O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 5 (od skupaj 5)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄49-50

Odpoklic in razrešitev občinskih funkcionarjev

dr. Roman Lavtar, 20.12.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 49-50/2012Nedavne javne manifestacije nezadovoljstva prebivalcev so med drugim sprožile tudi oblikovanje nekaterih predlogov za spremembe zakonodaje. Čeprav menim, da protestniki ne zahtevajo sprememb zakonodaje ali političnega sistema, ampak spremembo obnašanja predstavnikov javnih oblasti v smislu uveljavitve etičnih norm in medsebojnega sodelovanja, se je med idejami o spremembi zakonodaje pojavil tudi predlog za uveljavitev instituta odpoklica funkcionarjev. Predlog zakonske ureditve razrešitve funkcionarja, ki bi grobo kršil etične standarde, je bilo mogoče zaslediti tudi v oktobrski številki Vestnika Komisije za preprečevanje korupcije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄31-32

Nadzor občinskih funkcionarjev

dr. Roman Lavtar, 23.8.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 31-32/2012Nedavno so slovenska javna občila objavila novico o pravnomočni obsodbi župana Občine Trebnje in njegovem neetičnem ravnanju, saj kljub obsodbi ni odstopil. Župan je bil za tri kazniva dejanja zlorabe uradnega položaja pravnomočno obsojen na pogojno kazen sedmih mesecev zapora s preizkusno dobo enega leta. Na dogodek se je odzvala tudi Komisija za preprečevanje korupcije in na svoji spletni strani objavila stališče, v katerem med drugim ugotavlja, da je za brezbrižen odnos funkcionarjev do etičnosti in ugleda, ki bi ga morali uživati in varovati pri svojem delu ter v javnosti, odgovoren tudi zakonodajalec, saj zakonsko ni uredil možnosti razrešitve (izreka nezaupnice oziroma odpoklica) župana, podžupana ali občinskega svetnika v primeru njegovega nezakonitega ravnanja, s tem pa posredno dopušča razmah takih primerov. Menim, da ni tako, kar bom utemeljil z mednarodno, ustavno in zakonsko podlago za nadzor države nad lokalno samoupravo, pri čemer bom obravnaval zgolj pravne vidike najstrožjih ukrepov države zoper lokalno samoupravo v luči načela sorazmernosti, ne pa tudi etičnih vidikov konkretnega primera, ki si zaslužijo posebne obravnave.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄31-32

Tajnost glasovanja: svet v eno, Slovenija v drugo smer

Mitja Leskovar, 23.8.2012

Človekove pravice

Mitja Leskovar, Pravna praksa, 31-32/2012Član volilnega odbora lahko glasuje, ali to celo mora, namesto volivca, ki ga zaprosi za pomoč, če zaradi telesne hibe sam ne more izpolniti glasovnice. Okoliščina, da država invalidu ne omogoči absolutno tajnega glasovanja, ampak mora ta zaradi invalidnosti glasovati s pomočjo druge osebe, ne pomeni kršitve njegove pravice do tajnega glasovanja. Ustava od volilnih organov zahteva, da volivcu omogočijo tajno glasovanje, ne pa tudi absolutno tajno glasovanje. Volilni organ se lahko na podlagi ocene stroškov odloči, ali bo absolutno tajnost glasovanja, ki jo sicer zagotavlja neinvalidu, zagotovil tudi invalidu. Država mora na območju vsakega volilnega okraja vsaj eno volišče opremiti z glasovalnim strojem. To je le nekaj presenetljivih novosti, ki jih v ustavno pravo in ureditev volitev prinaša nedavna sodba Upravnega sodišča.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄26

Z najnovejšega zasedanja Beneške komisije

Ribičič Ciril, Wedam Lukić Dragica, 5.7.2012

Ustavno sodišče

dr. Ciril Ribičič, dr. Dragica Wedam-Lukić, Pravna praksa, 26/2012Avtorja prispevka sva se 15. in 16. junija kot član in nadomestna članica kljub neurejenemu vprašanju financiranja udeležila 91. plenarnega zasedanja Beneške komisije.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄2

Lokalne volitve - najpogostejše napake pri delu volilnih odborov

dr. Roman Lavtar, 19.1.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

dr. Roman Lavtar, Pravna praksa, 2/2012Stališča v tem prispevku niso nujno tudi stališča ustanove, v kateri je avtor zaposlen. Volitve v Državni zbor Republike Slovenije 4. decembra lani so bile prve volitve, pri katerih je bilo treba ob odločitvi županov za kandidaturo v primeru izvolitve računati s prenehanjem mandata in tako z n
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(5)

Leto objave

< Vsi
2012(5)
> Januar(1) > Julij(1) > Avgust(2) > December(1)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJKL MNOPQRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov