O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 4
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 96)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄23

O ministrih brez ministrstev

dr. Dejan Valentinčič, 13.6.2019

Vlada, Uprava

dr. Dejan Valentinčič, Pravna praksa, 23/2019Poslanci vladne koalicije so na začetku leta v parlamentarni postopek vložili predloga novel Zakona o vladi Republike Slovenije in Zakona o državni upravi, s katerima bi se povečalo število državnih sekretarjev na določenih ministrstvih in vladnih službah. Po sedanji ureditvi lahko imajo ministri po dva državna sekretarja, izjema so finančni minister, ki lahko ima štiri, in ministra brez listnice, ki lahko imata po enega. Po predlogu bi ministrstvi za izobraževanje in gospodarstvo namesto dveh dobili tri državne sekretarje, ministrstvo za zdravje pa štiri. Mediji so bili najbolj kritični do dejstva, "da bosta tudi ministra brez listnice, celo minister za Slovence v zamejstvu in po svetu, dobila namesto enega kar dva namestnika". Predlog je bil zaustavljen na matičnem parlamentarnem odboru in je torej padel v vodo. V prispevku se ne ukvarjam s potrebo po novih državnih sekretarjih, ampak aktualno vprašanje vzamem kot iztočnico za obravnavo razlik med "običajnimi" ministri in tistimi brez listnice, njihovega namena in pristojnosti pri nas in v izbranih drugih državah.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄36-37

Osebni podatki delavcev na gradbišču

Matej Vošner, 27.9.2018

VARSTVO PRI DELU, Uprava

Matej Vošner, Pravna praksa, 36-37/2018Kako Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov ureja področje seznama zaposlenih, ki v času gradnje vstopajo na gradbišče, torej seznama, ki se mora posredovati investitorju oziroma glavnemu izvajalcu za vsako gradbišče?
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄33

Sistemske pomanjkljivosti plačnega sistema javnega sektorja

mag. Branko Vidič, 6.9.2018

Uprava, Plače v negospodarstvu

mag. Branko Vidič, Pravna praksa, 33/2018Za razliko od anomalij oziroma pomanjkljivosti plačnega sistema javnega sektorja, ki se nanašajo na vrednotenje delovnih mest in nazivov in so bile predmet pogajanj s sindikati javnega sektorja v kontekstu realizacije Dogovora o ukrepih na področju stroškov dela in drugih ukrepih v javnem sektorju (v nadaljevanju Dogovor) ter v kontekstu prekinjenih pogajanj o razrešitvi stavkovnih zahtev večine sindikatov javnega sektorja, pričujoči prispevek obravnava anomalije oziroma pomanjkljivosti, ki se nanašajo na veljavni normativni okvir, in ne na vrednotenje dela v javnem sektorju (uvrstitve delovnih mest v plačne razrede). Čeprav veljavni normativni okvir poleg Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS) sestavljajo še Kolektivna pogodba za javni sektor (KPJS), kolektivne pogodbe dejavnosti in poklicev ter številni podzakonski akti (zlasti uredbe vlade), bodo v tem prispevku obravnavane po mnenju avtorja ključne pomanjkljivosti plačnega sistema, ki pa se nanašajo zgolj na ZSPJS kot krovni zakon, ki določa temeljna pravila delovanja skupnega plačnega sistema javnega sektorja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄26

Osebni podatki javnih uslužbencev

Matej Vošner, 5.7.2018

Uprava, Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo

Matej Vošner, Pravna praksa, 26/2018Ali je dopustna objava osebnih podatkov o smeri in stopnji izobrazbe javnih uslužbencev na oglasni deski?
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄44

Dopustnost uporabe tehnologije Deep Packet Inspection

Matej Vošner, 16.11.2017

Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo, Uprava

Matej Vošner, Pravna praksa, 44/2017Ali oziroma na kakšen način je možna zakonita uporaba tehnologije Deep Packet Inspection (DPI) in ali je dovolj, če se v internem aktu (varnostni politiki) opredeli uporaba te tehnologije?
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄27

Napis "prvi opomin" na pisemski ovojnici nesorazmeren

Matej Vošner, 13.7.2017

Obligacije, Uprava

Matej Vošner, Pravna praksa, 27/2017Ali je pošiljanje opominov na način, da sta besedi "PRVI OPOMIN" vidni na pisemski ovojnici, dopustno in sorazmerno dejanje Komunale Brežice? Tak način pošiljanja opominov bi lahko namreč pomenil obliko pritiska na slabe plačnike storitev, saj bi bila informacija o neplačilu (in/ali zamudi s plačilom) vidna navzven, kar bi lahko škodilo dobremu imenu te osebe v lokalnem okolju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄7-8

Pravni interes stranskega udeleženca za vložitev pritožbe zoper sklep o ustavitvi inšpekcijskega postopka

Boris Vinski, 23.2.2017

Uprava

Boris Vinski, Pravna praksa, 7-8/2017Ustavno sodišče RS je v odločbi Up-2411/06-12 z dne 22. maja 2008 (10. točka obrazložitve in opomba pod št. 6 navedene odločbe) izrecno navedlo, da tudi izdaja sklepa o ustavitvi postopka pomeni ukrep inšpektorja, ki lahko poseže v pravice, dolžnosti ali pravne koristi posameznika. Takšni razlagi je sledila tudi upravnosodna praksa. Vrhovno sodišče RS pa je v sklepih v zadevi X Ips 209/2015 z dne 5. oktobra 2016 in v zadevi X Ips 40/2016 z dne 23. novembra 2016 od te prakse odstopilo. Menim, da so zavzeta stališča v teh odločbah sporna.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄49-50

10 let subjektivitete zamejcev in izseljencev

Dejan Valentinčič, 22.12.2016

Uprava

Dejan Valentinčič, Pravna praksa, 49-50/2016Aprila letos je minilo deset let od sprejema Zakona o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja. Področni zakon je bil napovedan že v 5. členu Ustave. Dejstvo, da je bilo za sprejetje zakona in s tem za uveljavitev ustavne določbe potrebnih kar 15 let, kaže na odnos Republike Slovenije do petine slovenskega narodnega telesa, saj izven Slovenije namreč živi okoli 500.000 Slovencev. Ob deseti obletnici sprejetja zakona je pravi čas za pregled njegovega nastanka, ovrednotenje njegovih prvih deset let in predvsem oceno tega, kaj bi bilo treba v njem še nadgraditi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄39-40

Razvitost e-uprave

Irena Vovk, 14.10.2016

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 39-40/2016Rezultati redne primerjalne analize razvitosti e-uprave v članicah EU (t. i. eGovernment Benchmark 2016), ki jih v EU izvajajo že od leta 2001, kažejo, da se Slovenija pri večini kazalnikov uvršča okoli povprečja EU in je razvrščena v "progresivno" skupino.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄19

ZDIJZ-E

Irena Vovk, 12.5.2016

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 19/2016Novela Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ-E) je sicer začela veljati že 8. januarja 2016, uporabljati pa se je začela šele štiri mesece po uveljavitvi, tj. 8. maja 2016.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄39-40

Javni sektor je del rešitve, ne del problema

Irena Vovk, 9.10.2015

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 39-40/2015"Strateške reforme javnega sektorja so za napredek in povečanje konkurenčnosti potrebne prav tako kot denimo reforma šolstva ali zdravstva. S tem vidimo, da mora biti javni sektor del rešitve, in ne del problema, kot se velikokrat razume," je uvodoma dejal predsednik programskega odbora dr. Aleksander Aristovnik na 22. Dnevih slovenske uprave, ki so 24. in 25. septembra 2015 potekali pod okriljem Fakultete za upravo Univerze v Ljubljani. Rdeča nit tokratnega srečanja zaposlenih v javni upravi je bila pred nekaj meseci sprejeta Strategija razvoja javne uprave 2015-2020, ki je zapolnila desetletje dolgo praznino delovanja javne uprave brez strateškega dokumenta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄36-37

Zaščitena kmetija z vidika upravnega postopka

Aleksander Vojičić, 17.9.2015

Uprava

Aleksander Vojičić, Pravna praksa, 36-37/2015Namen prispevka je za točno določeno regijo prikazati spremembe v številu in stanju zaščitenih kmetij, za čas od začetka veljavnosti Zakona o dedovanju kmetijskih gospodarstev (ZDKG) do dokončnosti in pravnomočnosti odločb, izdanih na podlagi 5. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dedovanju kmetijskih gospodarstev (ZDKG-A). Predvsem pa želim prikazati stališče oziroma prakso slovenskih sodišč, ki se nanaša na razlago 2. ter 3. člena ZDKG.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄16-17

Prvi, a s slabim rezultatom

Irena Vovk, 23.4.2015

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 16-17/2015Mednarodno poročilo Lobiranje v Evropi, http://www.transparency.si/images/publikacije/lobiranje/Lobbying_web.pdf , ki povzema ugotovitve raziskav, izvedenih v 19 državah Evrope (tudi iz poročila Lobiranje v Sloveniji, ki so ga pripravili v Tranparency International Slovenija), sicer Slovenijo uvršča na prvo mesto, a s slabim rezultatom 55 od 100 točk.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄1

Ministrovih sto dni

Irena Vovk, 8.1.2015

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 1/2015S pripravo treh novel s področja sodniške in tožilske zakonodaje (Zakon o sodiščih, Zakon o sodniški službi, Zakon o državnem tožilstvu) so bila implementirana priporočila, ki jih je Sloveniji pred dvema letoma dala Skupina držav proti korupciji Sveta Evrope (GRECO) na področju omejevanja korupcijskih tveganj, krepitve integritete in etike v pravosodju, je med dosežki Ministrstva za pravosodje omenjeno v dokumentu, ki so ga ob sto dneh Vlade dr. Mira Cerarja pripravili v vladnem uradu za komuniciranje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄48

Na 39. mestu

Irena Vovk, 11.12.2014

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 48/2014Slovenija je na indeksu zaznave korupcije nevladne organizacije Transparency International - Corruption Perception Index (CPI 2014) med 175 državami dosegla 39. mesto z oceno 58 (v razponu med 0 in 100 - 0 pomeni visoko koruptivnost države, rezultat 100 pa "zelo čisto"). "Kljub manjšemu napredku v letu 2013 - na 43. mestu s točko manj, še vedno nismo niti dosegli ocene 61 iz leta 2012, kaj šele, da bi napredovali," pravijo v Društvu Integriteta - TI Slovenija.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄39

10 let KPK

Irena Vovk, 9.10.2014

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 39/2014Letos mineva trinajst let, odkar je Slovenija sledila priporočilom Skupine držav za boj proti korupciji - GRECO in ustanovila Urad RS za preprečevanje korupcije. Natanko pred desetimi leti, tj. 1. oktobra 2004, pa je bila z vpisom v sodni register ustanovljena Komisija za preprečevanje korupcije (KPK).
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄38

Pritožbe zoper policijo

Irena Vovk, 2.10.2014

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 38/2014V prvem polletju leta 2014 je bilo zoper delo policistov vloženih 198 pritožb, kar je primerljivo s številom pritožb v enakem obdobju preteklega leta (200), izhaja iz Polletnega poročila 2014 o reševanju pritožb zoper policijo, ki ga je pripravil Direktorat za policijo in druge varnostne naloge Ministrstva za notranje zadeve. Rešenih pa je bilo 176 pritožbenih zadev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄35

Register zavezancev po ZDIJZ

Irena Vovk, 11.9.2014

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 35/2014Kot sta določila novela Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ-C) in na njeni podlagi sprejeti Pravilnik o vzpostavitvi in vodenju Registra zavezancev za informacije javnega značaja, mora Agencija RS za javnopravne evidence in storitve (AJPES) najpozneje do 17. oktobra 2014 vzpostaviti register zavezancev za informacije javnega značaja in zavezancem omogočiti posredovanje elektronskih prijav najpozneje mesec dni pred potekom tega roka.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄19

Priročnik o ZDIJZ-C

Irena Vovk, 15.5.2014

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 19/2014Novela Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ-C) prinaša novosti predvsem za nove zavezance. Zato sta Informacijski pooblaščenec in Ministrstvo za notranje zadeve pripravila spletno brošuro s priporočili o tem, kako naj poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom države, lokalnih skupnosti ali drugih oseb javnega prava izvajajo določbe novele ZDIJZ-C.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄3

Policijska pooblastila

Irena Vovk, 23.1.2014

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 3/2014Informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar je 14. januarja izdala smernice Presoja vplivov na zasebnost pri uvajanju novih policijskih pooblastil, ki so metodološki okvir za preudarno, smiselno in legitimno uvajanje novih policijskih pooblastil, zlasti tistih s tehnološkim značajem (obvezna hramba prometnih podatkov, brezpilotni letalniki, IMSI-lovilci, trojanski konji ipd.).
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄38

Dodatno o nevarnih psih

Igor Vuksanović, 3.10.2013

Uprava

Igor Vuksanović, Pravna praksa, 38/2013Problematika nevarnih psov pride v ospredje družbenega zanimanja le občasno. Tako je časopis Delo poročal, da po odmevnem primeru Baričevič večjega števila napadov na človeka sicer ni bilo, v zadnjih letih pa je bil dokumentiran napad ameriškega staffordskega terierja na dve leti in pol staro deklico v Dravljah, prav tako pa je bil zaprt dvajsetletnik, ki je na moškega naščuval pitbula. Avtor povzema zanimiv pristop dunajskih mestnih oblasti, ki so določene pasme psov opredelile kot posebej nevarne (saj je pet odstotkov teh pasem odgovornih za skoraj četrtino ugrizov) in zanje velja poseben režim, po katerem morajo lastniki opraviti strokovni izpit in tako dokazati, da imajo psa povsem pod nadzorom, sicer jim grozi visoka kazen. Dnevnik je pred kratkim poročal, da je domači pes ugriznil v obraz in hudo ranil malo več kot leto dni starega fantka. V članku je naveden tudi podatek, ki ga je posredovala Veterinarska uprava Slovenije (VURS), da so psi v Sloveniji lani ugriznili 1.138 ljudi, letos do 29. julija 2013 pa 729. Čeprav bi bilo prenagljeno reči, da so psi bistven dejavnik ogrožanja v Sloveniji, te številke niso zanemarljive.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄35

Sodni zaostanki

Irena Vovk, 12.9.2013

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 35/2013"Doseganje časovnih standardov mora tako z vidika sodišča kot sodnika postati pomembnejše merilo uspešnosti kot pa trenutno doseganje norme," je na sestanku predsednikov vseh sodišč, ki je 5. septembra potekal na Vrhovnem sodišču, dejal predsednik tega sodišča Branko Masleša. Povprečni čas trajanja pomembnejših zadev se je namreč s 7,7 meseca skrajšal na 6,7 meseca.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄28

Novela ZDIJZ-C

Irena Vovk, 18.7.2013

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 28/2013Po Zakonu o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ) so zavezanci za dostop do informacij javnega značaja državni organi, občine in druge osebe javnega prava. S predlogom novele ZDIJZ pa se bo obveznost zagotavljanja dostopa do informacij javnega značaja širila tudi na gospodarske družbe in druge pravne osebe v lasti države in občin, je na javni tribuni, namenjeni predstavitvi novele ZDIJZ-C, dejal minister za notranje zadeve dr. Gregor Virant.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄27

Procesna revolucija

Irena Vovk, 11.7.2013

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 27/2013Predlog novele Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP-H), ki ga je 4. julija na seji sprejela Vlada, naj bi vzpostavil obveznost organov, ki odločajo v upravnem postopku, da na ustno zahtevo strank za uveljavitev pravice ali pravne koristi sami izpolnijo obrazec vloge, ki je praviloma potreben za začetek postopka. "Namesto da mora državljan izpolnjevati vloge in obrazce ter jih oddajati, bo uslužbencu na javni upravi le povedal, kaj želi, ta pa bo podatke vpisal v bazo. Posameznik bo nato vlogo le še podpisal, zadeva pa bo tako urejena," je po seji Vlade pojasnil minister za notranje zadeve dr. Gregor Virant.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄26

Kriza vrednot in prava

Irena Vovk, 4.7.2013

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 26/2013"Menimo, da je samo neodvisen sodnik, vezan na Ustavo in zakon, dober sodnik, in nedopusten vpliv izvršilne (politične) oblasti na pravosodje ogroža ustavno zagotovljeno načelo pravne države kot tudi neodvisnosti sodstva," je 26. junija v izjavi za javnost zapisal predsednik Odvetniške zbornice Slovenije (OZS) Roman Završek.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 4 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(96)

Leto objave

2019(1) 2018(3) 2017(3) 2016(3)
2015(4) 2014(6) 2013(8) 2012(5)
2011(7) 2010(7) 2009(7) 2008(4)
2007(6) 2006(1) 2005(5) 2004(4)
2003(6) 2002(6) 2001(4) 1996(1)
1995(2) 1994(1) 1993(1) 1992(1)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.2.1. Državni zbor in državni svet 1.2.3. Vlada 1.2.4. Uprava

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPQRSŠTUV WXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov