O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 9 (od skupaj 9)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄2

Izbrani vidiki razvoja ZUP - prek današnjih problemov k jutrišnjim ciljem

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 16.1.2014

Upravni postopek in upravne takse

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 2/2014Upravni postopek je pri nas klasično razumljen kot osnovni formalnoprocesni okvir za uveljavitev z materialnim javnim pravom (področnimi zakoni) določenih pravic, pravnih interesov in obveznosti v upravnopravnih in mestoma drugih javnopravnih razmerjih, torej v odnosu posameznikov, pravnih oseb in skupin le-teh do oblastnih institucij (upravnih organov). Glede na njegovo pravno ureditev in razumevanje pa je lahko upravni postopek temeljno orodje za dialog med javno upravo in strankami oziroma uporabniki javnih storitev za partnerski razvoj družbe. V tem smislu na temelju ključnih obstoječih problemov na tem področju po najini oceni izpostavljava nekaj izbranih izhodišč in smernic, v okviru katerih bi kazalo iskati nadaljnje potenciale razvoja, zlasti glede spreminjanja in obsega veljave Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP).
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄26

Zakonitost popravnega izpita države pri izdaji dohodninskih informativnih izračunov

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 4.7.2013

Upravni postopek in upravne takse

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 26/2013Sredi aprila letos v medijih skoraj ni bilo mogoče prezreti, da je Davčna uprava Republike Slovenije (DURS) več kot osem tisoč zavezancem za dohodnino poslala informativni izračun dohodnine, ki je temeljil na napačnih podatkih o starševskih prejemkih. Zaradi spregleda enega mesečnega izplačila je bila zato obračunana davčna osnova nižja. Ob javnih pozivih ministra za notranje zadeve, da naj DURS sam popravi napako, ki je niso povzročili zavezanci, so predstavniki slednjega razmišljali o možnostih, ali omenjenim zavezancem pošljejo nove izračune ali predizpolnjene ugovore s predplačano ovojnico. DURS je napačne izračune nadomestil z novimi, a skoraj dva meseca pozneje, tako da so bili zavezancem vročeni junija 2013, med drugim pa v novih izračunih opredelil prve kot brezpredmetne. Tako ravnanje poraja temeljna vprašanja o zakonitosti novih informativnih izračunov, saj informativni izračuni z iztekom roka za ugovor, če ta ni vložen, pridobijo pravno naravo pravnomočne upravne odločbe.
Naslovnica
Pravna praksa, 2013⁄11

Javni interes delovanja društev in zavodov po presoji občin - med (arbitrarno) nujo in zakonitostjo

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 21.3.2013

Uprava

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 11/2013Javna uprava oziroma javnopravne skupnosti se vse bolj zavedajo nuje delovanja v interesu ljudi oziroma pravnih oseb, za skupne potrebe katerih naj bi skrbeli. To še toliko bolj velja na lokalni ravni izven centra Slovenije, kjer so odnosi bolj osebni in ekonomske razmere neredko manj ugodne. A v vsakodnevnih razmerjih mora imeti taka sicer hvalevredna usmeritev meje, saj je treba zaradi varstva skupne koristi pred zasebnimi, pravne varnosti in enakosti pred zakonom primarno spoštovati javni interes. Ta mora biti v ta namen jasno opredeljen, sicer se vzpostavlja arbitrarno delovanje. Tako kaže primer ravnanja več (verjetno večine) občin po Sloveniji, ko presojajo o zatrjevanem delovanju društev, zavodov in podobnih oseb "v javnem interesu" in v tem okviru o sofinanciranju njihove dejavnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄19

Izvršljivost pred vročitvijo - tlakovec na poti v pekel neustavnosti

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 17.5.2012

Uprava

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 19/2012Zakon o uravnoteženju javnih financ (ZUJF) že več tednov buri najrazličnejše duhove, saj nesistemsko neposredno posega v 45 zakonov in prinaša več ustavno spornih določb. V tem prispevku opozarjava na nekatere, do zdaj še neizpostavljene "rešitve", ki majejo temelje sistema ustavnega upravnega prava. Meniva, da ZUJF namreč delno protiustavno in v preostalem daleč od optimalnega spreminja tudi vprašanje vročanja in izvršljivosti po Zakonu o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS) in Zakonu o splošnem upravnem postopku (ZUP).
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄34

Upravna in sodna pravnomočnost posamičnih upravnih aktov

Matjaž Remic, 8.9.2011

Upravni postopek in upravne takse

mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 34/2011Že uvodoma naj pojasnim, da je naslov prispevka provokacija. Nepredstavljivo je, da bi posamični upravni akt postal "upravno pravnomočen" in ločeno "sodno pravnomočen", saj je v zvezi z učinkovanjem upravnega akta bistveno le, ali je pravnomočen in kdaj je pravnomočnost nastopila. Ni namreč mogoče govoriti o dveh vidikih pravnomočnosti in še manj o dveh različnih trenutkih njenega nastanka. Zato izpostavljam situacije, ko upravni organ in sodišče oziroma izvršilna in sodna veja oblasti v praksi drugače štejeta nastanek pravnomočnosti istega upravnega akta, pa pri tem ne gre za nezavedno napako, ampak za različen pogled na isto stvar. Zato žal ne bi bilo nenavadno, da zainteresirani, ki se obrne na upravni organ in sodišče, dobi potrdili o pravnomočnosti, ki se bosta glasili na drug datum. Z vidika pravne varnosti in zaupanja v pravo smo soočeni z nesprejemljivo situacijo, ki vsaj potencialno neposredno posega v pravni položaj posamezne stranke in na celotno oblastno delovanje meče dvom o kompetentnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄10

Plačilo stroškov obnovljenega postopka

Matjaž Remic, 13.3.2008

Upravni postopek in upravne takse

Matjaž Remic, Pravna praksa, 10/2008 Investitorja menita, da je v nasprotju s 113. oz. 114. členom ZUP, da bi morala nositi stroške postopka, sproženega z izrednim pravnim sredstvom, saj ta člena določata stroške rednega postopka.
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄38

E-vročanje v upravnem postopku

Matjaž Remic, 6.10.2005

Upravni postopek in upravne takse, Elektronsko trgovanje in poslovanje

Matjaž Remic, Pravna praksa, 38/2005V PP 28/2005 je Marijan Štriker v članku E-vročanje po ZUP že obravnaval aktualno temo elektronskega vročanja v upravnem postopku. Vendar se omenjeni avtor kljub naslovu članka ni omejil le na institut vročanja, kot bi lahko sklepali, pač pa je prikazal celotno elektronsko poslovanje v upravnem post...
Naslovnica
Pravna praksa, 2005⁄4

Overitve upravnih postopkov

Matjaž Remic, 3.2.2005

Upravni postopek in upravne takse

Matjaž Remic, Pravna praksa, 4/2005V PP, št. 3/2005 je objavljen prispevek Poceni overitve ne bodo poceni notarja Darka Jeršeta o upravnih overitvah, v katerem je izhajal iz javno znanih dejstev, s katerimi je takrat še ministrstvo za notranje zadeve (zdaj ministrstvo za javno upravo) utemeljevalo ponovno uvedbo instituta upravnih ov...
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄27

Upravne takse

Matjaž Remic, 26.8.2004

Upravni postopek in upravne takse

Matjaž Remic, Pravna praksa, 27/2004I. Zakon o upravnih taksah v 1. členu določa, da ta zakon ureja plačevanje upravnih taks za spise in dejanja v upravnih in drugih javnopravnih stvareh pri upravnih organih. * Ali to pomeni, da mora biti za vsako vlogo, ki dospe na občino, plačana tudi upravna taksa -- pa čeprav ne gre za upravni...
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(9)

Leto objave

2014(1) 2013(2) 2012(1) 2011(1)
2008(1) 2005(2) 2004(1)

Področja

1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 2. PRAVNA PODROČJA 5. GOSPODARSKE DEJAVNOSTI

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPQR SŠTUVWXYZŽ
< Prva črka priimka: R

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov