O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 4 / 5
Dokumenti od 76 do 100 (od skupaj 117)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

Pravne ovire mednarodnega policijskega in pravosodnega sodelovanja v kazenskih zadevah

Matjaž Šaloven, 21.3.2013

Kazenski postopek, Uprava

Matjaž Šaloven, Pravna praksa, 11/2013V Sloveniji že dlje časa prevladuje precejšnje nezaupanje javnosti do (ne)učinkovitosti sodstva, ki se je ob razglasitvi sodbe prvostopenjskega sodišča v zadevi Balkanski bojevnik še okrepilo. Poudariti je treba, da so v skoraj vseh pomembnejših in odmevnejših kazenskih postopkih prisotni mednarodni elementi zbiranja, pridobivanja in izmenjave dokazov, saj imajo kriminalne združbe obsežne mednarodne razsežnosti in zanje državne meje že dolgo niso več ovira. Namen tega prispevka ni ocenjevati omenjenega primera, ki sicer še ni pravnomočno končan, ampak opozoriti na nekatere pravne vidike, probleme in dileme, ki se prepletajo skozi predkazenske in kazenske postopke z mednarodnim elementom in ki lahko bistveno vplivajo na (ne)uspešnost teh postopkov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

Javni interes delovanja društev in zavodov po presoji občin - med (arbitrarno) nujo in zakonitostjo

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 21.3.2013

Uprava

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 11/2013Javna uprava oziroma javnopravne skupnosti se vse bolj zavedajo nuje delovanja v interesu ljudi oziroma pravnih oseb, za skupne potrebe katerih naj bi skrbeli. To še toliko bolj velja na lokalni ravni izven centra Slovenije, kjer so odnosi bolj osebni in ekonomske razmere neredko manj ugodne. A v vsakodnevnih razmerjih mora imeti taka sicer hvalevredna usmeritev meje, saj je treba zaradi varstva skupne koristi pred zasebnimi, pravne varnosti in enakosti pred zakonom primarno spoštovati javni interes. Ta mora biti v ta namen jasno opredeljen, sicer se vzpostavlja arbitrarno delovanje. Tako kaže primer ravnanja več (verjetno večine) občin po Sloveniji, ko presojajo o zatrjevanem delovanju društev, zavodov in podobnih oseb "v javnem interesu" in v tem okviru o sofinanciranju njihove dejavnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

US: lani uspešni in racionalni

Irena Vovk, 21.3.2013

Ustavno sodišče

Irena Vovk, Pravna praksa, 11/2013"Ustavno sodišče je v preteklem letu delalo uspešno in tudi racionalno," je 13. marca na novinarski konferenci, namenjeni predstavitvi poročila o delu v letu 2012, dejal predsednik sodišča dr. Ernest Petrič. Nadaljeval je, da se "skrajšuje tudi čas reševanja zadev; ta znaša v povprečju 188 dni. V primerjavi z večletnimi postopki pred rednimi sodišči, preden pride zadeva na Ustavno sodišče, to pomeni, da trajanje postopkov pred Ustavnim sodiščem ni razlog za splošen problem dolgotrajnosti pravnih postopkov v Sloveniji." Dolgotrajnost sodnih postopkov je namreč po njegovem mnenju eden od razlogov, da ljudje v Sloveniji menijo, da pravna država ne deluje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Enakost med spoloma

Irena Vovk, 14.3.2013

Človekove pravice

Irena Vovk, Pravna praksa, 10/2013"Za napredek pri enakosti med spoloma bi morala zlasti država temeljito spremeniti svoj odnos do preprečevanja diskriminacije žensk," je v sporočilu za javnost ob svetovnem dnevu žensk zapisal zagovornik načela enakosti Boštjan Vernik Šetinc.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Prevedba osnovne plače ter njena uvrstitev v plačni razred

Avtor ni naveden, 14.3.2013

Ustavno sodišče, Delovna razmerja

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 10/2013Odločba, št. U-I-128/11, 14. februar 2013 (Ur. l. RS, št. 20/13) Člen 49a Zakona o sistemu plač v javnem sektorju ni v neskladju z Ustavo. Avtentična razlaga po svoji vsebini razlaga 49.a člen Zakona o sistemu plač v javnem sektorju in ne spreminja ozirom
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Obrazložitev za nesprejem ustavne pritožbe v obravnavo

Avtor ni naveden, 14.3.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 10/2013Sklep, št. U-I-60/11, Up-349/11, 14. februar 2013 Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti četrtega odstavka 55.c člena Zakona o Ustavnem sodišču se zavrne. Ustavna pritožba zoper sodbo Višjega sodišča v Ljubljani št. II Cp 1423/2010 z dne 9. novembra 2
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Volitve, večina, demokracija

mag. Matija Žgur, 14.3.2013

Človekove pravice

mag. Matija Žgur, Pravna praksa, 10/2013Vladavina večine ni demokracija, volja večine pa ni volja ljudstva - tudi ta pa je zgolj fiktivna. Ali drugače: pravilo večine ni temeljno pravilo demokratičnih volitev. Ideologija večinske demokracije, ki navdihuje večinske volilne sisteme, zato povzroča neke vrste izvoljeno tiranijo večine.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Dolgega dneva potovanje v nič?

dr. Zvonko Fišer, 7.3.2013

Uprava

dr. Zvonko Fišer, Pravna praksa, 9/2013Pred dobrim letom dni je dobršen del slovenske splošne in politične ter praktično vso strokovno javnost vznemirila odločitev o prenosu državnega tožilstva iz pristojnosti Ministrstva za pravosodje na Ministrstvo za notranje zadeve. Vsa opozorila, pomisleki in ugovori so bili bob ob steno. Kot sem tedaj zapisal, se je tožilstvu zgodila politika.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Izigrana konstruktivna nezaupnica

dr. Janez Pogorelec, 7.3.2013

Ustavno sodišče

dr. Janez Pogorelec, Pravna praksa, 9/2013Ustavnopravna stroka že dolga leta opozarja, da je imenovanje ministrov v Državnem zboru v naši ustavni ureditvi resna anomalija glede na izvorni nemški model konstruktivne nezaupnice, saj praktično izničuje institut konstruktivne nezaupnice. Dogajanja zadnjih tednov, ko se je na vse načine iskalo možnosti obida tega instituta in se ga je nazadnje vsaj na dejanski ravni tudi našlo, pa bi morala prepričati tudi največje nasprotnike predloga sprememb 112. in 118. člena Ustave iz leta 2001, s katerimi bi se imenovanje ministrov preneslo na predsednika republike, da je prav taka sprememba Ustave edina možnost, če želimo imeti delujočo konstruktivno nezaupnico. Ker se je tokrat ta anomalija obrnila prav proti tistim, ki so takrat predlagani spremembi Ustave najbolj nasprotovali, bo morda zdaj le napočil čas, ko bodo nehali vztrajati pri svoji žal povsem neustrezni rešitvi in dopustili, da se naš model približa uspešni in delujoči nemški ureditvi. Predlog vlade za začetek postopka za spremembe ustave iz leta 2001, ki bi svoj cilj dosegel že z minimalno spremembo določb 112. in 118. člena Ustave, bi zato v tem trenutku kazalo ponoviti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Položaj in delovanje nadzornih institucij v Sloveniji

mag. Matija Žgur, 7.3.2013

Ustavno sodišče

mag. Matija Žgur, Pravna praksa, 9/2013V četrtek, 21. februarja, so na PF Univerze v Ljubljani predstavniki štirih najpomembnejših nadzornih institucij v državi razpravljali o položaju in delovanju organov, ki nadzorujejo delovanje nosilcev oblasti. Varuhinja človekovih pravic, predsednik Računskega sodišča, informacijska pooblaščenka in namestnica predsednika Komisije za preprečevanje korupcije so na okrogli mizi, ki jo je organiziralo Društvo za ustavno pravo Slovenije, razpravljati tudi o izzivih, ki jih za njihovo delovanje predstavljajo aktualne politične razmere.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Vacatio legis

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013je (ali bo) mimo: Akti, ki začnejo veljati v naslednjih desetih dneh: 1. Zakon o dopolnitvi Zakona o ratifikaciji Pogodbe o ustanovitvi Evropskega mehanizma za stabilnost med Kraljevino Belgijo, Zvezno republiko Nemčijo, Republiko Estonijo, Irsko, Helensko republiko, Kraljevino Španijo, Franc
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Izvršbe na podlagi menice

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Menica in ček, Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Odločba, št. U-I-79/12, 7. februar 2013 (Ur. l. RS, št. 17/13) Člen 38 Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvršbi in zavarovanju se razveljavi, kolikor določa, da v ustreznem delu veljajo določbe 45., 46. in 138. člena Zakona o izvršbi in zavarovanju<
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Urejanje prostora

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Urejanje prostora, Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Odločba, št. U-I-289/12, 24. januarja 2013 (Ur. l. RS, št. 16/13) Člen 5 Odloka o kategorizaciji občinskih cest v Občini Laško, kolikor kategorizira javno pot "Jurič-Topole", v delu, ki poteka po zemljiščih parc. št. 1145/3 in 1144/17, obe k. o. Rifengozd, se
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Varstvo volilne pravice

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Sklep Državnega sveta Republike Slovenije z dne 12. decembra 2012, da se ne potrdi mandat izvoljenega člana Državnega sveta Franca Kanglerja, se razveljavi. Mandat člana Državnega sveta Franca Kanglerja, izvoljenega na volitvah članov Državnega sveta - predstavnikov lokalnih interesov 21. novembra 2012 v volilni enoti št. 3 s sedežem v Mariboru, se potrdi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Prenos upravnih nalog v zvezi z državnim tožilstvom

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Državno tožilstvo in državno pravobranilstvo, Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Člena 34 in 37 Zakona o državni upravi nista v neskladju z Ustavo. Zahteva za oceno ustavnosti pete alineje drugega odstavka 4. člena in prve alineje tretjega odstavka 4. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Vladi Republike Slovenije se zavrže.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Višina javne dajatve

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013Členi 5, 6, 8 in 9 Uredbe o vodnih povračilih niso v neskladju z Ustavo. Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti sedme, osme in petnajste alineje I. točke Sklepa o določitvi cene za osnove vodnih povračil za rabo vode, naplavin in vodnih zemljišč za leto 2008 se zavrže. Ustavna pritožba zoper sodbo Vrhovnega sodišča št. X Ips 452/2010 z dne 13. julija 2011 v zvezi s sodbo Upravnega sodišča št. I U 1483/2009 z dne 13. oktobra 2010 se ne sprejme.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Demokratični primitivizem in politična korupcija

mag. Bećir Kečanović, 21.2.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 7-8/2013Leta 2008 sem v PP, št. 15, pozival k javni razpravi o demokratičnem primitivizmu in razkrajanju institucij. Medtem ko je prizanesljivost do tega pojava skrb odgovornega državljana za javne institucije žrtvovala ugodju brezbrižnosti, demokratični primitivizem skupaj s politično korupcijo nemoteno pleni državno in javno upravo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Odgovornost za zapozneli odgovor centra za socialno delo

Tadeja Krajnc, 21.2.2013

Uprava

Tadeja Krajnc, Pravna praksa, 7-8/2013Prosilka je na center za socialno delo oddala vlogo za subvencioniranje prevoza za študenta s posebnimi potrebami, ki mu z odločbo o usmeritvi kot težje in težko gibalno ovirani osebi pripada brezplačen prilagojen prevoz. Odločbo, v kateri je navedeno, da je upravičen do subvencije ali prilagojenega prevoza od dne dokončnosti odločbe, je prejela pet mesecev pozneje. • Kaj lahko naredi prosilka za čas od oddaje vloge do dokončnosti odločbe in kdo je za to tudi odškodninsko odgovoren?
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Ustavno dvomljiva širitev pristojnosti strokovnih sodelavcev

Janč Ljubimski, 21.2.2013

Ustavno sodišče

Janč Ljubimski, Pravna praksa, 7-8/2013Vsem je zagotovo poznana življenjska resnica, da žagati vejo, na kateri sedimo, ni najbolj modro početje, pa čeprav ga spremljajo najboljši nameni pospešitve dela. Da bi se v prihodnosti v sodstvu izognili presenečenemu obrazu, ki ga spremlja neugoden občutek v želodcu, ko začne nažagana veja pod sedečim grdo pokati, menim, da je napočil čas, da se jasno doreče meja med opravili, ki pomenijo izvrševanje sodne funkcije, in delom, ki ga je (še) ustavno dopustno prepustiti sodnemu osebju, med njimi predvsem strokovnim sodelavcem. Aktualna je namreč težnja predlagatelja novele Zakona o izvršbi in zavarovanju (ZIZ-J), da se ta meja premakne z nadaljnjo širitvijo pristojnosti strokovnih sodelavcev v izvršilnem postopku. Če se ob tem porajajo ustavnopravni pomisleki, je začudenje nad takim predlogom še večje, saj so morali zapustiti sodstvo ob koncu leta v občutnem številu prav slednji.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Podaljšanje pripora mladoletniku

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013S sklepom Višjega sodišča v Ljubljani št. I Kp 32648/2012 z dne 7. avgusta 2012 v zvezi s sklepom Okrožnega sodišča v Novem mestu št. I Km 32648/2012 z dne 31. julija 2012 in s sklepom Višjega sodišča v Ljubljani št. I Kp 32648/2012 z dne 5. septembra 2012 v zvezi s sklepom Okrožnega sodišča v Novem mestu št. I Km 32648/2012 z dne 30. avgusta 2012 je bila pritožniku kršena pravica do osebne svobode iz prvega odstavka 19. člena Ustave. Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 471., 472. in 473. člena Zakona o kazenskem postopku (ZKP) se zavrže.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Za reformo inšpekcije

mag. Nana Weber, 21.2.2013

Uprava

mag. Nana Weber, Pravna praksa, 7-8/2013"Inšpekcijsko reformo - pa ne v političnem kontekstu, temveč v seriji ukrepov, ki bodo omogočali, da inšpekcije postanejo učinkovitejše in boljše - potrebujemo, a bo morala biti celovita," je uvodoma na srečanju Pravniškega društva Ljubljana, ki je potekalo 14. februarja 2013 v Ljubljani, dejal mag. Domen Bizjak z Direktorata za javno upravo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Dolga pot do poprave krivic

Vlasta Nussdorfer, 21.2.2013

Človekove pravice

Vlasta Nussdorfer, Pravna praksa, 7-8/2013"Ni pomembno tisto, kar narediš od časa do časa, svet lahko spremeniš s tistim, kar počneš iz dneva v dan." Jenny Craig Boj za pravice in pravičnost je "izum" prednikov in sen naslednikov. Mnogi so v njem v preteklosti celo umirali, nekateri obupani prenehali upati, prenekateri so ga udejanjili i
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Sporna določa ZUJF glede povračila stroškov prevoza na delo in z njega

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013Varuh je prejel pobudo od javnega uslužbenca, ki se mu je na podlagi 168. člena Zakona za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) in 5. člena Aneksa h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (KPND, Ur. l. RS, št. 40/2012) zmanjšalo povračilo stroškov prevoza na delo in z dela. Navajal je, da se dnevno vozi na delo iz Tržiča na Jesenice in nazaj. Ker dela v dveh izmenah, nima možnosti javnega prevoza, zato dobi povrnjeno kilometrino v višini približno 160 evrov za dvajset delovnih dni. Njegov sodelavec, ki se na delo vozi iz istega kraja, dela pa v delovnem času, ko je možen javni prevoz, dobi povračilo stroškov prevoza na delo in z dela v višini stroškov javnega prevoza - avtobusa, kar znaša približno 300 evrov. Razlika v višini povračila stroškov prevoza za dva javna uslužbenca, ki se vozita na delo v isti državni organ iz istega kraja, je torej približno 140 evrov mesečno, odvisna pa je le od delovnega časa in voznega reda javnega prometa, na kar pa posamezen uslužbenec nima možnosti vplivanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Inšpektor VURS-a v zapisnik navedel osebne podatke prijavitelja in s tem izdal vir prijave

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013Pobudnica je na območnem uradu Veterinarske uprave RS (VURS) v Kopru podala prijavo zaradi domnevnih nepravilnosti v enem od zavetišč za zapuščene živali. Pristojni inšpektor je opravil nadzor, ugotovitve pa zapisal v zapisnik o inšpekcijskem pregledu. Zapisnik je pobudnica pridobila na podlagi vložene zahteve po Zakonu o dostopu do informacij javnega značaja, vendar so bili na njem v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov prekriti osebni podatki, sklepala pa je, da gre za njene podatke.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Neučinkovit nadzor občinskih predpisov - javne službe varstva okolja

dr. Breda Mulec, 21.2.2013

Uprava

dr. Breda Mulec, Pravna praksa, 7-8/2013Na podlagi 64. člena Zakona o državni upravi (ZDU-1) in 88. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS) so ministrstva, vsako na svojem področju, dolžna nadzirati zakonitost občinskih odlokov in opozoriti občine na morebitne nezakonitosti, dati rok za njihovo odpravo, in če nezakonitosti občine ne odpravijo, sprožiti presojo ustavnosti in zakonitosti pred Ustavnim sodiščem. Dogaja se, da občinski odloki niso v skladu s pravilniki in vladnimi uredbami, pristojna ministrstva pa nimajo na voljo mehanizma, ki bi "prisilil" občine k uskladitvi občinskih odlokov z državnimi podzakonskimi akti.
<<   Prejšnja | Stran: 1 2 3 4 5 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
49-50(3) 48(2) 47(1) 45(1)
44(2) 42-43(2) 40-41(2) 39(6)
38(6) 37(5) 36(2) 35(4)
34(4) 33(1) 31-32(2) 29-30(2)
28(2) 27(4) 26(1) 24-25(4)
22(1) 21(3) 18(4) 15(4)
14(4) 13(1) 12(2) 11(3)
10(4) 9(8) 7-8(10) 6(1)
5(5) 4(1) 3(2) 2(1)
1(7)

Leto objave

< Vsi
2013(117)
> Januar(11) > Februar(16) > Marec(17) > April(9) > Maj(7) > Junij(5) > Julij(9) > Avgust(3) > September(15) > Oktober(14) > November(5) > December(6)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA 1.5. DENACIONALIZACIJA IN LASTNINJENJE

Avtorji

A B CĆČ D ĐEF G H I J K L M N OP QR S Š T UV W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov