O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 3
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 63)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄7

Ministrstvo za zdravje neučinkovito pri urgentnih centrih

Matej Vošner, 20.2.2020

RAČUNSKO SODIŠČE

Matej Vošner, Pravna praksa, 7/2020Računsko sodišče RS (Računsko sodišče) je z revizijo ugotovilo, da Ministrstvo za zdravje (MZ) ni učinkovito načrtovalo razvojnih projektov izgradnje urgentnih centrov, saj niso bili pripravljeni tako, da bi bili v celoti izvedeni v skladu s časovnim načrtom in predvidenimi vrednostmi iz investicijske dokumentacije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄5

Vrhovno sodišče učinkovito pri zagotavljanju informacijske podpore delovanju sodišč

Matej Vošner, 6.2.2020

Sodišča, RAČUNSKO SODIŠČE

Matej Vošner, Pravna praksa, 5/2020Računsko sodišče je z revizijo, ki se je nanašala na obdobje od 1. januarja 2016 do 31. decembra 2018, ugotovilo, da je bilo Vrhovno sodišče RS (VS) učinkovito pri zagotavljanju informacijske podpore delovanju sodišč.
Naslovnica
Pravna praksa, 2020⁄3

Učinkovitost ZZZS pri upravljanju neprekinjenega poslovanja

Matej Vošner, 23.1.2020

RAČUNSKO SODIŠČE, Zdravstveno varstvo in zdravstveno zavarovanje

Matej Vošner, Pravna praksa, 3/2020Računsko sodišče RS (Računsko sodišče) je revidiralo učinkovitost in pripravljenost Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) na neprekinjenost poslovanja s strateškega vidika poslovanja ZZZS v primeru motenj in izpadov posameznih poslovnih in podpornih procesov ter tudi pripravljenost ZZZS na neprekinjenost delovanja informacijskega sistema (IS) v primeru motenj in izpadov delovanja IS.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄48

Učinkovitost dolgoročnega ohranjanja virov pitne vode

Matej Vošner, 12.12.2019

RAČUNSKO SODIŠČE, Varstvo okolja

Matej Vošner, Pravna praksa, 48/2019Računsko sodišče RS (Računsko sodišče) je v prvi polovici letošnjega leta revidiralo smotrnost poslovanja Ministrstva za okolje in prostor (MOP) in si zastavilo glavno revizijsko vprašanje: ali MOP zagotavlja dolgoročno ohranjanje virov pitne vode v RS.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄13

Skrb za smotrno porabo javnega denarja tudi s spremembami zakonodaje

Tomaž Vesel, 28.3.2019

RAČUNSKO SODIŠČE

Tomaž Vesel, Pravna praksa, 13/2019V hitro spreminjajoči se družbi je naloga računskega sodišča, da se pravočasno odziva na ključne javnofinančne izzive. Pri določanju letnega programa revizij poleg zakonskih obveznosti upoštevamo tudi pomembnost uporabnikov javnih sredstev, tveganja za nepravilno ali nesmotrno poslovanje, možne učinke nadzora, strateške usmeritve države, prejete pobude za revizije, nerevidiranost ter aktualne objave v medijih.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄24-25

Neposredna plačila podizvajalcem po ZJN-3 in OZ s poudarkom na pripoznavi terjatve

Klemen Valter, 22.6.2017

PRORAČUN

Klemen Valter, Pravna praksa, 24-25/2017Neposredna plačila podizvajalcem po določbah Zakona o javnem naročanju (ZJN-3) niso več zakonsko obvezna, kot so bila po prej veljavnem Zakonu o javnem naročanju (ZJN-2), ki je z novelo ZJN-2B uvedel zakonsko obvezna neposredna plačila podizvajalcem. Podizvajalci pa imajo po ZJN-3 še vedno možnost, da sami predložijo zahtevo za neposredno plačilo v ponudbi glavnega izvajalca; ali pa zahtevajo neposredno plačilo kadarkoli kasneje tekom izvajanja javnega naročila gradnje ali storitve (ob začasnih situacijah oziroma računih) ali na koncu (ob končni situaciji oziroma računu) na podlagi določbe 631. člena Obligacijskega zakonika (OZ). V obeh primerih pa je pripoznava terjatve podizvajalca s strani glavnega izvajalca eden od pogojev za izvedbo neposrednega plačila naročnika posameznemu podizvajalcu.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄7-8

Javna naročila, katerih ocenjena vrednost je nižja od mejnih vrednosti za uporabo ZJN-3 - t. i. evidenčna naročila

Blažka Vrsajković, 23.2.2017

PRORAČUN

Blažka Vrsajković, Pravna praksa, 7-8/2017Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) v drugem odstavku 21. člena ureja javna naročila, za katera glede na ocenjeno vrednost predmeta javnega naročila ni treba izvesti postopka javnega naročanja - evidenčna naročila. Določila ZJN-3 se na splošnem področju za javna naročila, katerih ocenjena vrednost je nižja od mejnih vrednosti za uporabo ZJN-3, uporabljajo v omejenem obsegu. Za oddana evidenčna naročila je namreč naročnik, upoštevaje določila ZJN-3, v primeru, da predmet javnega naročila presega ocenjeno vrednost 10.000 evrov brez DDV in ne dosega mejnih vrednosti za uporabo ZJN-3, dolžan voditi evidenco z objavo relevantnih podatkov in na Portalu javnih naročil do zadnjega dne februarja tekočega leta za preteklo leto objaviti statistiko za vsa oddana evidenčna naročila. Pri oddaji evidenčnih naročil je naročnik dolžan upoštevati načela, na katerih temelji javno naročanje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄24

Ali je župan lahko član organov vodenja ali nadzora?

Igor Vuksanovič, 16.6.2016

PRORAČUN, LOKALNA SAMOUPRAVA

Igor Vuksanovič, Pravna praksa, 24/2016• Ali je dopustno članstvo župana v upravi, nadzornem svetu ali upravnem odboru gospodarske družbe, javnega podjetja, zavoda, katerih ustanovitelj oziroma družbenik je občina?
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄18

Obdavčenje izplačil iz prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja s strani Modre zavarovalnice, d.d.

dr. Katja Triller Vrtovec, 5.5.2016

Davki občanov in dohodnina

dr. Katja Triller-Vrtovec, Pravna praksa, 18/2016Zaposleni, ki so vključeni v prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje pri Modri zavarovalnici, d.d., lahko ob upokojitvi uveljavljajo pravico do dodatne starostne pokojnine v obliki pokojninske rente, lahko pa se odločijo tudi za izplačilo odkupne vrednosti enot premoženja prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja. Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) prvo obliko izplačila v celoti šteje za dohodek iz zaposlitve, drugo obliko izplačila pa za druge dohodke. Všteva ju v letno davčno osnovo za odmero dohodnine in progresivno obdavčuje. V prispevku analiziram zakonsko podlago za obdavčitev teh prihodkov in se sprašujem, ali je davčna praksa FURS skladna z načelom zakonitosti na davčnem področju iz 147. člena Ustave in splošnim načelom enakosti iz drugega odstavka 14. člena Ustave.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄2

Bistvene novosti ZJN-3

Irena Vovk, 14.1.2016

PRORAČUN

Irena Vovk, Pravna praksa, 2/2016Državni zbor je 18. decembra 2015 sprejel novi Zakon o javnem naročanju (ZJN-3), ki bo začel veljati 1. aprila 2016 in bo združil javno naročanje na splošnem in infrastrukturnem področju (do zdaj ZJN-2 in ZJNVETPS).
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄47

ZUJF-D

Irena Vovk, 3.12.2015

Poravnava davkov in prispevkov

Irena Vovk, Pravna praksa, 47/2015Vlada RS je 28. novembra na dopisni seji določila besedilo predloga novele Zakona za uravnoteženje javnih financ (ZUJF-D), ki ga pošilja v obravnavo in sprejetje Državnemu zboru RS po nujnem postopku. Predlog za dve leti davčno razbremenjuje srednji sloj z zmanjšanjem obremenitve tretjega davčnega razreda in ohranja četrti dohodninski razred nespremenjen.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄41

Novi zakon o javnem naročanju (ZJN-3) že novembra?

Blažka Vrsajković, 22.10.2015

PRORAČUN

Blažka Vrsajković, Pravna praksa, 41/2015V Kongresnem centru Portus v Portorožu je 15. in 16. oktobra 2015 potekal tradicionalni, že 18. posvet Dnevi javnih naročil, tokrat na temo najpomembnejših novosti v predlaganem novem Zakonu o javnem naročanju (ZJN-3) in njihovih povezav s preostalo zakonodajo ter praktičnih izkušenj pri uporabi aktualne zakonodaje. Organizirala ga je Agencija za management v sodelovanju z Društvom za javna naročila, pritegnil pa je skoraj 200 udeležencev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄31-32

ZJN-3

Irena Vovk, 20.8.2015

PRORAČUN

Irena Vovk, Pravna praksa, 31-32/2015Predlog novega zakona o javnem naročanju (ZJN-3), ki ga je 23. julija sprejela Vlada, v slovenski pravni red v celoti prenaša novi evropski direktivi s področja javnega naročanja, njegove rešitve pa bodo omogočile bolj transparentne, krajše in učinkovitejše postopke. Novi sistem spodbuja inovativnost in izbor izvajalcev na podlagi najboljšega razmerja med ceno in kakovostjo. Za nekatere specifične storitve pa izrecno prepoveduje zgolj ceno kot edino merilo za izbor (inženirske, arhitekturne storitve ipd.).
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄22

Portal javnih naročil

Irena Vovk, 4.6.2015

PRORAČUN

Irena Vovk, Pravna praksa, 22/2015Z novelo Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ-C) je bila vzpostavljena pravna podlaga za povečanje transparentnosti delovanja naročnikov na področju javnega naročanja. ZDIJZ-C tako določa, da so registrirani zavezanci, ki nastopajo kot naročniki, koncedenti ali javni partnerji, v 48 dneh od oddaje javnega naročila, podelitve koncesije ali izbire izvajalca javno-zasebnega partnerja dolžni objaviti javno dostopne informacije javnega značaja iz pogodbe, ki jo sklenejo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄22

ZUPJS

Irena Vovk, 4.6.2015

PRORAČUN

Irena Vovk, Pravna praksa, 22/2015Varuh človekovih pravic je 20. junija 2015 na Ustavno sodišče vložil zahtevo za oceno ustavnosti treh določb - petega odstavka 10. člena, četrte točke prvega odstavka 12. in prvega odstavka 14. člena Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS) ter ene od določb (drugega odstavka 7. člena) z njim povezanega pravilnika. Določbe po presoji varuhinje Vlaste Nussdorfer nedopustno posegajo v pravice najranljivejših skupin prebivalstva, predvsem otrok.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄13

Nekaj misli o preprečevanju davčnih zlorab

Igor Vuksanović, 2.4.2015

Poravnava davkov in prispevkov

Igor Vuksanović, Pravna praksa, 13/2015V Zakonu o davčnem postopku (ZDavP-2) sta dve zanimivi določbi. Drugi odstavek 5. člena ZDavP-2 določa, da se "predmet obdavčitve in okoliščine ter dejstva, ki so bistveni za obdavčenje, vrednotijo po svoji gospodarski (ekonomski) vsebini". Tretji in četrti odstavek 74. člena ZDavP-2 se glasita: "(3) Navidezni pravni posli ne vplivajo na obdavčenje. Če navidezni pravni posel prikriva drug pravni posel, je za obdavčenje merodajen prikrit pravni posel. (4) Z izogibanjem ali zlorabo drugih predpisov se ni mogoče izogniti uporabi predpisov o obdavčenju. Če se ugotovi takšno izogibanje ali zloraba, se šteje, da je nastala davčna obveznost, kakršna bi nastala ob upoštevanju razmerij, nastalih na podlagi gospodarskih (ekonomskih) dogodkov." Brez ambicije posegati na področje specialistov za davčno pravo bom v tem kratkem članku le opozoril na nekaj značilnosti komentiranih določb.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄10

Davčne blagajne

Irena Vovk, 12.3.2015

Poravnava davkov in prispevkov

Irena Vovk, Pravna praksa, 10/2015Do 20. marca bo v javni obravnavi osnutek zakona o potrjevanju računov, ki pomeni nadgradnjo veljavnega sistema za izdajo računov z uporabo programske opreme. V osnutku zakona, ki so ga pripravili na Ministrstvu za finance, je zapisano, da bo potrjevanje računov obvezno za vse račune, izdane od vključno 1. oktobra 2015.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄5

Objava pogodb

Irena Vovk, 5.2.2015

PRORAČUN

Irena Vovk, Pravna praksa, 5/2015Z novelo Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ-C) je bila vzpostavljena pravna podlaga za povečanje transparentnosti delovanja naročnikov na področju javnega naročanja. S tem ZDIJZ sledi načelom, ki so na tem področju uveljavljena v okviru organizacij OECD in Partnerstva za odprto vlado (Open Government Partnership). Eno od pomembnih priporočil partnerstva je namreč proaktivna objava bistvenih dokumentov in podatkov o javnih naročilih na spletu.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄9

Enotna obdavčitev

Irena Vovk, 6.3.2014

Poravnava davkov in prispevkov

Irena Vovk, Pravna praksa, 9/2014Geodetska uprava je lastnikom nepremičnin in drugim zavezancem razposlala 1.179.902 ovojnici z obvestili o njihovem premoženju v registru nepremičnin in z informativnimi izračuni novega davka. Ker pa se je izkazalo, da je v evidencah nepremičnin zelo veliko napak, je Vlada na seji 27. februarja sprejela sklepe, ki naj bi omogočili izvedbo projekta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄8

Podatki o nepremičninah

Irena Vovk, 27.2.2014

Poravnava davkov in prispevkov

Irena Vovk, Pravna praksa, 8/2014Številni lastniki, ki so pred kratkim prejeli obvestilo Geodetske uprave RS (GURS) o nepremičnini, želijo te dni urediti podatke o svojih nepremičninah, zaradi česar se je močno povečalo število klicev na brezplačno telefonsko številko 080 22 15. Časa za urejanje podatkov o nepremičninah je še dovolj, poudarjajo pri GURS-u. Podatke o nepremičninah je namreč mogoče spreminjati do 31. marca 2014.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄34

Predlog ZDoh-2M

Irena Vovk, 5.9.2013

Davki občanov in dohodnina

Irena Vovk, Pravna praksa, 34/2013Vlada je na seji 29. avgusta sprejela predlog novele Zakona o dohodnini (ZDoh-2M), ki odpravlja dosedanje samodejno usklajevanje davčnih olajšav in lestvice za odmero dohodnine z rastjo cen življenjskih potrebščin. To pa pomeni nižjo olajšavo pri dohodnini pravzaprav za vse državljane.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄33

Posebnosti ustavnopravnega varstva bančnih terjatev

Igor Vuksanović, 29.8.2013

Banke, zavodi

Igor Vuksanović, Pravna praksa, 33/2013V ne tako dolgo nazaj objavljenem članku sem pozdravil prizadevanja, da bi se sprejel predpis o sistemski razdolžitvi gospodarstva. Zavzel sem nekoliko provokativno stališče, da je interese dolžnikov in nacionalnega gospodarstva zaželeno in ustavno dopustno zavarovati tudi z radikalnimi ukrepi, kot so državno predpisani prisilni odpisi terjatev, delni odpisi, konverzije v kapital, odlogi dospelosti ter znižanja obrestnih mer (šlo bi za ukrepe, ki niso namenjeni izjemnemu posamičnemu primeru, ampak bi bili pavšalizirani in posplošeni, saj bi veljali za natančno zakonsko določene kategorije upnikov in dolžnikov). Upniki za svojo izgubo ne bi prejeli posebnega nadomestila.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄29-30

Javna naročila - snemanje pogajanj

Irena Vovk, 25.7.2013

Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo, PRORAČUN

Irena Vovk, Pravna praksa, 29-30/2013Ali se lahko snemajo pogajanja brez predhodne objave v postopku javnega naročila (pogajanja naj bi potekala ustno, z vsakim ponudnikom posebej)? Ali je to v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1)?
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄24-25

Bdimo nad potmi javnega denarja

Tomaž Vesel, 20.6.2013

PRORAČUN

Tomaž Vesel, Pravna praksa, 24-25/2013Računsko sodišče je po slovenski ustavi najvišji organ kontrole celotne javne porabe. Za poslanstvo si je zastavilo pravočasno in objektivno obveščanje javnosti o pomembnih odkritjih revizij poslovanja uporabnikov javnih sredstev, z razkrivanjem nepravilnosti in nesmotrnosti pri javnem poslovanju op
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄6

Pravno-ekonomska analiza sprememb davčno-socialne obremenitve dohodka v letu 2013

Cepec Jaka, Vitrih Vito, 14.2.2013

Poravnava davkov in prispevkov

Jaka Cepec, dr. Vito Vitrih, Pravna praksa, 6/2013V prispevku bova predstavila vpliv sprememb davčne in socialne zakonodaje na davčno-socialno obremenitev dohodka posameznika. Pri tem bova predstavila oziroma primerjala položaj delavca, samostojnega podjetnika, družbenika poslovodje v družbi z omejeno odgovornostjo in družbenika poslovodje v enoosebni družbi z omejeno odgovornostjo. V prispevku želiva tako predstaviti predvsem: 1. sistem davčno-socialne obremenitve dohodka delavca, samostojnega podjetnika in družbenika v družbi z omejeno odgovornostjo, 2. obremenitev njihovega dohodka s prispevki za obvezna socialna zavarovanja in davki ter 3. spremembe, ki jih je z letom 2013 prinesla nova zakonodaja.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(63)

Leto objave

2020(3) 2019(2) 2017(2) 2016(3)
2015(8) 2014(2) 2013(5) 2012(2)
2011(6) 2010(4) 2007(3) 2006(2)
2005(3) 2003(4) 2002(4) 2001(3)
2000(2) 1999(1) 1998(3) 1994(1)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.3. PRORAČUN 3.4. JAMSTVA, KREDITI, NADOMESTILA, KOMPENZACIJE 3.6. RAČUNSKO SODIŠČE

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPQRSŠTUV WXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov