O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 3
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 60)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Dohodki članov volilnih organov in drugih oseb, ki opravljajo dolžnosti na volitvah in referendumih (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 12.10.2018

Davki občanov in dohodnina, Splošni državni akti, simboli in prazniki

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2018Pojasnilo FURS, 1. izdaja, oktober 2018 Veljavnost od 3. oktobra 2018 Pravna podlaga za določitev nadomestil in povračil stroškov za delo na volitvah in referendumih Pravico do nadomestila za delo oziroma povračil stroškov članom volilnih organov, tajnikom in drugim oseba
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Gradiva, ki jih obravnava DZ RS

Avtor ni naveden, 12.10.2018

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2018 4. oktober - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku od dohodka pravnih oseb, - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodatno vrednost.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Vacatio legis je (ali bo) mimo

Avtor ni naveden, 12.10.2018

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2018 Akti, ki začnejo veljati v naslednjem mesecu: 1. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnem naročanju (ZJN-3A) (Ur. l. RS, št. 14/18) - velja od 1. aprila, uporabljati se začne 1. novembra. 2. Naznanilo o objavi datuma začetka uporabe podpoglavja 8.1 Zakona o p
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Vlada RS

Avtor ni naveden, 12.10.2018

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2018 Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 3. redni seji (4. oktober 2018): - predlog zakona o spremembah in dopolnitvi Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost, - predlog zakona o spremembah in
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Konflikt svobode izražanja medijev pri poročanju o kazenskih postopkih in pravice obdolženca do zasebnosti

Ines Gorjup, 13.10.2017

Človekove pravice

Ines Gorjup, Pravna praksa, 39-40/2017"Gre za temelj demokratične družbe in enega izmed osnovnih pogojev za njen napredek ter posameznikovo izpopolnjenje v njej," je Evropsko sodišče za človekove pravice (ESČP) v lanski sodbi Bédat proti Švici opredelilo pravico do svobode izražanja iz 10. člena Evropske konvencije o varstvu človekovih pravic (EKČP). V praksi svoboda izražanja pogosto trči ob pravico do zasebnega življenja iz 8. člena EKČP, zato je v takšnih primerih nujno pretehtati, kateri od teh pravic dati prednost. Skladno s prakso ESČP odločanje o tem sodi v polje proste presoje držav podpisnic EKČP, o pravilnosti te presoje pa lahko naknadno odloča ESČP.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Balada o Michaelu ali zgolj osebno ime naključnega ljubimca (še) ne zadošča za razkritje seznama vseh hotelskih gostov z istim osebnim imenom

Zoran Skubic, 13.10.2017

Človekove pravice

Zoran Skubic, Pravna praksa, 39-40/2017Človeška intima v svoji kompleksnosti piše zanimive zgodbe, od katerih marsikatera ne trpi javne objave. V vse bolj digitalnem svetu pa postaja slednje vse težje in težje. Ljudje z nizko samopodobo in še nižjo samozavestjo z vse bolj javno razgrnitvijo svoje zasebnosti žal prepogosto iščejo uteho v nematerializiranih "všečkih" in številu komentarjev. Vse to počasi vodi k vse večji zakrnelosti medsebojnih odnosov v družbi. A intimnost vedno najde pot, pogosto tudi mimo (domnevno) uveljavljenih družbenih norm in pravil. Tako se je nedavno tega nemška tožnica znašla na zanimivem razpotju. Devet mesecev po tem, ko je v hotelski sobi z neznancem preživela več nepozabnih noči, je povila sina. Poznala pa je zgolj in samo osebno ime nesojenega očeta ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Ali bo Sodišče EU prenehalo slediti sodni praksi Evropskega sodišča za človekove pravice?

Suzana Pecin, 13.10.2017

Človekove pravice, Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

Suzana Pecin, Pravna praksa, 39-40/2017Sodišče Evropske unije pri odločanju že od svojega začetka uporablja določbe Evropske konvencije o človekovih pravicah (EKČP) in se sklicuje na sodno prakso Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP), vendar EKČP nikoli ni bila formalni del prava EU. Ker se zdi, da je Sodišče EU pri uporabi EKČP in sodne prakse ESČP popolnoma svobodno, saj se na ta pravna vira sklicuje občasno, vendar ne dosledno, je smiselno, da v aktualni zadevi Menci, ki obravnava načelo ne bis in idem, uzakonjeno v 50. členu Listine EU o temeljnih pravicah (v nadaljevanju Listina) in 4. členu Protokola št. 7 k EKČP, opredeli, kakšno je pravzaprav to razmerje. Najprej bomo pogledali zadevi Åkerberg Fransson in Bonda, ki ponazarjata dosedanjo sodno prakso Sodišča EU o načelu ne bis in idem, nato pa sledi obravnava mnenj o pristopu EU k EKČP in sklepnih predlogov generalnega pravobranilca Manuela Camposa Sáncheza-Bordona v zadevi Menci. Prispevek bom sklenila s predlogom, kako naj v tej zadevi odloči Sodišče EU.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Pokojninska doba brez dokupa ni v nasprotju z Ustavo

Avtor ni naveden, 13.10.2017

Ustavno sodišče, POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2017Četrti odstavek 27. člena, prvi in drugi odstavek 38. člena ter prvi in drugi odstavek 391. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Ur. l. RS, št. 96/12, 39/13, 44/14, 102/15, 23/17 in 40/17), kolikor se nanašajo na pokojninsko dobo, dokupljeno po 216. členu Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Ur. l. RS, št. 12/92, 5/94, 7/96 in 54/98) in po drugem odstavku 198. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-1) (Ur. l. RS, št. 109/06 - UPB4), niso v neskladju z Ustavo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Vlada RS

Avtor ni naveden, 13.10.2017

Vlada

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2017 Sklep, ki ga je Vlada RS sprejela na 198. dopisni seji (3. oktober 2017): - predlog zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2018 in 2019. Sklepi, ki jih je Vlada RS sprejela na 151. redni seji (5. oktober 2017): - predlog zakona o spreme
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Vacatio legis je (ali bo) mimo

Avtor ni naveden, 13.10.2017

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2017 Akti, ki začnejo veljati v naslednjem mesecu: 1. Zakon o kolektivnih tožbah (ZKolT) (Ur. l. RS, št. 55/17) - veljati začne 21. oktobra, uporabljati pa se začne 21. aprila 2018. 2. Zakon o spremembi Zakona o Vladi Republike Slovenije (ZVRS-I) (Ur. l. RS, št. 55/17)
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Gradiva, ki jih obravnava DZ RS

Avtor ni naveden, 13.10.2017

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2017 4. oktober - predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o trgovini. 5. oktober - predlog zakona o dopolnitvi Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018. 6. oktober - predlog zakona o spremembah in dop
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄39-40

Spoštovanje do policije in zavest o njeni pomembnosti premišljeno izražam s kritiko potez "policijske države"

dr. Andraž Teršek, 13.10.2017

Uprava

dr. Andraž Teršek, Pravna praksa, 39-40/2017Na vsakršen in sleherni eksces policije, ki vsebuje poteze ali držo "policijske države", je treba biti zelo in posebej pozoren. Predvsem pa moramo biti na to pozorni pravniki, in sicer s tehnikami javnega komuniciranja. Mediji morajo napačna ravnanja predstavnikov policije javno razkrivati in popisovati. Pravniki pa jih moramo kritično komentirati. Ustrezno svoji družbeni vlogi, pravniški zavesti in poklicni vesti moramo pojasnjevati, za kaj pri njih gre - z vidika ustave, ustavne demokracije, svobode, človekovih pravic in prava kot takšnega. To moramo pojasnjevati javnosti, novinarjem in funkcionarjem. In seveda - policiji. Vselej kadar gre pri delu policije za prisotnost potez totalitarne policijske države, moramo biti do tega neprizanesljivi - tudi z uporabo v danem kontekstu upravičenih in stvarno utemeljenih kritičnih oznak. Nobena takšna poteza policije se nam ne sme zdeti relativno nepomembna, obrobna, naključna, nenevarna ipd. Še manj se nam sme zdeti katera takšna poteza policije zgolj spotakljiva in zaradi nevednosti akterjev skoraj simpatična. Zaradi pomanjkanja poučenosti policistk in policistov o tem, kaj si smejo dovoliti in česa ne smejo početi, se nam ekscesi pri vzpostavljanju stika policije z ljudmi ne smejo zdeti le statistična zanimivost. Vsako potezo, držo, ravnanje in početje policije, ki pomeni vdor v človekovo svobodo, integriteto, dostojanstvo in pravice, je treba javno označiti kot takšno.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄39-40

Razvitost e-uprave

Irena Vovk, 14.10.2016

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 39-40/2016Rezultati redne primerjalne analize razvitosti e-uprave v članicah EU (t. i. eGovernment Benchmark 2016), ki jih v EU izvajajo že od leta 2001, kažejo, da se Slovenija pri večini kazalnikov uvršča okoli povprečja EU in je razvrščena v "progresivno" skupino.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄39-40

Svobodno odločanje o rojstvu otrok

Miha Istenič, 14.10.2016

Človekove pravice

Miha Istenič, Pravna praksa, 39-40/2016Umetna prekinitev nosečnosti je postopek, s katerim se namerno prekine oziroma konča nosečnost, preden je zarodek sposoben samostojnega življenja izven maternice. Redko katera tema ima toliko nasprotujočih si mnenj, ki so si v tako diametralnem nasprotju. V tem prispevku gre za opis pravne ureditve v Sloveniji in pregled prakse ESČP.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄39-40

Izvršilna zadeva gradbene inšpekcije na 1000. mestu za izvršitev

Avtor ni naveden, 14.10.2016

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2016Na Varuha človekovih pravic (Varuh) so se zaradi več let trajajočih postopkov gradbene inšpekcije obrnili nezadovoljni prijavitelji. V enem izmed primerov je od odločbe gradbene inšpekcije o ustavitvi gradnje in odstranitvi objektov minilo kar dvanajst, v drugem primeru pa sedem let.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄39-40

Prejemanje dodatka za nego otroka s posebnimi potrebami ne izključuje sočasnega prejemanja dodatka za pomoč in postrežbo

Avtor ni naveden, 9.10.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2015Oče slepe deklice je leta 2008 uveljavil dodatek za nego otroka, družina pa je zaradi hude prizadetosti hčerke prejemala tudi dodatek za pomoč in postrežbo. Konec leta 2012 pa so prejeli novo odločbo pristojnega centra za socialno delo, s katero jim je bila pravica do dodatka za nego otroka ukinjena, z obrazložitvijo, da prejemanje obeh dodatkov sočasno ni mogoče.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄39-40

Odločanje o pravici do Zoisove štipendije

Avtor ni naveden, 9.10.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2015Mati dijakinje se je obrnila na Varuha zaradi predolgega postopka odločanja o pritožbi v zvezi z zavrnitvijo pravice do Zoisove štipendije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄39-40

Organ se mora do vsebine peticije izreči, ne se z njo samo seznaniti

Avtor ni naveden, 9.10.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2015Pobudnik je na Državni zbor in Vlado julija 2012, decembra 2013 in julija 2014 naslovil tri peticije, na katere pa ni dobil ustreznega odgovora.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄39-40

Javni sektor je del rešitve, ne del problema

Irena Vovk, 9.10.2015

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 39-40/2015"Strateške reforme javnega sektorja so za napredek in povečanje konkurenčnosti potrebne prav tako kot denimo reforma šolstva ali zdravstva. S tem vidimo, da mora biti javni sektor del rešitve, in ne del problema, kot se velikokrat razume," je uvodoma dejal predsednik programskega odbora dr. Aleksander Aristovnik na 22. Dnevih slovenske uprave, ki so 24. in 25. septembra 2015 potekali pod okriljem Fakultete za upravo Univerze v Ljubljani. Rdeča nit tokratnega srečanja zaposlenih v javni upravi je bila pred nekaj meseci sprejeta Strategija razvoja javne uprave 2015-2020, ki je zapolnila desetletje dolgo praznino delovanja javne uprave brez strateškega dokumenta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄39-40

Sprejem občinskih prostorskih aktov

Avtor ni naveden, 12.10.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2012Odločba št. U-I-65/11, 19. september 2012 (Ur. l. RS, št. 36/11 in 75/12) Člen 39 Odloka o prostorskih ureditvenih pogojih v Občini Vipava se razveljavi. Občina načrtuje prostorski razvoj na svojem območju samostojno v okviru Ustave in zakonov s prostorsk
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄39-40

Ali postaja Slovenija policijska država?

Nataša Pirc Musar, 12.10.2012

Uprava

Nataša Pirc-Musar, Pravna praksa, 39-40/2012V minulem tednu je Informacijski pooblaščenec poslancem Državnega zbora pisal kar dvakrat, česar ne storimo prav pogosto, saj je sodelovanje z ministrstvi pri pripravi zakonodaje praviloma zgledno. Tokrat smo se morali oglasiti v zvezi z zelo širokimi pooblastili, ki naj bi jih policija dobila z Zakonom o nalogah in pooblastilih policije in z Zakonom o elektronskih komunikacijah.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄39-40

Nujne reforme ali pogrom javnega sektorja

mag. Bećir Kečanović, 12.10.2012

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 39-40/2012V nedavnem nagovoru mladim na tretji Akademiji aktivnega državljanstva in podjetništva v organizaciji društva Mreža idej v Piranu je aktualni premier med drugim dejal, da je bila administracija ob prehodu v demokratično družbeno ureditev leta 1990 učinkovitejša od današnje. Zgodovinsko gledano najbrž korektna izjava, ki v povezavi z napovedanimi reformami javnega sektorja nima kake posebej uporabne vrednosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄39-40

Moje volišče je tu čez cesto, tvoje dvajset kilometrov stran - ker si invalid

dr. Jurij Toplak, 12.10.2012

Človekove pravice

dr. Jurij Toplak, Pravna praksa, 39-40/2012Ustave in mednarodni dokumenti že sto, dvesto let določajo, da ima vsak državljan volilno pravico in pravico do tajnega glasovanja, in to brez diskriminacije. Kljub temu je zgodovina volilne pravice zgodovina vseh mogočih razlag besede "vsak".
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄39-40

Zgodovinska odločitev Ustavnega sodišča

dr. Matej Avbelj, 14.10.2011

Ustavno sodišče

dr. Matej Avbelj, Pravna praksa, 39-40/2011V Republiki Sloveniji oblastni organi ne smejo poimenovati javnih objektov, na primer ulic ali cest, po osebah, ki simbolizirajo totalitarne režime. To jim prepoveduje Ustava, konkretno njena vrhovna vrednota človekovega dostojanstva. Tako je presodilo Ustavno sodišče v zadevi U-I-109/10-11 z dne 26. septembra 2011, s katero je odpravilo 2. člen Odloka mestne občine Ljubljana o poimenovanju ceste po Josipu Brozu Titu. Ta sodba je ena najpomembnejših odločitev Ustavnega sodišča v vsej njegovi zgodovini. Njena obrazložitev je hkrati: primer dobre ustavnosodne strategije, saj zelo zanimivo prikazuje javno izraženi nepopoln teoretičen sporazum sodnikov in, kar ni nepomembno, pušča odprta nekatera bistvena ustavnopravna in epistemološko-hermenevtična vprašanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄39-40

Poimenovanje ceste po Titu je prepovedano

Avtor ni naveden, 14.10.2011

Ustavno sodišče

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 39-40/2011Člen 2 Odloka o določitvi in spremembi imen in potekov cest in ulic na območju Mestne občine Ljubljana se odpravi.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa 39-40

Leto objave

2018(4) 2017(8) 2016(3) 2015(4)
2012(4) 2011(2) 2007(4) 2006(10)
2005(3) 2001(18)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA 1.5. DENACIONALIZACIJA IN LASTNINJENJE

Avtorji

A B C ĆČD ĐEF G HI J K L M NOP QRS ŠT U V WXYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov