O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 9
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 213)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄40-41

Obrazložitev upravne odločbe pri odločanju po prostem preudarku

Leonardo Rok Lampret, 24.10.2019

Upravni postopek in upravne takse

Leonardo Rok-Lampret, Pravna praksa, 40-41/2019V upravnem postopku se običajno odloča o pravici, obveznosti ali pravni koristi fizične ali pravne osebe oziroma druge stranke na področju upravnega prava, po končanem postopku pa upravni organ izda upravno odločbo. V članku obravnavam obrazložitev kot sestavino upravne odločbe.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄28-29

Obravnava vlog procesno nesposobnih oseb v upravnem postopku

Tilen Majnik, 18.7.2019

Upravni postopek in upravne takse

Tilen Majnik, Pravna praksa, 28-29/2019V članku obravnavam zahteve, ki jih vložijo procesno nesposobne osebe, kako ta okoliščina vpliva na tek postopka in nekatere druge njegove institute, kot je npr. pravočasnost vloge. Opredeliti se nameravam do vprašanja, kako obravnavati vlogo procesno nesposobne osebe - npr. vlogo za otroške doklade, ki jo na center za socialno delo (CSD) vloži sedemletni otrok, ali vlogo osebe, ki ji je bila poslovna sposobnost odvzeta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄7

Izvedba ugotovitvenega postopka pred odjavo prebivališča

Avtor ni naveden, 14.2.2019

Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo, Upravni postopek in upravne takse

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 7/2019Upravna enota (UE) je pozvala vse delodajalce, ki zaposlujejo tuje voznike in napotene delavce, naj jih obvestijo, da morajo odjaviti naslov svojega začasnega prebivališča v RS. Tujci, ki so vozniki v mednarodnem prometu, in tujci, ki so napoteni na delo v tujino, namreč po mnenju UE ne prebivajo na naslovih prijavljenega začasnega prebivališča oziroma se v RS sploh ne nahajajo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄38

Neomejenost pooblastila

Alenka Križnik, 4.10.2018

Zakonska zveza in družinska razmerja, Upravni postopek in upravne takse

Alenka Križnik, Pravna praksa, 38/2018Primer iz prakse me je napeljal k razmišljanju, kako zavarovati interese osebe, ki je pred mnogo leti pooblastila odvetnika za zastopanje v vseh postopkih, vendar pa ta odvetnik ne deluje (več) v njeno korist. Tudi če ji center za socialno delo (CSD), ki je na podlagi 216. člena Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih (ZZZDR) dolžan zavarovati interese take osebe, postavi primernega skrbnika, varovančevih koristi ni mogoče takoj zaščititi. Skrbnik lahko začne opravljati naloge šele, ko postane odločba o postavitvi skrbnika pravnomočna, kar pa lahko, če odvetnik vlaga pravna sredstva in tako zavlačuje postopke zaradi zaščite interesov nasprotne stranke, in ne svojega klienta, traja precej dolgo. Pri tem moramo upoštevati tudi 5. člen Zakona o odvetništvu (ZOdv), na podlagi katerega je odvetnik dolžan odkloniti zastopanje stranke, če je kdaj zastopal ali še vedno zastopa nasprotno stranko.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄35

Potrdilo, da ministrstvo ni odločilo v zakonskem roku

Avtor ni naveden, 20.9.2018

Upravni postopek in upravne takse

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 35/2018Na Varuha človekovih pravic (Varuh) se je obrnil pobudnik, ki je na Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (ministrstvo) v oktobru 2016 naslovil zahtevo za izdajo potrdila o tem, da je ministrstvo v pritožbenem postopku v drugi zadevi odločilo šele po preteku enega leta. Tega potrdila kljub drugačnim zagotovilom ministrstva ni prejel.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄34

Neodgovarjanje organa na prejete dopise strank je protipravno

Avtor ni naveden, 13.9.2018

Upravni postopek in upravne takse

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 34/2018Na Varuha človekovih pravic (Varuh) sta se obrnila pobudnika, ki že več kot dvajset let čakata na (raz)rešitev postopka glede denacionaliziranega premoženja - gozda, s katerim upravlja skrbnik za poseben primer. Centru za socialno delo (CSD) sta očitala neodgovarjanje na prejete dopise.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄7-8

Investicijska uredba in označitev vloge

Valentin Orešek, 22.2.2018

Upravni postopek in upravne takse

Valentin Orešek, Pravna praksa, 7-8/2018Neskrbna priprava vloge v postopkih javnih razpisov zmanjšuje možnosti za uspeh na javnem razpisu, v najslabšem primeru pa lahko privede celo do zavrženja vloge, še preden se vloga odpre in vsebinsko oceni. Posledice so torej lahko hude. "Pri postopkih za dodeljevanje sredstev, ki tečejo na podlagi javnih razpisov, namreč ne gre za upravno zadevo, zato se v teh primerih določbe ZUP uporabljajo smiselno in še to le toliko, kolikor posamezna vprašanja niso urejena s posebnim postopkom (4. člen ZUP)."
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄33

Uveljavljanje popravkov nepovratnih evropskih sredstev v pravdnem in upravnem postopku

Mužina Aleksij, Pohar Klemen, Rejc Žiga, 7.9.2017

Upravni postopek in upravne takse, Civilni sodni postopki

dr. Aleksij Mužina, dr. Klemen Pohar, Žiga Rejc, Pravna praksa, 33/2017Postopkovno gledano so lahko primeri, v katerih Republika Slovenija (RS) prek različnih organov v razmerju do posameznih prejemnikov uveljavlja popravke nepovratnih sredstev, precej različni. Odvisni so tako od pravnih okvirov izvajanja posameznega postopka dodelitve/izplačil sofinancerskih sredstev kot ne nazadnje tudi od časovne točke, v kateri RS ugotovi določene domnevne nepravilnosti, ki po njeni oceni botrujejo uveljavitvi posameznega popravka.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄23

Možne alternative institutu odpovedi pravici do pritožbe v upravnem postopku

Karin Drole, 15.6.2017

Upravni postopek in upravne takse

Karin Drole, Pravna praksa, 23/2017Splošni upravni postopek do leta 2007 ni poznal instituta odpovedi pravici do pritožbe, saj mu je teorija strogo nasprotovala. Kljub temu je zakonodajalec z novelo E Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP-E) institutu namenil mesto tudi v tem postopku. Z njim je želel pospešiti tek upravnih postopkov in strankam omogočiti hitrejše uresničevanje pridobljenih pravic. Vendar omenjeni institut ne dosega zastavljenih ciljev, zato bi bilo smiselno razmisliti o uvedbi alternativnih ukrepov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄9

Veljavnost oporoke - obstoj oporoke - predhodno vprašanje - pasivna legitimacija

Avtor ni naveden, 5.3.2015

Upravni postopek in upravne takse, Dedovanje

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 9/2015Za presojo veljavnosti oporoke se uporabljajo splošna pravila OZ o pogojih za veljavnost pravnih poslov samo tedaj, če glede konkretno zatrjevanega razloga za neveljavnost ZD nima posebnih določb.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄1

Odgovornost države zaradi opustitve dolžnega ravnanja uprave - neizdaje upravnega akta v razumnem roku

mag. Tea Melart, 8.1.2015

Upravni postopek in upravne takse, Obligacije

mag. Tea Melart, Pravna praksa, 1/2015Pri svojem delu se pogosto srečujem s problematiko nespoštovanja instrukcijskih rokov pri odločanju upravnih organov. Nespoštovanje rokov za odločanje je postalo praksa mnogih upravnih organov. Razlogi za to so različni. Problematika je aktualna in zadeva različna upravna področja. Ker je zaradi pomanjkljive učinkovitosti uprave posameznik v razmerju do države neredko nemočen, kaže tej problematiki nameniti več pozornosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄48

Ali je pisanje, poslano policiji po elektronski pošti, lahko obravnavano kot zahteva za sodno varstvo?

Ivan Šelih, 11.12.2014

Upravni postopek in upravne takse

Ivan Šelih, Pravna praksa, 48/2014Ob razvoju elektronskih poti komuniciranja in vse širši uporabi elektronskih poti komuniciranja se postavljajo tudi vprašanja o poslovanju organov z vlogami, prejetimi po elektronski poti. Kot kaže v nadaljevanju predstavljeni primer pri Varuhu človekovih pravic RS, je tudi v tem primeru treba skrbno obravnavati prejete vloge in spoštovati vse predpise, ki urejajo to problematiko. Ker menimo, da je primer zanimiv tudi za bralce Pravne prakse, želimo nanj s tem prispevkom še posebej opozoriti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄45

Smernice razvoja upravnega procesnega prava z evropskega parketa

dr. Polonca Kovač, 20.11.2014

Upravni postopek in upravne takse

dr. Polonca Kovač, Pravna praksa, 45/2014Upravno procesno pravo se kot vse veje prava oziroma sfere družbe razvija v času in prostoru. V zadnjih letih pa je na področju postopkovnih vidikov upravnih razmerij razvoj skokovit in na ravni EU sistemsko voden. V prispevku navajam nekaj poglavitnih smernic oziroma institutov, ki jim namenjam več pozornosti, kot izhaja iz dokumentov institucij EU in tematik, ki so v ospredju na eni najpomembnejših konferenc, tj. Evropske skupine za javno upravo (EGPA).
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄31-32

Pravno varstvo odločanja v razumnih rokih v upravnih zadevah

dr. Iztok Rakar, 21.8.2014

Upravni postopek in upravne takse

dr. Iztok Rakar, Pravna praksa, 31-32/2014Na Evropski pravni fakulteti v Novi Gorici je dne 13. maja 2014 Tina Sever, asistentka na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani, uspešno obranila doktorsko disertacijo Pravno varstvo odločanja v razumnih rokih v upravnih zadevah. Doktorsko disertacijo je dr. Severjeva napisala pod mentorstvom dr. Polonce Kovač, profesorice na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani, v komisiji za zagovor pa sta bila še profesorja dr. Janez Čebulj in dr. Tone Jerovšek.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄29-30

Kršitev načela enakosti pri obravnavi strank, ki izpolnjujejo pogoje za pridobitev denarne socialne pomoči

Avtor ni naveden, 24.7.2014

Upravni postopek in upravne takse

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 29-30/2014Prvi odstavek v zvezi z drugim in tretjim odstavkom 11. člena Zakona o sodnih taksah (ZST-1) je v neskladju z Ustavo v delu, ki ne omogoča, da sodišče oprosti stranko plačila sodne takse v celoti, ko stranka ne prejema denarne socialne pomoči na podlagi odločbe pristojnega organa, čeprav bi bila do denarne socialne pomoči upravičena, če bi vlogo podala.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄4

Naravovarstveno soglasje in molk organa

mag. Adrijana Viler Kovačič, 30.1.2014

Urejanje prostora, Upravni postopek in upravne takse

mag. Adrijana Viler-Kovačič, Pravna praksa, 4/2014Naravovarstveno soglasje je akt, ki ima pravno podlago v Zakonu o ohranjanju narave (ZON). Ker je večkrat tudi pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja, se postavlja vprašanje, ali deli pravno usodo vseh soglasij, o katerih govori Zakon o graditvi objektov (ZGO-1), med katerimi so tudi soglasja v varovanih območjih po ZON, in po katerem se v primeru molka organa šteje, kot da je bilo soglasje izdano (domneva pozitivne odločitve).
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄4

Novela ZTuj-2A

Irena Vovk, 30.1.2014

Upravni postopek in upravne takse

Irena Vovk, Pravna praksa, 4/2014Novela Zakona o tujcih (ZTuj-2A), ki jo je 23. januarja na seji potrdila Vlada, je potrebna zaradi prenosa Direktive 2011/98/EU in Direktive 2011/51/EU v nacionalni pravni red.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄2

Izbrani vidiki razvoja ZUP - prek današnjih problemov k jutrišnjim ciljem

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 16.1.2014

Upravni postopek in upravne takse

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 2/2014Upravni postopek je pri nas klasično razumljen kot osnovni formalnoprocesni okvir za uveljavitev z materialnim javnim pravom (področnimi zakoni) določenih pravic, pravnih interesov in obveznosti v upravnopravnih in mestoma drugih javnopravnih razmerjih, torej v odnosu posameznikov, pravnih oseb in skupin le-teh do oblastnih institucij (upravnih organov). Glede na njegovo pravno ureditev in razumevanje pa je lahko upravni postopek temeljno orodje za dialog med javno upravo in strankami oziroma uporabniki javnih storitev za partnerski razvoj družbe. V tem smislu na temelju ključnih obstoječih problemov na tem področju po najini oceni izpostavljava nekaj izbranih izhodišč in smernic, v okviru katerih bi kazalo iskati nadaljnje potenciale razvoja, zlasti glede spreminjanja in obsega veljave Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP).
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄26

Zakonitost popravnega izpita države pri izdaji dohodninskih informativnih izračunov

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 4.7.2013

Upravni postopek in upravne takse

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 26/2013Sredi aprila letos v medijih skoraj ni bilo mogoče prezreti, da je Davčna uprava Republike Slovenije (DURS) več kot osem tisoč zavezancem za dohodnino poslala informativni izračun dohodnine, ki je temeljil na napačnih podatkih o starševskih prejemkih. Zaradi spregleda enega mesečnega izplačila je bila zato obračunana davčna osnova nižja. Ob javnih pozivih ministra za notranje zadeve, da naj DURS sam popravi napako, ki je niso povzročili zavezanci, so predstavniki slednjega razmišljali o možnostih, ali omenjenim zavezancem pošljejo nove izračune ali predizpolnjene ugovore s predplačano ovojnico. DURS je napačne izračune nadomestil z novimi, a skoraj dva meseca pozneje, tako da so bili zavezancem vročeni junija 2013, med drugim pa v novih izračunih opredelil prve kot brezpredmetne. Tako ravnanje poraja temeljna vprašanja o zakonitosti novih informativnih izračunov, saj informativni izračuni z iztekom roka za ugovor, če ta ni vložen, pridobijo pravno naravo pravnomočne upravne odločbe.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄21

Odprava upravne odločbe v pritožbenem postopku in odškodninska odgovornost javnih oblasti

Martin Dekleva, 30.5.2013

Upravni postopek in upravne takse

Martin Dekleva, Pravna praksa, 21/2013V teoriji upravnega prava je uveljavljeno stališče, da načelo zakonitosti omejuje nosilce javnih oblasti v razmerju do posameznikov. V najbolj abstraktnem in širokem pomenu je načelo zakonitosti izvedeno iz načela demokratičnosti in delitve oblasti, pa tudi načela pravne države in vladavine prava, v skladu s katerim je najprej oblast tista, ki je zavezana spoštovati lastno pravo. S tega gledišča so zanimivi teoretični pristopi k vprašanju odškodninske odgovornosti javnih oblasti, saj sodna praksa nakazuje precejšnjo zadržanost pri pravnem priznavanju škode, ki je posamezniku povzročena z nezakonitim oblastnim aktom, zlasti v smeri postavljanja različnih pogojev in oblikovanja pravnih standardov. Zdi se, da se varstvo zakonitosti v upravnem pravu zagotavlja predvsem z uporabo pravnih sredstev, in to je še zlasti očitno na primeru odprave upravne odločbe v pritožbenem postopku.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄12

Izdajanje upravnih odločb kot vidik uresničevanja človekovih pravic

dr. Erik Kerševan, 28.3.2013

Upravni postopek in upravne takse

dr. Erik Kerševan, Pravna praksa, 12/2013Na vseh področjih delovanja izvršilne oblasti se pojavlja potreba po učinkovitem, jasnem in pravno urejenem določanju pravic in obveznosti posameznikov in pravnih oseb. To zagotavlja pravno varnost ter omogoča delovanje in razvoj tako na gospodarskem področju kot tudi v osebnem življenju. Mnoga od teh področij urejajo uresničevanje človekovih pravic, druga pa bistveno vplivajo na možnost uresničevanja osebnih in poslovnih ciljev, kar v današnjem času gospodarske in družbene krize daje delovanju upravnih organov prav poseben pomen. To lahko upravni organi s svojim učinkovitim in zakonitim delovanjem bodisi podpirajo ali pa zavirajo z nerazumno dolgimi in pravno pomanjkljivimi postopki ter spornimi oblikami ravnanj, kar se mora reševati prek mnogih pravnih sredstev in oblik sodnega varstva. Prav zato je na mestu poudariti nekatera izhodišča procesnega delovanja upravnih organov, predvsem ustavno dolžnost upravnih organov, da za določanje javnopravnih pravic ter obveznosti pravnih in fizičnih oseb izdajajo upravne odločbe, tako na podlagi materialnih kot tudi procesnih pravnih norm.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄49-50

Stranpoti politične diskrecije

Igor Vuksanović, 20.12.2012

Upravni postopek in upravne takse

Igor Vuksanović, Pravna praksa, 49-50/2012V 3. členu Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) je na prvi pogled enigmatična določba. Citiral bom le njen, za ta članek relevantni del: "Upravni akti niso Š...] tisti akti, ki jih sprejemajo nosilci izvršilne veje oblasti in so utemeljeni na politični diskreciji, podeljeni na podlagi ustavnih in zakonskih pooblastil". Zakonodajalec je s to dikcijo želel izključiti "klasični" upravni spor zoper akte politične diskrecije, saj sodišče v upravnem sporu odloča o zakonitosti dokončnih upravnih aktov, s katerimi se posega v pravni položaj tožnice oziroma tožnika (prvi odstavek 2. člena ZUS-1). Akte politične diskrecije je torej mogoče v upravnem sporu izpodbijati le s tožbo po 4. členu ZUS-1 (spor o zakonitosti posamičnih aktov in dejanj, s katerimi organi posegajo v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika). To pa pomeni zelo zadržano, skromno, ozko in površinsko sodno kontrolo. Naravnost rečeno, če se vam zdi, da ste bili prizadeti z nekim posamičnim aktom, sodišče pa oceni, da gre za akt politične diskrecije, so vaše možnosti za uspeh precej skromne.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄48

Zapuščinski postopek - načelo dispozitivnosti

Avtor ni naveden, 13.12.2012

Upravni postopek in upravne takse

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 48/2012Sklep II Ips 239/2010, 11. oktober 2012 ZPP - tretji odstavek 3. člena, prvi odstavek 334. člena, 1. točka petega odstavka 385. člena ZD - členi 2, 132, 162, 212, 215 ZDDD - prvi odstavek 14. člena Načelo dispozitivnosti predstavlja odraz in spoštovanje avtonomije strank, uveljavljene v material
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄46

Vezanost uprave na odločbe upravnega sodstva

Mitja Šuligoj, 29.11.2012

Upravni postopek in upravne takse

Mitja Šuligoj, Pravna praksa, 46/2012Zakon o upravnem sporu (ZUS-1) v četrtem odstavku 64. člena določa, da če (Upravno) sodišče s sodbo tožbi ugodi in izpodbijani upravni akt odpravi ter zadevo vrne upravnemu organu v ponovni postopek, je upravni organ v slednjem vezan na pravno mnenje sodišča glede uporabe materialnega prava in na njegova stališča glede postopka. Vrhovno sodišče RS je v sklepih št. X Ips 1095/2004 z dne 11. aprila 2007, X Ips 1617/2005 z dne 20. junija 2007, X Ips 519/2007 z dne 14. novembra 2007 idr. to normo razložilo tako, da ima upravni organ v ponovljenem postopku možnost odločiti v nasprotju z mnenjem in napotki sodišča, če ima za to utemeljene razloge. Taki razlagi pravna doktrina večinsko nasprotuje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄36

Za varno hrano

Irena Vovk, 20.9.2012

Upravni postopek in upravne takse

Irena Vovk, Pravna praksa, 36/2012Vlada je konec avgusta z dvomesečno zamudo sprejela predlog novel nekaterih zakonov na področju varne hrane, veterinarstva in varstva rastlin, s katerim bo spremenila in dopolnila enajst drugih zakonov s teh področij. To pa bo podlaga za ustanovitev Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, ki naj bi začela delovati 1. januarja 2013.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 9 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
49-50(2) 48(2) 47(2) 46(1)
45(3) 44(3) 43(2) 42(4)
42-43(1) 41(2) 40(3) 40-41(2)
39(2) 38(6) 38-39(1) 37(3)
37-38(2) 36(3) 36-37(2) 35(7)
34(5) 33(4) 33-34(3) 32(3)
31(2) 31-32(1) 30(3) 29(1)
29-30(4) 28(3) 28-29(2) 27(3)
26(7) 25(6) 25-26(1) 24(3)
24-25(1) 23(5) 22(12) 21(4)
20(1) 19(5) 18(1) 17(2)
16(2) 16-17(2) 15-16(5) 14(3)
Več...

Leto objave

2019(3) 2018(4) 2017(2) 2015(2)
2014(7) 2013(3) 2012(9) 2011(7)
2010(6) 2009(12) 2008(19) 2007(18)
2006(6) 2005(14) 2004(9) 2003(26)
2002(33) 2001(5) 2000(5) 1999(1)
1998(3) 1997(3) 1996(5) 1995(3)
1994(2) 1993(4) 1991(2)

Področja

< Vsi 2. PRAVNA PODROČJA 2.2. UPRAVNO PRAVO 2.2.6. Upravni postopek in upravne takse

Avtorji

AB C ĆČ D ĐE FG HI J K L M N O P QR S Š T UV WXYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov