O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 2
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 39)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄37

Usmeritve za delo z osebami z demenco morajo biti v skladu z zakonom

Avtor ni naveden, 25.9.2014

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2014Direktorat za socialne zadeve na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je junija 2011 izvajalcem institucionalnega varstva starejših posredoval Usmeritve za delo z osebami z demenco na področju institucionalnega varstva starejših. Varuh je ugotovil, da so nekatere rešitve v nasprotju z Zakonom o duševnem zdravju (ZDZdr).
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Pravna ureditev izvajanja dimnikarske službe v RS s poudarkom na ekonomski (ne)učinkovitosti

Mulec Breda, Zajc Katarina, 26.9.2013

Uprava, PRORAČUN

dr. Breda Mulec, dr. Katarina Zajc, Pravna praksa, 37/2013Članek analizira slovenske predpise na področju izvajanja dimnikarskih storitev in jih primerja s predpisi EU oziroma s predpisi držav članic EU na tem področju. Številni upravni in sodni postopki (obnove postopkov, ponovno odločanje in tožbe), civilne pobude, javne razprave o izvajanju dimnikarske službe v Republiki Sloveniji in navsezadnje negativno mnenje Računskega sodišča RS ter vedno nova poizvedovanja Evropske komisije, ali na tem področju obstajajo prepovedani monopoli, kažejo na to, da obstaja resen dvom o učinkovitem izvajanju dimnikarske službe. Neučinkovito izvajanje dimnikarske službe v Sloveniji po najinem mnenju povzročajo neustrezni nacionalni predpisi, ki določajo geografske monopole s podeljevanjem izključnih koncesij za dimnikarske storitve. S pomočjo primerjalne pravno-ekonomske analize ureditve izvajanja dimnikarskih storitev bova predlagali tisto ureditev, ki bo z vidika stroškov in javnega interesa najučinkovitejša.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Predlogi za izboljšanje položaja oškodovanca v kazenskem postopku

Avtor ni naveden, 26.9.2013

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2013V poročilu za leto 2012 (str. 115-118) je Varuh že izpostavil vprašanje učinkovitega pravnega sredstva oškodovanca v primeru nestrinjanja z odločitvijo državnega tožilca. V nadaljevanju obravnavanja te problematike je tudi Ministrstvu za pravosodje predlagal, da se opravi skrben premislek o morebitni dopolnitvi zakonodaje v tem delu. Hkrati je menil, da bi bilo treba zaradi izboljšanja (zdaj neugodnega) položaja oškodovanca v kazenskem postopku nujno čim prej razmisliti tudi o podaljšanju roka na denimo 30 dni (z zdajšnjih osem), v katerem lahko oškodovanec ob pogojih iz 60. člena ZKP začne pregon sam. Varuh meni, da je to potrebno že zato, da se oškodovanec lahko seznani z vsem zbranim (tožilskim) gradivom in si zagotovi ustrezno (brezplačno) pravno pomoč.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Odgovornost za preprečevanje korupcije v notranjem okolju javnih institucij

mag. Bećir Kečanović, 26.9.2013

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 37/2013Primeri korupcije in gospodarskega kriminala dokazujejo, da so poleg kriminalnih nagibov in ravnanj storilcev glavni vzroki zanje v opustitvah dolžnosti vzpostavitve in delovanja sistema notranjega nadzora. Zato si podrobneje poglejmo odgovornost za učinkovitost notranjega nadzora in odnos do vloge notranjega revizorja ob razkrivanju korupcije pri proračunskih uporabnikih. Nedopustno je namreč, da se nekateri pri očitnem nedelovanju sistema notranjega nadzora v javnih institucijah znova izmikajo odgovornosti z izgovori, kako korupcije, kaznivih dejanj ali drugih odklonskih ravnanj v svojem notranjem okolju ne morejo sami preprečevati, ker je za to po njihovem poklican le zunanji nadzor. Toda kdo drug, če ne (poslo)vodstvo v državnih organih, organih lokalne samouprave, organizacijah z javnimi pooblastili in javnih podjetjih, je prvi odgovoren, da v notranjem okolju organov in organizacij, ki jih vodijo in nadzorujejo, ne nastajajo in se ne razraščajo odklonska ravnanja? Odklonska ravnanja je treba preprečevati od znotraj, ne čakati na posledice ali zunanje organe nadzora. To je bilo tudi eno od sporočil zadnjega dela letošnje konference notranjih revizorjev proračunskih uporabnikov, v katerem sva na povabilo organizatorja, Urada RS za nadzor proračuna, sodelovala predstavnika Komisije za preprečevanje korupcije in Uprave kriminalistične policije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Vpliv ZUJF in aneksov h kolektivnim pogodbam na povračila stroškov v zvezi z delom in nekatere druge prejemke

Irena Ilešič Čujovič, 26.9.2013

Uprava

Irena Ilešič-Čujovič, Pravna praksa, 37/2013V PP, št. 35/2013, sem na strani 20 prebrala odgovor mag. Nataše Belopavlovič v zvezi s solidarnostno pomočjo, ki v delu, ki se nanaša na veljavnost določb ZUJF glede pogojev za izplačilo solidarnostne pomoči, po mojem mnenju ni pravilen. To me je izzvalo, da zapišem nekaj vrstic o dogajanju v letu 2012, ko je bil uveljavljen Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF), praktično hkrati pa so začele veljati tudi spremembe kolektivnih pogodb. Posledično podajam tudi svoje mnenje glede upravičenosti javnih uslužbencev do solidarnostne pomoči.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Bedaki, fašisti in obsojeni Božiček

Leon Recek, 26.9.2013

Človekove pravice

Leon Recek, Pravna praksa, 37/2013V Pravni praksi, št. 34/2013, sem z zanimanjem prebral članek cenjenega dr. Mateja Avblja Obsojeni Božiček, v katerem pretresa odločbi prvo- in drugostopenjskega sodišča v kazenski zadevi "Furlan proti Jankoviću". Mojo pozornost je pritegnilo stališče, da glede politikov, katerih osebnostne pravice so zaradi okoliščine njihovega političnega udejstvovanja manj varovane in se morajo bolj umakniti svobodi izražanja, iz prakse Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) izhaja, da morajo trpeti negativne in splošne vrednostne sodbe, ki se manifestirajo v oznakah, kot so fašist, idiot in prikriti nacist, uperjene ne zoper ravnanje, temveč zoper osebnost posameznika. Stališče je zanimivo v toliko, da si zasluži podrobnejšo obravnavo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄37

ZODP in ZNPP

Irena Vovk, 27.9.2012

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 37/2012Vlada je na seji 20. septembra sprejela predlog zakona o organiziranosti in delu v policiji (ZODP) in predlog zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPP). Predlagana zakona bosta namreč nadomestila veljavni Zakon o policiji (ZPol). V Vladi so se za delitev na dva dela odločili zaradi boljše preglednosti, je pojasnil minister za notranje zadeve dr. Vinko Gorenak.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄37

Zavodi za prestajanje kazni zapora v Sloveniji nimajo primernih prostorov za zaprte osebe z gibalnimi omejitvami

Avtor ni naveden, 27.9.2012

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2012Med izvrševanjem kazenskih sankcij so obsojencu zagotovljene vse temeljne človekove pravice, razen tistih, ki so mu izrecno odvzete ali omejene z zakonom. Država mora tako zagotoviti, da vsakdo prestaja zaporno kazen v pogojih, ki ustrezajo njegovi (preostali) zdravstveni zmožnosti. Če namreč posamezniku vzame prostost, mora tudi zagotoviti, da odvzem prostosti in izvrševanje kazni potekata tako, da je zagotovljeno spoštovanje človekove osebnosti in njegovega dostojanstva.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄37

Kaj so tekoči posli?

Irena Vovk, 29.9.2011

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 37/2011Ker (manjšinska) Vlada Boruta Pahorja 20. septembra v Državnem zboru ni prestala glasovanja o zaupnici (36 za, 51 proti), ki jo je premier vezal na imenovanje petih novih ministrov, se je Vlada 26. septembra sestala na Brdu pri Kranju in razpravljala o tem, kaj pomeni opravljanje tekočih poslov predsednika vlade in ministrov po 115. členu Ustave in kaj sme vlada v tem času sploh početi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Koruptivno ravnanje uradnih oseb ministrstva pri nadzoru nad zakonitostjo notariata

Natalija Ulaga, 23.9.2010

Uprava

Natalija Ulaga, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Korupcija uradnih oseb občine pri prodaji občinskega zemljišča

Natalija Ulaga, 23.9.2010

Uprava

Natalija Ulaga, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Korenito preoblikovanje Komisije za preprečevanje korupcije

mag. Goran Klemenčič, 23.9.2010

Uprava

mag. Goran Klemenčič, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Odgovor na prispevek Veliki brat

Vanja Režonja-Utenkar, 23.9.2010

Uprava

Vanja Režonja-Utenkar, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄37

Zamujena priložnost predlagane medijske zakonodaje

Tomaž Pavčnik, 23.9.2010

Uprava

Tomaž Pavčnik, Pravna praksa, 37/2010Članek iz revije Pravna praksa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄37

Ravnanje odgovorne osebe - župana, pri zaposlovanju

Ferdinand Šteharnik, 24.9.2009

Uprava

Ferdinand Šteharnik, Pravna praksa, 37/2009Ravnanje uradne osebe - župana, ki v občinski upravi zaposluje javne uslužbence brez javnih natečajev, jih razporeja na nesistemizirana delovna mesta in jim izdaja nezakonite pogodbe o zaposlitvi, pomeni kršitev dolžnega ravnanja in ustreza opredelitvi korupcije v skladu s 3. alinejo 2. člena Zakona...
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄37

Koliko je vredna svoboda izražanja?

Cene Grčar, 24.9.2009

Človekove pravice

Cene Grčar, Pravna praksa, 37/2009V PP smo lahko nedavno prebrali zanimiv prispevek z naslovom "Začasne odredbe v medijskem pravu".1 Avtorja med drugim menita, da je sodna praksa pri nas pri izdajanju začasnih odredb glede omejevanja poročanja medijem zelo zadržana. To naj bi bilo kontraproduktivno, saj naj bi bila javna občila v da...
Naslovnica
Pravna praksa, 2009⁄37

Neznosna lahkost omejevanja lastnine

dr. Miha Juhart, 24.9.2009

Človekove pravice, Lastnina in druge stvarne pravice

dr. Miha Juhart, Pravna praksa, 37/2009Najave sprememb zakonodaje v zadnjem času dvigajo vihar v kozarcu vode, pa naj te prihajajo iz bolj ali manj relevantnega vira. Dandanašnji to velja celo za besede iz ministrovih ust, saj vsi poznamo ministra, ki bolje dela, kot govori. In ob poplavi najav, ki temeljito posegajo v pomembna področja ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄37

Obravnava madžarščine in italijanščine kot tujih jezikov na območjih, kjer živita ti avtohtoni narodni skupnosti

Avtor ni naveden, 25.9.2008

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 37/2008Odločba US RS, št. U-I-380/06 z dne 11. septembra 2008 Prvi odstavek 10. člena Zakona o društvih (Ur. l. RS, št. 61/06) je v neskladju z Ustavo. Državni zbor mora ugotovljeno neskladje odpraviti v enem letu od objave te odločbe v Uradnem listu RS. Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 3...
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄37

Konec sodniške stavke?

Alenka Leskovic, 25.9.2008

Uprava

Alenka Leskovic, Alenka Leskovic, Pravna praksa, 37/2008Članek iz revije Pravna praksa
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄37

Priprava (močnih) argumentov v vlogah za Ustavno sodišče in ESČP

mag. Andraž Teršek, 27.9.2007

Ustavno sodišče, Varstvo človekovih pravic

mag. Andraž Teršek, Pravna praksa, 37/2007mag. pravnih znanosti, asistent na PF Univerze v Ljubljani Med vsemi organi in institucijami je verjetno Ustavno sodišče tisto, ki kar najbolj utemeljuje svoj ugled in avtoriteto z močjo argumenta. Dejanska moč Ustavnega sodišča je odvisna predvsem od moči ustavnosodnih argumentov, od njihove st...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄37

Vračanje nepremičnin (še vedno) buri duhove

Irena Ilešič-Čujovič, 27.9.2007

Denacionalizacija in lastninjenje

Irena Ilešič-Čujovič, Pravna praksa, 37/2007univ. dipl. pravnica, Triglavski narodni park Pravni promet z nepremičnino je neodvisen od lastninske pravice na tej nepremičnini. Na prvi pogled je trditev logična, pa vendar tudi pri njej obstaja tisti »toda«. Ustavno sodišče RS ga je pred nedavnim posredno uporabilo pri odločanju v zadevi vrn...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄37

Konflikt interesov pri delu javnega uslužbenca

Jure Škrbec, 27.9.2007

Uprava

Jure Škrbec, Pravna praksa, 37/2007komisija za preprečevanje korupcije Načelno mnenje št. 98, 13. september 2007 V primeru, ko javni uslužbenec predseduje Komisiji za razvrščanje zdravil pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje RS in je hkrati predsednik Slovenskega zdravniškega društva, ki se financira z donacijami farmacevtski...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄37

Učinkovitost DZ na začetku mandata 2004–2008

Drago Zajc, 28.9.2006

Državni zbor in državni svet

Drago Zajc, Pravna praksa, 37/2006Poleti smo dobili ocene o delovanju državnega zbora, ki se nanašajo na posamezne vidike njegovega dela ali dela njegovih delovnih teles in poslanskih skupin. Pri tem je bila pogosto v ospredju njegova zakonodajna funkcija oz. sposobnost sprejemanja zakonodaje, ki spreminja prejšnje razmere in odnose...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄37

Pomanjkanje poguma pri odločitvi o pobudi za oceno ustavnosti ZENPP

dr. Blaž Kovačič, 28.9.2006

Ustavno sodišče, Kazenski postopek

dr. Blaž Kovačič, Pravna praksa, 37/2006Ustavno sodišče je pred nedavnim zavrglo pobudo za oceno ustavnosti zakona o evropskem nalogu za prijetje in predajo1 z obrazložitvijo, da pobudnik nima več pravnega interesa, saj je bil med odločanjem o pobudi že izročen Republiki Italiji v skladu z določbami tega zakona.2 Taka odločitev sama po...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄37

Dodatek za delovno dobo

mag. Nataša Belopavlovič, 28.9.2006

Uprava, Delovna razmerja

mag. Nataša Belopavlovič, Pravna praksa, 37/2006• Ali se delavcu čas, ko je bil prostovoljno vključen v obvezno zavarovanje, šteje v delovno dobo in kje je to določeno? Podlaga za prostovoljno vključitev delavca v obvezno zavarovanje je bila zaposlitev s krajšim delovnim časom (11. alineja drugega odstavka 34. člena zakona o pokojninskem in in...
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa 37

Leto objave

2014(1) 2013(5) 2012(2) 2011(1)
2010(5) 2009(3) 2008(2) 2007(3)
2006(9) 2005(1) 2004(4) 2001(3)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.5. DENACIONALIZACIJA IN LASTNINJENJE

Avtorji

AB C ĆČ DĐEFG HI J K L M NOP QR SŠ T U V WXYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov