O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 5 (od skupaj 5)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄38

Kratek prispevek k razumevanju nasprotja interesov

dr. Rajko Pirnat, 2.10.2014

Uprava

dr. Rajko Pirnat, Pravna praksa, 38/2014V javnosti se je pojavila razlaga, po kateri predsednica vlade ne krši Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK), če se ne izloči iz postopka določanja kandidatov za evropskega komisarja in potrjevanja sestave komisije, v kateri je sama kandidatka za evropsko komisarko. Ta trditev je utemeljena s tem, da naj bi pri tem šlo za politično odločanje, torej za odločanje o imenovanju političnega funkcionarja. Kot podoben primer se navaja, da nasprotja interesov tudi ne predstavlja glasovanje poslanca, ki je kandidat za predsednika vlade, za lastno izvolitev v Državnem zboru, pa tudi nekateri drugi primeri - ali seje Državnega zbora ne bi smel voditi predsednik, ki je iz iste stranke kot kandidat za predsednika vlade, ali bi se morali izločiti poslanci, ki so iz iste stranke kot kandidat za predsednika vlade, in ali bi se morali izločiti iz odločanja o imenovanju članov vlade tisti poslanci, ki so kandidati za ministre. V javnosti je bilo slišati tudi argumentacijo, da se predsednici vlade ni treba izločiti, ker Zakon o vladi (ZVRS) ne ureja izločitve predsednice vlade iz odločanja. Ta primerjava je po mojem mnenju nesprejemljiva iz razlogov, ki jih navajam v nadaljevanju.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄34

Novi izzivi informacijskega pooblaščenca

Mojca Prelesnik, 4.9.2014

Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo, Uprava

Mojca Prelesnik, Pravna praksa, 34/2014Informacijski pooblaščenec je varuh zasebnosti in hkrati zagovornik javnosti. V prejšnjih letih so se njegove pristojnosti širile, v prihodnosti pa so pred njim novi izzivi na obeh pravnih področjih, vsi večinoma povezani s sodobnimi tehnologijami.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄23

Zakon o izbrisanih in uporaba določil obligacijskega prava

Uroš Pavlina, 12.6.2014

Človekove pravice

Uroš Pavlina, Pravna praksa, 23/2014Na straneh Pravne prakse je bilo v preteklih mesecih veliko napisanega o neustreznosti Zakona o povračilu škode osebam, ki so bile izbrisane iz registra stalnega prebivalstva (ZPŠOIRSP), predvsem v delu, ki se nanaša na zgornjo mejo odškodnine, ki jo lahko prejmejo upravičenci po zakonu. Zato namen tega prispevka ni polemizirati, ali je normativno omejevanje višine denarne odškodnine v sodnih postopkih v skladu z Ustavo RS, niti kaj z vidika golega občutka za pravo in pravičnost pomeni, da odgovorna oseba kot povzročitelj škode sama določi najvišjo odškodnino, ki jo je dolžna izplačati oškodovancu. ZPŠOIRSP poleg te določbe namreč vsebuje tudi na videz neproblematično določbo, ki pa bi lahko odškodninske spore v primeru izbrisanih še dodatno zapletla. Ker se ZPŠOIRSP začne uporabljati 18. junija 2014, menim, da si je to določbo treba podrobneje ogledati.
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄20

Ali je do ustave mogoče biti čustven?

Tomaž Pavčnik, 22.5.2014

Splošni državni akti, simboli in prazniki

Tomaž Pavčnik, Pravna praksa, 20/2014Naslovno vprašanje, ki je namerno provokativno in zgolj na prvi pogled tudi larpurlartistično, v resnici razkriva diametralno nasprotne poglede, ki jih imamo pravniki na pravo. Ti nasprotni pogledi v svojem najglobljem bistvu vplivajo tudi na n
Naslovnica
Pravna praksa, 2014⁄12

Obveznosti upravljavcev občinskih cest - policijski vidik

Pahulje Tomaž, Smolej Boštjan, 27.3.2014

Uprava

mag. Tomaž Pahulje, Boštjan Smolej, Pravna praksa, 12/2014Ministrstvo za notranje zadeve oziroma Policija se pri izvajanju ukrepov iz svoje pristojnosti srečuje s primeri izvajanja pooblastil na javnih kategoriziranih površinah (cestah, poteh itd.), za katere pa ugotavlja, da lastninska razmerja niso urejena, kot to določa Zakon o cestah (ZCes-1), saj posamezne občine v roku, ki ga določa 126. člen tega zakona, tj. do 1. aprila 2012, niso uskladile lokalnih predpisov o kategorizaciji občinskih cest z zakonom. Pri tem se srečujemo s problematiko deljenih pristojnosti in (ne)ukrepanjem pristojnih organov, pristojnostjo in odzivnostjo lokalnih skupnosti in njihovih (inšpekcijskih) služb ter vprašanjem zakonitosti veljavnih predpisov, zlasti občinskih odlokov. Policija se pri izvajanju pooblastil prav tako srečuje z izvajanjem ukrepov v primerih neveljavne (neustrezno zamenjane) vertikalne prometne signalizacije, ki je postavljena na podlagi določb Pravilnika o prometnih znakih na cestah in ki v prehodnem obdobju (torej v desetih letih po uveljavitvi pravilnika oziroma do 1. julija 2010) ni bila ustrezno zamenjana.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPravna praksa
38(1) 34(1) 23(1) 20(1)
12(1)

Leto objave

< Vsi
2014(5)
> Marec(1) > Maj(1) > Junij(1) > September(1) > Oktober(1)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOP QRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov