O podjetju O reviji Kontakt Napotki za pripravo prispevkov English
  Arhiv člankov Arhiv člankov | Letna kazala   
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 15 (od skupaj 15)
Publikacija Članek
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄46

Kako Vrhovno sodišče varuje nemoralno državo namesto njenih žrtev

mag. Matevž Krivic, 29.11.2012

Človekove pravice

mag. Matevž Krivic, Pravna praksa, 46/2012V PP, št. 45/2012, je bila objavljena obrazložitev sodbe Vrhovnega sodišča, da je odškodninska odgovornost države za izbris pred našimi sodišči zastarala. S paradoksalnim zaključkom, da, upoštevajoč sodbo Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) v zadevi Kurić proti Sloveniji, mednarodnopravno sicer še ne, da pa je po domačem pravu tak odškodninski zahtevek "z vidika obstoječe zakonodaje neutemeljen". Zakaj je tako sklepanje naravnost absurdno? Ker je Evropska konvencija o človekovih pravicah (EKČP) pravo, ki ima v Sloveniji nadzakonsko veljavo, in ker bi zato vse kršitve EKČP moglo in moralo sankcionirati že slovensko sodstvo sámo, preden se prizadeti zatečejo v Strasbourg. Ko potem ESČP táko napako domačega sodstva s svojo sodbo popravi, je to jasno sporočilo domačemu sodstvu, da je ravnalo napačno. Jasno sporočilo seveda samo za tiste, ki imajo dovolj razvite strokovne in moralne "senzorje" za taka neprijetna sporočila. Videti je, da jih naše Vrhovno sodišče nima.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄45

Janusov obraz sodstva do izbrisa

Blaž Kovač, 22.11.2012

Človekove pravice

Blaž Kovač, Pravna praksa, 45/2012Po junijski sodbi velikega senata Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) v zadevi Kurić proti Sloveniji smo se vsi, ki delujemo na področju izbrisa, spraševali, kako se bo nanjo odzvala politika. Še bolj pa nas je zanimalo, kako bo v pravdah, ki že tečejo, ravnalo slovensko sodstvo. Zanimalo nas je predvsem, kako bodo slovenska sodišča obravnavala zahtevke izbrisanih, glede katerih še ni bilo razsojeno, nekateri pa so pravkar v fazi glavne obravnave, in kako bodo obravnavala izziv zastaranja. Zanimalo nas je, kako se bodo na sodbo ESČP odzvala višja sodišča in kakšen bo odziv v postopkih izrednih pravnih sredstev. Glede na najnovejšo sodbo Vrhovnega sodišča št. II Ips 11/2008 z dne 10. septembra 2012, ki jo v nadaljevanju obravnavam, sramoten.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄43

Dan spomina 23. avgust - pravna plat

dr. Ivan Kristan, 8.11.2012

Splošni državni akti, simboli in prazniki

dr. Ivan Kristan, Pravna praksa, 43/2012Vlada je odločila, da bo Republika Slovenija slavila 23. avgust kot evropski dan spomina na žrtve vseh totalitarnih in avtoritarnih režimov. Ta dan spomina je vezan na 23. avgust 1939, ko je bil sklenjen pakt Ribbentrop-Molotov (Hitler-Stalin).
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄39-40

Nujne reforme ali pogrom javnega sektorja

mag. Bećir Kečanović, 12.10.2012

Uprava

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 39-40/2012V nedavnem nagovoru mladim na tretji Akademiji aktivnega državljanstva in podjetništva v organizaciji društva Mreža idej v Piranu je aktualni premier med drugim dejal, da je bila administracija ob prehodu v demokratično družbeno ureditev leta 1990 učinkovitejša od današnje. Zgodovinsko gledano najbrž korektna izjava, ki v povezavi z napovedanimi reformami javnega sektorja nima kake posebej uporabne vrednosti.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄35

Nižanje standardov tudi na področju azila

Špela Kunej, 13.9.2012

Človekove pravice

Špela Kunej, Pravna praksa, 35/2012Vlada je na 27. redni seji 30. avgusta 2012 določila besedilo predloga novele Zakona o mednarodni zaščiti. Vidnejše spremembe so ukinitev brezplačne pravne pomoči svetovalcev za begunce na prvi stopnji, uvedba postopka za ugotavljanje starosti mladoletnikov brez spremstva in ukinitev možnosti vložitve prošnje za mednarodno zaščito na diplomatsko-konzularnih predstavništvih v tretjih državah. Vlada Državnemu zboru predlaga obravnavo v skrajšanem postopku, vendar pa je ta namenjen predvsem manj pomembnim, in ne le pravno-tehnično manj zahtevnim spremembam. Že to, da Vlada vprašanja pravic najšibkejših ne ocenjuje kot pomembnega, je zaskrbljujoče.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄35

Nadzor občinskih funkcionarjev - med formalnostjo in dejansko učinkovitostjo

mag. Bećir Kečanović, 13.9.2012

LOKALNA SAMOUPRAVA

mag. Bećir Kečanović, Pravna praksa, 35/2012V PP, št. 31-32/2012, se je dr. Roman Lavtar s prispevkom Nadzor občinskih funkcionarjev odzval na mnenje Komisije za preprečevanje korupcije, pri tem pa je očitno spregledal nekatera odločilna dejstva in tako zgrešil tudi namen komisije, da z mnenjem opozori na potrebo po učinkovitejšem političnem (demokratičnem) nadzoru in uveljavljanju odgovornosti lokalnih funkcionarjev, kadar pri opravljanju javnih funkcij grobo kršijo zakone, etične standarde in integriteto javnih funkcij.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄29-30

Odgovornost Demosa za izbris

mag. Matevž Krivic, 26.7.2012

Politične stranke

mag. Matevž Krivic, Pravna praksa, 29-30/2012Ob nenavadni "uvodniški" polemiki v prejšnjih dveh številkah PP najprej, v enem stavku, moj pogled. Za sam izbris (februarja 1992) in priprave nanj (1991) nosi polno odgovornost Demos (njegovo radikalno krilo) in nihče drug - za temu sledeče dvajsetletno sramotno izmikanje popravi storjene krivice pa so odgovorne prav vse naslednje vlade od prve do zadnje: vse "leve" za izmikanje in polovičarstvo, tiste z dr. Radom Bohincem kot notranjim ministrom pa še za precej več, o "prispevku" vseh treh desnih vlad pa je sploh škoda vsake besede.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄29-30

Izbris, Demos in dejstva

dr. Neža Kogovšek Šalamon, 26.7.2012

Politične stranke

dr. Neža Kogovšek-Šalamon, Pravna praksa, 29-30/2012V PP, št. 28/2012, je bilo mogoče prebrati uvodnik Antona Tomažiča, nekdanjega predsednika Zakonodajno-pravne komisije pri Skupščini RS v času osamosvojitve. V dokaj samoinkriminatornem besedilu avtor zapiše, da je bil Demos nekaj najlepšega, kar se je zgodilo slovenskemu narodu. Ne da bi se spuščali v celovito ocenjevanje vloge Demosa, ki bi preseglo namen tega prispevka, lahko z vidika izbrisa (na katerega se uvodnik v svojem bistvu nanaša) s precejšnjo gotovostjo zatrdimo, da je bil Demos nekaj najslabšega, kar se je zgodilo izbrisanim.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄26

Izbrisanim je treba izplačati odškodnine

dr. Neža Kogovšek Šalamon, 5.7.2012

Varstvo človekovih pravic, Človekove pravice

dr. Neža Kogovšek-Šalamon, Pravna praksa, 26/2012Veliki senat Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) je 26. junija 2012 izdal težko pričakovano sodbo v zadevi Kurić in drugi proti Sloveniji, ki jo je pred šestimi leti (4. julija 2006) z vložitvijo pritožbe sprožilo enajst izbrisanih prebivalcev in prebivalk. S sodbo je ugotovilo kršitev pravice do varstva zasebnega in družinskega življenja, pravice do učinkovitega pravnega sredstva in prepovedi diskriminacije. S pritožbo je uspelo šest od desetih
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄19

Izvršljivost pred vročitvijo - tlakovec na poti v pekel neustavnosti

Kovač Polonca, Remic Matjaž, 17.5.2012

Uprava

dr. Polonca Kovač, mag. Matjaž Remic, Pravna praksa, 19/2012Zakon o uravnoteženju javnih financ (ZUJF) že več tednov buri najrazličnejše duhove, saj nesistemsko neposredno posega v 45 zakonov in prinaša več ustavno spornih določb. V tem prispevku opozarjava na nekatere, do zdaj še neizpostavljene "rešitve", ki majejo temelje sistema ustavnega upravnega prava. Meniva, da ZUJF namreč delno protiustavno in v preostalem daleč od optimalnega spreminja tudi vprašanje vročanja in izvršljivosti po Zakonu o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS) in Zakonu o splošnem upravnem postopku (ZUP).
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄18

Problematika odločb Policije o vračanju tujcev

Kovač Polonca, Gradišnik Marjetka, 10.5.2012

Uprava

dr. polonca Kovač, Marjetka Gradišnik, Pravna praksa, 18/2012Prispevek nakazuje nekaj sistemskih vprašanj, povezanih z izbranim vidikom tujske problematike, tj. policijskim odločanjem o vračanju tujcev iz države. Policija kot upravni organ izdaja zadevne odločbe kot svojo novo pristojnost od konca oktobra 2011, v skladu z Zakonom o tujcih (ZTuj-2) po aktih EU in s podrejeno rabo Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP). V prispevku opozarjava na nekaj dilem glede zakonitosti pravnih podlag in ravnanja Policije, kar podkrepljuje kratka statistična analiza izdanih odločb od 28. oktobra do 31. decembra 2011. Namen prispevka je spodbuditi pristojne k razpravi, pravilnemu ravnanju v teh občutljivih razmerjih z velikimi posledicami za posameznika in morebitni spremembi zakonodaje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄16-17

Ali je etika (lahko) dejavnik odločanja tudi v javni upravi?

dr. Polonca Kovač, 26.4.2012

Uprava

dr. Polonca Kovač, Pravna praksa, 16-17/2012V zadnjem času se dokaj pogosto razpravlja o etiki, odgovornosti in morali tudi v različnih pravnih postopkih, saj kritično družbeno stanje erozije vrednot in virov ter interesni naboji odpirajo nova in nova vprašanja. Pri pravnem odločanju in snovanju javnih politik pa ima posebno vlogo javna uprava. A pogosto je slišati, da naj bi uradniki pač morali samo upoštevati predpis, bolj ali manj mehanistično, saj vrednotenje oziroma določanje javne koristi pri sprejemu predpisa in opredelitvi upravnega razmerja ni v njihovi domeni. Je res tako oziroma do katere mere, se je postavilo tudi vprašanje ob posvetu o skupnih vrednotah in etiki v javnem prostoru v organizaciji Komisije za preprečevanje korupcije, ki je bil organiziran 9. decembra 2011 in na podlagi katerega Komisija pripravlja spomladi 2012 posebno monografijo.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄14

Bo zdaj varovanje prireditev v diskotekah boljše?

Vida Kokalj, 12.4.2012

Vida Kokalj, Pravna praksa, 14/2012Imetniki licenc za varovanje javnih zbiranj so morali do 24. marca letos pridobiti posebno licenco za varovanje prireditev v gostinskih lokalih, sicer se šteje, da ne izpolnjujejo pogojev za opravljanje dejavnosti, ki so jo do zdaj opravljali na podlagi licence za varovanje javnih zbiranj. Posledično pa so morali tudi vsi organizatorji prireditev, če prej opredeljene prireditve organizirajo v gostinskem lokalu ali v okviru dejavnosti za prosti čas, do istega datuma zagotoviti vzdrževanje reda s sklenitvijo pogodbe z imetnikom licence prav za tako varovanje.
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄10

Uradne osebe odslej tudi nadzorniki in uprave podjetij v državni lasti

mag. Mojca Kunšek, 15.3.2012

Gospodarske družbe, splošni predpisi, Uprava

mag. Mojca Kunšek, Pravna praksa, 10/2012Z novelo Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-B), ki velja od sredine minulega leta, so člani organov vodenja in nadzora v družbah, ki so v večinski lasti Republike Slovenije ali lokalnih skupnosti, pridobili status uradne osebe. Zakon o integr
Naslovnica
Pravna praksa, 2012⁄1

Kje je meja med svobodo govora in sovražnim govorom?

mag. Matevž Krivic, 12.1.2012

Človekove pravice

mag. Matevž Krivic, Pravna praksa, 1/2012 Naslovna tema seveda ni tema za članek v PP, ampak za knjigo. Izvrstni poznavalec ustavnopravne problematike človekovih pravic dr. Andraž Teršek je eno že napisal, sicer širše o svobodi izražanja nasploh, vendar z močnim poudarkom tudi na tem vprašanju - in r
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

Pravna praksa(15)

Leto objave

< Vsi
2012(15)
> Januar(1) > Marec(1) > April(2) > Maj(2) > Julij(3) > September(2) > Oktober(1) > November(3)

Področja

< Vsi 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 1.1. USTAVNA UREDITEV 1.2. ORGANI REPUBLIKE SLOVENIJE 1.4. LOKALNA SAMOUPRAVA

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFGHIJK LMNOPQRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov