O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 23 (od skupaj 23)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2019⁄21-22

Slovenski javni uslužbenci - "skoraj vsi so odlični"

dr. Mirko Pečarič, 6.6.2019

Plače v negospodarstvu, Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 21-22/2019Ocene delovne uspešnosti v javnem sektorju "letijo v nebo". S skepso v tak rezultat se pričujoči prispevek loteva delovne uspešnosti in niza argumente za objektiviziranje tega ocenjevanja. Kljub opravljanju letnih pogovorov z zaposlenimi in znanimi jasnimi kriteriji za določitev ocene delovne uspešnosti ostaja problem odsotnosti povratne zveze. V kriterijih namreč manjkata kakovost in obseg opravljenega dela iz 127. člena Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) oz. rezultati dela iz 17. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS), posredno pa manjka predhodni dogovor o programu dela in ciljih v povezavi s tem, kaj se pričakuje od posameznika. Naloge javnega uslužbenca morajo biti jasno določene in spremljane v obliki načrta dela s kriteriji osebnih dosežkov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄48

Neznosna lahkost bivanja: upanje v javno upravo s človeškim obrazom

dr. Mirko Pečarič, 13.12.2018

Uprava, Tujci

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 48/2018Javne politike se ne da najbolje razumeti z vidika zakonodaje ali najvišjih položajev upravljavcev, pač pa prek nižjih institucij in ljudi, zaposlenih v njih. Odločitve uradnikov, rutine, ki jih vzpostavljajo, in načini, ki jih ustvarjajo za spopadanje z negotovostmi in delovnimi nalogami, se tako ali drugače prelevijo v javne politike, ki jih izvajajo. Njihov način dela, dobro ali slabo izvajanje javnih storitev prispeva k "zdravju ali bolezni" države. Besede, ki jim uslužbenska diskrecija daje konkretnejšo vsebino "v mislih, besedah in dejanjih", lahko prikažemo skozi prizmo posamičnih primerov, tudi tega, ki je predstavljen v nadaljevanju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄28-29

Nejasnosti pravne narave odloka

dr. Mirko Pečarič, 19.7.2018

Splošno o vrednostnih papirjih in borzi

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 28-29/2018Slovenski mediji so nedavno poročali o izbiri "strateškega partnerja" (kitajsko državno podjetje Hisense), ki naj bi velenjsko Gorenje rešil pred črnim scenarijem. Na Ministrstvu za finance so po poročanju STA "ponovili stališče, da je strategija upravljanja kapitalskih naložb države političen dokument, ki ga je sprejel državni zbor. Naloga poslovodstva družb v državni lasti je maksimiranje vrednosti podjetja za lastnika. Končno odločitev o prodaji bo sprejelo poslovodstvo KAD, ki mora oceniti vrednost naložbe, če ostanejo lastniki v obstoječem deležu oz. če se iz družbe umaknejo".
Naslovnica
Pravna praksa, 2018⁄5

Koncesije za raziskave in razvoj ter socialne storitve niso klasične koncesije storitev

dr. Mirko Pečarič, 1.2.2018

ZNANOST IN RAZISKOVALNA DEJAVNOST, SOCIALNO VARSTVO IN ZAVAROVANJE

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 5/2018Vlada je v Državni zbor poslala predloga Zakona o postopkih za podeljevanje koncesij (ZPPK) in Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (ZJZP-1). Prvi bo urejal koncesijska razmerja, drugi pa javno-zasebna partnerstva na področju infrastrukture. Kljub temu da prvi načeloma ne regulira koncesij na področju negospodarskih javnih služb, ima kar nekaj določb, ki neposredno vplivajo nanje. Še posebej na področju raziskovalnih in razvojnih storitev pušča odprtih kar nekaj vprašanj, ki bi jih lahko rešili (vsaj) v novem predlogu Zakona o raziskovalni dejavnosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄16-17

Novela ZNPPol - boj med sledenjem tehniki in varovanjem pravic posameznikov

dr. Mirko Pečarič, 21.4.2016

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 16-17/2016Predlagane spremembe in dopolnitve Zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPPol) naj bi "dopolnjevale in natančneje urejale določbe, ki so se med izvajanjem zakona pokazale kot pomanjkljive ali premalo natančno urejene tako, da bo zagotovljena še višja pravna in osebna varnost ljudi in njihovega premoženja in usklajenost z drugimi sistemskimi zakoni". Kljub tej všečni iztočnici v nekaterih delih predlog ne daje tega, kar obljublja.
Naslovnica
Pravna praksa, 2016⁄11

Predlog novega Zakona o javnih uslužbencih - kje manjkajo luknje?

dr. Mirko Pečarič, 17.3.2016

Uprava, Delovna razmerja

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 11/2016Če se večinoma strinjamo, da je oblikovanje problema pomembnejše od njegove rešitve, pa zapisana ocena stanja in razlogi za sprejem v predlogu novega Zakona o javnih uslužbencih temu odkrito nasprotujejo. Ker problemi niso jasno izpostavljeni, ne moremo vedeti, ali zakon predvideva prave rešitve. Lewis Carroll je v Alici v čudežni deželi zapisal, da "če ne veš, kam si namenjen, potem te do tja vodi vsaka pot"; mogoče to velja za pohode v naravi, nikakor pa ne za normativne sprehode po zakonodaji, ki spregledajo očitno, da bi reševali obrobno.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

Predlog novega zakona o javnih uslužbencih - velike govorice, male resnice

dr. Mirko Pečarič, 19.11.2015

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 45-46/2015Ministrstvo za javno upravo je pripravilo predlog zakona o javnih uslužbencih (ZJU-1) in (nekaj podobnega) noveli Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS), s katerima naj bi ustvarili "okolje za razvoj profesionalnih potencialov javnih uslužbencev in kakovostnih javnih storitev" (Koalicijska pogodba, 2014). Vedno je pohvalno, če kdo spomni, da je v javni upravi največji potencial prav v javnih uslužbencih, a tudi ti - ki so pisali predloga zakonov in Strategijo razvoja javne uprave 2015-2020 (strategija) - bi morali spoštovati tisto temeljno načelo, ki se je pojavilo že ob začetkih pravnih držav in omejevanja državne oblasti, tj. patere legem quam ipse fecisti (trpi, spoštuj pravo, ki si ga sam sprejel). Za izboljšanje zakonodajnega okolja je namreč v strategiji kot ciljno stanje navedeno, da je treba "za izboljšanje postopka sprejemanja predpisov, olajšanje presoje in hkrati njeno približanje tako pripravljavcem predpisov kakor tudi zainteresirani javnosti v celoti uvesti presojo učinkov pri pripravi predpisov na vsa področja (okolje, sociala, finance, informacijske rešitve državne uprave in celotnega javnega sektorja) [...] Hkrati je treba večjo pozornost nameniti prenormiranju oziroma povečevanju standardov EU (gold-plating) in (ne)uporabi izjem oziroma manjši obremenitvi določenega dela prebivalstva - uvedba pristopa 'uvedi oziroma razloži'. Tako je treba v postopku priprave presoje posledic učinkov na predpise obvezno uvesti primerjavo med evropskimi in med že obstoječimi oziroma pripravljenimi zahtevami na državni ravni". Obvezno naj bi se uporabljala test MSP in (že passé) test RIA.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄11-12

Strategija razvoja javne uprave brez strategije

dr. Mirko Pečarič, 19.3.2015

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 11-12/2015Za vse, ki se ukvarjamo z javno upravo, se spodobi, da si preberemo najpomembnejše dokumente države s tega področja; to velja tudi za Strategijo razvoja javne uprave 2015?2020, ki jo je pripravilo Ministrstvo za javno upravo. Bila naj bi "enovit krovni strateški dokument, ki pomeni tudi podporo in zavezo za uresničevanje strategije razvoja celotne države". Ko sem strategijo prebral, so moji občutki prehajali iz razočaranja v zaskrbljenost. Ne vem, kaj bi rekel ob predpostavki, da naj bi jo napisal "cvet" strokovnjakov s tega področja (če je ni, je že to zaskrbljivo). Vsekakor nekaj v smislu "bo treba še enkrat pogledati" ali "vašega predloga ne sprejemam". Nenehna mantra o uspešni, učinkoviti in racionalni organizaciji javne uprave, ki se v strategiji uporablja celo na napačne načine, in vrsta tavtologij, ko se deli ministrovega predgovora ponavljajo v vsebini strategije, že na začetku zbudi dvom o njeni uspešnosti in potrebo po tem, da o njej spregovorim.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄48

Alternativno reševanje sporov v upravnem pravu

dr. Mirko Pečarič, 11.12.2014

Kultura in umetnost

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 48/2014Dočakali smo izid dela, ki obravnava alternativno reševanje sporov (ARS) v upravnih postopkih in ponuja alternative klasičnim rešitvam. Gre predvsem za opis prakse v izbranih državah - v Nemčiji, na Nizozemskem, v Španiji, na Danskem, v Franciji, v Italiji, v Belgiji, v Avstriji, v Sloveniji, na Češkem, na Poljskem, na Madžarskem, v Veliki Britaniji, v Romuniji, v Srbiji in v EU. Pri pisanju knjige je sodelovala tudi profesorica na Fakulteti za upravo Univerze v Ljubljani dr. Polonca Kovač, na kar smo lahko ponosni. Knjiga v izvirniku nosi naslov Alternative Dispute Resolution in European Administrative Law (urednika Dacian C. Dragos in Bogdana Neamtu, založba Springer, New York 2014).
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄37

Nujni postopek za spremembo ZViS v imenu "koga ali kaj" za račun "koga ali česa"?

dr. Mirko Pečarič, 27.9.2012

Višje in visoko šolstvo

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 37/2012Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport je 3. septembra 2012 na državnem portalu e-uprava.gov.si objavilo predlog novele Zakona o visokem šolstvu (ZViS). Ministrstvo predlaga sprejem predloga zakona po nujnem postopku, ki je po Poslovniku Državnega zbora RS predviden za preprečitev težko popravljivih posledic za delovanje države. Tak predlog mora vlada posebej utemeljiti (drugi odstavek 143. člena Poslovnika). Ker naj bi se odločanje po nujnem postopku v demokratičnih ureditvah uporabljalo v skrajnih primerih, kot "zadnje zatočišče pravne države", si poglejmo razloge, s katerimi ministrstvo utemeljuje nujni postopek in "hkratno" spremembo sestave Nacionalne agencije RS za kakovost v visokem šolstvu (NAKVIS).
Naslovnica
Pravna praksa, 2011⁄44

Protikrizni sklep Vlade nima mandata za ustvarjanje pravne krize

dr. Mirko Pečarič, 17.11.2011

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 44/2011Vlada RS je sprejela Sklep o omejitvi zaposlovanja, s katerim je povzela vsebino zavrnjenega predloga zakona o interventnih ukrepih in jo nadgradila še z dodatno vsebino. Sklep je pravi gejzir pravnih vprašanj glede njegove pravne narave, identifikacije posameznih vrst pravnih in internih aktov, razmerij med vejami oblasti, ustavne problematike, delovnopravnih vprašanj in hierarhičnega usmerjanja podrejenih organov. Manjše probleme skuša rešiti tako, da povzroča še večje nasprotne učinke.
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄49-50

Ringi - japonski način sprejemanja odločitev

dr. Mirko Pečarič, 18.12.2008

Gospodarske družbe, splošni predpisi

dr. Mirko Pečarič, dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 49-50/2008Sistem ringi je kolektivni postopek sprejemanja odločitev "od spodaj navzgor". V zahodnem svetu se glavne odločitve sprejemajo na višjih ravneh, kar pomeni, da poteka kolektivni postopek sprejemanja odločitev "od zgoraj navzdol". Poudarjen je večji individualizem in centralizem. V naši okolici, kjer...
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄38-39

Je (ne)izločitev senatorja stvar avtonomije ali kršitve zakona?

dr. Mirko Pečarič, 2.10.2008

Upravni postopek in upravne takse

dr. Mirko Pečarič, dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 38-39/2008Na Univerzi v Ljubljani se že nekaj časa postavljajo vprašanja o uporabi pravil Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP)1 v primerih odločanja o pritožbi za izvolitev v naziv, kjer je bil član senata univerze pred tem na posamezni fakulteti udeležen v postopku na prvi stopnji oz. je sodeloval pri o...
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄21

Je korupcija tako nepomembna, da je poligon osebnih zamer?

dr. Mirko Pečarič, 29.5.2008

Uprava

dr. Mirko Pečarič, dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 21/2008V poslanskih skupinah SD, LDS, Zares, Lipa in DeSUS so vložili pobudo za razpis posvetovalnega referenduma o ukinitvi protikorupcijske komisije. Glede na javno mnenje o priljubljenosti te komisije predvidevam, da bi bil izid referenduma njej v prid.
Naslovnica
Pravna praksa, 2008⁄10

Je novela ZJU-D pisana komu na kožo?

dr. Mirko Pečarič, 13.3.2008

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 10/2008dr. pravnih znanosti, svetovalec Državnega sveta RS V eni prejšnjih PP je mag. Slobodan Rakočević1 podal svoje pomisleke glede novele Zakona o javnih uslužbencih (ZJU-D)2 in se osredotočil predvsem na čas pred njenim nastankom, sam se osredotočam na samo novelo. Ta je šolski primer tega, kako se ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄27

Nedopustna širitev pristojnosti zasebnih detektivov

dr. Mirko Pečarič, 12.7.2007

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 27/2007dr. pravnih znanosti, svetovalec Državnega sveta RS Večje število detektivov je sorazmerno s slabim policijskim delom, kriminaliteto in nezainteresiranostjo državnih organov pri odkrivanju odklonskih ravnanj - ali to pomeni, da država s predlogom sprememb Zakona o detektivski dejavnosti (ZDD) ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄18

ZIN-A - poseg ministra za upravo v samostojnost inšpekcij (dodatno pojasnilo)

dr. Mirko Pečarič, 10.5.2007

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 18/2007dr. pravnih znanosti, svetovalec Državnega sveta RS V PP, št. 15/2007, je Štefka Korade Purg podala dodatna pojasnila k mojemu prispevku ZIN-A - poseg ministra za upravo v samostojnost inšpekcij? in zanikala nekaj navedb, ki jih bom na kratko razložil. Avtorica se je na moj prispevek odzvala, ...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄11

ZIN-A - poseg ministra za upravo v samostojnost inšpekcij?

dr. Mirko Pečarič, 22.3.2007

Uprava, Inšpekcije

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 11/2007dr. pravnih znanosti, svetovalec Državnega sveta RS Državni zbor RS je sprejel zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o inšpekcijskem nadzoru (ZIN-A), ki uvaja novo vlogo ministra za upravo v obliki vodenja inšpekcijskega sveta. Minister, katerega inšpekcije ne uporabljajo ZIN, bo vodil inšp...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄6

Stvarno premoženje države in »gospodarnost« upravljavcev

dr. Mirko Pečarič, 15.2.2007

Proračun

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 6/2007dr. pravnih znanosti, svetovalec Državnega sveta RS Državni zbor RS je 2. februarja sprejel zakon o stvarnem premoženju države, pokrajin on občin (ZSPDPO). Zakon bo uredil stvarno premoženje, ki je v lasti Republike Slovenije in vseh delov samoupravnih lokalnih skupnosti, pri čemer ne ponudi r...
Naslovnica
Pravna praksa, 2007⁄2

»Dajte Bogu, kar je božjega, in cesarju, kar je cesarjevega.« (Mr 12, 13-17)

dr. Mirko Pečarič, 18.1.2007

Splošni državni akti, simboli in prazniki, Verske skupnosti

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 2/2007dr. pravnih znanosti, svetovalec Državnega sveta RS Državni svet RS je sprejel zahtevo, da Državni zbor RS vnovič odloča o zakonu o verski svobodi (ZVS), ki ga je sprejel s 46 glasovi. Zakon, ki zadeva vsakega posameznika, bi moral imeti večjo podporo. Menim, da je bil veto upravičen, zato pre...
Naslovnica
Pravna praksa, 2006⁄15-16

Razkrivanje nepravilnosti - pro bono publico?

mag. Mirko Pečarič, 21.4.2006

Uprava

mag. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 15-16/2006Kultura tajnosti je (bila) modus operandi držav skozi stoletja. V dobi globalizacije in informacijske družbe ne moremo več uporabljati enakega pristopa varovanja. Države morajo nuditi informacije, razkrivati svoje napake, jih odpravljati in tako vzdrževati svojo legitimnost. Institut razkrivanja nep...
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄41

Kodeks kot zrcalo zglednega ministrovanja

mag. Mirko Pečarič, 2.12.2004

Vlada

mag. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 41/2004Ustava zahteva od predsednika vlade in ministrov, da izrečejo po izvolitvi oziroma imenovanju pred Državnim zborom prisego. Ta svečana prisega vsakega ministra vključuje tudi njegovo osebno zavezo, da bo ravnal po svoji vesti. Poleg ustavne prisege bodo izvoljeni ministri podpisali tudi kodeks, ki s...
Naslovnica
Pravna praksa, 2004⁄37

Odločitev Državnega sveta skladna z ustavo

mag. Mirko Pečarič, 11.11.2004

Državni zbor in državni svet

mag. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 37/2004Primer podelitve imunitete državnemu svetniku mag. Adolfu Zupanu, katero mu je podelil Državni svet RS, je dvignil kar nekaj prahu(*1), predvsem zaradi zatrjevanja o protiustavnosti odločitve Državnega sveta. Protiustavnost naj bi izhajala iz priznanja imunitete šele v pritožbenem postopku, tj. ko j...
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(23)

Leto objave

2019(1) 2018(3) 2016(2) 2015(2)
2014(1) 2012(1) 2011(1) 2008(4)
2007(5) 2006(1) 2004(2)

Področja

1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 2. PRAVNA PODROČJA 3. JAVNE FINANCE 4. GOSPODARSKOPRAVNA UREDITEV 7. NEGOSPODARSKE DEJAVNOSTI 9. DELOVNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIALNO VARSTVO

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOP QRSŠTUVWXYZŽ
< Prva črka priimka: P

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov