O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 3
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 57)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄34

Ne koalicijska pogodba, ampak koalicijski sporazum

dr. Albin Igličar, 13.9.2018

Vlada, Pravoznanstvo

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 34/2018Odločitev političnih strank, ki po parlamentarnih volitvah 2018 s svojimi ministri vstopajo v Vlado Republike Slovenije, da dokument o medsebojnem sodelovanju poimenujejo kot koalicijski sporazum, je pravilna in utemeljena. Čeprav je v vsakdanjem jeziku politikov in v novinarskih prispevkih pogosto govora o koalicijski pogodbi, je ta akt glede na vsebino, naravo in namen ustrezneje imenovati koalicijski sporazum. Zaradi natančnosti izražanja in večje povednosti slovenskega jezika naj bi izraz pogodba ostal rezerviran za pravni dokument oziroma pravni akt. Za dokument politične narave, kar je dogovor med političnimi strankami, pa je primeren izraz koalicijski sporazum.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄49-50

Evropska unija spodbuja zakonodajno sled

dr. Albin Igličar, 21.12.2017

Evropska (gospodarska) skupnost (unija), Uprava

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 49-50/2017Septembra 2017 je Evropski parlament sprejel Resolucijo o preglednosti, odgovornosti in integriteti v institucijah Evropske unije (v nadaljevanju Resolucija o preglednosti). Navedeni dokument posveča veliko pozornosti tudi zakonodajni sledi, v smislu seznama stikov, ki so jih imeli poslanci z zastopniki interesov oziroma lobisti. Ta seznam naj bi bil priložen vsakemu zakonodajnemu predlogu. S tem namenom je predlagan poseben obrazec, "ki ga bodo pri pripravi prostovoljne uporabe zakonodajne sledi uporabljali vsi poročevalci in pripravljavci mnenj ter v njem navedli, s katerimi zastopniki interesov in organizacijami so se posvetovali" (1. točka). S temi podatki bo obogaten t. i. "register za preglednost", ki naj bi vodil k večji transparentnosti pri delu organov Evropske unije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄14

Pravno priznanje spola v Sloveniji

Miha Istenič, 6.4.2017

Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo, Človekove pravice

Miha Istenič, Pravna praksa, 14/2017Slovenija, kot mnogo drugih držav, nima krovnega zakona, ki bi urejal pravno priznanje spola in druga relevantna vprašanja s področja pravic in potreb transspolnih oseb. Uveljavljanje pravice do pravnega priznanja spola na osnovi samoidentifikacije brez pridobitve medicinske diagnoze oziroma vključenosti v postopek potrditve spolne identitete z medicinskimi procesi in posegi ni možno.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄39-40

Svobodno odločanje o rojstvu otrok

Miha Istenič, 14.10.2016

Človekove pravice

Miha Istenič, Pravna praksa, 39-40/2016Umetna prekinitev nosečnosti je postopek, s katerim se namerno prekine oziroma konča nosečnost, preden je zarodek sposoben samostojnega življenja izven maternice. Redko katera tema ima toliko nasprotujočih si mnenj, ki so si v tako diametralnem nasprotju. V tem prispevku gre za opis pravne ureditve v Sloveniji in pregled prakse ESČP.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄35

Anonimna prijava kot primer nemoralnosti pravne norme

dr. Albin Igličar, 8.9.2016

Uprava

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 35/2016V Sloveniji se v zadnjem času zelo hitro povečuje število različnih anonimnih prijav, pobud, zahtev in drugih pisanj državnim organom. V teh vlogah prijavitelji največkrat obtožujejo nekatere ljudi nezakonitega ali nestrokovnega ravnanja. Omenjena pisanja, iz katerih ni razvidno ime pisca, segajo na številna področja družbenega življenja, od policijskega in davčnega do zdravstvenega, gradbenega in šolskega polja delovanja. Pri tem nepodpisani pošiljatelji na primer zahtevajo ukrepanje inšpekcijskih organov, policije, politikov zoper poimensko navedenega posameznika. Subjekti, zoper katere naj bi stekli ustrezni postopki, so torej znani, imena in priimki pobudnikov pa ostajajo neznani. Pri vedno večjem številu takih vlog se vsiljuje podoba družbe, ki je na strani aktivnih državljanov sestavljena iz samih brezimnežev (anonimusov).
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄47

Ob novem ZJU - priložnost za utrditev vloge uradniškega sveta in strokovnosti državne uprave

dr. Albin Igličar, 3.12.2015

Uprava

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 47/2015V uresničevanje Strategije razvoja javne uprave 2015-2020 se vključuje tudi predlog novega Zakona o javnih uslužbencih (ZJU-1). Ker je pred vrati prva obravnava tega zakonskega predloga v Državnem zboru, so se v strokovni javnosti pojavili že številni predlogi in mnenja, ki želijo izboljšati predlagane rešitve. K tem odmevom v javnosti kaže dodati še pobudo za spremembo zdaj veljavne ureditve glede izbire visokih državnih uradnikov, kadar je iz postopka izločen uradniški svet. Slednji ima v sistemu državne uprave vlogo nekakšnega "filtra", ki prepušča v postopek izbire t. i. položajnih uradnikov zgolj tiste osebe, ki izpolnjujejo strokovne zahteve za ta delovna mesta. Veljavna ureditev pa dopušča izjemo, ko je iz postopka izbire izločen uradniški svet. V novi ureditvi bi bilo treba možnost take izjeme opustiti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄37

Vpliv ZUJF in aneksov h kolektivnim pogodbam na povračila stroškov v zvezi z delom in nekatere druge prejemke

Irena Ilešič Čujovič, 26.9.2013

Uprava

Irena Ilešič-Čujovič, Pravna praksa, 37/2013V PP, št. 35/2013, sem na strani 20 prebrala odgovor mag. Nataše Belopavlovič v zvezi s solidarnostno pomočjo, ki v delu, ki se nanaša na veljavnost določb ZUJF glede pogojev za izplačilo solidarnostne pomoči, po mojem mnenju ni pravilen. To me je izzvalo, da zapišem nekaj vrstic o dogajanju v letu 2012, ko je bil uveljavljen Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF), praktično hkrati pa so začele veljati tudi spremembe kolektivnih pogodb. Posledično podajam tudi svoje mnenje glede upravičenosti javnih uslužbencev do solidarnostne pomoči.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄26

Problemi zakonodajne politike

dr. Albin Igličar, 5.7.2012

Državni zbor in državni svet

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 26/2012V drugi polovici prejšnjega desetletja je Nemško združenje za zakonodajo (Deutsche Gesellschaft für Gesetzgebung - DGG) pripravilo prikaz stanja na področju vede o zakonodaji in ga povzelo v dvanajstih tezah oziroma vprašanjih. Ta spoznanja interdisciplinarnih raziskovanj zakonodajne dejavnosti ter metod in tehnik zakonodaje so bila prevzeta in objavljena tudi v glasilu Evropskega združenja za zakonodajo (European Association of Legislation - EAL). Sledeča raziskovanja so izpostavila trditev, da sprejemanje zakonov ni le politični akt, temveč neke vrste umetnost oziroma veda, ki pa zahteva učenje in nadaljnje izpopolnjevanje. Stanje in razvojne težnje vede o zakonodaji v Evropi so člani ustreznih društev in združenj strnili v posebne teze. Ob njihovem prebiranju naletimo na številne podobne probleme, ki se pojavljajo v zakonodajnem procesu dograjevanja slovenskega pravnega sistema.
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄12

Strategija - predhodnica zakonodaje o lokalni samoupravi

Albin Igličar, 31.3.2011

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 12/2011Težave pri uresničevanju ustavne določbe o oblikovanju pokrajin in vprašanja, ki jih je sprožila odločba Ustavnega sodišča v zvezi z ustanavljanjem občine Ankaran, in nenehne spremembe Zakona o lokalni samoupravi so navedle - zlasti strokovne kroge - na misel o nujnem premisleku o strategiji razvoja lokalne in regionalne samouprave v Sloveniji. Tem zamislim so tokrat prisluhnili tudi politični krogi, zato je Odbor za lokalno samoupravo pripravil javno predstavitev mnenj o strategiji razvoja lokalne samouprave.
Naslovnica
Pravna praksa, 2010⁄18

Še o ZVPSBNO

Metoda Orehar-Ivanc, 6.5.2010

Človekove pravice

Metoda Orehar-Ivanc, Pravna praksa, 18/2010Zoran Skubic je v Pravni praksi predstavil nedavno odločitev Ustavnega sodišča, s katero je bilo med drugim ugotovljeno, da je 25. člen ZVPSBNO v neskladju z Ustavo, kolikor ne ureja tudi položaja oškodovancev, ki jim je kršitev pravice do sojenja brez nepotrebnega odlašanja prenehala pred 1. januar...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄37

Vračanje nepremičnin (še vedno) buri duhove

Irena Ilešič-Čujovič, 27.9.2007

Denacionalizacija in lastninjenje

Irena Ilešič-Čujovič, Pravna praksa, 37/2007univ. dipl. pravnica, Triglavski narodni park Pravni promet z nepremičnino je neodvisen od lastninske pravice na tej nepremičnini. Na prvi pogled je trditev logična, pa vendar tudi pri njej obstaja tisti »toda«. Ustavno sodišče RS ga je pred nedavnim posredno uporabilo pri odločanju v zadevi vrn...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄27

Moč je v avtoriteti in kompetenci

dr. Šime Ivanjko, 12.7.2007

Ustavno sodišče

dr. Šime Ivanjko, Pravna praksa, 27/2007dr. pravnih znanosti, profesor na PF Univerze v Mariboru Ustavno sodišče ne deluje z močjo institucije, temveč predvsem z avtoriteto in poklicno pristojnostjo svojih sodnikov. Pri delu ustavni sodnik čuti izjemno človeško ter pravniško odgovornost, in prav njegovo delo je največji poklicni izz...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄22

Kakšno odločitev lahko pričakujemo od Ustavnega sodišča

dr. Šime Ivanjko, 7.6.2007

Splošni državni akti, simboli in prazniki, Gospodarske družbe, splošni predpisi

dr. Šime Ivanjko, Pravna praksa, 22/2007dr. pravnih znanosti, dekan PF Univerze v Mariboru Po vsej verjetnosti se bomo še dolgo ukvarjali z vprašanjem izbrisanih družb po uradni dolžnosti na podlagi določil Zakona o finančnem poslovanju podjetij (ZFPPod) iz leta 1999,ŠO]1 ki je na podlagi domneve v četrtem in petem odstavku 27. člen...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄23

Zakonodajna suverenost v pogojih polnopravnega članstva Slovenije v EU

dr. Albin Igličar, 22.6.2006

Splošni državni akti, simboli in prazniki, Državni zbor in državni svet

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 23/2006Med suverene pravice od nastanka pojma suverenosti dalje uvrščamo na prvo mesto »pravico izdajati zakone«.1 Ta pravica pripada samostojni in neodvisni državi, pri čemer je že leta 1927 Pitamic opozarjal, »da državna pravna pravila niso najvišja, ker so nad njimi še druga meddržavna ali internacional...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄4

Pristojnosti slovenskih občin

Tjaša Ivanc, 2.2.2006

Lokalna samouprava

Tjaša Ivanc, Pravna praksa, 4/2006Pred kratkim je izšlo obsežno in zaokroženo delo, v katerem mag. Boštjan Brezovnik, dr. Božo Grafenauer, dr. Žan Oplotnik in Milan Železnik podajajo pregled pristojnosti slovenskih občin. Priročnik je nastal v sodelovanju z Inštitutom za lokalno samoupravo in javna naročila Maribor ter službo vlade ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄3

Ob iztekanju roka za ureditev predhodnega zakonodajnega referenduma

dr. Albin Igličar, 26.1.2006

Splošni državni akti, simboli in prazniki

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 3/2006V drugi polovici februarja 2005 je Ustavno sodišče RS sprejelo odločbo (U–I–217/02), s katero je razveljavilo določbe drugega oddelka drugega poglavja zakona o referendumu in ljudski iniciativi,1 ki urejajo predhodni referendum. Razveljavitev bo začela učinkovati po preteku enega leta od dneva objav...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄14-15

Razveljavitev 34. poslovnika Državnega sveta

Jože Ilc, 14.4.2005

Državni zbor in državni svet

Jože Ilc, Pravna praksa, 14-15/2005Generalni državni tožilec je vložil zahtevo na Ustavno sodišče RS. Pojasnjuje, da se je spomladi leta 2002 začel kazenski postopek pri Okrajnem sodišču Novem mestu zoper A. Z. Ista oseba je bila 27. 11. 2002 izvoljena v Državni svet. Po izdaji prvostopenjske sodbe je Državni svet sprejel sklepe, da ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄10-11

ZUNANJEPOLITIČNO DELOVANJE: Zunanjepolitično delovanje EU

Tomaž Ilešič, 24.3.2005

Splošni državni akti, simboli in prazniki

Tomaž Ilešič, Pravna praksa, 10-11/2005Medtem ko bi za marsikatero določbo Ustave za Evropo (ustava) lahko rekli, da je zaradi nje morda bralcem kak institut EU zdaj jasen, to gotovo ne drži za določbe v zvezi z mednarodnopravnim (so)delovanjem te evropske integracije. Nekatere uvodne določbe o opredelitvi in pristojnostih Unije ter celo...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄6

ŠOLSTVO: Pravilnik presega meje podzakonskega urejanja

Albin Igličar, 17.2.2005

Državni zbor in državni svet, Vlada

Albin Igličar, Pravna praksa, 6/2005Prvega septembra 2004 je pričel veljati Pravilnik o šolskem redu v srednjih šolah (Ur. l. RS, št. 82/04). Razčlenjuje ustrezne določbe zakona o gimnazijah ter zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄38-39

Poslanci o novostih v zakonodajnem postopku

dr. Albin Igličar, 18.11.2004

Državni zbor in državni svet

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 38-39/2004Sredi pretekle mandatne dobe Državnega zbora so leta 2002 poslanci sprejeli nov poslovnik(*1). V njem so določili tudi nekatera spremenjena pravila za potek zakonodajnega postopka. Osnovni namen prenovljenega postopka sprejemanja zakona v Državnem zboru, v primerjavi z dotedanjo poslovniško ureditvi...
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄3-4

Ratio in vsebina 19. člena ZDen

dr. Šime Ivanjko, 29.1.2004

Denacionalizacija in lastninjenje

dr. Šime Ivanjko, Pravna praksa, 3-4/2004V praksi se vedno znova pojavljajo vprašanja razlage prve točke prvega odstavka v povezavi s tretjim odstavkom 19. člena Zakona o denacionalizaciji (ZDen - Ur. l. RS, št. 27/91, 56/92, 31/93, 24/95, 65/98 in 76/98), ki določa, da "nepremičnine ni mogoče vrniti, če služi za opravljanje dejavnosti drž...
Naslovnica
Pravna praksa, 2003⁄14

Strokovna delavnica: Evropsko pravo za nepravnike

Nina Inkret, 17.4.2003

Splošni državni akti, simboli in prazniki

Nina Inkret, Pravna praksa, 14/2003V Kranjski Gori je 27. in 28. marca potekala strokovna delavnica "Evropsko pravo za nepravnike", ki jo je pripravil Inštitut za evropsko pravo. Delavnica je bila prvenstveno namenjena nepravnikom (gospodarstvenikom, ekonomistom, različnim drugim strokovnjakom, študentom ...), saj je bila vsebina pro...
Naslovnica
Pravna praksa, 2003⁄14

Podpis nad vsemi podpisi

Tomaž Ilešič, 17.4.2003

Splošni državni akti, simboli in prazniki

Tomaž Ilešič, Pravna praksa, 14/2003Celo med ključnimi akterji evropske integracije je glede napovedi datuma pristopa Slovenije (in ostalih kandidatk) precej dolgo prevladoval dvom, ki se je izražal z odgovori v stilu "pristopili boste, takoj ko bo to mogoče", na nadaljnje vprašanje, "kdaj pa to bo," pa je sledilo pojasnilo, da "takoj...
Naslovnica
Pravna praksa, 2002⁄43

Ustavni sistem Republike Slovenije

Nina Inkret, 5.12.2002

Splošni državni akti, simboli in prazniki, Pravoznanstvo

Nina Inkret, Pravna praksa, 43/2002Dr. Franc Grad, dr. Igor Kaučič, dr. MihaPogačnik in dr. Bojan Tičar so nedavno izdali pregledno, temeljito in za Slovenijo izredno zanimivo delo o temeljih ustavnega sistema Republike Slovenije - The Constitutional System of the Republic of Slovenia. Knjiga ponuja celovit pregled nad ustavnim si...
Naslovnica
Pravna praksa, 2002⁄42

Nov poslovniški model zakonodajnega postopka

dr. Albin Igličar, 28.11.2002

Državni zbor in državni svet

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 42/2002Pravila zakonodajnega postopka Demokratična politična ureditev poudarja pomen postopkovnih pravil pri sprejemanju pravnih aktov in drugih odločitev. Del pravne teorije šteje proceduralna pravila oziroma t. i. "sekundarna pravila za pripoznavo" celo za temelj pravnega sistema(*1). Med pravila, ki dol...
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(57)

Leto objave

2018(1) 2017(2) 2016(2) 2015(1)
2013(1) 2012(1) 2011(1) 2010(1)
2007(3) 2006(3) 2005(3) 2004(2)
2003(2) 2002(2) 2001(2) 2000(3)
1999(5) 1998(4) 1997(2) 1995(4)
1994(3) 1993(3) 1992(1) 1991(5)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA 1.5. DENACIONALIZACIJA IN LASTNINJENJE

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHI JKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov