O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 2
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 38)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄49-50

Vacatio legis

Avtor ni naveden, 20.12.2012

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 49-50/2012je (ali bo) mimo: Akti, ki začnejo veljati v naslednjih desetih dneh: 1. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2F (Ur. l. RS, št. 94/12) - velja od 11. decembra, razne spremenjenega 248. člena zakona, ki začne veljati 1. januarja 2015, in sicer za davčna obd
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄48

Ravnateljski izpit - kdo krije stroške?

Avtor ni naveden, 13.12.2012

Uprava

Sodelavka Pravnap, Pravna praksa, 48/2012Za opravljanje nalog mora imeti ravnatelj v javnem zavodu v sistemu vzgoje in izobraževanja opravljen ravnateljski izpit. Če ga ob imenovanju še nima, si ga mora pridobiti najpozneje v letu dni po začetku mandata. • Ali stroške šolnine v Šoli za ravnatelje plača ravnatelj sam ali pa mu jih lahko krije javni zavod? • Če ravnatelju stroške krije javni zavod, ali je za to treba pridobiti soglasje sveta zavoda?
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄45

Le 39 inšpektorjev in 188.000 poslovnih subjektov

mag. Nana Weber, 22.11.2012

Uprava, Delovna razmerja

mag. Nana Weber, Pravna praksa, 45/2012"Inšpektor za delo ima po Zakonu o delovnih razmerjih (ZDR) v prvem odstavku 227. člena splošno pooblastilo, da v primeru prekernih delavcev in drugih atipičnih oblik dela izda oblikovalno upravno odločbo, da mora delodajalec vzpostaviti delovno razmerje, če so podani pogoji zanj. To možnost daje tudi 15. člen Zakona o inšpekciji dela (ZID). Vendar Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve kot drugostopenjski organ take odločbe verižno odpravlja," je uvodoma na strokovnem srečanju Društva za delovno pravo in socialno varnost, ki je potekalo 12. novembra 2012 na PF Univerze v Ljubljani, izpostavil inšpektor za delo Damjan Mašera.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄41-42

Imuniteta poslanca

Avtor ni naveden, 25.10.2012

Državni zbor in državni svet

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 41-42/2012Odločba, št. U-I-79/11, 19. september 2012 (Ur. l. RS, št. 79/12) Členi 203 do 214 Poslovnika Državnega zbora niso v neskladju z Ustavo. S poslovnikom Državni zbor ureja način izvrševanja svojih pristojnosti. Za izvrševanje določenih pristojnosti lahko po
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄39-40

Nujne reforme ali pogrom javnega sektorja

mag. Bećir Kečanović, 12.10.2012

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 39-40/2012V nedavnem nagovoru mladim na tretji Akademiji aktivnega državljanstva in podjetništva v organizaciji društva Mreža idej v Piranu je aktualni premier med drugim dejal, da je bila administracija ob prehodu v demokratično družbeno ureditev leta 1990 učinkovitejša od današnje. Zgodovinsko gledano najbrž korektna izjava, ki v povezavi z napovedanimi reformami javnega sektorja nima kake posebej uporabne vrednosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄39-40

Ali postaja Slovenija policijska država?

Nataša Pirc Musar, 12.10.2012

Uprava

Nataša Pirc-Musar, Pravna praksa, 39-40/2012V minulem tednu je Informacijski pooblaščenec poslancem Državnega zbora pisal kar dvakrat, česar ne storimo prav pogosto, saj je sodelovanje z ministrstvi pri pripravi zakonodaje praviloma zgledno. Tokrat smo se morali oglasiti v zvezi z zelo širokimi pooblastili, ki naj bi jih policija dobila z Zakonom o nalogah in pooblastilih policije in z Zakonom o elektronskih komunikacijah.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄37

ZODP in ZNPP

Irena Vovk, 27.9.2012

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 37/2012Vlada je na seji 20. septembra sprejela predlog zakona o organiziranosti in delu v policiji (ZODP) in predlog zakona o nalogah in pooblastilih policije (ZNPP). Predlagana zakona bosta namreč nadomestila veljavni Zakon o policiji (ZPol). V Vladi so se za delitev na dva dela odločili zaradi boljše preglednosti, je pojasnil minister za notranje zadeve dr. Vinko Gorenak.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄29-30

O referendumu, Državnem svetu in spremembah Ustave

dr. Drago Zajc, 26.7.2012

Državni zbor in državni svet

dr. Drago Zajc, Pravna praksa, 29-30/2012Ureditev referenduma in vzpostavitev posebnega Državnega sveta ob Državnem zboru sta posebni t. i. ustavni izbiri, ki smo ju sprejeli na začetku slovenske tranzicije, ki je potekala v posebnih okoliščinah, in zapisali v Ustavo - poleg proporcionalnega volilnega sistema z nizkim štiriodstotnim pragom, močnejšo vlogo Državnega zbora v razmerju do vlade (oblikovanje vlade v dveh korakih), pa tudi neposredno izvoljenega predsednika države z manjšimi pristojnostmi. Pri ureditvi referenduma na državni ravni je verjetno šlo za določeno predpostavko (iluzijo) o neposredni demokraciji, ki je veljala v prejšnjem socialističnem sistemu, lahko pa je tudi posledica nekaterih idealističnih predstav o demokraciji zaradi pomanjkanja državotvorne tradicije. Avtorji Ustave so nedvomno hoteli dati državljanom nove samostojne države čim več besede pri njenem upravljanju, misleč, da bo državljanska razsodnost omejevala in preprečevala odločitve političnih in strankarskih elit, zastopanih v parlamentu.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄28

Stroški na službenem potovanju po ZUJF

mag. Nataša Belopavlovič, 19.7.2012

Delovna razmerja, Uprava

mag. Nataša Belopavlovič, Pravna praksa, 28/2012Zakon za uravnoteženje javnih financ (ZUJF) je posegel tudi na področje povračil stroškov v zvezi z delom. • Kakšne so omejitve in ukrepi v zvezi s povračilom stroškov na službeni poti, saj naš zavod opravlja dejavnost, ki zahteva precej službenega potovanja po vsej državi?
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄28

Omejitve zaposlovanja v javnem sektorju

Brigita Rajšter Vranović, 19.7.2012

Delovna razmerja, Uprava

Brigita Rajšter-Vranović, Pravna praksa, 28/2012V državnem organu bosta dve uslužbenki kmalu odšli na porodniški dopust ter nato na dopust za nego in varstvo otroka, prosti delovni mesti pa bi zapolnili z dvema uslužbencema za določen čas. • Ali je to sploh mogoče glede na določbe Zakona za uravnoteženje javnih financ?
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄26

Problemi zakonodajne politike

dr. Albin Igličar, 5.7.2012

Državni zbor in državni svet

dr. Albin Igličar, Pravna praksa, 26/2012V drugi polovici prejšnjega desetletja je Nemško združenje za zakonodajo (Deutsche Gesellschaft für Gesetzgebung - DGG) pripravilo prikaz stanja na področju vede o zakonodaji in ga povzelo v dvanajstih tezah oziroma vprašanjih. Ta spoznanja interdisciplinarnih raziskovanj zakonodajne dejavnosti ter metod in tehnik zakonodaje so bila prevzeta in objavljena tudi v glasilu Evropskega združenja za zakonodajo (European Association of Legislation - EAL). Sledeča raziskovanja so izpostavila trditev, da sprejemanje zakonov ni le politični akt, temveč neke vrste umetnost oziroma veda, ki pa zahteva učenje in nadaljnje izpopolnjevanje. Stanje in razvojne težnje vede o zakonodaji v Evropi so člani ustreznih društev in združenj strnili v posebne teze. Ob njihovem prebiranju naletimo na številne podobne probleme, ki se pojavljajo v zakonodajnem procesu dograjevanja slovenskega pravnega sistema.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄24-25

Ali je računalniška aplikacija, ki podpira vlaganje elektronskih zemljiškoknjižnih predlogov, pravna norma?

Boris Fanin, 21.6.2012

Uprava, Zemljiška knjiga in zemljiški kataster

Boris Fanin, Pravna praksa, 24-25/2012Z uveljavitvijo novele Zakona o zemljiški knjigi (ZZK-1) in Pravilnika o zemljiški knjigi se od 1. maja 2011 zemljiškoknjižni predlogi vlagajo elektronsko. To podpira programska oprema informacijskega sistema informatizirane zemljiške knjige, ki jo upravlja Center za informatiko na Vrhovnem sodišču RS. Eden od modulov informacijske podpore je modul za vlaganje elektronskih zemljiškoknjižnih predlogov. V prispevku bom obravnaval podmodul iz podskupine eZK-opravil 03, št. 031, vpis oblikovanja etažne lastnine - posamezni deli so vpisani v kataster stavb. Modul dopušča dve vrsti predlogov za oblikovanje etažne lastnine, pri čemer zaradi slabe priprave modula v nadaljevanju opisani skupini etažnih lastnikov preprečuje vzpostavitev etažne lastnine.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄24-25

So novi načrti zgolj drugačna embalaža?

Matej Tomažin, 21.6.2012

Vlada

Matej Tomažin, Pravna praksa, 24-25/2012Pred časom je Vlada predstavila nov koncept celovite ureditve upravljanja s kapitalskimi naložbami Republike Slovenije. Ker pa se je zbiranje pripomb končalo šele pred kratkim, še ne vemo, kakšna bo pravzaprav njegova končna podoba. Kljub temu pa je koncept dobro izhodišče, ki bi lahko slovenski državni sklad uvrstil ob bok največjim svetovnim državnim skladom.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄24-25

Vsebinski vidik upravljanja kapitalskih naložb RS

Til Rozman, 21.6.2012

Uprava

Til Rozman, Pravna praksa, 24-25/2012Ministrstvo za finance je 28. maja na svoji spletni strani objavilo Koncept celovite ureditve upravljanja s kapitalskimi naložbami Republike Slovenije, v katerem je predstavljena (verjetna) nova ureditev področja upravljanja kapitalskih naložb države. Ker Koncept podrobno razčlenjuje in pojasnjuje organizacijo upravljavske strukture, vsebino upravljanja pa prepušča poznejšim dokumentom, je namen tega prispevka razmišljati prav o slednjih - ad concretum o vsebini, ki naj jo (kakršnakoli že upravljavska struktura) zasleduje v praksi. Dokler ni konsenza o ciljih in interesih, ki naj jih država kot lastnica zasleduje, se vprašanje, za katerega se zdi, da je in bo (v političnem in medijskem prostoru) najpomembnejše, tj. katera pravnoorganizacijska oblika naj upravlja s kapitalskimi naložbami države, sploh ne postavlja, saj je prenagljeno. Navsezadnje tudi iz smernic Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) za korporativno upravljanje družb v državni lasti izhaja, da mora vlada (pripraviti in objaviti lastniško politiko ter v njej med drugim) določiti splošne cilje lastništva, ki morajo biti, če naj se država pozicionira kot lastnica, jasno oblikovani ter razvrščeni po prednostnih nalogah.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄24-25

Dodelitev brezplačne pravne pomoči - pristojnost predsednika sodišča

Avtor ni naveden, 21.6.2012

Uprava, Sodišča

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 24-25/2012Odločba št. U-I-125/10, 31. maj 2012 (Ur. l. RS, št. 100/11 in 45/12) Tretji odstavek 2. člena ter četrti in peti odstavek 34. člena Zakona o brezplačni pravni pomoči niso v neskladju z Ustavo. Pristojnost predsednika sodišča, da na podlagi tretjega odsta
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄23

Vacatio legis

Avtor ni naveden, 14.6.2012

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 23/2012je (ali bo) mimo: Akti, ki začnejo veljati v naslednjih desetih dneh: 1. Direktiva 2012/13/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 22. maja 2012 o pravici do obveščenosti v kazenskem postopku (UL L 142) - veljati začne 21. junija. 2. Uredba o trajnostnih merilih za biogoriva in emisi
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄23

Za strokovno utemeljene spremembe referenduma in Državnega sveta

Matija Žgur, 14.6.2012

Državni zbor in državni svet

Matija Žgur, Pravna praksa, 23/2012Dne 6. junija je na PF Univerze v Ljubljani Društvo za ustavno pravo organiziralo okroglo mizo, na kateri so priznani ustavnopravni strokovnjaki predstavili stališča o aktualnih predlogih za spremembo Ustave na področju zakonodajnega referenduma in Državnega sveta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄23

Petrovič in Uroševič

Hinko Jenull, 14.6.2012

Uprava

Hinko Jenull, Pravna praksa, 23/2012Dne 30. maja 2012 je Vlada s policijskima sindikatoma podpisala sporazum, ki mu je sledil umik referendumske pobude k Zakonu za uravnoteženje javnih financ, kar je omogočilo njegovo takojšno objavo in uveljavitev. Minister za delo Andrej Vizjak je ob podpisu sporazuma dejal, da so dosegli dober dogovor, sindikalist Petrovič pa, da je sporazum dober toliko, kot bo dober v praksi. Z izjavama, ki ne odražata le pogleda obeh strani na končni rezultat, ampak tudi stopnjo medsebojnega zaupanja, je bila zgodba o varčevalnih ukrepih formalno končana. Lahko bi jo pozabili kot številne druge, ki se v nekaj dneh iz zgodovinskih dosežkov spremenijo v gradivo za arhive. Če je tako veljalo za dejanja in osebe iz obdobja izgradnje samostojne države, ne more biti drugače, ko gre za njeno precej manj slavno razgradnjo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄22

Državni svet ni ostanek preteklosti, temveč zametek prihodnosti

dr. Ciril Ribičič, 7.6.2012

Državni zbor in državni svet

dr. Ciril Ribičič, Pravna praksa, 22/2012Politične elite so pripravljene podpreti tiste predloge ustavnih sprememb, ki jim olajšajo vladanje, ne pa tudi razvojno naravnanih sprememb v korist prebivalcev. Kot ponazoritev slednjega lahko navedem zavrnitev sprememb, ki bi omogočile Ustavnemu sodišču razvojno razlago Ustave na področju varstva človekovih pravic. Kot najskrajnejši primer poenostavitev v korist strankarskih vrhov pa lahko navedem podporo ukinitvi Državnega sveta.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄21

Pravna varnost davčnih zavezancev bi morala biti višja

dr. Jernej Podlipnik, 31.5.2012

Uprava

dr. Jernej Podlipnik, Pravna praksa, 21/2012V Portorožu so 21. in 22. maja potekali tradicionalni dnevi davčnih svetovalcev Slovenije, ki jih organizira Zbornica davčnih svetovalcev Slovenije (ZDSS). Od vseh tem, ki jih je pripravila organizatorica, je največje zanimanje udeležencev spodbudila okrogla miza na temo pravna varnost davčnih zavezancev, ki je bila, zanimivo, v program vključena naknadno, ker se minister za finance ni mogel udeležiti seminarja. Na podlagi žgoče razprave, ki se je razvila med vabljenimi gosti in udeleženci, je ugotoviti, da nobeden od njih ni zadovoljen z ravnjo pravne varnosti davčnih zavezancev.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄21

Dostop do javnih informacij

Irena Vovk, 31.5.2012

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 21/2012Državni organi in organi lokalnih skupnosti so o izvajanju Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ) dolžni letno poročati Ministrstvu za pravosodje in javno upravo. Zato je Vlada 24. maja določila besedilo Skupnega letnega poročila o izvajanju ZDIJZ za leto 2011 in ga poslala v parlamentarno obravnavo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄20

Odlični v javni upravi

Irena Vovk, 24.5.2012

Uprava

Irena Vovk, Pravna praksa, 20/2012Na natečaju za nagrado Združenih narodov s področja odličnosti v javni upravi (The United Nations Public Service Award - UNPSA 2012) je Slovenija s projektom informacijske podpore postopkov priprave predpisov med vsemi prijavljenimi državami Severne Amerike in Evrope osvojila drugo mesto. V štirih kategorijah pa je bilo prijavljenih 470 projektov.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄19

Odločanje na prvi stopnji (tč. 1-4 129. člena ZUP) - spremenjena pravna podlaga - priznanje pravice do delne pokojnine samozaposlenim

Avtor ni naveden, 17.5.2012

Uprava

Avtor ni naveden, Pravna praksa, 19/2012Sodba in sklep VIII Ips 299/2010, 7. februar 2012 (v zvezi s sodbo in sklepom Višjega delovnega in socialnega sodišča Psp 207/2010) ZUP - 4. točka prvega odstavka 129. člena ZDSS-1 - 82. člen ZPIZ-1 58. in 178. člen Določba drugega stavka 4. točke prvega odstavka 129. člena ZUP omogoča upravnemu
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄19

Izvršljivost pred vročitvijo - tlakovec na poti v pekel neustavnosti

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 17.5.2012

Uprava

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 19/2012Zakon o uravnoteženju javnih financ (ZUJF) že več tednov buri najrazličnejše duhove, saj nesistemsko neposredno posega v 45 zakonov in prinaša več ustavno spornih določb. V tem prispevku opozarjava na nekatere, do zdaj še neizpostavljene "rešitve", ki majejo temelje sistema ustavnega upravnega prava. Meniva, da ZUJF namreč delno protiustavno in v preostalem daleč od optimalnega spreminja tudi vprašanje vročanja in izvršljivosti po Zakonu o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS) in Zakonu o splošnem upravnem postopku (ZUP).
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄19

Ustavnopravne posledice razpusta Državnega zbora

dr. Matej Avbelj, 17.5.2012

Državni zbor in državni svet

dr. Matej Avbelj, Pravna praksa, 19/2012Čeprav v delu strokovne javnosti prevladuje prepričanje, da je slovensko ustavno pravo že tako zasičeno, da Ustavno sodišče pravzaprav ne more več izdati nobene zanimive ali pomembne sodbe, praksa kaže, da vendarle ni tako. Konec aprila je Ustavno sodišče v zadevi U-I-23/12 odločilo o pomembnem ustavnopravnem vprašanju. Kakšne ustavnopravne posledice ima razpust Državnega zbora?
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(38)

Leto objave

< Vsi
2012(38)
> Januar(2) > Februar(2) > Marec(4) > April(4) > Maj(7) > Junij(8) > Julij(4) > September(1) > Oktober(3) > November(1) > December(2)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.2.1. Državni zbor in državni svet 1.2.3. Vlada 1.2.4. Uprava

Avtorji

A B C ĆČD ĐEF G HI J K LM NOP QR SŠ T UV W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov