O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 11 (od skupaj 11)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄29-30

Romski svetnik potrjen - kaj pa zdaj?

Blaž Kovač, 23.7.2015

Človekove pravice

Blaž Kovač, Pravna praksa, 29-30/2015Občinski svet Občine Grosuplje je na seji 10. junija 2015 končno le "formalno normalno" potrdil mandat romskemu svetniku. Šest občinskih svetnikov je glasovalo za. Eden je bil proti. Petnajst se jih je vzdržalo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄29-30

Vloga občinskih inšpekcijsko-redarskih služb v problematiki neurejenih občinskih cest

Tomaž Kuralt, 23.7.2015

LOKALNA SAMOUPRAVA

Tomaž Kuralt, Pravna praksa, 29-30/2015Dolgoletno zanemarjanje problematike lastniško neurejenih občinskih cest (in javnih poti) se razpleta v smeri, po kateri se vsaj po mojem mnenju ne bi smelo. Državni in občinski organi ter sodna veja oblasti stojijo na nasprotnih bregovih, žrtve neodločne in neodzivne oblasti pa so lastniki zemljišč, po katerih potekajo z neustavnim odlokom o kategorizaciji občinskih cest sprejete kategorizirane ceste, ter uporabniki teh cest.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄29-30

Caveat webmaster in (samo)marginalizacija prava človekovih pravic v informacijski dobi

dr. Boštjan Makarovič, 23.7.2015

Človekove pravice

dr. Boštjan Makarovič, Pravna praksa, 29-30/2015V zgodovini najdemo obdobja, ko pravo kljub svojemu nadaljnjemu obstoju samo sebe družbeno marginalizira. Najočitnejši primer so totalitarni sistemi, v katerih se sodni sistem uporablja izključno za opravičevanje de facto nebrzdanega nasilja oblasti. Najdemo pa tudi druge, manj skrajne primere: določbe o telegrafu in telegramih smo lahko v slovenskem Obligacijskem zakoniku ohranili in povzeli po starejši jugoslovanski ureditvi, vendar pa s tem pravniki nismo mogli ohraniti uporabe teh tehnologij v realnem poslovnem življenju. Pravo se je v obeh primerih marginalizacije odločilo še naprej govoriti svoj jezik - in ignorirati novo resničnost okoli sebe, pa naj bo ta brutalno družbeno skrpucalo ali pa vsesplošna prisotnost informacijske in komunikacijske tehnologije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄28

Za človeka gre!

Vlasta Nussdorfer, 16.7.2015

Človekove pravice

Vlasta Nussdorfer, Pravna praksa, 28/2015Je še mogoče spremeniti ravnanja tistih, ki se zavedajo le svojih pravic in premalo dolžnosti, ki bi vodile tudi k spoštovanju pravic drugih? Kaj se zgodi, če posamezniki ali institucije kršijo ustavo, ki je najvišji pravni akt? Ali so res rešitve v kaznih, ki jih bo morda plačevala država, v moralnih obsodbah, ki se krivih dotaknejo ali sploh ne? Mnogo jih je, ki so glede človekovih pravic "učenci, učitelji ali ocenjevalci". Tudi Varuh ob vsakoletni oceni državi nastavi zrcalo; z opisom ugotovljenih kršitev človekovih pravic in s priporočili, ki jih hram demokracije običajno sprejme. Zadnjih 150 priporočil je že bilo takih. Žal se premnoga niso (ali še niso) udejanjila. Bo kmalu drugače?
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄28

Poseg v osebne podatke in zasebnost socialno deprivilegiranih učencev

Avtor ni naveden, 16.7.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 28/2015Pobudnik je opozoril na javno objavo imen in priimkov učencev z odobrenim plačilom obroka hrane na seji občinskega sveta. Varuh je nato občino prosil za pojasnilo, zakaj so bili otroci javno izpostavljeni.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄28

Država dolžna poskrbeti za prevode nekaterih dokumentov

Avtor ni naveden, 16.7.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 28/2015Pobudnica je Varuha seznanila, da dokument Sklepne ugotovitve Odbora za ekonomske, socialne in kulturne pravice k drugemu poročilu Republike Slovenije po Mednarodnem paktu o ekonomskih, socialnih in kulturnih pravicah (Sklepne ugotovitve) ni preveden v slovenščino.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄27

Poseg v človekovo pravico do pravnega sredstva

Avtor ni naveden, 9.7.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 27/2015Peti odstavek 98. člena Zakona o pravdnem postopku se razveljavi, kolikor se nanaša na postopek s pravnim sredstvom pritožbe. V šestem odstavku 324. člena Zakona o pravdnem postopku se razveljavijo besede "opozorilo iz petega odstavka 98. člena tega zakona".
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄27

Z izigravanjem zakonodaje do zaposlitve za določen čas v šoli

Avtor ni naveden, 9.7.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 27/2015Pobudnica je bila v glasbeni šoli dvajset let zaposlena za določen čas, in sicer na podlagi 109. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI), zaradi neizpolnjevanja pogoja izobrazbe za učitelja kitare v glasbeni šoli. V letošnjem šolskem letu pa je niso več zaposlili, saj je glasbena šola na njeno delovno mesto zaposlila drugega delavca, ki prav tako ni izpolnjeval pogoja izobrazbe.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄27

Sklenitev istospolne zakonske zveze je človekova pravica

dr. Neža Kogovšek Šalamon, 9.7.2015

Človekove pravice

dr. Neža Kogovšek-Šalamon, Pravna praksa, 27/2015Ameriško Vrhovno sodišče je odločilo, da imajo vse ameriške zvezne države ustavno dolžnost zagotoviti sklenitev istospolne zakonske zveze. Sodba je prva te vrste v svetu, predvsem pa je prelomna, saj potrjuje, da imajo homoseksualni pari ustavno pravico do sklenitve zakonske zveze, s tem pa sklenitev istospolne zakonske zveze prvič opredeljuje kot človekovo pravico.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄26

Referendumsko odločanje, ustavna demokracija in pravica do poroke

Jaka Kukavica, 2.7.2015

Človekove pravice

Jaka Kukavica, Pravna praksa, 26/2015"V naravi zakonske zveze je, da prek njene trajajoče vezi dve osebi skupaj najdeta svoboščine, kot so izražanje, intimnost, in duhovnost. To drži za vse osebe, ne glede na njihovo spolno usmerjenost", je v zadevi Obergefell v. Hodges zapisal vrhovni sodnik ZDA Anthony Kennedy. Tudi naše Ustavno sodišče bo kmalu sprejelo pomembno odločitev glede pravice do sklenitve zakonske zveze, ko bo odločalo o dopustnosti referenduma o noveli Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih (ZZZDR). Glede tega je bilo v javnosti prelitega že veliko črnila. S tem prispevkom želim odgovoriti na argumente, ki jih je v prispevku Bo Ustavno sodišče prepovedalo referendum o noveli 3. člena ZZZDR? predstavil dr. Janez Pogorelec. V prvem delu bom obravnaval navedbe, da novela ne odpravlja ugotovljene protiustavnosti, zaradi česar je referendum dopusten, v drugem pa se bom osredotočil na avtorjevo vsebinsko razumevanje pravice do poroke in pomena, ki ga ima tako videnje za dopustnost referenduma.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄26

Financiranje občin - naloge občin se lahko določajo le z zakoni

Avtor ni naveden, 2.7.2015

LOKALNA SAMOUPRAVA

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 26/2015Tretji in četrti odstavek 6. člena, 11., 12., 13.a in 14. člen ter prvi odstavek 15. člena Zakona o financiranju občin niso v neskladju z Ustavo. Zahteva za oceno ustavnosti 23. člena Zakona o financiranju občin se zavrže.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
29-30(3) 28(3) 27(3) 26(2)

Leto objave

< Vsi 2015 Julij

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA

Avtorji

ABCĆČDĐEFGHIJK LM N OPQRSŠ TUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov