O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 77
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 1914)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄32

Samoprijava

Avtor ni naveden, 29.8.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 32/2019Z Zakonom o davčnem postopku (ZDavP-2) je urejen institut samoprijave, ki naj zavezance za davek spodbudi, da bi morebitne pozneje ugotovljene nepravilnosti v obračunih davka sporočili davčnemu organu. Zavezanec lahko s samoprijavo tudi vloži davčni obračun in davčno napoved po izteku predpisanega roka. Zavezanec v tem primeru ni odgovoren za prekršek, mora pa izpolniti svojo realno davčno obveznost, kar pomeni, da bo ta povečana za obresti s 3-odstotno letno obrestno mero.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄32

DDV obravnava kuponov

Avtor ni naveden, 29.8.2019

Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 32/2019Objavljamo samo dodana vprašanja 9., 10., 11., 12. in 13. glede DDV obravnave enonameskih in večnamenskih kuponov v spremenjenem pojasnilu - Kuponi, 2. izdaja z dne 6. avgusta 2019. Celotno pojasnilo - Kuponi je objavljeno na spletni strani Finančne uprave RS.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄32

Sodno varstvo zoper odločitve Državne revizijske komisije?

Leskovec Borut, Kovačič Gregor, 29.8.2019

PRORAČUN

Borut Leskovec, Gregor Kovačič, Pravna praksa, 32/2019V zadnjem času se mediji veliko ukvarjajo s postopki javnega naročanja. Pojavljajo se očitki, da je z zahtevki za revizijo mogoče blokirati prav vse projekte, tudi takšne, ki so za državo zelo pomembni, npr. infrastrukturni projekti. Očitki letijo na vse udeležence: na neizbrane ponudnike, češ da z vlaganjem zahtevkov za revizijo želijo izsiliti, da bi bili izbrani, četudi je bila ponudba izbranega ponudnika daleč najugodnejša. Naročnikom se očita, da ne znajo voditi postopkov javnega naročanja, zaradi česar so zahtevki za revizijo uspešni. Zakonodajalcu se očita, da predpisi ponudnikom omogočajo preširoko pravno varstvo in da bi bilo možnost uveljavljanja pravnih sredstev v postopkih javnega naročanja treba omejiti. Na Državno revizijsko komisijo za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (DKOM) letijo očitki o tem, da niso zagotovljeni ustrezni mehanizmi za zagotavljanje nepristranskosti odločanja, da se postopki vlečejo predolgo in da DKOM z enako prioriteto in hitrostjo obravnava tako javna naročila državnega pomena (npr. infrastrukturni projekti) kot javna naročila, ki bi jim težko pripisali že lokalni pomen (npr. dobava sladoleda za gostinske obrate v neki občini).
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄30-31

Izločitev ponudnika iz postopka javnega naročanja

Prebil Maja, Žibert Polona, 22.8.2019

PRORAČUN

Maja Prebil, Polona Žibert, Pravna praksa, 30-31/2019Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) kot fakultativen razlog za izključitev v točki (c) šestega odstavka 75. člena določa, da lahko naročnik iz postopka javnega naročila izloči gospodarski subjekt, če lahko naročnik z ustreznimi sredstvi izkaže, da je gospodarski subjekt zagrešil hujšo kršitev poklicnih pravil, zaradi česar je omajana njegova integriteta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄27

Informacija o novostih, ki jih prinaša novela ZDavP-2L

Avtor ni naveden, 11.7.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 27/2019FURS, 21. junij 2019 V Uradnem listu RS, št. 36/19, z dne 7. junija 2019, je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona davčnem postopku (novela ZDavP-2L), ki je začela veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu, to je dne 22. junija 2019, uporabljati pa se začne 1. julija
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄24-25

Sprememba načina elektronskega podpisovanja dokumentov v sistemu eDavki

Avtor ni naveden, 20.6.2019

DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 24-25/2019Finančna uprava RS sporoča, da bo od 14. junija 2019 na sistemu eDavki spremenjen način podpisovanja elektronskih dokumentov. Ta bo po novem zagotavljal podpisovanje dokumentov na centralnem sistemu eDavki brez uporabe podpisne komponente, ki je bila do sedaj nameščena na računalniku zavezanca. Spremenjena rešitev zagotavlja enostavno uporabo sistema eDavki na različnih brskalnikih (IE, FF, Chrome) in različnih operacijskih sistemih brez zahtevnega nameščanja podpisne komponente v brskalnike zavezancev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄24-25

Davčno potrjevanje računov (vprašanja in odgovori)

Avtor ni naveden, 20.6.2019

Obligacije, Davek na dodano vrednost in trošarine

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 24-25/2019V primeru komisijske prodaje je glede davčnega potrjevanja računov treba upoštevati, katere račune za opravljeno dobavo mora davčni zavezanec izdati po DDV zakonodaji. Gre za primere prodaj blaga, ki jih komisionar opravi v svojem imenu in po nalogu in za račun drugega (komitenta). Da gre za prodajo komisionarja v svojem imenu, izhaja tudi iz 788. člena Obligacijskega zakonika (OZ), ki določa, da se s komisijsko pogodbo komisionar zavezuje, da bo za plačilo (provizijo) v svojem imenu na račun komitenta opravil enega ali več poslov, ki mu jih je zaupal komitent.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄23

Reševalna dejavnost neprofitnih organizacij je izključena iz pravil javnega naročanja

Zoran Skubic, 13.6.2019

PRORAČUN

Zoran Skubic, Pravna praksa, 23/2019Direktiva o javnih naročilih v svojem členu 10(h) precej jasno določa, da so iz njenega dosega med drugim izključene storitve tako civilne obrambe kot tudi civilne zaščite ter končno preprečevanja nevarnosti, ki jih izvajajo (neprofitne) organizacije ali nepridobitna združenja in ki se nanašajo med drugim tudi na reševalno dejavnost. Vse lepo in prav, a kot je znano marsikateremu bralcu teh in podobnih vrstic, pravo EU včasih potrebuje (avtonomno) tolmačenje na prvi pogled še tako jasnih določb. Sodišče EU je tako pred kratkim obravnavalo na videz precej enostavno, a v praksi vseeno zapleteno dilemo: kaj dejansko v luči Direktive pomeni "storitev preprečevanja nevarnosti", ki jo izvajajo "neprofitne organizacije ali združenja", in ali k temu spadajo tudi storitve prevoza z reševalnimi vozili, ki zagotavljajo kvalificirano nego in oskrbo bolnikov?
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄21-22

Plačila vseh mesečnih prispevkov za socialno varnost z enim e-računom

Avtor ni naveden, 6.6.2019

Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 21-22/2019Finančna uprava RS (FURS) uvaja novost - plačevanje vseh prispevkov za socialno varnost z enim plačilom. To pomeni, da bo zavezancem plačevanje obveznosti poenostavljeno, predvsem pa bo cenejše, saj se bodo zmanjšali stroški provizije bankam. Namesto štirih položnic za štiri različne prispevke za socialno varnost bo lahko zavezanec na mesec plačal le z enim e-računom. Akontacijo dohodnine pa bo moral še vedno poravnati z ločenim plačilnim nalogom, saj ta obveznost ne zapade v plačilo istočasno kot prispevki za socialno varnost.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄21-22

Naš svet javnih naročil

Milena Basta Trtnik, 6.6.2019

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 21-22/2019O javnem naročanju je veliko govora. Bodisi o vrednosti javnih naročil, ki znašajo letno več kot deset odstotkov BDP, bodisi o zaznani korupciji pri javnih naročilih, bodisi o domnevno spornih odločitvah Državne revizijske komisije, bodisi o zapletih pri pomembnih državnih projektih. Skoraj nikoli pa ni slišati tega, kar javno naročanje v svojem bistvu je: reguliran nabavni proces naročnika kot kupca.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄21-22

Regres in letni dopust (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 6.6.2019

Davki občanov in dohodnina, POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 21-22/2019V Ur. l. RS, št. 28/19, z dne 3. maja 2019, sta bili objavljeni noveli Zakona o dohodnini (ZDoh-2U) in Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2F), ki davčno razbremenjujeta regres za letni dopust (v nadaljevanju: regres), tako da se v davčno osnovo od dohodka iz delovnega razmerja in v osnovo za plačilo prispevkov za socialno varnost ne všteva do zneska 100 odstotkov povprečne mesečne plače zaposlenih v Sloveniji. Davčno ugodnejša obravnava regresa velja tudi za izplačila v letu 2019 pred objavo novel ZDoh-2U in ZPIZ-2F.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄21-22

Skrb za starejše ali borba za dodaten proračunski denar?

dr. Alenka Žnidaršič Kranjc, 6.6.2019

PRORAČUN, SOCIALNO VARSTVO IN ZAVAROVANJE

dr. Alenka Žnidaršič-Kranjc, Pravna praksa, 21-22/2019Enajstega maja sem tako kot tisoči drugih prehodila del Poti spominov in tovarištva. Doživela sem pravi šok zaradi "bombardiranja" pohodnikov z rumenimi plakati, ki jih je organizacija Amnesty International namestila vzdolž (praktično) celotne poti. Parole na plakatih so vzbujale jezo, celo agresijo proti tistim, ki dopuščajo takšno stanje. Bolje poučeni ali razmišljujoči mimoidoči pa so se spraševali, čemu to služi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄20

Zasebni interesi funkcionarjev in javnih uslužbencev v slovenskem javnem sektorju

dr. Jure Škrbec, 23.5.2019

PRORAČUN

dr. Jure Škrbec, Pravna praksa, 20/2019V zadnjem času so mediji velikokrat izpostavili nasprotje interesov kot problem slovenskih funkcionarjev oziroma javnih uslužbencev. Upravičeno? Konkretni primeri, ki jih je identificirala Komisija za preprečevanje korupcije (KPK), ter ostale analize stanja jasno kažejo na povečano pojavnost položajev, v katerih zasebni interesi posameznikov, ki so zaposleni v javnem sektorju, prevladajo nad javnim interesom.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄19

Davčno potrjevanje računov (vprašanja in odgovori)

Avtor ni naveden, 16.5.2019

Poravnava davkov in prispevkov

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 19/2019Sporočila za tehnične popravke računov in tehnične stornacije računov se pošiljajo v primerih in na način kot je opisano v prvi in drugi točki pojasnila št. 301 (Opozarjamo, da v teh primerih ne gre za knjigovodsko popravljanje oziroma storniranje računov).
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄19

Dohodki članov volilnih organov (podrobnejši opis)

Avtor ni naveden, 16.5.2019

Davki občanov in dohodnina, Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 19/2019Pravico do nadomestila za delo oziroma povračil stroškov članom volilnih organov, tajnikom in drugim osebam, ki opravljajo dolžnosti na volitvah in referendumu, določata:
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄19

Finančna preiskava po ZFU in ZOPNI

dr. Benjamin Flander, 16.5.2019

Davčne službe, Kazniva dejanja in gospodarski prestopki

dr. Benjamin Flander, Pravna praksa, 19/2019Institut finančne preiskave je v slovenskem pravnem redu urejen v dveh zakonih: v Zakonu o finančni upravi (ZFU) in Zakonu o odvzemu premoženja nezakonitega izvora (ZOPNI). Normativna ureditev in izvajanje tega pomembnega instrumenta davčno-finančnega nadzora in varstva pridobivanja premoženja na zakonit način dvigujeta precej prahu. Nekateri pravni strokovnjaki opozarjajo, da je ureditev finančne preiskave v obeh omenjenih predpisih pomanjkljiva, da je preiskava tajna, da preiskovanci med postopkom preiskave nimajo pravice do informiranja in izjave ter ravno tako ne učinkovitega pravnega varstva.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄19

Nova davčna obravnava regresa za letni dopust po noveli ZDoh-2 in noveli ZPIZ-2

Avtor ni naveden, 16.5.2019

Davki občanov in dohodnina, POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 19/2019V Uradnem listu RS, št. 28/19, z dne 3. maja 2019, sta bili objavljeni noveli Zakona o dohodnini (ZDoh-2U) in Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2F), ki davčno razbremenjujeta regres za letni dopust (v nadaljevanju: regres), tako da se v davčno osnovo od dohodka iz delovnega razmerja in v osnovo za plačilo prispevkov za socialno varnost ne všteva do zneska 100 odstotkov povprečne mesečne plače zaposlenih v Sloveniji (v nadaljevanju: PP). Davčno ugodnejša obravnava regresa velja že za leto 2019.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄19

Prenovljen portal eJN

Patricij Maček, 16.5.2019

PRORAČUN

Patricij Maček, Pravna praksa, 19/2019Nedavno se je v novo podobo odel spletni portal eJN - portal, ki je namenjen podpori elektronskemu javnemu naročanju. Kot so sporočili z Ministrstva za javno upravo, je portal oblikovan na osnovi odzivnega spletnega designa, kar pomeni, da je do njega možno dostopati prek različnih naprav in brskalnikov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄19

Pojasnilna dolžnost pri posojilih v švicarskih frankih

Urša Ravnikar Šurk, 16.5.2019

Banke, zavodi, Obligacije

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 19/2019Na letnem občnem zboru Pravniškega društva Ljubljana, ki je potekal 18. aprila 2019 v ljubljanskem City Hotelu, sta o kreditnih pogodbah v švicarskih frankih predavala prof. dr. Miha Juhart s PF Univerze v Ljubljani in odvetnik dr. Jorg Sladič.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄17-18

Kako naj država "raztrosi" denar

dr. Katarina Zajc, 9.5.2019

PRORAČUN

dr. Katarina Zajc, Pravna praksa, 17-18/2019V nedavni številki Mladine (29. marec 2019, št. 13) je bil v članku o varčevanju in trošenju države citiran slavni rek Francisa Bacona: "Država bo v tem primeru imela polne kašče, a bodo ljudje kljub temu stradali. Denar je namreč kot gnoj, dober je samo, če ga raztrosimo."
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄17-18

S stoletno obveznico iz krize v krizo

Črt Jakhel, 9.5.2019

JAMSTVA, KREDITI, NADOMESTILA, KOMPENZACIJE

Črt Jakhel, Pravna praksa, 17-18/2019Argentina je junija 2017 ponudila za 2,75 milijarde USD dolarskih obveznic z dobo poplačila sto let. Tako je postala druga država v Ameriki z aktivnimi stoletnimi obveznicami. Prehitela jo je Mehika, ki je od 2010 dalje takšne obveznice izdala celo večkrat. Le nekaj mesecev za Argentino je Avstrija postala prvi stoletni primer v evroobmočju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄17-18

Spomladanski Veliki kongres javnega naročanja

Urša Ravnikar Šurk, 9.5.2019

PRORAČUN

Urša Ravnikar-Šurk, Pravna praksa, 17-18/2019LEXPERA d.o.o. je 26. in 27. marca organizirala Spomladanski Veliki kongres javnega naročanja v Portorožu. Udeležili so se ga tako stari kot novi predavatelji s svežimi in zanimivimi temami, v katerih so predstavili novo problematiko ali nadaljevali ter dopolnjevali teme prejšnjega kongresa.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄17-18

Konzorcij ponudnikov za izvedbo javnega naročila

mag. Matjaž Kovač, 9.5.2019

PRORAČUN

mag. Matjaž Kovač, Pravna praksa, 17-18/2019Pri kompleksnih predmetih javnega naročanja in pravilih posamezni ponudnik pogosto ne izpolnjuje vseh ekonomskih, kadrovskih in tehničnih zahtev naročnika. Skupina ponudnikov jih izpolnjuje v večji meri, zato pravila o javnem naročanju omogočajo, da ima v postopkih oddaje javnih naročil skupina ponudnikov enak položaj, kot ga ima sicer v poslovni praksi. Skupina oseb, ki sicer ni pravna oseba oziroma ni enovita, se obravnava kot ekonomska celota oziroma kot enovita oseba.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄17-18

Izguba davčnih ugodnosti zaradi znižanja višine davka za neobdavčen dohodek iz tujine lahko krši pravico do prostega gibanja delavcev

Alenka Antloga, 9.5.2019

Davki občanov in dohodnina, Delovna razmerja

Alenka Antloga, Pravna praksa, 17-18/2019Sodišče Evropske unije (SEU) je na zahtevo predložitvenega sodišča (prvostopenjskega sodišča v Li?geu, Belgiji) odločilo, da ni skladno s pravico do prostega gibanja delavcev, da dohodka, kot je pokojnina iz Luksemburga, Belgija ne obdavči, vendar pri določitvi davčne stopnje vseeno všteva takšen dohodek v davčno osnovo ter posledično zavezanca prikrajša za del davčnih ugodnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄16

FURS ugotavlja številne zlorabe pri odkupu lastnih poslovnih deležev družb

Avtor ni naveden, 18.4.2019

Gospodarske družbe, splošni predpisi, Davki občanov in dohodnina

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 16/2019FURS na podlagi analiz podatkov, ki jih obdeluje v okviru svojih pooblastil, na področju odsvojitve poslovnih deležev zaznava visoko tveganje, zato ga že dalj časa poglobljeno spremlja. Analiza namreč kaže na uporabo skrbno oblikovanih in svetovanih davčnih shem, ki naj bi zavezancem za davek omogočale, da si z zlorabo predpisov izplačajo ustvarjene poslovne dobičke na davčno ugodnejši način.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 77 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(1914)

Leto objave

2019(60) 2018(67) 2017(66) 2016(93)
2015(97) 2014(128) 2013(128) 2012(126)
2011(143) 2010(159) 2009(141) 2008(135)
2007(171) 2006(91) 2005(36) 2004(22)
2003(30) 2002(33) 2001(14) 2000(19)
1999(29) 1998(25) 1997(24) 1996(12)
1995(27) 1994(9) 1993(7) 1992(9)
1991(13)

Področja

< Vsi 3. JAVNE FINANCE 3.1. DAVKI, PRISTOJBINE, PRISPEVKI, TAKSE 3.2. CARINE 3.3. PRORAČUN 3.4. JAMSTVA, KREDITI, NADOMESTILA, KOMPENZACIJE 3.6. RAČUNSKO SODIŠČE

Avtorji

A B C ĆČ D ĐE F G H I J K L M N O P QR S Š T U V W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov