O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 16 (od skupaj 16)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Višina javne dajatve

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013Členi 5, 6, 8 in 9 Uredbe o vodnih povračilih niso v neskladju z Ustavo. Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti sedme, osme in petnajste alineje I. točke Sklepa o določitvi cene za osnove vodnih povračil za rabo vode, naplavin in vodnih zemljišč za leto 2008 se zavrže. Ustavna pritožba zoper sodbo Vrhovnega sodišča št. X Ips 452/2010 z dne 13. julija 2011 v zvezi s sodbo Upravnega sodišča št. I U 1483/2009 z dne 13. oktobra 2010 se ne sprejme.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Demokratični primitivizem in politična korupcija

mag. Bećir Kečanović, 21.2.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 7-8/2013Leta 2008 sem v PP, št. 15, pozival k javni razpravi o demokratičnem primitivizmu in razkrajanju institucij. Medtem ko je prizanesljivost do tega pojava skrb odgovornega državljana za javne institucije žrtvovala ugodju brezbrižnosti, demokratični primitivizem skupaj s politično korupcijo nemoteno pleni državno in javno upravo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Odgovornost za zapozneli odgovor centra za socialno delo

Tadeja Krajnc, 21.2.2013

Uprava

Tadeja Krajnc, Pravna praksa, 7-8/2013Prosilka je na center za socialno delo oddala vlogo za subvencioniranje prevoza za študenta s posebnimi potrebami, ki mu z odločbo o usmeritvi kot težje in težko gibalno ovirani osebi pripada brezplačen prilagojen prevoz. Odločbo, v kateri je navedeno, da je upravičen do subvencije ali prilagojenega prevoza od dne dokončnosti odločbe, je prejela pet mesecev pozneje. • Kaj lahko naredi prosilka za čas od oddaje vloge do dokončnosti odločbe in kdo je za to tudi odškodninsko odgovoren?
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Ustavno dvomljiva širitev pristojnosti strokovnih sodelavcev

Janč Ljubimski, 21.2.2013

Ustavno sodišče

Janč Ljubimski, Pravna praksa, 7-8/2013Vsem je zagotovo poznana življenjska resnica, da žagati vejo, na kateri sedimo, ni najbolj modro početje, pa čeprav ga spremljajo najboljši nameni pospešitve dela. Da bi se v prihodnosti v sodstvu izognili presenečenemu obrazu, ki ga spremlja neugoden občutek v želodcu, ko začne nažagana veja pod sedečim grdo pokati, menim, da je napočil čas, da se jasno doreče meja med opravili, ki pomenijo izvrševanje sodne funkcije, in delom, ki ga je (še) ustavno dopustno prepustiti sodnemu osebju, med njimi predvsem strokovnim sodelavcem. Aktualna je namreč težnja predlagatelja novele Zakona o izvršbi in zavarovanju (ZIZ-J), da se ta meja premakne z nadaljnjo širitvijo pristojnosti strokovnih sodelavcev v izvršilnem postopku. Če se ob tem porajajo ustavnopravni pomisleki, je začudenje nad takim predlogom še večje, saj so morali zapustiti sodstvo ob koncu leta v občutnem številu prav slednji.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Podaljšanje pripora mladoletniku

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013S sklepom Višjega sodišča v Ljubljani št. I Kp 32648/2012 z dne 7. avgusta 2012 v zvezi s sklepom Okrožnega sodišča v Novem mestu št. I Km 32648/2012 z dne 31. julija 2012 in s sklepom Višjega sodišča v Ljubljani št. I Kp 32648/2012 z dne 5. septembra 2012 v zvezi s sklepom Okrožnega sodišča v Novem mestu št. I Km 32648/2012 z dne 30. avgusta 2012 je bila pritožniku kršena pravica do osebne svobode iz prvega odstavka 19. člena Ustave. Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 471., 472. in 473. člena Zakona o kazenskem postopku (ZKP) se zavrže.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Za reformo inšpekcije

mag. Nana Weber, 21.2.2013

Uprava

mag. Nana Weber, Pravna praksa, 7-8/2013"Inšpekcijsko reformo - pa ne v političnem kontekstu, temveč v seriji ukrepov, ki bodo omogočali, da inšpekcije postanejo učinkovitejše in boljše - potrebujemo, a bo morala biti celovita," je uvodoma na srečanju Pravniškega društva Ljubljana, ki je potekalo 14. februarja 2013 v Ljubljani, dejal mag. Domen Bizjak z Direktorata za javno upravo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Dolga pot do poprave krivic

Vlasta Nussdorfer, 21.2.2013

Človekove pravice

Vlasta Nussdorfer, Pravna praksa, 7-8/2013"Ni pomembno tisto, kar narediš od časa do časa, svet lahko spremeniš s tistim, kar počneš iz dneva v dan." Jenny Craig Boj za pravice in pravičnost je "izum" prednikov in sen naslednikov. Mnogi so v njem v preteklosti celo umirali, nekateri obupani prenehali upati, prenekateri so ga udejanjili i
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Sporna določa ZUJF glede povračila stroškov prevoza na delo in z njega

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013Varuh je prejel pobudo od javnega uslužbenca, ki se mu je na podlagi 168. člena Zakona za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) in 5. člena Aneksa h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (KPND, Ur. l. RS, št. 40/2012) zmanjšalo povračilo stroškov prevoza na delo in z dela. Navajal je, da se dnevno vozi na delo iz Tržiča na Jesenice in nazaj. Ker dela v dveh izmenah, nima možnosti javnega prevoza, zato dobi povrnjeno kilometrino v višini približno 160 evrov za dvajset delovnih dni. Njegov sodelavec, ki se na delo vozi iz istega kraja, dela pa v delovnem času, ko je možen javni prevoz, dobi povračilo stroškov prevoza na delo in z dela v višini stroškov javnega prevoza - avtobusa, kar znaša približno 300 evrov. Razlika v višini povračila stroškov prevoza za dva javna uslužbenca, ki se vozita na delo v isti državni organ iz istega kraja, je torej približno 140 evrov mesečno, odvisna pa je le od delovnega časa in voznega reda javnega prometa, na kar pa posamezen uslužbenec nima možnosti vplivanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Inšpektor VURS-a v zapisnik navedel osebne podatke prijavitelja in s tem izdal vir prijave

Avtor ni naveden, 21.2.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7-8/2013Pobudnica je na območnem uradu Veterinarske uprave RS (VURS) v Kopru podala prijavo zaradi domnevnih nepravilnosti v enem od zavetišč za zapuščene živali. Pristojni inšpektor je opravil nadzor, ugotovitve pa zapisal v zapisnik o inšpekcijskem pregledu. Zapisnik je pobudnica pridobila na podlagi vložene zahteve po Zakonu o dostopu do informacij javnega značaja, vendar so bili na njem v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov prekriti osebni podatki, sklepala pa je, da gre za njene podatke.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Neučinkovit nadzor občinskih predpisov - javne službe varstva okolja

dr. Breda Mulec, 21.2.2013

Uprava

dr. Breda Mulec, Pravna praksa, 7-8/2013Na podlagi 64. člena Zakona o državni upravi (ZDU-1) in 88. člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS) so ministrstva, vsako na svojem področju, dolžna nadzirati zakonitost občinskih odlokov in opozoriti občine na morebitne nezakonitosti, dati rok za njihovo odpravo, in če nezakonitosti občine ne odpravijo, sprožiti presojo ustavnosti in zakonitosti pred Ustavnim sodiščem. Dogaja se, da občinski odloki niso v skladu s pravilniki in vladnimi uredbami, pristojna ministrstva pa nimajo na voljo mehanizma, ki bi "prisilil" občine k uskladitvi občinskih odlokov z državnimi podzakonskimi akti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄6

Plašnice pomagajo pri sprenevedanju

Blaž Kovač, 14.2.2013

Človekove pravice

Blaž Kovač, Pravna praksa, 6/2013V tej reviji se je glede zahtevkov izbrisanih in glede vprašanja moralnosti (dopustnosti) uveljavljanja ugovora zastaranja (v primerih kršitev človekovih pravic) razvila razprava, celo polemika. Žal je v svojem prispevku mag. Nina Betetto razpravo z elegantnim manevrom povsem odvrnila od vsebinskega področja prava človekovih pravic in jo preusmerila zgolj v območje konkretnega zahtevka civilnega prava. Poudariti je treba, da tak pristop vprašanja odprave krivic ne bo rešil - ravno nasprotno. Plašnice okoli posameznega primera, ki je sam le del sistematične kršitve človekovih pravic celi skupini prebivalstva, je treba odstraniti!
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄5

O vlogi ustavnega sodstva v demokratični pravni državi - avstrijski vidik

dr. Gerhart Holzinger, 7.2.2013

Ustavno sodišče

dr. Gerhart Holzinger, Pravna praksa, 5/2013Ustavno sodstvo ima v Avstriji še posebej dolgo tradicijo. Njegovi začetki segajo vse do druge polovice 19. stoletja, torej še v čas avstro-ogrske monarhije. Na začetku tega razvoja je stalo Vrhovno sodišče (nem. Reichsgericht), ustanovljeno z Decembrsko ustavo iz leta 1867. Pristojno je bilo za odločanje o kompetenčnih sporih med zvezno državo in deželami ter o pritožbah državljanov zaradi kršitev njihovih z ustavo zagotovljenih "političnih pravic". Presoja ustavnosti zakonov pa ni bila predvidena. Bila je celo izrecno izključena. S tem naj bi se preprečilo, da bi sodišča avstrijskega cesarstva sledila vzoru ameriškega Vrhovnega sodišča in ne bi uporabljala zakonov, za katere bi menila, da so protiustavni.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄5

Invalidu na vozičku je le uspelo priti do novega stanovanja

Avtor ni naveden, 7.2.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 5/2013Invalid brez obeh nog, ki je zato pri svojem gibanju vezan izključno na uporabo vozička, je skupaj z materjo živel v stanovanjskem bloku, ki je brez dvigala. Iz stanovanja, katerega lastnik so Slovenske železnice, je šel lahko le s pomočjo prostovoljcev. Pobudnik se je precej časa trudil, da bi prišel do ustreznega stanovanja, da mu ne bi bilo treba prositi za pomoč pri vsakokratnem odhodu z doma. Varuhu je navedel, da je za zamenjavo stanovanja storil vse, kar je bilo mogoče, vendar pri tem ni bil uspešen. Med drugim se je obrnil na podžupana Mestne občine Maribor in se prijavil na razpis stanovanjskega sklada za najem neprofitnega stanovanja, dostopnega z invalidskim vozičkom. Med 404 prosilci se je uvrstil šele na 376. mesto.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄5

Konec ustavnega sodstva?

mag. Janez Tekavc, 7.2.2013

Ustavno sodišče

mag. Janez Tekavc, Pravna praksa, 5/2013Nekaj let sem naročen na obvestila Ustavnega sodišča o sprejetih odločitvah. V zadnjih letih je večina odločitev procesne narave: pobuda, ustavna pritožba se zavrže. Občutek, da Ustavno sodišče le o redkih pobudah odloči meritorno, ni le občutek, izkazuje ga tudi statistika. Iz letnega poročila Ustavnega sodišča za leto 2011 (za 2012 ga še ni) je razvidno, da je bilo od 311 pobud in zahtev za presojo ustavnosti, ki jih je sodišče rešilo v tem letu, kar 205 rešenih tako, da jih je Ustavno sodišče zavrglo (68 odstotkov). Od preostalih 106 zadev, ki jih je meritorno obravnavalo, pa je bilo zavrnjenih še 50 zadev (47 odstotkov). Glede ustavnih pritožb v letnem poročilu ni podatkov, domnevamo pa lahko, da je vsebinsko neobravnavanih prav toliko ali še več.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄5

Občutljivo vprašanje uvajanja novih policijskih pooblastil

Jure Logar, 7.2.2013

Uprava

Jure Logar, Pravna praksa, 5/2013Pri uvajanju policijskih pooblastil je treba izhajati iz dejstva, da je, poenostavljeno, kazensko pravo namenjeno omejevanju države, še zlasti pa policije kot njenega najznačilnejšega predstavnika. Od francoske revolucije naprej nasproti popolni policijski učinkovitosti stojijo v ustavah zapisane in v kazenski zakonodaji konkretizirane temeljne človekove pravice in svoboščine, od enakosti pred zakonom, prepovedi mučenja, varstva osebne svobode, domneve nedolžnosti do človekovega dostojanstva in zasebnosti. Kako je posameznik varovan v razmerju do policije, je eden ključnih pokazateljev stopnje demokratičnosti države. Zato je nujno, da so vsa policijska pooblastila sorazmerna oziroma ne pomenijo čezmernega posega, da so predpisi, ki jih urejajo, jasni, določni in predvidljivi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄5

Izbrisanim pavšal

Irena Vovk, 7.2.2013

Človekove pravice

Irena Vovk, Pravna praksa, 5/2013Akcijski načrt za izvršitev sodbe Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) v zadevi Kurić in drugi proti Sloveniji, ki ga je Vlada sprejela 18. januarja, je Ministrstvo za zunanje zadeve posredovalo Oddelku za izvrševanje sodb ESČP Sekretariata Sveta Evrope, je zapisano na spletni strani Ministrstva za notranje zadeve.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
7-8(10) 6(1) 5(5)

Leto objave

< Vsi 2013 Februar

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE

Avtorji

ABCĆČDĐEFGH IJK L M N OPQRSŠT UV W XYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov