O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 5 (od skupaj 5)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄48

Varnostno-obveščevalne službe na prepihu

Nataša Pirc Musar, 12.12.2013

Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo, Človekove pravice

Nataša Pirc-Musar, Pravna praksa, 48/2013Po treh mesecih dela in treh zelo napornih in dolgih sestankih s predstavniki ZDA je ad hoc skupina, ki jo je ustanovil Svet EU z namenom preveriti navedbe iz razkritij Edwarda Snowdna, končala svoje delo. Že vnaprej smo vedeli, da gre za misijo iskanja oziroma preverjanja dejstev in da bo naloga izvedeti kaj več iz prve roke zelo težka. In tako je tudi bilo, zelo težko smo, razumljivo, karkoli o metodah dela izvlekli iz ameriških kolegov, bolj zgovorni so bili le pri zatrjevanjih, da za vse obstajajo pravne podlage. Poročilo je treba torej brati kot dokument, ki potrjuje vsaj nekaj od tega, kar o delovanju Nacionalne varnostne agencije (National Security Agency - NSA) beremo v medijih. Potrjuje namreč tisto, kar so Američani v tej fazi bili pripravljeni priznati, in seje dvom v tisto delovanje ZDA, o katerem niso želeli spregovoriti niti besede. Kot članica te delovne skupine sem se seveda osredotočila na varstvo osebnih podatkov, strokovnjaki s tega področja smo namreč delali skupaj s strokovnjaki za obveščevalno dejavnost.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄22

Kakšna je vaša diagnoza, gospod minister?

Tomaž Pavčnik, 6.6.2013

Uprava

Tomaž Pavčnik, Pravna praksa, 22/2013Z ministrom za pravosodje se je mogoče strinjati glede tega, da je stanje v pravosodju slabo. A kot se mi je zdelo že pri prejšnjem ministru v desnosredinski vladi, imam tudi pri ministru v sedanji levosredinski vladi občutek, da v resnici ne razpolaga s pravo diagnozo problema, kar seveda pomeni, da tudi ustreznih rešitev nima. Tako sklepam, ker o pravi diagnozi problema ne spregovori, ampak namesto tega sodstvo in tožilstvo - vsaj na televiziji - obravnava kar v istem košu.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄18

Odpiranje podatkov javnega sektorja

Mateja Prešern, 9.5.2013

Uprava

Mateja Prešern, Pravna praksa, 18/2013V začetku aprila je Odbor stalnih predstavnikov držav članic Sveta EU potrdil kompromisno besedilo predloga sprememb Direktive 2003/98/ES o ponovni uporabi informacij javnega značaja.1 Za vse, ki smo zadnje leto sodelovali v postopku sprejemanja, je bila to dobra novica. Podpredsednica Evropske komisije Neelie Kroes je pozdravila doseženi dogovor, ki po njenem prinaša spremembo celotne kulture javnega sektorja. Hkrati je poudarila, da odpiranje podatkov pomeni nove poslovne priložnosti in ustvarjanje delovnih mest.2 Doseženi dogovor je na svojem blogu pozdravil tudi glasnik digitalnih tehnologij Republike Slovenije Aleš Špetič, ki meni, da pomeni sprejem pravil za objavo odprtih javnih podatkov "velik premik za našo digitalno prihodnost".3 Pravila mora zdaj formalno potrditi še Evropski parlament,4 potem sledi implementacija v nacionalne zakonodaje držav članic.5
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄13

Še o prazni steni in pluralizmu

dr. Janez Pogorelec, 4.4.2013

Človekove pravice

dr. Janez Pogorelec, Pravna praksa, 13/2013Članek dr. Aleša Novaka Simbol česa je prazna stena?, objavljen v PP, št. 12/2013, dobro povzema argumentacijo profesorja Weilerja z njegovega predavanja 20. marca letos na PF Univerze v Ljubljani. Nekateri zaključki v članku dr. Novaka so zelo zanimivi, predvsem pa je res tudi to, da sta bili predavanji profesorja Weilerja nepozabno doživetje, tako po vsebini kot tudi po izvedbi, ki je bila prava mojstrovina.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Izigrana konstruktivna nezaupnica

dr. Janez Pogorelec, 7.3.2013

Ustavno sodišče

dr. Janez Pogorelec, Pravna praksa, 9/2013Ustavnopravna stroka že dolga leta opozarja, da je imenovanje ministrov v Državnem zboru v naši ustavni ureditvi resna anomalija glede na izvorni nemški model konstruktivne nezaupnice, saj praktično izničuje institut konstruktivne nezaupnice. Dogajanja zadnjih tednov, ko se je na vse načine iskalo možnosti obida tega instituta in se ga je nazadnje vsaj na dejanski ravni tudi našlo, pa bi morala prepričati tudi največje nasprotnike predloga sprememb 112. in 118. člena Ustave iz leta 2001, s katerimi bi se imenovanje ministrov preneslo na predsednika republike, da je prav taka sprememba Ustave edina možnost, če želimo imeti delujočo konstruktivno nezaupnico. Ker se je tokrat ta anomalija obrnila prav proti tistim, ki so takrat predlagani spremembi Ustave najbolj nasprotovali, bo morda zdaj le napočil čas, ko bodo nehali vztrajati pri svoji žal povsem neustrezni rešitvi in dopustili, da se naš model približa uspešni in delujoči nemški ureditvi. Predlog vlade za začetek postopka za spremembe ustave iz leta 2001, ki bi svoj cilj dosegel že z minimalno spremembo določb 112. in 118. člena Ustave, bi zato v tem trenutku kazalo ponoviti.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
48(1) 22(1) 18(1) 13(1)
9(1)

Leto objave

< Vsi
2013(5)
> Marec(1) > April(1) > Maj(1) > Junij(1) > December(1)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOP QRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov