O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 5 (od skupaj 5)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Pravna ureditev izvajanja dimnikarske službe v RS s poudarkom na ekonomski (ne)učinkovitosti

Mulec Breda, Zajc Katarina, 26.9.2013

Uprava, PRORAČUN

dr. Breda Mulec, dr. Katarina Zajc, Pravna praksa, 37/2013Članek analizira slovenske predpise na področju izvajanja dimnikarskih storitev in jih primerja s predpisi EU oziroma s predpisi držav članic EU na tem področju. Številni upravni in sodni postopki (obnove postopkov, ponovno odločanje in tožbe), civilne pobude, javne razprave o izvajanju dimnikarske službe v Republiki Sloveniji in navsezadnje negativno mnenje Računskega sodišča RS ter vedno nova poizvedovanja Evropske komisije, ali na tem področju obstajajo prepovedani monopoli, kažejo na to, da obstaja resen dvom o učinkovitem izvajanju dimnikarske službe. Neučinkovito izvajanje dimnikarske službe v Sloveniji po najinem mnenju povzročajo neustrezni nacionalni predpisi, ki določajo geografske monopole s podeljevanjem izključnih koncesij za dimnikarske storitve. S pomočjo primerjalne pravno-ekonomske analize ureditve izvajanja dimnikarskih storitev bova predlagali tisto ureditev, ki bo z vidika stroškov in javnega interesa najučinkovitejša.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Predlogi za izboljšanje položaja oškodovanca v kazenskem postopku

Avtor ni naveden, 26.9.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2013V poročilu za leto 2012 (str. 115-118) je Varuh že izpostavil vprašanje učinkovitega pravnega sredstva oškodovanca v primeru nestrinjanja z odločitvijo državnega tožilca. V nadaljevanju obravnavanja te problematike je tudi Ministrstvu za pravosodje predlagal, da se opravi skrben premislek o morebitni dopolnitvi zakonodaje v tem delu. Hkrati je menil, da bi bilo treba zaradi izboljšanja (zdaj neugodnega) položaja oškodovanca v kazenskem postopku nujno čim prej razmisliti tudi o podaljšanju roka na denimo 30 dni (z zdajšnjih osem), v katerem lahko oškodovanec ob pogojih iz 60. člena ZKP začne pregon sam. Varuh meni, da je to potrebno že zato, da se oškodovanec lahko seznani z vsem zbranim (tožilskim) gradivom in si zagotovi ustrezno (brezplačno) pravno pomoč.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Vpliv ZUJF in aneksov h kolektivnim pogodbam na povračila stroškov v zvezi z delom in nekatere druge prejemke

Irena Ilešič Čujovič, 26.9.2013

Uprava

Irena Ilešič-Čujovič, Pravna praksa, 37/2013V PP, št. 35/2013, sem na strani 20 prebrala odgovor mag. Nataše Belopavlovič v zvezi s solidarnostno pomočjo, ki v delu, ki se nanaša na veljavnost določb ZUJF glede pogojev za izplačilo solidarnostne pomoči, po mojem mnenju ni pravilen. To me je izzvalo, da zapišem nekaj vrstic o dogajanju v letu 2012, ko je bil uveljavljen Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF), praktično hkrati pa so začele veljati tudi spremembe kolektivnih pogodb. Posledično podajam tudi svoje mnenje glede upravičenosti javnih uslužbencev do solidarnostne pomoči.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Odgovornost za preprečevanje korupcije v notranjem okolju javnih institucij

mag. Bećir Kečanović, 26.9.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 37/2013Primeri korupcije in gospodarskega kriminala dokazujejo, da so poleg kriminalnih nagibov in ravnanj storilcev glavni vzroki zanje v opustitvah dolžnosti vzpostavitve in delovanja sistema notranjega nadzora. Zato si podrobneje poglejmo odgovornost za učinkovitost notranjega nadzora in odnos do vloge notranjega revizorja ob razkrivanju korupcije pri proračunskih uporabnikih. Nedopustno je namreč, da se nekateri pri očitnem nedelovanju sistema notranjega nadzora v javnih institucijah znova izmikajo odgovornosti z izgovori, kako korupcije, kaznivih dejanj ali drugih odklonskih ravnanj v svojem notranjem okolju ne morejo sami preprečevati, ker je za to po njihovem poklican le zunanji nadzor. Toda kdo drug, če ne (poslo)vodstvo v državnih organih, organih lokalne samouprave, organizacijah z javnimi pooblastili in javnih podjetjih, je prvi odgovoren, da v notranjem okolju organov in organizacij, ki jih vodijo in nadzorujejo, ne nastajajo in se ne razraščajo odklonska ravnanja? Odklonska ravnanja je treba preprečevati od znotraj, ne čakati na posledice ali zunanje organe nadzora. To je bilo tudi eno od sporočil zadnjega dela letošnje konference notranjih revizorjev proračunskih uporabnikov, v katerem sva na povabilo organizatorja, Urada RS za nadzor proračuna, sodelovala predstavnika Komisije za preprečevanje korupcije in Uprave kriminalistične policije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Bedaki, fašisti in obsojeni Božiček

Leon Recek, 26.9.2013

Človekove pravice

Leon Recek, Pravna praksa, 37/2013V Pravni praksi, št. 34/2013, sem z zanimanjem prebral članek cenjenega dr. Mateja Avblja Obsojeni Božiček, v katerem pretresa odločbi prvo- in drugostopenjskega sodišča v kazenski zadevi "Furlan proti Jankoviću". Mojo pozornost je pritegnilo stališče, da glede politikov, katerih osebnostne pravice so zaradi okoliščine njihovega političnega udejstvovanja manj varovane in se morajo bolj umakniti svobodi izražanja, iz prakse Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) izhaja, da morajo trpeti negativne in splošne vrednostne sodbe, ki se manifestirajo v oznakah, kot so fašist, idiot in prikriti nacist, uperjene ne zoper ravnanje, temveč zoper osebnost posameznika. Stališče je zanimivo v toliko, da si zasluži podrobnejšo obravnavo.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa 37

Leto objave

< Vsi
2013(5)
> September(5)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE

Avtorji

ABCĆČ DĐEFGHI JK LM NOPQR SŠTUVWXYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov