O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 20 (od skupaj 20)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄4

Zbornik spomladanskega Velikega kongresa javnega naročanja v letu 2018

Milena Basta Trtnik, 24.1.2019

Kultura in umetnost

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 4/2019Področje javnega naročanja je zelo intenzivno spreminjajoče se in dopolnjujoče področje prava, kar terja stalna izobraževanja in usposabljanja oseb, ki javna naročila izvajajo v praksi. Za predstavitev aktualnosti na področju javnega naročanja GV Založba dvakrat letno organizira Veliki kongres javnega naročanja; marca 2018 je potekal spomladanski kongres javnega naročanja, v okviru katerega je izšel Zbornik.
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄3

Kam smo zašli z novelo ZJN-3A?

Milena Basta Trtnik, 17.1.2019

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 3/2019Javno naročanje je način ureditve nabavne politike države (oziroma zavezancev za javno naročanje po 9. členu ZJN-3). Prvotni namen zakonodaje o javnem naročanju je varovanje položaja ponudnikov na trgu in njihove enakopravne obravnave ter zagotavljanje konkurence med ponudniki na relevantnem tržišču. Kot že pregovorno velja v pravu javnih naročil, ureditev področja ni celostna in se zato prepogosto spreminja. Zato je prva sprememba (ZJN-3A, ki se uporablja od 1. novembra 2018) sledila relativno hitro, in sicer le dobri dve leti po uveljavitvi ZJN-3.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄6

Občina kot naročnik s področja infrastrukturne dejavnosti

Milena Basta Trtnik, 15.2.2018

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 6/2018Organi lokalne samouprave v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN-3) so zavezanci za javno naročanje, in sicer t. i. klasični naročnik s splošnega področja. Status zavezanca po ZJN-3 za splošno področje ima občina v vseh primerih, ko izvaja dejavnost s splošnega področja (izvajanje dejavnosti povezanih z delovanjem občine, kot so: izobraževanje, kultura, vzdrževanje in izgradnja cestne infrastrukture in podobno).
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄24-25

Poziv za predložitev dokazil samo najugodnejšemu ponudniku? Ne vedno!

Milena Basta Trtnik, 22.6.2017

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 24-25/2017ZJN-3 sledi cilju Direktive 2014/24/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju in razveljavitvi Direktive 2004/18/ES, da se ponudniki razbremenijo pri pripravi ponudbe na način, da se od njih primarno ob oddaji ponudbe zahteva (le) izjava, vsebovana v enotnem evropskem dokumentu v zvezi z oddajo javnega naročila - ESPD. ESPD pomeni uradno izjavo gospodarskega subjekta, da ne obstajajo razlogi za izključitev in da izpolnjuje pogoje za sodelovanje, hkrati pa zagotavlja ustrezne informacije, ki jih zahteva naročnik.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄39-40

Težave pri pravici do vpogleda po novem ZJN-3

Milena Basta Trtnik, 14.10.2016

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 39-40/2016Pravica do vpogleda v postopkih oddaje javnega naročila je tesno povezana z več načeli in instituti na področju javnega naročanja in na področju pravnega varstva v postopkih oddaje javnih naročil. S pravico do vpogleda se tako uresničujeta načeli transparentnosti in enakopravne obravnave ponudnikov, priznava aktivna legitimacija in uveljavlja učinkovito pravno varstvo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄28

Ravnanja naročnika in ponudnika pri (pred)pripravi javnega naročila

Milena Basta Trtnik, 14.7.2016

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 28/2016Načelo transparentnosti naročnika zavezuje, da javno objavi obvestilo o naročilu oziroma povabilo k oddaji ponudbe. Najpogosteje se ponudniki prek javnih obvestil o naročilu na Portalu javnih naročil seznanijo z naročnikovimi načrti o naročilu blaga, storitev ali gradenj. Na podlagi podatkov iz dokumentacije v zvezi z naročilom lahko ponudniki pripravijo ponudbo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄24

Zakon o javnem naročanju s komentarjem

Milena Basta Trtnik, 16.6.2016

Kultura in umetnost

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 24/2016Novi Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) je začel veljati 1. aprila 2016. Že sredi aprila pa je izšel Zakon o javnem naročanju s komentarjem (IUS SOFTWARE, GV Založba, Ljubljana 2016, 444 strani), ki ga je napisala profesorica na PF Univerze v Mariboru dr. Vesna Kranjc. Profesorica nedvomno zaseda pomembno mesto med pravnimi teoretiki s področja prava javnih naročil, zato je njen komentar k novemu ZJN-3 zelo pomemben za razumevanje zakona.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄42-43

Enakopravna obravnava ponudnikov z vidika istovrstnosti kršitve

Milena Basta Trtnik, 5.11.2015

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 42-43/2015V pravni praksi Državne revizijske komisije se je razvilo pravilo, da lahko ponudnik, čigar ponudba je bila sicer označena kot nepopolna, prereka kršitev pri obravnavi izbrane ponudbe v tistih delih ponudbe, v katerih je bila njegova ponudba spoznana kot nepopolna (istovrstne pomanjkljivosti v ponudbah). To pravilo izhaja iz načela enakopravne obravnave ponudnikov, saj naročnik med ponudniki ne sme v nobeni fazi postopka ustvarjati razlikovanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄22

Predlog ZJN-3

Milena Basta Trtnik, 4.6.2015

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 22/2015Ministrstvo za javno upravo je 24. aprila 2015 v javno razpravo posredovalo osnutek predloga Zakona o javnem naročanju (ZJN-3). Uveljavitev novega zakona je posledica zahteve Evropske unije po prenosu Direktive 2014/24/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju in razveljavitvi Direktive 2004/18/ES in Direktive 2014/25/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o javnem naročanju naročnikov, ki opravljajo dejavnosti v vodnem, energetskem in prometnem sektorju ter sektorju poštnih storitev ter o razveljavitvi Direktive 2004/17/ES. Rok za implementacijo direktiv je 18. april 2016.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄7-8

Bodo odslej popolne ponudbe sestavljali naročniki?

Milena Basta Trtnik, 19.2.2015

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 7-8/2015S sprejemom novele Zakona o javnem naročanju ZJN-2E se je spremenila vsebina instituta formalno nepopolne ponudbe na način, da je poleg dopolnitve ponudbe mogoča tudi sprememba ponudbe v delu, v katerem ni popolna. Do sprejema nedavnih odločitev Državne revizijske komisije sem bila prepričana, da instančni organ ne bo dopustil opredelitve instituta formalno nepopolne ponudbe na način, kot jo je sprejel.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄35

Bo zahtevi po vpisu inženirja v imenik pristojne zbornice ob oddaji ponudbe sledila finančna sankcija?

Milena Basta Trtnik, 11.9.2014

Urejanje prostora

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 35/2014Zaradi zahteve, da mora biti odgovorni inženir vpisan v imenik pristojne zbornice (Inženirske zbornice Slovenije - IZS ali Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije - ZAPS) ob oddaji ponudbe, Ministrstvo za finance napoveduje finančno sankcijo neposredno za naročnike, ki so v projektih, sofinanciranih z evropskimi sredstvi določili tak pogoj. Na podlagi opomina Evropske komisije naj bi se izvedla petodstotna finančna korekcija na del izdatkov projekta, ki so bili sofinancirani iz kohezijskih in strukturnih skladov, kar po grobih ocenah znaša vsaj 15 milijonov evrov. Ministrstvo za finance je pripravilo stališče in v njem podalo napotke, kako naj bi se v prihodnosti določal kadrovski pogoj, ki se nanaša na tujce, ki želijo v Sloveniji opravljati dejavnost reguliranega poklica. Z vidika trenutne področne zakonodaje in ustaljene pravne prakse Državne revizijske komisije sta napoved o finančni korekciji in stališče Ministrstva za finance upravičeno vprašljiva.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄21

Vlaganje in reševanje revizijskih zahtevkov v praksi

Milena Basta Trtnik, 29.5.2014

Kultura in umetnost

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 21/2014Priročnik mag. Maje Potočnik Vlaganje in reševanje revizijskih zahtevkov v praksi (Založba Uradni list RS, Ljubljana 2014, 216 strani, stvarno kazalo je pripravila Maja Prebil) je analitičen prikaz postopka vložitve pravnega sredstva v postopkih oddaje javnega naročila. Glede na dejstvo, da število revizijskih zahtevkov vsako leto narašča in je sprožitev predrevizijskega postopka stalnica pri nekaterih naročnikih in v postopkih oddaje javnega naročila pri naročilih nekaterih predmetov, je poznavanje postopka pravnega varstva za čim učinkovitejšo izvedbo postopka oddaje javnega naročila zelo pomembna.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄20

Financiranje in opravljanje tržne dejavnosti izvajalcev javne službe

Milena Basta Trtnik, 22.5.2014

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 20/2014V Ustavi RS je zapisano, da je Republika Slovenija socialna in pravna država. Naloga države je, da poskrbi za kakovost življenja ter socialno varnost in blaginjo svojih prebivalcev. Z izvajanjem javne službe, ki se kaže kot servisna dejavnost države, se prebivalcem omogoča uporaba javnih dobrin. Pri izvajanju javne službe ima država spodbujevalno vlogo, saj zagotavlja sredstva za izvajanje javne službe. Izvajalci javne službe morajo v skladu s svojim poslanstvom, ki zasleduje javni interes, javna sredstva porabiti za namen svoje ustanovitve. V praksi pa se je izkazalo, da se delež javnih sredstev porablja tudi za izvajanje pridobitne, tržne dejavnosti, ki ni primarni cilj izvajalcev javnih služb. Prispevek obravnava pregled izvajalcev javnih služb z vidika financiranja ter izpostavlja nekatere težave pri poslovanju izvajalcev javnih služb, kot se pojavljajo v praksi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄3

Predlog ZJN-2E

Milena Basta Trtnik, 23.1.2014

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 3/2014Ministrstvo za finance je prejšnji teden na Vlado poslalo predlog za spremembe in dopolnitve Zakona o javnem naročanju (ZJN-2), poimenovan ZJN-2E. Predlog predstavlja že peto spremembo ZJN-2, pri čemer pa glede na sprejem direktive o javnih naročilih lahko pričakujemo, da se bo ZJN-2 v kratkem ponovno spreminjal. Menim, da predlagane spremembe, razen dviga mejnih vrednosti, od katerih dalje je treba uporabljati določila direktiv, niso take, da jih ne bi bilo mogoče uzakoniti že hkrati z nedavno spremembo zakona konec novembra 2012.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄2

Uvodna pojasnila k čistopisu ZJN-2

Milena Basta Trtnik, 16.1.2014

Kultura in umetnost

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 2/2014Pred poletjem je v knjižni obliki izšel čistopis Zakona o javnem naročanju (ZJN-2 - UPB5) z uvodnimi pojasnili Saše Matasa in stvarnim kazalom Neže Planinšič (Založba Uradni list, Ljubljana 2013, 192 strani). Gre za praktičen in dobrodošel pripomoček za uporabo materialnega zakona, ki ureja področje javnih naročil. Uvodna pojasnila se nanašajo na zadnjo - novela ZJN-2D - in predzadnjo spremembo zakona - novela ZJN-2C.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄28

Najnižja cena kot pravilo za zoževanje števila primernih kandidatov v prvi fazi postopka s predhodnim ugotavljanjem sposobnosti?

Milena Basta Trtnik, 18.7.2013

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 28/2013Postopek s predhodnim ugotavljanjem sposobnosti, kot ga določa 26. člen Zakona o javnem naročanju (ZJN-2), je postopek, v katerem naročnik v prvi fazi na podlagi vnaprej predloženih prijav prizna sposobnost ponudnikom in v drugi fazi povabi k oddaji ponudbe kandidate, ki jim je priznal sposobnost. Za to vrsto postopka je torej značilna dvofaznost. V prvi fazi se na podlagi predloženih prijav preveri izpolnjevanje pogojev za izkazovanje usposobljenosti ponudnikov po 41. členu ZJN-2, v drugi fazi pa se primerne kandidate povabi k oddaji ponudbe, izmed katerih naročnik izbere najugodnejšega ponudnika. Namen dveh časovno soslednih si faz postopka s predhodnim ugotavljanjem sposobnosti je v tem, da si naročnik v prvi fazi na podlagi prejetih prijav, s katerimi ponudniki izkazujejo izpolnjevanje pogojev za priznanje sposobnosti, omeji število usposobljenih konkurenčnih ponudnikov, ki jih bo pozneje pozval k oddaji ponudbe.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄19

Priprava na postopek oddaje javnega naročila

Milena Basta Trtnik, 16.5.2013

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 19/2013Izhajajoč iz objavljene statistike, se število postopkov oddaje javnih naročil, zoper katere je bilo vloženo pravno sredstvo, iz leta v leto povečuje. Razlog za to je najverjetneje v dejstvu, da se iz leta v leto povečuje število postopkov oddaje javnih naročil, da je gospodarstvo v recesiji in ponudniki pogosteje uveljavljajo pravna sredstva, deloma v dejstvu, da so se s sprejemom Zakona o pravnem varstvu v postopkih oddaje javnih naročil (ZPVPJN) znižale takse za vložitev zahtevka za revizijo zoper določila razpisne dokumentacije, pomembnejši razlog pa je zagotovo tudi, da se naročniki preslabo pripravijo na postopek oddaje javnega naročila in premalo pozornosti namenijo pripravi "predrazpisne faze", na kateri bo temeljil nadaljnji postopek oddaje javnega naročila.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄9

Posebnosti pravne ureditve javnega naročanja na obrambnem in varnostnem področju

Milena Basta Trtnik, 7.3.2013

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 9/2013Z namenom vzpostavitve preglednega in konkurenčnega trga na obrambnem in varnostnem področju je bil sprejet Zakon o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti (ZJNPOV). Upoštevajoč posebnosti obrambno-varnostnega področja, je ZJNPOV prilagodil ali vnesel povsem nova pravila, ki sicer veljajo na področju javnih naročil. Za naročnike in ponudnike pomeni uveljavitev ZJNPOV sodelovanje v postopkih oddaje javnih naročil, ki v nekaterih delih odstopajo od uveljavljenih pravil javnega naročanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄7-8

Nova pravna ureditev javnega naročanja na obrambnem in varnostnem področju

Milena Basta Trtnik, 21.2.2013

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 7-8/2013Konec leta 2012 je začel veljati Zakon o javnem naročanju na področju obrambe in varnosti (ZJNPOV). Z njegovim sprejetjem je Slovenija v svoj pravni red implementirala Direktivo 2009/81/ES, katere namen je oblikovanje konkurenčnega evropskega trga na področju obrambne tehnologije in industrije. ZJNPOV v slovenski pravni red vnaša enotna in pregledna pravila za postopke oddaje javnih naročil na obrambno-varnostnem področju, s tem pa se na relevantnem trgu odpira konkurenca, ki zaradi pomanjkljive pravne ureditve do sprejema ZJNPOV dejansko ni bila omogočena.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄5

Velika strokovna napaka kot element izločitve ponudnikov

Milena Basta Trtnik, 7.2.2013

PRORAČUN

Milena Basta-Trtnik, Pravna praksa, 5/2013V postopkih oddaje javnega naročila lahko naročniki kot element za izločitev ponudnikov v razpisno dokumentacijo umestijo pogoj, po katerem se iz postopka javnega naročanja izloči ponudnika, ki je storil veliko strokovno napako. Naročniki morajo pri uvrstitvi tega izbirnega pogoja v razpisno dokumentacijo upoštevati pravila Zakona o javnem naročanju (ZJN-2) in glede na dejstvo, da je pogoj opredeljen kot pravni standard, predvsem prakso, ki se je izoblikovala z odločitvami Državne revizijske komisije (DKom) in sodbami Sodišča Evropske unije.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(20)

Leto objave

2019(2) 2018(1) 2017(1) 2016(3)
2015(3) 2014(5) 2013(5)

Področja

3. JAVNE FINANCE 7. NEGOSPODARSKE DEJAVNOSTI 8. UREJANJE PROSTORA IN VARSTVO OKOLJA

Avtorji

< Vsi
AB CĆČDĐEFGHIJKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ
< Prva črka priimka: B

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov