O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 23 (od skupaj 23)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄32

Novosti pri sofinanciranju občin na narodnostno mešanem območju

dr. Roman Lavtar, 30.8.2018

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 32/2018S 1. januarjem 2018 je začela veljati novela Zakona o financiranju občin (ZFO-1C), ki je med drugim spremenila tudi način sofinanciranja uresničevanja pravic avtohtone italijanske in madžarske narodne skupnosti v občinah. Položaj obeh narodnih skupnosti sicer sistemsko ureja Zakon o samoupravnih narodnih skupnostih (ZSNS), ki določa tudi način njunega financiranja. Zakon, ki ureja financiranje občin, pa občinam, kjer prebivata narodni skupnosti, daje pravico do dodatnega financiranja iz državnega proračuna. Novi 20. člen ZFO-1C vsebuje tri novosti glede sofinanciranja občin, v katerih bivata italijanska in madžarska narodna skupnost: opredeljuje konkretno višino sredstev za ta namen, določeno v razmerju do skupne primerne porabe občin; zahteva, da vlada z uredbo uveljavi kriterije za določitev višine sredstev, ki pripadajo posamezni občini; tretja novost pa je, da se občinske manjšinske organizacije odslej lahko sofinancirajo neposredno ali posredno.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄24-25

Sprememba zakona o lokalni samoupravi

dr. Roman Lavtar, 21.6.2018

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 24-25/2018Z 11. majem je začela veljati novela Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-S). Z novelo je odpravljena neustavnost glede možnosti pridobitve lastnosti reprezentativnosti združenja, odpravlja se tudi omejitev nabora nalog, ki jih na svete ožjih delov občin prenesejo občine, poenostavljen je postopek ustanavljanja zvez občin kot oblike medobčinskega sodelovanja, spremenjeni sta ureditev lokalnega naknadnega referenduma in ureditev občinskega odvetništva. Z novelo pa se tudi spodbuja uvedba participativnega proračuna kot instrumenta sodelovanja prebivalcev pri odločanju. ZLS se je z vključitvijo te novele uskladil tudi s predpisi, ki urejajo sistem javnih uslužbencev, stvarno premoženje države in samoupravnih lokalnih skupnosti, referendum in ljudsko iniciativo, ter predpisoma, ki urejata splošni upravni postopek in državno odvetništvo. Zdi se, da si posebno pozornost zaslužijo predvsem tri od naštetih novosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄3-4

Sprememba Zakona o financiranju občin

dr. Roman Lavtar, 25.1.2018

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 3-4/2018S 1. januarjem 2018 je začela veljati novela Zakona o financiranju občin (ZFO-1C). Če strnemo, prinaša novela dve ključni spremembi: spremembo uteži za razdelitev sredstev med občinami in bolj natančno določen postopek oblikovanja višine povprečnine, ki je podlaga za razdelitev. Pri spremembi uteži gre za prilagoditev računske enačbe demografskim gibanjem v občinah tako, da povečuje težo prebivalcev, mlajših od 6 let in starejših od 75 let. Z drugimi besedami to pomeni, da bodo občine z večjim številom prebivalcev, ki sodijo v ti dve kategoriji, prejele nekoliko več sredstev kot doslej, saj imajo z njimi dokazano večje stroške. Pri postopku določanja višine povprečnine, ki pripada posameznemu prebivalcu, pa je izrecno določeno, da se upoštevajo makroekonomske okoliščine državnih financ in s tem fiskalno pravilo. Poleg teh dveh sprememb prinaša novela ZFO-1C še nekatere druge, od katerih velja izpostaviti spremembo pogojev za sofinanciranje skupnih občinskih uprav. Podrobneje o tem v nadaljevanju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄1

Spremenjeni Zakon o lokalnih volitvah

dr. Roman Lavtar, 11.1.2018

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 1/2018Sredi decembra 2017 je začela veljati novela Zakona o lokalnih volitvah (ZLV-J), ki spreminja doslej uveljavljen način določanja datuma glasovanja na vsakokratnih rednih lokalnih volitvah. Zakonodajalec se je ob sprejemu zakona leta 1994 zgledoval po ureditvi, ki velja za volitve poslancev v Državni zbor Republike Slovenije: v 25. členu je določil gibljiv datum, v razponu med ne prej kot dva meseca in ne pozneje kot zadnjo nedeljo ali drug dela prost dan pred potekom štirih let od prejšnjih rednih volitev v občinske svete. Navidezno ustrezna rešitev je povzročila, da je datum rednih lokalnih volitev drsel nazaj, zato so bile vsake redne lokalne volitve na zgodnejši datum. Redne lokalne volitve bodo odslej vedno na tretjo nedeljo v novembru, prvič letos 18. novembra. Poleg te spremembe, ki je bila povod za poseg v zakon, prinaša novela še nekaj drugih novosti, o katerih pišem v nadaljevanju, nobena pa ne posega v volilni sistem.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄48

Druga novela Zakona o glavnem mestu Republike Slovenije

dr. Roman Lavtar, 14.12.2017

Splošni državni akti, simboli in prazniki

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 48/2017Dne 11. novembra 2017 je začela veljati novela Zakona o glavnem mestu Republike Slovenije (ZGMRS-B), ki spreminja način izračunavanja deleža dohodnine, ki pripada Mestni občini Ljubljana (MOL) kot glavnemu mestu Republike Slovenije. Razlog za drugo spremembo zakona je bila nespretna dopolnitev določbe v letu 2009, s katero je bila normirana pravica Mestne občine Ljubljana, da zaradi dokazano večjih stroškov delovanja pri izvrševanju nalog glavnega mesta občina od države prejema letno kompenzacijo. Zakaj je bil prvi poskus ponesrečen? Ker je nomotehnično v besedilu zakona napačno določil višino zneska, hkrati pa predpisal, da se vsaka štiri leta ta znesek izračunava po formuli, ki jo določa vladna uredba. Nespretna formulacija je bila posledica dopolnjevanja predloga predpisa v zadnji fazi obravnave v Državnem zboru Republike Slovenije, pri izvrševanju pa je ta določba povzročala precejšnje težave.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄14

Novela Zakona o občinskem redarstvu

dr. Roman Lavtar, 6.4.2017

Prekrški

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 14/2017S 1. januarjem 2007 je začel veljati Zakon o občinskem redarstvu (ZORed), ki je celovito in sistemsko uredil organizacijo ter določil delovno področje in naloge občinskega redarstva. Opredelil je tudi pogoje za opravljanje nalog pooblaščenih oseb občinskega redarstva, pooblastila, uniforme ter označbe in opremo. Pred tem so področje dela občinskih redarstev urejali le Zakon o varnosti cestnega prometa ter podzakonski akti, občinski odloki in pravilniki. Zaradi potrebe po poenotenju normativne ureditve občinskih redarstev na območju celotne Slovenije je bil ZORed uvod v sistemsko ureditev, kar je postopno vodilo v širitev nalog in pristojnosti občinskih redarstev z Zakonom o varstvu javnega reda in miru, Zakonom o pravilih v cestnem prometu, Zakonom o cestah in Zakonom o zaščiti živali. ZORed je tako prvič celovito uredil pristojnosti občine za ustanovitev in organizacijo ter določitev delovnega področja in nalog občinskega redarstva. Po desetih letih je februarja letos doživel prvo posodobitev Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o občinskem redarstvu (ZORed-A).
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄13

Novosti pri ustanovitvi občinskega pravobranilstva

dr. Roman Lavtar, 2.4.2015

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 13/2015Razprava o morebitnih ukrepih za znižanje stroškov občin se je začela že pred nekaj leti, konkretni vsebinski okvir pa je dobila s pripravo osnutka predpisa, s katerim naj bi v obliki omnibus zakona posegli v več različnih predpisov tako, da bi bodisi zmanjšali administrativne obremenitve občin bodisi povečali prihodke občin ali pa zmanjšali finančne obremenitve zaradi drugih subjektov, ki za občine izvajajo plačljive storitve. Prva različica takega zakona je bila napisana že v letu 2013, končno obliko pa je dobila v pogajanjih med vlado in združenji občin, ki so tekla med lanskim novembrom in januarjem letos. V februarju je bil tako sprejet Zakon o ukrepih za uravnoteženje javnih financ občin (ZUUJFO), ki med drugim posega v enajst različnih predpisov, med drugim tudi v določbo Zakona o lokalni samoupravi (ZLS), ki se nanaša na ustanovitev občinskega pravobranilstva. V nadaljevanju pojasnjujemo, zakaj je prav ta določba prelomna, saj utegne končno pripeljati do ustanovitve občinskih pravobranilstev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄28

Novosti pri izvedbi letošnjih rednih lokalnih volitev

dr. Roman Lavtar, 17.7.2014

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 28/2014Priprave na izvedbo državnozborskih volitev so v polnem teku, zato bi lahko marsikdo prezrl dejstvo, da bodo letos zgodaj jeseni tudi redne lokalne volitve. Zato je zdaj primeren čas za opozorilo o nekaterih zakonodajnih novostih, ki so bile uveljavljene po zadnjih lokalnih volitvah leta 2010 i
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄49-50

Odpoklic in razrešitev občinskih funkcionarjev

dr. Roman Lavtar, 20.12.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 49-50/2012Nedavne javne manifestacije nezadovoljstva prebivalcev so med drugim sprožile tudi oblikovanje nekaterih predlogov za spremembe zakonodaje. Čeprav menim, da protestniki ne zahtevajo sprememb zakonodaje ali političnega sistema, ampak spremembo obnašanja predstavnikov javnih oblasti v smislu uveljavitve etičnih norm in medsebojnega sodelovanja, se je med idejami o spremembi zakonodaje pojavil tudi predlog za uveljavitev instituta odpoklica funkcionarjev. Predlog zakonske ureditve razrešitve funkcionarja, ki bi grobo kršil etične standarde, je bilo mogoče zaslediti tudi v oktobrski številki Vestnika Komisije za preprečevanje korupcije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄31-32

Nadzor občinskih funkcionarjev

dr. Roman Lavtar, 23.8.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 31-32/2012Nedavno so slovenska javna občila objavila novico o pravnomočni obsodbi župana Občine Trebnje in njegovem neetičnem ravnanju, saj kljub obsodbi ni odstopil. Župan je bil za tri kazniva dejanja zlorabe uradnega položaja pravnomočno obsojen na pogojno kazen sedmih mesecev zapora s preizkusno dobo enega leta. Na dogodek se je odzvala tudi Komisija za preprečevanje korupcije in na svoji spletni strani objavila stališče, v katerem med drugim ugotavlja, da je za brezbrižen odnos funkcionarjev do etičnosti in ugleda, ki bi ga morali uživati in varovati pri svojem delu ter v javnosti, odgovoren tudi zakonodajalec, saj zakonsko ni uredil možnosti razrešitve (izreka nezaupnice oziroma odpoklica) župana, podžupana ali občinskega svetnika v primeru njegovega nezakonitega ravnanja, s tem pa posredno dopušča razmah takih primerov. Menim, da ni tako, kar bom utemeljil z mednarodno, ustavno in zakonsko podlago za nadzor države nad lokalno samoupravo, pri čemer bom obravnaval zgolj pravne vidike najstrožjih ukrepov države zoper lokalno samoupravo v luči načela sorazmernosti, ne pa tudi etičnih vidikov konkretnega primera, ki si zaslužijo posebne obravnave.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄2

Lokalne volitve - najpogostejše napake pri delu volilnih odborov

dr. Roman Lavtar, 19.1.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 2/2012Stališča v tem prispevku niso nujno tudi stališča ustanove, v kateri je avtor zaposlen. Volitve v Državni zbor Republike Slovenije 4. decembra lani so bile prve volitve, pri katerih je bilo treba ob odločitvi županov za kandidaturo v primeru izvolitve računati s prenehanjem mandata in tako z n
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄18

Sprememba uredbe o evropskem združenju za teritorialno sodelovanje (EZTS)

Roman Lavtar, 12.5.2011

Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 18/2011Vlada je 10. februarja sprejela predlog uredbe o spremembah Uredbe o ustanavljanju evropskega združenja za teritorialno sodelovanje (EZTS). S tem je dopolnila uredbo, sprejeto 20. marca 2008, s katero je v slovenski pravni red implementirala Uredbo (ES) št. 1082/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 5. julija 2006 o ustanovitvi EZTS (v nadaljevanju Uredba 1082/2006/ES). Uredba slovenske vlade je bila v dveh točkah v neskladju z evropskim predpisom, pri opredeljevanju nalog EZTS in pri omejitvah statusa EZTS. Sprememba slovenske uredbe ti neskladji odpravlja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄33

Ukinitev splošnega državnega izpita za javne uslužbence

dr. Roman Lavtar, 28.8.2008

Uprava

dr. Roman Lavtar, dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 33/2008Državni zbor je 17. junija sprejel novelo Zakona o javnih uslužbencih,1 s katero je črtal XXII. poglavje Strokovni izpiti. To pomeni ukinitev državnega strokovnega izpita, ki ga je parlament uzakonil leta 2002, leto pozneje pa mu je vsebino v dosedanjem obsegu določil Pravilnik o strokovnem izpitu z...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄2

Zakon o občinskem redarstvu

mag. Roman Lavtar, 18.1.2007

Prekrški

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 2/2007mag. politoloških znanosti, Služba Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalno politiko Državni zbor Republike Slovenije je po precej polemični razpravi konec leta 2006 sprejel Zakon o občinskem redarstvu (ZORed),1 ki prvikrat, odkar imamo v Republiki Sloveniji moderno lokaln...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄6

Naloge občinskega redarja – nov pravilnik

mag. Roman Lavtar, 16.2.2006

Lokalna samouprava, Prekrški

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 6/2006Sredi novembra lani sta bila v Uradnem listu1 na podlagi zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1-UPB2) objavljena dva nova podzakonska predpisa, ki vplivata na opravljanje nalog občinskih redark in redarjev. Prvi predpis ureja pogoje za opravljanje nalog občinskih redarjev, drugi pa enotno unifor...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄2

Dokumenti Sveta Evrope o lokalni samoupravi

mag. Roman Lavtar, 19.1.2006

Lokalna samouprava

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 2/2006Leta 2005 je Svet Evrope, ki je danes največja mednarodna organizacija v Evropi, saj vključuje 46 držav članic z 800 milijoni prebivalcev, proslavil obletnico dveh pomembnih dogodkov, ki sta zaznamovala in usmerila razvoj lokalne samouprave na Stari celini. Minilo je namreč petindvajset let od podpi...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄1

Še ena sprememba zakona o lokalnih volitvah

mag. Roman Lavtar, 12.1.2006

Lokalna samouprava

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 1/2006Potem, ko so 13. avgusta 2005 začele veljati spremembe in dopolnitve dveh zakonov s področja lokalne samouprave – zakona o lokalni samoupravi in zakona o lokalnih volitvah (o novostih smo pisali v PP, št. 33), sta poslanca SDS Marijan Pojbič in Drago Koren 3. novembra 2005 vložila predlog za ponovn...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄42

Spremembe zakona o financiranju občin

mag. Roman Lavtar, 10.11.2005

Lokalna samouprava

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 42/2005V Ur. l. RS, št. 90/05 objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o financiranju občin (ZFO-B), ki je že začel veljati. Razloge za spremembe sem predstavil že v PP št. 27/2005, zato bom tokrat poudaril bistvene novosti, ki jih prinaša novela. Vlada je že 15. junija sprejela predlog sprememb...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄33

Noveli ZLS-M in ZLV-E

mag. Roman Lavtar, 1.9.2005

Lokalna samouprava

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 33/2005Sredi avgusta, natančneje 13., so začele veljati spremembe in dopolnitve dveh zakonov s področja lokalne samouprave, in sicer novela zakona o lokalni samoupravi (ZLS-M) in novela zakona o lokalnih volitvah – ZLV-E.1 Ker gre v obeh primerih za manjše, vendar odmevne spremembe, si zaslužijo nekoliko p...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄27

Financiranje občin

Roman Lavtar, 14.7.2005

Lokalna samouprava

Roman Lavtar, Pravna praksa, 27/2005Občine in država so v pogojih globalizacije razpeti med vedno novimi zahtevami sodobne ekonomije na eni in omejenostjo javnih sredstev na drugi strani. Če želijo loviti korak z naglo razvijajočo se tehnologijo in potrebami globalne ekonomije, morajo vedno več sredstev namenjati investicijam v javno ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄1

TEMELJNE PRAVICE: Romi in enakost pred zakonom

Roman Lavtar, 13.1.2005

Splošni državni akti, simboli in prazniki

Roman Lavtar, Pravna praksa, 1/2005V decembru 2004 nas je poslanec Zmago Jelinčič že drugič presenetil z vložitvijo predloga zakona o romski skupnosti (ZRom-S, prva obravnava),(*1) s katerim naj bi bilo z vsega skupaj tremi členi, kolikor jih besedilo predloga vsebuje, »dokončno rešeno romsko vprašanje«. Presenetil je morda preveč do...
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄42

Medsebojna nezdružljivost župana in poslanca

mag. Roman Lavtar, 9.12.2004

Državni zbor in državni svet

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 42/2004V novembru je Državni zbor Republike Slovenije, ko je dopolnjeval Zakon o poslancih (Ur. l. RS, št. 123/04), zamudil še eno priložnost, da uredi vprašanje nezdružljivosti funkcij poslanca in župana. Gre namreč za vprašanje, ki se v samostojni Sloveniji kot nerešeno pojavlja večkrat v različno gostih...
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄36

Nova vloga občinskega redarstva

mag. Roman Lavtar, 4.11.2004

Lokalna samouprava, Prekrški

mag. Roman Lavtar, Pravna praksa, 36/2004Sredi avgusta je začel veljati nov zakon o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1), ki med drugim prinaša nekatere novosti v delo občinskih redarjev. Zakon določa, da občinski redarji zaradi zagotavljanja varnega in neoviranega cestnega prometa, razen na državnih cestah zunaj naselja, izvajajo nadzor ...
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(23)

Leto objave

2018(4) 2017(2) 2015(1) 2014(1)
2012(3) 2011(1) 2008(1) 2007(1)
2006(3) 2005(4) 2004(2)

Področja

1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 2. PRAVNA PODROČJA 10. MEDNARODNO PRAVO

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKL MNOPQRSŠTUVWXYZŽ
< Prva črka priimka: L

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov