O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 17 (od skupaj 17)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄12

Pravica do dostojne smrti

mag. Nana Weber, 28.3.2013

Človekove pravice

mag. Nana Weber, Pravna praksa, 12/2013"Človek lahko v vegetativnem stanju preživi 20, tudi 40 let. To je lahko dolgotrajno neznosno bivanje v postelji. Evtanazija je ljudem privlačna zaradi želje po samostojnosti in neodvisnosti, ki sta varljiva in redko dosegljiva ideala. Ni še bilo slabšega časa za evtanazijo; vsakemu je namreč možno ublažiti predsmrtno bolečino, če ne drugače, s terminalno sedacijo ali dvojnim učinkom," je uvodoma na 22. simpoziju Medicina in pravo, ki je potekalo 22. in 23. marca 2013 v Mariboru, dejal profesor na Medicinski fakulteti in Fakulteti za zdravstvo Univerze v Ljubljani dr. Jože Trontelj.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄12

Simbol česa je prazna stena?

dr. Aleš Novak, 28.3.2013

Človekove pravice

dr. Aleš Novak, Pravna praksa, 12/2013Profesor Weiler o pluralnosti in verskih simbolih v javnih šolah Pretekli teden je PF Univerze v Ljubljani znova imela čast, da je gostila enega najvidnejših strokovnjakov za evropsko pravo in častnega senatorja Univerze v Ljubljani prof. dr. Josepha Weilerja. V dveh dneh je ugledni gost nasto
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

US: lani uspešni in racionalni

Irena Vovk, 21.3.2013

Ustavno sodišče

Irena Vovk, Pravna praksa, 11/2013"Ustavno sodišče je v preteklem letu delalo uspešno in tudi racionalno," je 13. marca na novinarski konferenci, namenjeni predstavitvi poročila o delu v letu 2012, dejal predsednik sodišča dr. Ernest Petrič. Nadaljeval je, da se "skrajšuje tudi čas reševanja zadev; ta znaša v povprečju 188 dni. V primerjavi z večletnimi postopki pred rednimi sodišči, preden pride zadeva na Ustavno sodišče, to pomeni, da trajanje postopkov pred Ustavnim sodiščem ni razlog za splošen problem dolgotrajnosti pravnih postopkov v Sloveniji." Dolgotrajnost sodnih postopkov je namreč po njegovem mnenju eden od razlogov, da ljudje v Sloveniji menijo, da pravna država ne deluje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

Pravne ovire mednarodnega policijskega in pravosodnega sodelovanja v kazenskih zadevah

Matjaž Šaloven, 21.3.2013

Kazenski postopek, Uprava

Matjaž Šaloven, Pravna praksa, 11/2013V Sloveniji že dlje časa prevladuje precejšnje nezaupanje javnosti do (ne)učinkovitosti sodstva, ki se je ob razglasitvi sodbe prvostopenjskega sodišča v zadevi Balkanski bojevnik še okrepilo. Poudariti je treba, da so v skoraj vseh pomembnejših in odmevnejših kazenskih postopkih prisotni mednarodni elementi zbiranja, pridobivanja in izmenjave dokazov, saj imajo kriminalne združbe obsežne mednarodne razsežnosti in zanje državne meje že dolgo niso več ovira. Namen tega prispevka ni ocenjevati omenjenega primera, ki sicer še ni pravnomočno končan, ampak opozoriti na nekatere pravne vidike, probleme in dileme, ki se prepletajo skozi predkazenske in kazenske postopke z mednarodnim elementom in ki lahko bistveno vplivajo na (ne)uspešnost teh postopkov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

Javni interes delovanja društev in zavodov po presoji občin - med (arbitrarno) nujo in zakonitostjo

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 21.3.2013

Uprava

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 11/2013Javna uprava oziroma javnopravne skupnosti se vse bolj zavedajo nuje delovanja v interesu ljudi oziroma pravnih oseb, za skupne potrebe katerih naj bi skrbeli. To še toliko bolj velja na lokalni ravni izven centra Slovenije, kjer so odnosi bolj osebni in ekonomske razmere neredko manj ugodne. A v vsakodnevnih razmerjih mora imeti taka sicer hvalevredna usmeritev meje, saj je treba zaradi varstva skupne koristi pred zasebnimi, pravne varnosti in enakosti pred zakonom primarno spoštovati javni interes. Ta mora biti v ta namen jasno opredeljen, sicer se vzpostavlja arbitrarno delovanje. Tako kaže primer ravnanja več (verjetno večine) občin po Sloveniji, ko presojajo o zatrjevanem delovanju društev, zavodov in podobnih oseb "v javnem interesu" in v tem okviru o sofinanciranju njihove dejavnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Obrazložitev za nesprejem ustavne pritožbe v obravnavo

Avtor ni naveden, 14.3.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 10/2013Sklep, št. U-I-60/11, Up-349/11, 14. februar 2013 Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti četrtega odstavka 55.c člena Zakona o Ustavnem sodišču se zavrne. Ustavna pritožba zoper sodbo Višjega sodišča v Ljubljani št. II Cp 1423/2010 z dne 9. novembra 2
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Prevedba osnovne plače ter njena uvrstitev v plačni razred

Avtor ni naveden, 14.3.2013

Ustavno sodišče, Delovna razmerja

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 10/2013Odločba, št. U-I-128/11, 14. februar 2013 (Ur. l. RS, št. 20/13) Člen 49a Zakona o sistemu plač v javnem sektorju ni v neskladju z Ustavo. Avtentična razlaga po svoji vsebini razlaga 49.a člen Zakona o sistemu plač v javnem sektorju in ne spreminja ozirom
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Volitve, večina, demokracija

mag. Matija Žgur, 14.3.2013

Človekove pravice

mag. Matija Žgur, Pravna praksa, 10/2013Vladavina večine ni demokracija, volja večine pa ni volja ljudstva - tudi ta pa je zgolj fiktivna. Ali drugače: pravilo večine ni temeljno pravilo demokratičnih volitev. Ideologija večinske demokracije, ki navdihuje večinske volilne sisteme, zato povzroča neke vrste izvoljeno tiranijo večine.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄10

Enakost med spoloma

Irena Vovk, 14.3.2013

Človekove pravice

Irena Vovk, Pravna praksa, 10/2013"Za napredek pri enakosti med spoloma bi morala zlasti država temeljito spremeniti svoj odnos do preprečevanja diskriminacije žensk," je v sporočilu za javnost ob svetovnem dnevu žensk zapisal zagovornik načela enakosti Boštjan Vernik Šetinc.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Vacatio legis

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013je (ali bo) mimo: Akti, ki začnejo veljati v naslednjih desetih dneh: 1. Zakon o dopolnitvi Zakona o ratifikaciji Pogodbe o ustanovitvi Evropskega mehanizma za stabilnost med Kraljevino Belgijo, Zvezno republiko Nemčijo, Republiko Estonijo, Irsko, Helensko republiko, Kraljevino Španijo, Franc
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Položaj in delovanje nadzornih institucij v Sloveniji

mag. Matija Žgur, 7.3.2013

Ustavno sodišče

mag. Matija Žgur, Pravna praksa, 9/2013V četrtek, 21. februarja, so na PF Univerze v Ljubljani predstavniki štirih najpomembnejših nadzornih institucij v državi razpravljali o položaju in delovanju organov, ki nadzorujejo delovanje nosilcev oblasti. Varuhinja človekovih pravic, predsednik Računskega sodišča, informacijska pooblaščenka in namestnica predsednika Komisije za preprečevanje korupcije so na okrogli mizi, ki jo je organiziralo Društvo za ustavno pravo Slovenije, razpravljati tudi o izzivih, ki jih za njihovo delovanje predstavljajo aktualne politične razmere.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Urejanje prostora

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Urejanje prostora, Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Odločba, št. U-I-289/12, 24. januarja 2013 (Ur. l. RS, št. 16/13) Člen 5 Odloka o kategorizaciji občinskih cest v Občini Laško, kolikor kategorizira javno pot "Jurič-Topole", v delu, ki poteka po zemljiščih parc. št. 1145/3 in 1144/17, obe k. o. Rifengozd, se
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Prenos upravnih nalog v zvezi z državnim tožilstvom

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Državno tožilstvo in državno pravobranilstvo, Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Člena 34 in 37 Zakona o državni upravi nista v neskladju z Ustavo. Zahteva za oceno ustavnosti pete alineje drugega odstavka 4. člena in prve alineje tretjega odstavka 4. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Vladi Republike Slovenije se zavrže.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Varstvo volilne pravice

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Sklep Državnega sveta Republike Slovenije z dne 12. decembra 2012, da se ne potrdi mandat izvoljenega člana Državnega sveta Franca Kanglerja, se razveljavi. Mandat člana Državnega sveta Franca Kanglerja, izvoljenega na volitvah članov Državnega sveta - predstavnikov lokalnih interesov 21. novembra 2012 v volilni enoti št. 3 s sedežem v Mariboru, se potrdi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Izvršbe na podlagi menice

Avtor ni naveden, 7.3.2013

Menica in ček, Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2013Odločba, št. U-I-79/12, 7. februar 2013 (Ur. l. RS, št. 17/13) Člen 38 Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvršbi in zavarovanju se razveljavi, kolikor določa, da v ustreznem delu veljajo določbe 45., 46. in 138. člena Zakona o izvršbi in zavarovanju<
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Dolgega dneva potovanje v nič?

dr. Zvonko Fišer, 7.3.2013

Uprava

dr. Zvonko Fišer, Pravna praksa, 9/2013Pred dobrim letom dni je dobršen del slovenske splošne in politične ter praktično vso strokovno javnost vznemirila odločitev o prenosu državnega tožilstva iz pristojnosti Ministrstva za pravosodje na Ministrstvo za notranje zadeve. Vsa opozorila, pomisleki in ugovori so bili bob ob steno. Kot sem tedaj zapisal, se je tožilstvu zgodila politika.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Izigrana konstruktivna nezaupnica

dr. Janez Pogorelec, 7.3.2013

Ustavno sodišče

dr. Janez Pogorelec, Pravna praksa, 9/2013Ustavnopravna stroka že dolga leta opozarja, da je imenovanje ministrov v Državnem zboru v naši ustavni ureditvi resna anomalija glede na izvorni nemški model konstruktivne nezaupnice, saj praktično izničuje institut konstruktivne nezaupnice. Dogajanja zadnjih tednov, ko se je na vse načine iskalo možnosti obida tega instituta in se ga je nazadnje vsaj na dejanski ravni tudi našlo, pa bi morala prepričati tudi največje nasprotnike predloga sprememb 112. in 118. člena Ustave iz leta 2001, s katerimi bi se imenovanje ministrov preneslo na predsednika republike, da je prav taka sprememba Ustave edina možnost, če želimo imeti delujočo konstruktivno nezaupnico. Ker se je tokrat ta anomalija obrnila prav proti tistim, ki so takrat predlagani spremembi Ustave najbolj nasprotovali, bo morda zdaj le napočil čas, ko bodo nehali vztrajati pri svoji žal povsem neustrezni rešitvi in dopustili, da se naš model približa uspešni in delujoči nemški ureditvi. Predlog vlade za začetek postopka za spremembe ustave iz leta 2001, ki bi svoj cilj dosegel že z minimalno spremembo določb 112. in 118. člena Ustave, bi zato v tem trenutku kazalo ponoviti.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
12(2) 11(3) 10(4) 9(8)

Leto objave

< Vsi 2013 Marec

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE

Avtorji

ABCĆČDĐEF GHIJK LMN OP QR SŠ TUV W XYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov