O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 7 (od skupaj 7)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄41-42

Občina kot etažna lastnica in rezervni sklad

Boštjan Udovič, 25.10.2018

Stanovanjska razmerja, poslovne stavbe in prostori

Boštjan Udovič, Pravna praksa, 41-42/2018Občina je kot etažna lastnica v večstanovanjski stavbi skladno z določbo 41. člena Stanovanjskega zakona (SZ-1) v okviru svojih namenskih sredstev oblikovala svoj rezervni sklad, zato ni dolžna vplačevati v rezervni sklad večstanovanjske stavbe. Po stečaju gospodarske družbe, ki je upravljala stavbo, in poneverbi sredstev rezervnega sklada je občina zavzela stališče, da nima terjatev do starega upravnika, saj ta ni odtujil sredstev, ki so bila zbrana v okviru njenih namenskih sredstev. Obenem občina ne želi prevzeti dela stroškov za prijavo terjatve odtujenih sredstev rezervnega sklada v stečajno maso. Sredstva rezervnega sklada, ki jih občina vodi v okviru svojih namenskih sredstev, torej obravnava kot svoj denar, in ne kot skupno last etažnih lastnikov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄39-40

Nesoglasja med etažnimi lastniki in upravniki

Boštjan Udovič, 12.10.2018

Stanovanjska razmerja, poslovne stavbe in prostori, Lastnina in druge stvarne pravice

Boštjan Udovič, Pravna praksa, 39-40/2018Čeprav v javnosti, tako laični kot strokovni, že nekaj časa poteka intenzivna razprava o spremembah na področju upravljanja nepremičnin, so številna pomembna vprašanja še vedno zapostavljena. Eno od teh, ki pogosto (običajno negativno) vpliva na zadovoljstvo etažnih lastnikov, so njihova razmerja z upravniki. Pri tem gre predvsem za jasno opredelitev pristojnosti tako upravnika kot etažnih lastnikov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄30-31

Sosed v večstanovanjski hiši obnavlja stanovanje

Boštjan Udovič, 23.8.2018

Stanovanjska razmerja, poslovne stavbe in prostori

Boštjan Udovič, Pravna praksa, 30-31/2018V večstanovanjski stavbi se je spodnji sosed odločil obnoviti stanovanje, kar je očitno vključevalo tudi podiranje nenosilne stene. Najavo del je objavil le na oglasni deski v bloku. Na pristojni Upravni enoti so potrdili, da podiranje stene ni bilo najavljeno. Ob podiranju stene so na stenah mojega stanovanja, ki je nad njegovim, nastale razpoke. Upravnika sem najprej klicala zaradi hrupa in prahu, kasneje še zaradi razpok na stenah, ki sem jih tudi fotografirala. Upravnik si je razpoke ogledal, zapisnika o ogledu pa ni naredil in ga tudi po večkratnih pozivih noče narediti. V mojem stanovanju se razpoke širijo. S tem je seveda tudi vrednost stanovanja nižja. Upravnik je pridobil kontakt izvajalca del v spodnjem stanovanju, ki je ponudil sanacijo. A jaz izvajalcu del ne zaupam, saj je delo opravil nestrokovno, kar dokazujejo razpoke v mojem stanovanju. Upravnik se sedaj izgovarja, da je to vse, kar je njegova naloga. Jaz pa menim, da sta njegovi nalogi tudi pravočasno opozarjanje stanovalcev na nestrokovna delovanja v večstanovanjski stavbi in pomoč pri sanaciji stanovanj nedolžnih žrtev takih posegov drugih etažnih lastnikov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄30-31

Časovno omejen mandat ni rešitev za težave pri upravljanju

Boštjan Udovič, 23.8.2018

Stanovanjska razmerja, poslovne stavbe in prostori

Boštjan Udovič, Pravna praksa, 30-31/2018Od marca 2016, ko je Ministrstvo za okolje in prostor obvestilo, da bo začelo s postopki za celovito spremembo stanovanjske zakonodaje, v okvir katere trenutno spada tudi področje upravljanja nepremičnin (oziroma večstanovanjskih in poslovno-stanovanjskih stavb), sta laična in strokovna javnost ponudili veliko predlogov za izboljšanje sedanje ureditve. Žal so predvsem predlogi laične javnosti pogosto nedomišljeni in nekonsistentni, včasih pa izvirajo iz partikularnih interesov posameznega predlagatelja. Resorno ministrstvo na nekatere predloge ni uspelo odgovoriti s strokovnimi argumenti in je deloma tudi popuščalo pod težo populistične všečnosti nekaterih idej. Večkrat so bila preslišana opozorila strokovnih krogov, da vsakega predloga žal ni mogoče uporabiti v slovenskem sistemu upravljanja nepremičnin, ne da bi korenito posegli v same temelje ureditve, ki se je v precejšnji meri do sedaj izkazala za zgledno in moderno.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄2

Pogoji za opravljanje upravljanja

Boštjan Udovič, 18.1.2018

Stanovanjska razmerja, poslovne stavbe in prostori

Boštjan Udovič, Pravna praksa, 2/2018V tem prispevku na temo upravljanja nepremičnin v Republiki Sloveniji bom nekaj besed namenil predvsem problematiki pogojev za opravljanje dejavnosti oziroma njihove odsotnosti in vplivu, ki ga ima takšna popolna deregulacija na tako občutljivem področju za izvajalce in uporabnike storitev upravljanja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄49-50

Enotna ureditev upravljanja večlastniških nepremičnin

Boštjan Udovič, 21.12.2017

Stanovanjska razmerja, poslovne stavbe in prostori, Lastnina in druge stvarne pravice

Boštjan Udovič, Pravna praksa, 49-50/2017V prvem prispevku na temo upravljanja stavb v etažni lastnini sem ponudil splošen pregled trenutnega stanja in navedel težave, s katerimi se etažni lastniki in upravniki soočajo pri upravljanju nepremičnin, posamezna vprašanja pa bom sedaj nekoliko bolj podrobno analiziral v sklopu nekaj tematsko zaokroženih člankov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2017⁄41-42

Boljše izvajanje zakonodaje za boljše upravljanje

Boštjan Udovič, 26.10.2017

Stanovanjska razmerja, poslovne stavbe in prostori

Boštjan Udovič, Pravna praksa, 41-42/2017V zadnjem času v javnosti ponovno postaja vse bolj aktualno vprašanje upravljanja večstanovanjskih stavb v etažni lastnini. Po eni strani je to posledica posameznih odmevnih primerov oškodovanja etažnih lastnikov s strani upravnikov, po drugi strani pa tudi prizadevanj resornega ministrstva za prenovo stanovanjske zakonodaje, del katere je v tem trenutku nekoliko neposrečeno tudi upravljanje večstanovanjskih stavb. Medtem ko posamezni etažni lastniki, združeni v različne oblike civilnih združenj, zatrjujejo, da so zlorabe neposreden rezultat nedorečene in slabe zakonodaje, stroka bolj ali manj enotno stoji na stališču, da sama regulativa na področju upravljanja niti ni tako slaba, čeravno v določenih elementih potrebna popravkov.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(7)

Leto objave

2018(5) 2017(2)

Področja

2. PRAVNA PODROČJA

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPQRSŠTU VWXYZŽ
< Prva črka priimka: U

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov