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa 33

Leto objave

2019(1) 2018(1) 2017(1) 2016(2)
2015(1) 2014(4) 2013(7) 2012(3)
2011(8) 2010(2) 2009(2) 2008(8)
2007(5) 2006(3) 2005(1) 2003(1)
2000(2)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.3. PRORAČUN 3.4. JAMSTVA, KREDITI, NADOMESTILA, KOMPENZACIJE

Avtorji

AB C ĆČDĐEFG HIJK L M NO P QRSŠ T UV W XYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov