O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 10 (od skupaj 10)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄39

Obvladovanje korupcije in korupcijskih tveganj z zgledom integritete

mag. Bećir Kečanović, 10.10.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 39/2013V PP, št. 37/2013, sem razpravljal o odgovornosti, da se korupcija in druga odklonska ravnanja preprečujejo od znotraj in se pri tem ne čaka na zunanje organe nadzora, odkrivanja in pregona. Z istim namenom si tokrat poglejmo obvladovanje korupcije in korupcijskih tveganj z zgledom preudarnosti in etične naravnanosti, kar v poslovnem okolju javnega in zasebnega sektorja zajema pojem integriteta. V takem okolju se odgovornost za ljudi in poslovne rezultate poraja bolj iz občutka za skupne vrednote kot pa iz strahu pred kazensko normo in sankcijo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄39

Razreševanje izbrisa - ali reševanje naše biti?

Blaž Kovač, 10.10.2013

Človekove pravice

Blaž Kovač, Pravna praksa, 39/2013"No, zdaj smo pa tam ... kjer ni muh." "Teh res ni, so pa podgane." Ciničen pogovor Lakotnika, Zvitorepca in Trdonje na dnu grajske ječe v Mustrovem stripu Vitez ropar je kot nalašč za ponazoritev pravno-politično-etične godlje, v katero je zašla slovenska politika s pripravo zakonskega predloga o odpravi posledic izbrisa - mimo izbrisanih samih. Zataknjeni smo v tej iracionalni politični godlji.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Odgovornost za preprečevanje korupcije v notranjem okolju javnih institucij

mag. Bećir Kečanović, 26.9.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 37/2013Primeri korupcije in gospodarskega kriminala dokazujejo, da so poleg kriminalnih nagibov in ravnanj storilcev glavni vzroki zanje v opustitvah dolžnosti vzpostavitve in delovanja sistema notranjega nadzora. Zato si podrobneje poglejmo odgovornost za učinkovitost notranjega nadzora in odnos do vloge notranjega revizorja ob razkrivanju korupcije pri proračunskih uporabnikih. Nedopustno je namreč, da se nekateri pri očitnem nedelovanju sistema notranjega nadzora v javnih institucijah znova izmikajo odgovornosti z izgovori, kako korupcije, kaznivih dejanj ali drugih odklonskih ravnanj v svojem notranjem okolju ne morejo sami preprečevati, ker je za to po njihovem poklican le zunanji nadzor. Toda kdo drug, če ne (poslo)vodstvo v državnih organih, organih lokalne samouprave, organizacijah z javnimi pooblastili in javnih podjetjih, je prvi odgovoren, da v notranjem okolju organov in organizacij, ki jih vodijo in nadzorujejo, ne nastajajo in se ne razraščajo odklonska ravnanja? Odklonska ravnanja je treba preprečevati od znotraj, ne čakati na posledice ali zunanje organe nadzora. To je bilo tudi eno od sporočil zadnjega dela letošnje konference notranjih revizorjev proračunskih uporabnikov, v katerem sva na povabilo organizatorja, Urada RS za nadzor proračuna, sodelovala predstavnika Komisije za preprečevanje korupcije in Uprave kriminalistične policije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄15

Diskriminacija v kulturi: primer razpisa za umetniške rezidence

dr. Barbara Kresal, 18.4.2013

Človekove pravice

dr. Barbara Kresal, Pravna praksa, 15/2013Odgovor na vprašanje, ali sme z ustvarjalko na področju kulture, ki je bila na podlagi dosedanjih ustvarjalnih dosežkov in kakovosti prijavljenega projekta izbrana na razpisu, v umetniški rezidenci v tujini bivati tudi njen mladoletni otrok, za katerega skrbi sama, se zdi samoumeven. Problematičen ni odgovor, temveč sámo vprašanje, ki ga sploh ne bi smelo biti. Pa vendar ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

Javni interes delovanja društev in zavodov po presoji občin - med (arbitrarno) nujo in zakonitostjo

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 21.3.2013

Uprava

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 11/2013Javna uprava oziroma javnopravne skupnosti se vse bolj zavedajo nuje delovanja v interesu ljudi oziroma pravnih oseb, za skupne potrebe katerih naj bi skrbeli. To še toliko bolj velja na lokalni ravni izven centra Slovenije, kjer so odnosi bolj osebni in ekonomske razmere neredko manj ugodne. A v vsakodnevnih razmerjih mora imeti taka sicer hvalevredna usmeritev meje, saj je treba zaradi varstva skupne koristi pred zasebnimi, pravne varnosti in enakosti pred zakonom primarno spoštovati javni interes. Ta mora biti v ta namen jasno opredeljen, sicer se vzpostavlja arbitrarno delovanje. Tako kaže primer ravnanja več (verjetno večine) občin po Sloveniji, ko presojajo o zatrjevanem delovanju društev, zavodov in podobnih oseb "v javnem interesu" in v tem okviru o sofinanciranju njihove dejavnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Demokratični primitivizem in politična korupcija

mag. Bećir Kečanović, 21.2.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 7-8/2013Leta 2008 sem v PP, št. 15, pozival k javni razpravi o demokratičnem primitivizmu in razkrajanju institucij. Medtem ko je prizanesljivost do tega pojava skrb odgovornega državljana za javne institucije žrtvovala ugodju brezbrižnosti, demokratični primitivizem skupaj s politično korupcijo nemoteno pleni državno in javno upravo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Odgovornost za zapozneli odgovor centra za socialno delo

Tadeja Krajnc, 21.2.2013

Uprava

Tadeja Krajnc, Pravna praksa, 7-8/2013Prosilka je na center za socialno delo oddala vlogo za subvencioniranje prevoza za študenta s posebnimi potrebami, ki mu z odločbo o usmeritvi kot težje in težko gibalno ovirani osebi pripada brezplačen prilagojen prevoz. Odločbo, v kateri je navedeno, da je upravičen do subvencije ali prilagojenega prevoza od dne dokončnosti odločbe, je prejela pet mesecev pozneje. • Kaj lahko naredi prosilka za čas od oddaje vloge do dokončnosti odločbe in kdo je za to tudi odškodninsko odgovoren?
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄6

Plašnice pomagajo pri sprenevedanju

Blaž Kovač, 14.2.2013

Človekove pravice

Blaž Kovač, Pravna praksa, 6/2013V tej reviji se je glede zahtevkov izbrisanih in glede vprašanja moralnosti (dopustnosti) uveljavljanja ugovora zastaranja (v primerih kršitev človekovih pravic) razvila razprava, celo polemika. Žal je v svojem prispevku mag. Nina Betetto razpravo z elegantnim manevrom povsem odvrnila od vsebinskega področja prava človekovih pravic in jo preusmerila zgolj v območje konkretnega zahtevka civilnega prava. Poudariti je treba, da tak pristop vprašanja odprave krivic ne bo rešil - ravno nasprotno. Plašnice okoli posameznega primera, ki je sam le del sistematične kršitve človekovih pravic celi skupini prebivalstva, je treba odstraniti!
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄2

"Ugrabljena sodba" - ali ugrabljena odškodnina?

mag. Matevž Krivic, 17.1.2013

Človekove pravice

mag. Matevž Krivic, Pravna praksa, 2/2013Očitno imam premalo domišljijskih in podobnih sposobnosti, da bi znal uganiti, na kaj je mislila mag. Nina Betetto z naslovom svojega članka Ugrabljena sodba, ki je njen odziv na mojo kritiko sodbe Vrhovnega sodišča, v kateri je bila poročevalka. Da bi s kritiko, naj bo še tako neutemeljena, kdo lahko sodnikom (ali javnosti?) "ugrabil" sodbo, si težko predstavljam - lažje si predstavljam, da so sodniki s svojim skrajno formalističnim in nemoralnemu ravnanju države nadvse naklonjenim razumevanjem pravil o zastaranju tožnikom "ugrabili" njihovo pravico do odškodnine.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄1

Pravica do pregleda (upravnih) dokumentov v ustavni demokraciji in njene omejitve

dr. Polonca Kovač, 10.1.2013

Uprava, Pravoznanstvo

dr. Polonca Kovač, Pravna praksa, 1/2013V upravnih postopkih, katerih bistvena razsežnost je prednost javnega interesa pred zasebnimi interesi oseb, ki v teh postopkih uveljavljajo svoje pravice ali pravne koristi oziroma se jim nalaga obveznosti po področni zakonodaji, se varujejo ustavna jamstva stranke v razmerju do oblasti. Eno takih ustavnih jamstev, ki je po izkušnjah iz prakse neredko podcenjeno, je pravica do pregleda dokumentov - ali vpogleda v spis, kot se pogosteje izraža glede na uveljavljen naziv večdesetletnega instituta v regulaciji in praksi delovanja javne uprave na Slovenskem.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
39(2) 37(1) 15(1) 11(1)
7-8(2) 6(1) 2(1) 1(1)

Leto objave

< Vsi
2013(10)
> Januar(2) > Februar(3) > Marec(1) > April(1) > September(1) > Oktober(2)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJK LMNOPQRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov