O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 7 (od skupaj 7)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

(Ne)pristojnost Tržnega inšpektorata za nadzor v društvu

mag. Janko Arah, 19.11.2015

Uprava

mag. Janko Arah, Pravna praksa, 45-46/2015Zakon o tržni inšpekciji (ZTI) določa, da tržni inšpektorat opravlja inšpekcijsko nadzorstvo nad izvajanjem zakonov in drugih predpisov s področja trgovine, obrti, storitev, cen, meril, kakovosti blaga, varstva potrošnikov in varstva konkurence (1. člen). Če inšpektor pri opravljanju nadzora ugotovi, da je kršen zakon ali drug predpis, izvajanje katerega nadzoruje, mora z odločbo odrediti odpravo nepravilnosti in pomanjkljivosti (prvi stavek 13. člena).
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

Za pomoč in strpnost

dr. Nataša Pirc Musar, 19.11.2015

Človekove pravice

dr. Nataša Pirc-Musar, Pravna praksa, 45-46/2015V teh tednih, pravzaprav že mesecih, veliko razmišljam o tem, kar se dogaja na stari celini, kar se dogaja celotni civilizaciji in človeštvu. Uvodnik, ki ga berete, ne bo pravniški, tudi zato ne, ker pravo razmer, ki smo jim priča, očitno ne zna rešiti ali pa rešitve še išče in jih kot vedno v uporabo družbi ne da pravočasno. A tako pač je in temu ne nasprotujem, saj lahko hitre pravne rešitve naredijo tudi škodo, če niso premišljene (mislim predvsem na tiste, ki naj bi povečale našo varnost).
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

Pet proti štiri

dr. Ciril Ribičič, 19.11.2015

Ustavno sodišče

dr. Ciril Ribičič, Pravna praksa, 45-46/2015Pred leti je ustavno sodišče BiH s posebej tesno večino sprejelo pomembno odločitev o položaju konstitutivnih narodov. Bilo je pet proti štiri, vendar je eden od treh tujih ustavnih sodnikov, ki so skupaj s sodnikoma iz vrst Bošnjakov izglasovali odločitev, v "pritrdilnem" ločenem mnenju "odklonilno" kritiziral njeno temeljno izhodišče, po katerem je mogoče razveljaviti zakon na podlagi neskladja s preambulo ustave. Eden od petih glasov je bil torej na majavih tleh, vendar je tudi ta primer potrdil, da ostaja večina petih sodnikov, tudi če je komajda dosežena, magični ključ, ki odpira in zapira vsa vrata procesnega in vsebinskega odločanja, tudi kadar ustavno sodišče ne odloča v polni sestavi.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

Predlog novega zakona o javnih uslužbencih - velike govorice, male resnice

dr. Mirko Pečarič, 19.11.2015

Uprava

dr. Mirko Pečarič, Pravna praksa, 45-46/2015Ministrstvo za javno upravo je pripravilo predlog zakona o javnih uslužbencih (ZJU-1) in (nekaj podobnega) noveli Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS), s katerima naj bi ustvarili "okolje za razvoj profesionalnih potencialov javnih uslužbencev in kakovostnih javnih storitev" (Koalicijska pogodba, 2014). Vedno je pohvalno, če kdo spomni, da je v javni upravi največji potencial prav v javnih uslužbencih, a tudi ti - ki so pisali predloga zakonov in Strategijo razvoja javne uprave 2015-2020 (strategija) - bi morali spoštovati tisto temeljno načelo, ki se je pojavilo že ob začetkih pravnih držav in omejevanja državne oblasti, tj. patere legem quam ipse fecisti (trpi, spoštuj pravo, ki si ga sam sprejel). Za izboljšanje zakonodajnega okolja je namreč v strategiji kot ciljno stanje navedeno, da je treba "za izboljšanje postopka sprejemanja predpisov, olajšanje presoje in hkrati njeno približanje tako pripravljavcem predpisov kakor tudi zainteresirani javnosti v celoti uvesti presojo učinkov pri pripravi predpisov na vsa področja (okolje, sociala, finance, informacijske rešitve državne uprave in celotnega javnega sektorja) [...] Hkrati je treba večjo pozornost nameniti prenormiranju oziroma povečevanju standardov EU (gold-plating) in (ne)uporabi izjem oziroma manjši obremenitvi določenega dela prebivalstva - uvedba pristopa 'uvedi oziroma razloži'. Tako je treba v postopku priprave presoje posledic učinkov na predpise obvezno uvesti primerjavo med evropskimi in med že obstoječimi oziroma pripravljenimi zahtevami na državni ravni". Obvezno naj bi se uporabljala test MSP in (že passé) test RIA.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

Uporaba vojske dopustna le v ustavnih okvirih

mag. Matevž Krivic, 19.11.2015

Obramba

mag. Matevž Krivic, Pravna praksa, 45-46/2015Kakšno vlogo ima lahko vojska v demokratični državi? Je s svojim osebjem in tehniko lahko uporabljena tudi kot pomoč pri naravnih nesrečah? Težko bi našli razumnega človeka, ki bi rekel, da ne. Kaj pa pri policijskem "obvladovanju skupin in množic" - danes begunskih iz tujine, jutri lahko domačih? To pa seveda ni več humanitarna dejavnost, ko v hudi stiski celo pomanjkanje izrecne ustavne podlage za tako uporabo vojske nikogar ne moti. Pri uporabi vojske proti civilistom, naj bodo tujci ali domačini, bi morali takoj zazvoniti vsi alarmni zvonci. Pa niso, smo zaspali. Ko je leta 2004 politika v Zakon o obrambi mirno "vtihotapila" odstavek o sodelovanju s policijo (brez policijskih pooblastil) "pri širšem varovanju državne meje", so v evforiji takratnega usklajevanja našega pravnega reda s pravnim redom EU to očitno vsi spregledali. Ko se leta 2015 ta dotlej skrita in neopažena "rakava celica" zbudi in začne rasti, pa je skrajni čas za odločno ukrepanje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

Begunci, še enkrat: brez Frančiška, s številkami

dr. Jože Mencinger, 19.11.2015

Človekove pravice

dr. Jože Mencinger, Pravna praksa, 45-46/2015O beguncih in Frančišku sem pisal v prejšnji kolumni. Tokrat bom Frančiška zamenjal s številkami. Nedavno sem prebral članek, v katerem italijanski ekonomist in gospodarstvenik G. V. Valori govori o katastrofi, ki naj bi jo povzročili begunci. Evropa naj bi klecnila pod stroški za zagotovitev njihove blaginje. Po zatrjevanju evropskega komisarja Pierra Moscovicija pa naj bi analize Evropske komisije kazale, da bodo migracijski tokovi do leta 2017 za 0,2 ali 0,3 odstotka povečali BDP. Ali ima prav, je težko reči, je pa mogoče zagotoviti, da begunci ne bodo ugonobili EU.
Naslovnica
Pravna praksa, 2015⁄45-46

Težave pri izvedbi operativnega posega pripadnice Jehovovih prič

Avtor ni naveden, 19.11.2015

Človekove pravice

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 45-46/2015Na Varuha se je po pooblastilu pacientke obrnila zastopnica pacientovih pravic, ker je splošna bolnišnica pacientki zavrnila izvedbo operativnega posega. Razlog za zavrnitev naj bi bilo pacientkino zavračanje prejema krvi in krvnih nadomestkov tudi v primeru življenjske ogroženosti. Pacientka je imela pridružene bolezni, vključno s hudimi alergičnimi reakcijami na vrsto zdravil, ki se uporabljajo v perioperativnem obdobju. Zato je bila uvrščena v visoko tvegano skupino za perioperativne vitalne zaplete. Bolnišnica je pacientki predlagala, da poseg opravi v terciarni ustanovi.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa 45-46

Leto objave

< Vsi
2015(7)
> November(7)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.3. OBRAMBA IN ZAŠČITA

Avtorji

A BCĆČDĐEFGHIJK LM NOP QR SŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov