O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 2
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 45)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Ocena prvega leta vlade

dr. Anže Burger, 3.10.2019

Vlada

dr. Anže Burger, Pravna praksa, 37/2019Minilo je leto dni od potrditve 13. Vlade Republike Slovenije in čas je za prvo oceno njenega delovanja. Kot ekonomist bom ocenjeval le njeno gospodarsko politiko, in to po svoji subjektivni prednostni listi od najpomembnejšega področja navzdol.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Jemanje pristojnosti policiji: potrebno ali škodljivo?

mag. Boštjan J. Turk, 3.10.2019

Uprava

mag. Boštjan J.-Turk, Pravna praksa, 37/2019Ko pišemo o jemanju pristojnosti policiji, moramo biti previdni. Pri tej tematiki je namreč bistveno, da se vprašamo, zakaj želimo kot družba sploh jemati pristojnosti organom, ki skrbijo za spoštovanje zakonov in družbenega sistema nasploh? Za to početje moramo namreč imeti prekleto dober razlog in se ne smemo zadovoljiti le s pavšalnimi argumenti glede pomena varovanja človekovih pravic, zaščite ranljivega državljana ali preprečevanja zlorab represivnih organov. Ljudje, ki kritizirajo domnevno prevelike policijske pristojnosti, se morajo vprašati, zakaj jih te pristojnosti pravzaprav motijo. Je to res zaradi tega, ker se jim je zaradi policijskega ravnanja zgodila kakšna krivica, ali pa jim gredo njene pristojnosti v nos, ker njihovi nameni niso čisti?
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Vlada RS

Avtor ni naveden, 3.10.2019

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2019 Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 74. dopisni seji (26. september 2019): - Sklep o materialni pomoči Republiki Albaniji ob potresu in poplavah, Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 73. dopisni seji (26. september 2019): - Uredba o oblikovanju cen določ
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Argument narave stvari v ustavnosodni presoji

Leon Recek, 3.10.2019

Ustavno sodišče

Leon Recek, Pravna praksa, 37/2019V odločitvah Ustavnega sodišča se večkrat pojavi argument "narava stvari". Izraz je v veliki meri vezan na stališče, da iz splošnega načela enakosti pred zakonom iz drugega odstavka 14. člena Ustave izhaja obveznost zakonodajalca, da bistveno enake položaje obravnava enako, če pa jih ureja različno, mora za razlikovanje obstajati razumen razlog, ki izhaja iz narave stvari. V novejših odločbah se izraz sicer opušča, nadomešča ga besedilo, da mora za razlikovanje obstajati razumen razlog, stvarno povezan s predmetom urejanja. Argument narave stvari pa se v odločitvah Ustavnega sodišča pojavlja tudi zunaj navedenega sobesedila - podajam nekaj značilnih primerov take uporabe.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Vacatio legis je (ali bo) mimo

Avtor ni naveden, 3.10.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2019 Akti, ki začnejo veljati v naslednjem mesecu: 1. Pravilnik o spremembi in dopolnitvi Pravilnika o obrazcu za posredovanje podatkov, ki so potrebni za določanje vrste in količine obveznih rezerv nafte in njenih derivatov ter za prijavo o članarini (Ur. l. RS, št. 57/19) - v
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄37

Gradiva, ki jih obravnava DZ RS

Avtor ni naveden, 3.10.2019

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2019 25. september - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prispevkih za socialno varnost, - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, - predlog zakona o dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarov
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄37

Usmeritve za delo z osebami z demenco morajo biti v skladu z zakonom

Avtor ni naveden, 25.9.2014

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2014Direktorat za socialne zadeve na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je junija 2011 izvajalcem institucionalnega varstva starejših posredoval Usmeritve za delo z osebami z demenco na področju institucionalnega varstva starejših. Varuh je ugotovil, da so nekatere rešitve v nasprotju z Zakonom o duševnem zdravju (ZDZdr).
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Odgovornost za preprečevanje korupcije v notranjem okolju javnih institucij

mag. Bećir Kečanović, 26.9.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 37/2013Primeri korupcije in gospodarskega kriminala dokazujejo, da so poleg kriminalnih nagibov in ravnanj storilcev glavni vzroki zanje v opustitvah dolžnosti vzpostavitve in delovanja sistema notranjega nadzora. Zato si podrobneje poglejmo odgovornost za učinkovitost notranjega nadzora in odnos do vloge notranjega revizorja ob razkrivanju korupcije pri proračunskih uporabnikih. Nedopustno je namreč, da se nekateri pri očitnem nedelovanju sistema notranjega nadzora v javnih institucijah znova izmikajo odgovornosti z izgovori, kako korupcije, kaznivih dejanj ali drugih odklonskih ravnanj v svojem notranjem okolju ne morejo sami preprečevati, ker je za to po njihovem poklican le zunanji nadzor. Toda kdo drug, če ne (poslo)vodstvo v državnih organih, organih lokalne samouprave, organizacijah z javnimi pooblastili in javnih podjetjih, je prvi odgovoren, da v notranjem okolju organov in organizacij, ki jih vodijo in nadzorujejo, ne nastajajo in se ne razraščajo odklonska ravnanja? Odklonska ravnanja je treba preprečevati od znotraj, ne čakati na posledice ali zunanje organe nadzora. To je bilo tudi eno od sporočil zadnjega dela letošnje konference notranjih revizorjev proračunskih uporabnikov, v katerem sva na povabilo organizatorja, Urada RS za nadzor proračuna, sodelovala predstavnika Komisije za preprečevanje korupcije in Uprave kriminalistične policije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Bedaki, fašisti in obsojeni Božiček

Leon Recek, 26.9.2013

Človekove pravice

Leon Recek, Pravna praksa, 37/2013V Pravni praksi, št. 34/2013, sem z zanimanjem prebral članek cenjenega dr. Mateja Avblja Obsojeni Božiček, v katerem pretresa odločbi prvo- in drugostopenjskega sodišča v kazenski zadevi "Furlan proti Jankoviću". Mojo pozornost je pritegnilo stališče, da glede politikov, katerih osebnostne pravice so zaradi okoliščine njihovega političnega udejstvovanja manj varovane in se morajo bolj umakniti svobodi izražanja, iz prakse Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) izhaja, da morajo trpeti negativne in splošne vrednostne sodbe, ki se manifestirajo v oznakah, kot so fašist, idiot in prikriti nacist, uperjene ne zoper ravnanje, temveč zoper osebnost posameznika. Stališče je zanimivo v toliko, da si zasluži podrobnejšo obravnavo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Predlogi za izboljšanje položaja oškodovanca v kazenskem postopku

Avtor ni naveden, 26.9.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2013V poročilu za leto 2012 (str. 115-118) je Varuh že izpostavil vprašanje učinkovitega pravnega sredstva oškodovanca v primeru nestrinjanja z odločitvijo državnega tožilca. V nadaljevanju obravnavanja te problematike je tudi Ministrstvu za pravosodje predlagal, da se opravi skrben premislek o morebitni dopolnitvi zakonodaje v tem delu. Hkrati je menil, da bi bilo treba zaradi izboljšanja (zdaj neugodnega) položaja oškodovanca v kazenskem postopku nujno čim prej razmisliti tudi o podaljšanju roka na denimo 30 dni (z zdajšnjih osem), v katerem lahko oškodovanec ob pogojih iz 60. člena ZKP začne pregon sam. Varuh meni, da je to potrebno že zato, da se oškodovanec lahko seznani z vsem zbranim (tožilskim) gradivom in si zagotovi ustrezno (brezplačno) pravno pomoč.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Pravna ureditev izvajanja dimnikarske službe v RS s poudarkom na ekonomski (ne)učinkovitosti

Mulec Breda, Zajc Katarina, 26.9.2013

Uprava, PRORAČUN

dr. Breda Mulec, dr. Katarina Zajc, Pravna praksa, 37/2013Članek analizira slovenske predpise na področju izvajanja dimnikarskih storitev in jih primerja s predpisi EU oziroma s predpisi držav članic EU na tem področju. Številni upravni in sodni postopki (obnove postopkov, ponovno odločanje in tožbe), civilne pobude, javne razprave o izvajanju dimnikarske službe v Republiki Sloveniji in navsezadnje negativno mnenje Računskega sodišča RS ter vedno nova poizvedovanja Evropske komisije, ali na tem področju obstajajo prepovedani monopoli, kažejo na to, da obstaja resen dvom o učinkovitem izvajanju dimnikarske službe. Neučinkovito izvajanje dimnikarske službe v Sloveniji po najinem mnenju povzročajo neustrezni nacionalni predpisi, ki določajo geografske monopole s podeljevanjem izključnih koncesij za dimnikarske storitve. S pomočjo primerjalne pravno-ekonomske analize ureditve izvajanja dimnikarskih storitev bova predlagali tisto ureditev, ki bo z vidika stroškov in javnega interesa najučinkovitejša.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Vpliv ZUJF in aneksov h kolektivnim pogodbam na povračila stroškov v zvezi z delom in nekatere druge prejemke

Irena Ilešič Čujovič, 26.9.2013

Uprava

Irena Ilešič-Čujovič, Pravna praksa, 37/2013V PP, št. 35/2013, sem na strani 20 prebrala odgovor mag. Nataše Belopavlovič v zvezi s solidarnostno pomočjo, ki v delu, ki se nanaša na veljavnost določb ZUJF glede pogojev za izplačilo solidarnostne pomoči, po mojem mnenju ni pravilen. To me je izzvalo, da zapišem nekaj vrstic o dogajanju v letu 2012, ko je bil uveljavljen Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF), praktično hkrati pa so začele veljati tudi spremembe kolektivnih pogodb. Posledično podajam tudi svoje mnenje glede upravičenosti javnih uslužbencev do solidarnostne pomoči.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄37

Zavodi za prestajanje kazni zapora v Sloveniji nimajo primernih prostorov za zaprte osebe z gibalnimi omejitvami

Avtor ni naveden, 27.9.2012

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2012Med izvrševanjem kazenskih sankcij so obsojencu zagotovljene vse temeljne človekove pravice, razen tistih, ki so mu izrecno odvzete ali omejene z zakonom. Država mora tako zagotoviti, da vsakdo prestaja zaporno kazen v pogojih, ki ustrezajo njegovi (preostali) zdravstveni zmožnosti. Če namreč posamezniku vzame prostost, mora tudi zagotoviti, da odvzem prostosti in izvrševanje kazni potekata tako, da je zagotovljeno spoštovanje človekove osebnosti in njegovega dostojanstva.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄37

ZODP in ZNPP

Irena Vovk, 27.9.2012

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 37/2012Vlada je na seji 20. septembra sprejela predlog zakona o organiziranosti in delu v policiji (ZODP) in predlog zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPP). Predlagana zakona bosta namreč nadomestila veljavni Zakon o policiji (ZPol). V Vladi so se za delitev na dva dela odločili zaradi boljše preglednosti, je pojasnil minister za notranje zadeve dr. Vinko Gorenak.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄37

Kaj so tekoči posli?

Irena Vovk, 29.9.2011

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 37/2011Ker (manjšinska) Vlada Boruta Pahorja 20. septembra v Državnem zboru ni prestala glasovanja o zaupnici (36 za, 51 proti), ki jo je premier vezal na imenovanje petih novih ministrov, se je Vlada 26. septembra sestala na Brdu pri Kranju in razpravljala o tem, kaj pomeni opravljanje tekočih poslov predsednika vlade in ministrov po 115. členu Ustave in kaj sme vlada v tem času sploh početi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Odgovor na prispevek Veliki brat

Vanja Režonja-Utenkar, 23.9.2010

Uprava

Vanja Režonja-Utenkar, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Zamujena priložnost predlagane medijske zakonodaje

Tomaž Pavčnik, 23.9.2010

Uprava

Tomaž Pavčnik, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Koruptivno ravnanje uradnih oseb ministrstva pri nadzoru nad zakonitostjo notariata

Natalija Ulaga, 23.9.2010

Uprava

Natalija Ulaga, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Korupcija uradnih oseb občine pri prodaji občinskega zemljišča

Natalija Ulaga, 23.9.2010

Uprava

Natalija Ulaga, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Korenito preoblikovanje Komisije za preprečevanje korupcije

mag. Goran Klemenčič, 23.9.2010

Uprava

mag. Goran Klemenčič, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄37

Koliko je vredna svoboda izražanja?

Cene Grčar, 24.9.2009

Človekove pravice

Cene Grčar, Pravna praksa, 37/2009V PP smo lahko nedavno prebrali zanimiv prispevek z naslovom "Začasne odredbe v medijskem pravu".1 Avtorja med drugim menita, da je sodna praksa pri nas pri izdajanju začasnih odredb glede omejevanja poročanja medijem zelo zadržana. To naj bi bilo kontraproduktivno, saj naj bi bila javna občila v da...
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄37

Ravnanje odgovorne osebe - župana, pri zaposlovanju

Ferdinand Šteharnik, 24.9.2009

Uprava

Ferdinand Šteharnik, Pravna praksa, 37/2009Ravnanje uradne osebe - župana, ki v občinski upravi zaposluje javne uslužbence brez javnih natečajev, jih razporeja na nesistemizirana delovna mesta in jim izdaja nezakonite pogodbe o zaposlitvi, pomeni kršitev dolžnega ravnanja in ustreza opredelitvi korupcije v skladu s 3. alinejo 2. člena Zakona...
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄37

Neznosna lahkost omejevanja lastnine

dr. Miha Juhart, 24.9.2009

Človekove pravice, Lastnina in druge stvarne pravice

dr. Miha Juhart, Pravna praksa, 37/2009Najave sprememb zakonodaje v zadnjem času dvigajo vihar v kozarcu vode, pa naj te prihajajo iz bolj ali manj relevantnega vira. Dandanašnji to velja celo za besede iz ministrovih ust, saj vsi poznamo ministra, ki bolje dela, kot govori. In ob poplavi najav, ki temeljito posegajo v pomembna področja ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄37

Konec sodniške stavke?

Alenka Leskovic, 25.9.2008

Uprava

Alenka Leskovic, Alenka Leskovic, Pravna praksa, 37/2008Članek iz revije Pravna praksa
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄37

Obravnava madžarščine in italijanščine kot tujih jezikov na območjih, kjer živita ti avtohtoni narodni skupnosti

Avtor ni naveden, 25.9.2008

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2008Odločba US RS, št. U-I-380/06 z dne 11. septembra 2008 Prvi odstavek 10. člena Zakona o društvih (Ur. l. RS, št. 61/06) je v neskladju z Ustavo. Državni zbor mora ugotovljeno neskladje odpraviti v enem letu od objave te odločbe v Uradnem listu RS. Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 3...
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa 37

Leto objave

2019(6) 2014(1) 2013(5) 2012(2)
2011(1) 2010(5) 2009(3) 2008(2)
2007(3) 2006(9) 2005(1) 2004(4)
2001(3)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.5. DENACIONALIZACIJA IN LASTNINJENJE

Avtorji

AB C ĆČ DĐEFG HI J K L M NOP QR SŠ T U V WXYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov